پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۷
۱۲
روسیه فاش کرد؛

شیوه ارسال پول‌های عربستان برای داعش/ پیشنهاد شیوخ وهابی برای اختصاص درآمد حج به داعش!

دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۰۹
کد مطلب: 372689
اداره مبارزه با تروریست سرویس امنیتی روسیه (FSB) با انتشار گزارش مفصلی از منابع مالی تروریست­‌های داعش، فاش کرد که این پول‌ها از سوی عربستان به حساب طارق الهاشمی واریز و سپس در اختیار داعش قرار می­‌گیرد.
شیوه ارسال پول‌های عربستان برای داعش/ پیشنهاد شیوخ وهابی برای اختصاص درآمد حج به داعش!
به گزارش جهان به نقل از پایگاه خبری پانوراما الشرق الاوسط، اداره مبارزه با تروریست در سرویس امنیتی روسیه (FSB) گزارش مفصلی را در مورد داعش و راه‌های دستیابی به منابع مالی آن منتشر و فاش کرد که عربستان با واریز پول به حساب طارق الهاشمی و سپس انتقال آن به داعشی­‌ها، از این گروه تروریستی حمایت می­‌کند.

این گزارش فاش کرده است که داعش از سوی طرف‌های متعدد مورد حمایت مالی قرار دارد و بنابر اطلاعات موثق، اسناد و تصاویر ماهواره­ای، نوارهای صوتی و فیلم، داده‌های سیستم GPS و نیز تحلیل تحرکات میدانی با استفاده از سیستم GIS، منابع مالی داعش شناسایی شده‌اند.

کمک‌های نقدی پادشاه عربستان به داعش

بر اساس این گزارش، یکی از منابع مالی داعش، کمک‌­های نقدی پادشاه عربستان است به این ترتیب که این کمک‌­ها به حساب یک شرکت بازرگانی وابسته به طارق الهاشمی در بانکی در لندن واریز می‌­شود. ( در این گزارش نام بانک و تصویری از حسابی که از این شرکت در بانک موجود است، وجود دارد).

پس از واریز این پول­‌ها به حساب مزبور، طارق الهاشمی آن را در چند قسط به حساب عزت الدوری در یکی از بانک­‌های اقلیم کردستان واریز می­کند (در این گزارش نام بانک و نام کارمندانی که در روند تحویل پول دست دارند، ذکر شده است). عزت الدوری نیز پس از دریافت این پول­ها، آن را در چند قسط در اختیار داعش قرار می‌­دهد.

پیشنهاد شیوخ وهابی برای اختصاص بخشی از درآمد حج به داعش

بنابر گزارش مزبور، تعدادی از شیوخ تندروی وهابی عربستان نیز اخیرا به پادشاه این کشور پیشنهاد کردند که بخشی از درآمدهای حاصل از حج را به حمایت از مبارزان داعش و خانواده­‌های آن دسته از اعضای آن که کشته شده‌اند، اختصاص دهد.

شیوخ وهابی از حمایت مالی به داعشی­‌ها تحت عنوان مشارکت در ثواب مبارزات آنان یاد کردند.

اما یکی دیگر از منابع مالی داعشی­‌ها در عراق، کمک­‌های مالی کشورهای غربی است که از آمریکا و سایر کشورهای غربی تحت عنوان کمک به حکومت مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان در اختیار وی قرار می‌­گیرد و او نیز آن را تحت عنوان پول خرید نفت از داعش، به این گروه پرداخت می­‌کند.

در این میان، نیروهای پیشمرگه نیز مسئولیت تامین سوخت و مواد غذایی و نیز وسایل و نیازمندی‌های روزمره به اضافه تجهیزات لوجستیکی داعش را برعهده دارد به این ترتیب که بخشی از منابع مالی که بارزانی از کشورهای غربی دریافت می­کند به این بخش اختصاص داده می­‌شود.

اداره مبارزه با تروریست سرویس امنیتی روسیه در گزارش خود می­‌افزاید: بخشی از سلاح داعش از مناطق تحت تسلط آن در سوریه و بخشی از آن نیز پس از تسلط بر انبارهای سلاح و مهمات در استان موصل، تامین می‌­شود و علاوه بر این مقادیری سلاح و مهمات و نیز تجهیزات نظامی پیشرفته با هماهنگی ترکیه در اختیار داعش قرار داده می­‌شود، به این معنی که ترکیه در مورد خرید ۲۰۰ دستگاه خودروی تویوتا با استفاده از منابع مالی غربی، با کشورهای غربی هماهنگی و رایزنی کرد، در نتیجه زمینه تامین مقادیری جنگ افزار و سیستم‌­های ارتباطی برای این گروه تروریستی را فراهم کرد.

همچنین بنابر این گزارش، ترکیه مامور شد که قدرت نظامی داعش را مورد بررسی قرار داده و بین توان نظامی این گروه و ارتش عراق توازن برقرار کند.

در این میان ترکیه وظیفه تامین لوازم یدکی و مهمات برای تجهیزات سنگین و متوسط نظامی که داعش از ارتش عراق و سوریه به غنیمت گرفته، بر عهده دارد.

همچنین ترکیه به منظور ایجاد محبوبیت برای داعشی­‌ها بین ترک‌ها، اخیرا مجوز جمع­‌آوری کمک­‌های نقدی و غیر نقدی برای مبارزان داعش را صادر کرد.

علاوه بر این، گزارش مزبور حاکی از این است که دولت اردن نیز مسئولیت آموزش اعضای داعش و نیز آموزش اعضای اطلاعاتی و ارائه اطلاعات در خصوص تسلیحات ارتش عراق و زیرساخت ها و نقاط ضعف و قوت آن برعهده دارد.
منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


لعنت خدا بر ال سعود يهودي تبار
دوصدبار
Serbia
حال مردم ما چندین و چند بار برن مکه تا شکم وهابی ها پر شه
رضا
عزیز من چرا مسائل رو قاطی میکنی. همون خدایی که دستور کمک به مظلوم رو داده همون خدا دستور داده مردم به حج برن. خالی شدن مکه بزرگترین ضرر برای اسلام و مسلمین و مایه خوشحالی دشمنان دین است.
میخام فحش ناجور بدم به ملک عبد الشیطان اما خودمو خراب نمیکنم.اینا لیاقت فحش دادن هم ندارن.خدا عزاب الیم بهش بده
کریمی
اینها که همه بچه هستند اگر کل اربابان اینها ( آمریکا وانگلیس و غیره ... ) بصورت علنی و مستقیم نیز وارد میدان شوند ..... باز هم درمقابل اراده و ایمان جبهه اسلام و در مقابل رشادت و عزم رزمندگان داو طلب مسلمانان هیچی نیستند ....
مرگ بر ال سعود
فقط خواستم برای خونخوار ظالم کلب بن کلب آرزوی مرگ و نابودی کنم .امیدوارم در قعر جهنم به عذابی دائمی دچار بشه
محمد
ترکیه مامور شد که قدرت نظامی داعش را مورد بررسی قرار داده و بین توان نظامی این گروه و ارتش عراق توازن برقرار کند

نکته جالب در همین نکته است که در جنگ های داخل بلاد اسلامی آمریکا حتی خواهان پیروزی طرفداران خودشم نیست مگر کاملا آمریکایی شده باشند
هدف اصلی طولانی شدن جنگ است تا قرون متمادی
یعنی ممکنه یه روزی آمریکا به دولت عراق یا سوریه هم کمک کنه تا تعادل برقرار بشه
حسین
قابل توجه حضرات مراجع عظام

سئوال اساسی اینست که در صورت صحت این خبر چنانچه بخشی از درآمد حج در عربستان صرف کمک به گروهک تروریستی داعش شود آیا رفتن به حج اشکال ندارد؟؟؟؟؟
رضا
....
جای طرح این نظر در بخش استفتاء دفاتر مراجع معظم آن هم بصورت مؤدبانه و محترمانه است نه در سایت.
...
حالا هی مردم برن حج عمره !!!!
مردم پولشون رو خرج موشک و بدبختی برای مسلومنا میکنن
من اصلا حج عمره نمیرم
مشهد بهتره به نظر من