جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۳

تغییر نام بلوار شهرزاد به نام غزه

چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۱۶
کد مطلب: 376180
عصر امروز ۲۸ مرداد تعدادی از هنرمندان و ورزشکاران مقابل سازمان ملل حضور یافتند و نسبت به جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی اعتراض و با مردم غزه اعلام همدردی کردند.
به گزارش جهان به نقل از مهر عصر امروز ۲۸ مرداد تعدادی از هنرمندان، ورزشکاران و پیشکسوتان با حضور در مقابل سازمان ملل نسبت به جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی واکنش نشان دادند و مراتب اعتراض خود را اعلام کردند.

در ابتدای این مراسم بهاره رهنما بازیگر سینما و تئاتر ضمن خوشامدگویی به حاضران گفت: من به عنوان سفیر انجمن حمایت از حقوق کودکان در این مراسم حضور پیدا کردم تا اعتراض خود را عنوان کنم. کشورهایی که کوچک ترین اختلافات داخلی ما را بزرگ می کنند و از ما به عنوان یک جنایتکار یاد می کنند امروز کجا هستند تا جنایات رژیم صهیونیستی را ببینند.

وی ادامه داد: من به عنوان یک مادر از آنها سوال دارم که چرا نسبت به جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی سکوت کردند. زنان و کودکان در شرایط جنگی باید مصونیت داشته باشند و این ابتدایی ترین حق آنهاست. از مردم ایران تشکر می کنم که جمعی از آنها در تجمع امروز حضور یافتند و آرزو می کنم که کودکان غزه هرچه زودتر رنگ آرامش را ببینند.

این کارگردان سینما و تئاتر عنوان کرد: این روزها نمایش دورهمی زنان شکسپیر در تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه است و من و گروهم اولین شب اجرای این نمایش را به کودکان غزه تقدیم کردیم.

در ادامه مراسم کمند امیر سلیمانی بازیگر سینما طی سخنانی گفت: من به عنوان یک مادر وظیفه خود می دانستم که امروز در این صحنه حضور پیدا کنم. کوچک ترین آسیب به یک کودک بیشترین لطمه را به یک مادر می زند.

وی ادامه داد: هنرمندان همانند دیگر اقشار جامعه امروز در این صحنه حضور پیدا کردند و مراتب اعتراض خود را نسبت به جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی اعلام و این اقدام غیرانسانی را محکوم کنند.

در ادامه این تجمع اکبر غلامی مشاور کمیته ملی المپیک و دبیر کل ائتلاف قهرمانان ایثارگران با کسب اجازه از پهلوانان و قهرمانان گفت: امروز در مقابل سازمان ملل ورزشکاران و پیشکسوتان و قهرمانان حضور پیدا کردند تا بگویند غزه یعنی ایران.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اسلام برای یک کشور نیست و ما هیچ فرقی میان سنی و شیعه قائل نیستیم. قهرمانانی که هشت سال در جبهه های جنگ جانانه از وطن دفاع کردند امروز آمدند تا بگویند مسلمانان به پا خیزید. همه ما تحت فرمان مقام معظم رهبری هستیم و فرمان ایشان را اجرایی خواهیم کرد.

وی در پایان برای نابودی اسرائیل دعا کرد و چند شعار انقلابی داد و مردم او را همراهی کردند.

در ادامه مراسم رضا غفاری از مجریان صدا و سیما ضمن محکوم کردن جنایات اسرائیل تصریح کرد: ۶۵ سال است مردم یک سرزمین توسط رژیم اشغالگر قدس کشته می شوند و این خیلی دردناک است.

او در ادامه حرف هایش عنوان کرد: رژیمی که بیمارستان ها و مساجد را بمباران می کند و هدفش کشتن کودکان مظلوم و بی گناه است بویی از انسانیت نبرده است.

وی در پایان یادآور شد: امروز هنرمندان ورزشکاران و دیگر اقشار مردم در صحنه آمدند تا اعتراض های خود را فریاد بزنند.

در بخش دیگری از این مراسم میعاد صادقی رئیس مرکز تشکل های شاهد و ایثارگران پیام حضرت حجت الاسلام والمسلمین شهیدی محلاتی را نسبت به کشتار کودکان غزه به سمع و نظر حاضران رساند.

در ادامه نوشاد عالمیان قهرمان ورزش پینگ پنگ کشور که در این مراسم حضور پیدا کرده بود طی سخنانی گفت: امروز به عنوان یک ایرانی در این صحنه حضور پیدا کردم و می خواستم همراه با مردم باشم.

وی ادامه داد: تصاویری که از طریق تلویزیون مخابره می شود دل آدم را به درد می آورد. امروز آمدم تا بگویم که رژیم صهیونیستی یک حکومت جنایتکار است و با ریختن خون کودکان بی گناه می خواهد خود را اثبات کند.

در بخش دیگر مراسم حسن بانک به نمایندگی از آیت الله هاشمی رفسنجانی بیانیه ای که او درباره کشتار کودکان غزه به این تجمع فرستاده بود را قرائت کرد.

وی ادامه داد: جنایات رژیم صهیونیستی باعث شده که امروز گردهم آییم و این جنایات را محکوم کنیم.

در پایان مراسم علی قدمیاری مسئول اتحادیه تشکل های دانشجویان دانشگاه اسلامی قطع نامه ای را با هدف پایان تجمع تشکل های مردم نهاد قرائت کرد و تعدادی از هنرمندان ورزشکاران و مردم این قطع نامه را به صورت نمادین امضا کردند.

یکی دیگر از نکات ویژه این تجمع این بود که بلوار شهرزاد واقع در منطقه دروس پاسداران به طور نمادین به بلوار غزه تغییر نام داد تابلوهای عنوان بلوار غزه بر سر این خیابان نصب شده بود.

در این تجمع فاطمه هاشمی رفسنجانی ، شهرام کرمی، بهاره رهنما، کمند امیرسلیمانی، رضا غفاری و تعدادی از دانشجویان دانشگاه آزاد تهران شمال، جمعیت هلال احمر و تعدادی دیگر از چهره های ورزشی و پهلوانی حضور داشتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خوانین
Iran, Islamic Republic of
غزه و مظلومیت غزه روشن تر آفتاب شده. اما اینکه نام زیبا و اصیل ایرانی را عوض کنند نشان از بی قیدی به فرهنگ اصیل و باستانی ابران و همچنین عدم پایداری و ثبات در نام و مشخصات نقشه ای ایران خواهد داشت.
روزانه در تهران حداقل یک خیابان جدید احداث میشه که می توان نام خیابان را از همان ابتدا غزه گذاشت.
احسنت
این نامگذاری فی نفسه خوبه اما بهتر اونه که اولا یک اتوبان به این نام گذاشته بشه نه یک بولوار و ثانیا مکانی جدید الاحداث رو به این نام بگذارن چون معمولا اسم قدیمی تو دهنا جا افتاده مثل شهرک غرب و خیلی جاهای دیگه