پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

غرق شدن ۷نفر در گیلان و البرز

پنجشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۱۰
کد مطلب: 372986
در تعطیلات عید فطر ۷ نفر از هموطنانمان در سواحل انزلی و رضوانشهر و سدهای کرج و طالقان غرق شدند.
به گزارش جهان، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: چهار نفر در سواحل انزلی و رضوانشهر به دلیل شنا در خارج از طرح‌های سالم سازی دریا غرق شدند.

یونس رنجکش در حاشیه بازدید از طرح‌های سالم‌سازی دریا در استان به مهر گفت: مسافران و گردشگران با بی‌دقتی و بی‌احتیاطی در استفاده از دریا، شیرینی سفر را به کام خانواده‌ها تلخ نکنند.

وی همچنین بر لزوم توجه به هشدارهای نیروهای نجات غریق، یگان ویژه و امدادگران هلال احمر مستقر در سواحل دریا تاکید کرد و گفت: در حال حاضر افزون بر دو هزار نفر نیرو اعم از نجات غریق، همیاران نجات غریق، امدادگران هلال احمر، یگان‌های ویژه و همیاران پلیس در طرح‌های سالم سازی و نقاط حادثه خیز نوار ساحلی استان مستقر هستند.

علاوه بر این بازرسی‌های مستمر از سوی وزارت کشور و استانداری گیلان در راستای ارائه خدمات مطلوب به مسافران از طرح های سالم سازی دریا انجام می شود.

شنا در خارج از طرح های سالم سازی و در مناطق خطر آفرین، عدم آشنایی به محیط و نداشتن مهارت شنا از عوامل افزایش غریق در دریا است از اینرو می طلبد گردشگران به هشدارهای نیروهای مستقر در سواحل دریا توجه کنند.

رنجکش در ادامه با بیان اینکه امسال تعداد غریق در گیلان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بسیار پایین بوده است، گفت: با توجه به تمهیدات پیشگیری آمار وضعیت غریق از خردادماه سال جاری تاکنون ۸۰ درصد کاهش را نشان می دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *