جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

استقرار۳۰ پلیس افتخاری زن در مرز مهران

جمعه ۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۰
کد مطلب: 457982
فرمانده مرزبانی استان ایلام با اشاره به افزایش تردد زائران در پایانه مرزی مهران گفت: ۳۰ پلیس افتخاری زن برای کنترل و بازرسی بانوان مسافر در این پایانه بکار گرفته شده است.
به گزارش جهان، سردار لطفعلی پاکباز روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: زنان پلیس با فرماندهی مرزبانی استان ایلام همکاری دارند ضمن اینکه در صورت نیاز به افزایش تعداد زنان، از ظرفیت بسیج استفاده می کنیم.

وی با بیان اینکه در هنگام بازگشت زائران با توجه به حجم زیاد ورودی به کشور برای کنترل و بازرسی از ظرفیت خواهران بسیجی در گیت های کنترل و بازرسی استفاده خواهیم کرد، افزود: پست های ایست و بازرسی در مرز و کنترل دقیق مرزی برای جلوگیری از تردد غیرمجاز ایجاد شده است .

سردار پاکباز با بیان اینکه اقدام های خوبی در حوزه خدمات رسانی به زائران از سوی مرزبانی و نیروی انتظامی انجام شده است، افزود: تردد زائران از پایانه مرزی مهران برغم ازدحام جمعیت بخوبی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه نیروهای مرزبانی در مبادی خروجی و ورودی به کشور از تردد زائران بدون گذرنامه و روادید ممانعت می کنند، یادآور شد: در روزهای گذشته برخی افراد که قبلا اقدام به دریافت روادید گروهی کرده ولی بدلایلی از هم جدا شده و سعی داشتند با ارائه کپی روایدد به صورت انفرادی از مرز بگذرند، از خروج آنها جلوگیری شد.

سردار پاکباز تاکید کرد: با توجه به مصوبه ششمین نشست فرماندهان مرزبانی دو کشور ایران و عراق، مقرر شد تا عراقی ها کپی روادیدهای گروهی را که ممهور به مهر برابر اصل کنسولگری عراق است از زائران قبول کنند در غیر این صورت اجازه خروج نمی دهند.

پایانه مرزی مهران در ۹۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام این روزها کانون اصلی تردد زائران شرکت کننده در آیین اربعین حسینی است. سال گذشته در ایام منتهی به اربعین بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار زائر از این مرز تردد کردند که پیش بینی می شود این تعداد امسال تا دو میلیون نفر افزایش یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *