جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۸
۱۳

شکایت دانشجویان بورسیه از فرجی‌دانا، صدیقی و چند روزنامه

شنبه ۳ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۳۵
کد مطلب: 387683
بدنبال اعلام نتیجه بررسی وزارت علوم درباره وضعیت دانشجویان بورسیه که بر اساس آن از ۳۷۷۲ دانشجو تنها از ادامه تحصیل ۳۶ نفر جلوگیری خواهد شد،کمیته هماهنگی دانشجویان بورسیه از طرح شکایت قضایی علیه آقایان فرجی دانا، صدیقی(رئیس سازمان دانشجویان) و نیز برخی روزنامه ها به دلیل اتهام به خود خبر داد.
شکایت دانشجویان بورسیه از فرجی‌دانا، صدیقی و چند روزنامه
به گزارش جهان، به دنبال اعلام نتیجه بررسی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره وضعیت دانشجویان بورسیه شده طی سال های ۸۸ تا ۹۲ کمیته هماهنگی دانشجویان بورسیه که از چند ماه قبل برای پیگیری تضییع حقوق این دانشجویان توسط مسئولان وزارت علوم تشکیل شده، در اطلاعیه تصریح کرد: پس از گذشت بیش از یک سال از جنجال آفرینی برخی مسئولان وزارت علوم و تعدادی رسانه های معلوم الحال درباره پرونده ۳ هزار بورسیه غیرقانونی، اطلاعیه روز جمعه ۰۲/۰۸/۹۳ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نشان داد از تعداد ۳۷۷۲ نفر بورسیه شده بین سال های ۸۸ تا ۹۲، تنها بورسیه ۵۰۸ نفر لغو شده که با پرداخت هزینه مجاز به ادامه تحصیل هستند و فقط از تحصیل ۳۶ نفر جلوگیری می‌شود.

در این اطلاعیه آمده است: بر این اساس، دانشجویانی که طی دوره زمانی سال های ۸۸ تا ۹۲ ضمن داشتن شرایط سن و معدل، پس از گذراندن آزمون های متعدد از جمله در مرحله پذیرش بورس و همچنین در مرحله پذیرش دانشگاه توانسته بودند وارد دانشگاه شوند، حق خود می دانند که نسبت به اعاده حیثیت خود اقدام نموده و از دستگاه محترم قضائی بخواهند عاملان هتک حرمت از جمعی از نخبگان کشور را به اشد مجازات برساند.

کمیته هماهنگی دانشجویان بورسیه تصریح کرده است: این کمیته که پیش از این نسبت به تنظیم شکایت علیه خاطیان اقدام کرده بود، با مشورت حقوقدانان، شکایت خود را موکول به اعلام نظر رسمی وزارت علوم درباره پرونده بورسیه ها نمود و هم اکنون با صدور اطلاعیه وزارت علوم، اسناد این شکایت کامل شده است. لذا به اطلاع می رساند، با استناد به اظهارات و موضع گیری های صورت گرفته توسط مسئولان وزارت علوم، از جمله آقایان فرجی دانا وزیر سابق و صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان، و همچنین دروغ پردازی های صورت گرفته توسط برخی رسانه های خاص در ۲ شکایتی تقدیم دستگاه قضائی خواهد شد.



این کمیته، شکایت خود را شامل موارد ذیل عنوان کرده است:

الف- شکایت از آقایان رضا فرجی دانا وزیر سابق علوم، تحقیقات و فناوری و مجتبی صدیقی رئیس سازمان دانشجویان وزارت علوم به دلیل متهم کردن ۳۷۷۲ نفر با عنوان «بورسیه های غیرقانونی» و تعمیم خطای عده ای معدود به تعداد قابل توجهی از نخبگان کشور.

ب- شکایت از روزنامه هایی که به هر نحوی اقدام به ملکوک کردن حیثیت دانشجویان بورسیه کرده و فرآیند پذیرش آنان را غیرقانونی خوانده اند.

کمیته هماهنگی دانشجویان بورسیه در پایان اطلاعیه خود تاکید کرده است: برخی دانشجویانی که وزارت علوم بورسیه آنها را لغو کرده نیز، شکایتی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - پیرو اطلاعیه روز جمعه دوم آبانماه ۱۳۹۲ و زیرپا گذاشتن تعهدات دولت سابق- در حال تهیه دارند که به زودی تحویل مقامات قضایی خواهد شد.
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


شاید مهمترین سابقه اجرایی نیلی احمد آبادی تنها ریاست پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران باشد. همچنین تدریس در دانشکده فنی در رشته مهندسی مواد و متالوژی از سال 1373 تاکنون, نایب رئیس انجمن مهندسی متالورژی، معاون پژوهشی دانشکده فنی، استاد نمونه دانشگاه تهران 1382 و رتبه دوم پژوهش کاربردی جشنواره بین المللی خوارزمی 1383 از جمله دیگر سوابق علمی و اجرایی است که احمدآبادی در کارنامه خود داشته است.
شاید از نیلی احمدی‌آبادی که در جریان اتفاقات سال 88 به عنوان ریاست پردیس دانشگاه تهران بود، فعالیت و حاشیه سیاسی بارزی وجود نداشته باشد اما برخی از نقش فعال وی در قضیه تحصن‌های اعتراضی اساتید دانشگاه بعد از انتخابات 88 گفته اند.
از مهمترین اقداماتی که نیلی احمدآبادی در جریان حوادث سال 88 داشته، وجود نام وی در ذیل نامه سرگشاده 88 استاد دانشگاه تهران به رهبر معظم انقلاب در اعتراض به تجمع برخی دانشجویان انقلابی در روز 16 آذر سال 88 در دانشگاه تهران بوده است.
در بخشی از این نامه که ادعای مسلح بودن برخی دانشجویان انقلابی حاضر در صحن دانشگاه به مناسبت روز دانشجو ، شده بود تاکید شد: «اما امسال چه کسانی و از چه می ترسیدند که چنین بر پیکر دانشگاه تاخت و تاز کردند و نمایش فتح صحن آن را غرور آمیز ترسیم نمودند ! در روز ۱۶ و ۱۷ آذر امسال چند هزار نفر که برخی از آن ها مسلح به سلاح های سرد ، اسپری و گاز اشک آور بودند به داخل دانشگاه وارد شده و طی دو روز متوالی دانشگاه را که محیط علم و اندیشه است به صحنه اغتشاشات و نمایش های خود تبدیل کردند»
متن کامل نامه 88 استاد دانشگاه تهران که نام نیلی احمدی آبادی نیز در ذیل آن دیده می‌شود به شرح زیر است:
«بسمه تعالی
حضرت آیت اله خامنه ای، مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی ایران
با سلام و احترام، جریانات و حوادث بعد از انتخابات دهم ریاست جمهوری، موجب تأسف و نگرانی کلیه علاقه مندان به اسلام وایران گشته است. امضاءکنندگان این نامه از اساتید پردیس دانشکده های فنی دانشگاه تهران و خود از علاقه مندان به انقلاب و میهن بوده و بیشتر ایام جوانی خویش را صرف خدمت به تمدن ، فرهنگ، دانش و اعتلای این مرز و بوم نموده و بعضی نیز از طلایه داران انقلاب اسلامی بوده اند . لذا بر اساس فرمایش مولایمان "کلکم راع و کلکم مسئول" بر آنان سخت ناگوار است که بنشینند و تماشاگر مصائب و مسائلی باشند که خدای ناکرده ممکن است موجب پرپرشدن غنچه های امید این مملکت و بر باد رفتن تمامی فرصتها و زحمات سالیان دراز و رشادتها و مردانگی نسلهای این مرز و بوم گردد . دلیل اینکه این جمع خدمتگزار مصدع اوقات حضرتعالی میشود این است که متأسفانه در مجموعِ مسئولین دولتی و قوای دیگر توان و پتانسیل لازم برای حل ریشهای مشکلات حاضر را نمی بینیم . نیت تمام امضاء کنندگان این نامه چیزی جز اصلاح امور مملکت و دین و دنیای مردم نیست و انتظار داریم که این نامه هم از این منظر نگریسته شود. مطلبی که کام همه دوستداران اسلام و مملکت را تلخ کرده است برخوردهای خشن و فراقانونی، خصوصاً با دانشگاهیان، دانشجویان و فرهیختگان این مرز و بوم است . مسلماً حمله های شبانه به خوابگاه، مأمن، مأوا و محل زندگی دانشجوی بی پناه و یورش روزانه به آنان در صحن دانشگاه، محل تحصیل علم و پژوهش، نه نشان قدرت و صلابت نظام است و نه ضرب و شتم و زندان دسته جمعی آنان زیبنده اسلامیت و جمهوریت نظام . متأسفانه علیرغم تأکیدات جنابعالی و تمام قولهای مسئولین، آمران و مسببان واقعه هنوز محاکمه و به مردم معرفی نشدهاند و این دانشجویان هستند که هر روز به بهانهای دستگیر و زندانی میشوند و یا مورد ضرب و شتم قرار می گیرند . حق میدهید که برای دانشجویان بسیار سخت است که در چنین شرایط ناگوار دعوت اساتید به بحث، درس و تحقیق را با طیب خاطر و راحتی اجابت کنند.
سالگرد 16 آذر همه ساله پس از انقلاب در جامعه ما بدون هیچ تنشی برگزار می شد. اما امسال چه کسانی و از چه می ترسیدند که چنین بر پیکر دانشگاه تاخت و تاز کردند و نمایش فتح صحن آنرا غرور آمیز ترسیم نمودند ! در روز 16 و 17 آذر امسال چند هزار نفر که برخی از آنها مسلح به سلاحهای سرد، اسپری گاز فلفل و گاز اشک آور بودند به داخل دانشگاه وارد شده و طی دو روزمتوالی دانشگاه را که محیط علم و اندیشه است به صحنه اغتشاشات و نمایش های خود تبدیل نمودند.
هنوز برای ما باور این امر بسیار سخت است که در نظام جمهوری اسلامی ممکن است عده ای با تجهیزات فراوان و با هماهنگی به داخل دانشگاه لشکرکشی کنند و دو روز متوالی به ضرب و شتم دانشجویان، فرزندان پاک این آب و خاک، تخریب اموال عمومی و توهین به اساتید بپردازند و مهد مهندسی کشور را بی حرمت نمایند . متأسفانه که همه اینها به بهانه پاسداری از اسلام و ولایت انجام میگیرد و متأسفانه هیچ فرد و نهادی مسئولیت آن را نمی پذیرد .
درخواست ما این است که مسئولین امر و خصوصاً حضرتعالی ترتیبی اتخاذ فرمائید که خدای ناکرده این حوادث تبدیل به سوژهای در دست رسانه های صهیونیستی و معاند نگردد که جمهوری اسلامی را مخالف علم و دانشگاه جلوه دهند، خصوصاً آنکه در این جو نامناسب و غیرشفاف شایعه تدارک و هماهنگی حضور عناصر غیر دانشگاهی و مهاجم در روزهای 16 و 17 آذر 1388 در دانشگاه توسط نهادی منتسب به جنابعالی در همه سطوح دانشگاه پخش شده است.
به گمان امضاءکنندگان این نامه علاج درد این است که تمام مقامات و کارگزاران نظام همه اعضای ملت را جدا از گرایشات سیاسی در عمل بعنوان اعضای یک پیکره ببینند و صدای همه آنان را بشنوند و حقوق ملت را، که مصرّح در قانون اساسی جمهوری اسلامی است، و آزادیهای قانونی آنان را به یکسان پاسدار باشند. به اعتقاد ما برخوردهای خشن با جامعة علمی و ادامه بازداشت اهل علم و دانشگاهیان به صلاح مملکت نیست . بنابراین ازجنابعالی تقاضا داریم، دستور فرمائید که صحن مقدس دانشگاه از تمامی نیروهای غیردانشگاهی عاری گشته و با عذرخواهی مسئولین امر و پیگرد قانونی مسببین این غائله ها و آزادی همه دستگیرشدگان دانشگاهی از همة اقشار و گروههای دانشجوئی دلجوئی گردد.
امید است که با انجام این اقدامات، پردیس دانشکده های فنی دانشگاه تهران که بر اساس معیارهای جهانی در میان دانشگاههای برتردنیا قرار گرفته و بالاترین رتبه در میان دانشگاههای کشور را با تکیه بر قدمت، تجربه، نخبگان خود و تلاشهای مستمر چند ساله اخیرکسب نموده است، به همراه دیگر دانشگاهها و مراکز علمی کشور به رشد بالنده خود ادامه داده و منشاء خدمات بیشتر به میهن اسلامی گردد.
با تشکر و احترام
جمعی از اساتید پردیس دانشگاه‌های فنی دانشگاه تهران»
محمود نیلی احمدآبادی همچنین پس از انتخاب دولت روحانی و معرفی اعضای کابینه به مجلس، به همراه جمعی از اساتید دانشگاه طی نامه‌ای به لاریجانی از گزینه "جعفر میلی منفرد" به عنوان وزیر پیشنهادی علوم حمایت کردند و خواشتار رأی اعتماد نمایندگان به وی شدند. این درحالی است که نمایندگان مجلس به استناد دلایل بسیاری از جمله حضور میلی منفرد در فتنه 88 در جریان رأی اعتماد به وزرای کابینه حسن روحانی، با تصدی پست وزارت میلی منفرد بر دستگاه آموزش عالی کشور مخالفت کردند
غلامعلی حداد عادل، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی پس از انتصاب نیلی احمدآبادی به سرپرستی دانشگاه تهران توسط فرجی دانا بود که به این اقدام وزارت علوم دولت اعتراض کرد و گفت:«با این اقدام وزارت علوم، روابط مجلس با این وزارت خانه روز به روز تیره تر می‌شود».
به گزارش «نسیم» در همین راستا برخی اخبار پس از انتصاب نیلی احمدآبادی به سرپرستی دانشگاه تهران حکایت از معرفی وی طی چند مرتبه به عنوان رئیس دانشگاه تهران به شورای عالی انقلاب فرهنگی و مخالفت شورا با وی حکایت داشت. برخی منابع، فعالیت و نقش‌آفرینی نیلی احمدآبادی در حوادث سال 88 را یکی از دلایل مخالفت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با ریاست وی بر دانشگاه تهران عنوان کرده اند.
راستي آقاي بذر پاش با چند سال سابقه درخشان در صنعت خودرو بعنوان مدير عامل سايپا انتخاب شدند؟
غفاری
دانشجویان بورسیه این شکایت را برای پیگیری برای آقای روحانی ارسال کنند.
ایشان ظاهرا خیلی مشتاق رسیدگی به وضعیت بورسیه دانشجویان هستند!
Iran, Islamic Republic of
... از رو هم نمی روند ؛دست پیش مگیرند که پس نیفتند
بهار
Iran, Islamic Republic of
کل بورسیه ها با مصوبات غیرقانونی بوده و نزدیک به 1000نفر بورسشان به دلیل عدم رعایت همین مصوبات غیرقانونی هم لغو شده آن وقت جهان نیوز و فارس نیوز با قلب واقعیت دنبال پاک کردن آثار این تقلب بزرگ هستند؟ واقعا نهایت تقواست؟
این احزاب بدنام سیاسی از داعش بدترند به مردم خودشون هم رحم نمیکنند در فتنه 88 با دروغها و تهمتهاشون باعث شدند خون هموطنهای بیگناهشون زمین بریزه و حالا بخاطر مقاصد سیاسی در پی بی آبرو کردن دانشجویان نخبه این سرمایه های بزرگ کشور هستند البته بی آبرو کردن که چیزی نیست اینها بخاطر مقاصد آلوده سیاسیشون حتی حاضرن سر تک تک نخبگان رو هم ببرند مگر در فتنه 88 که میدون پیدا کردند مرتکب جنایت نشدند؟
Iran, Islamic Republic of
بايست درس عبرتي شود تا ديگران جرات نكنند هر وقت دلشان خواست تهمت بزنند
فرجی داناجان! چاه نکن بهر کسی اول خودت بعدا کسی
حالا بیان بدوئن دنبال رضایت
Iran, Islamic Republic of
تا می توانید این دولت .... را رسوا کنید . مشتی راستگوی انتقاد پذیر ژنرال پرور
یعنی 99 درصد از اون 3000 تا مجاز هستن اما به 3000 هزار نفر انگ تقلب خورده! باید اعاده ی حیثیت شده و سپس به بررسی بورسیه های دولت خاتمی و بعد هاشمی رسیدگی بشه تا عدالت اجرا شده باشه.
علی
Iran, Islamic Republic of
مردم میفهمند در زمان احمدی جون ..........چه کار های که نشد وعدالت قربانی دولت پاکدست گشت
Iran, Islamic Republic of
بند هبه عنوان یک استاد دانشگاه که هیچگاه بورسیه دولت نبوده ام معتقدم باید تمام بورسیه ها از سال 1357 تا کنون مورد بررسی قرار گیرند و هر آنکس که بی حساب بالا آمده به حسابس رسیدگی شود.