جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تاسیس رشته «خانواده و سلامت جنسی»

سه شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۵۰
کد مطلب: 436985
شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها، مقرر کرد رشته «خانواده و سلامت جنسی» برای قرار گرفتن در برنامه‌های درسی دانشگاه‌ها، مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، جلسه ۲۸۱ شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین محمدیان گفت: با توجه به تدوین و نگارش اسناد راهبردی در بسیاری از دانشگاه‌های کشور، ضمن استقبال از این حرکت ارزشمند باید توجه شود که اسناد ملی و بالادستی مانند سند دانشگاه اسلامی در اسناد راهبردی دانشگاه‌ها مدنظر و ملاک عمل قرار گیرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: فرمایش مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» در دیدار با اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها در مورد لزوم ترویج گفتمان نقشه جامع علمی کشور، منحصر به این سند نیست و اسناد دیگر مانند «سند دانشگاه اسلامی» هم نیازمند گفتمان‌سازی و ترویج هستند.

در ادامه جلسه، اعضای شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی با توجه به برخی گزارش‌های واصل شده از برخی مراکز آموزشی خواستار توجه بیشتر به موضوع «عفاف و حجاب» در این مراکز شدند.

اعضا همچنین مقرر کردند رشته «خانواده و سلامت جنسی» برای قرار گرفتن در برنامه‌های درسی دانشگاه‌ها، در جلسه آینده شورای اسلامی شدن مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

در ادامه جلسه، موضوع «تفکیک اقدامات نظام برنامه‌ریزی فرهنگی سند دانشگاه اسلامی» در دستور کار قرار گرفت و پس از ارائه مصوبات کارگروه مربوطه و بحث و بررسی اعضا، مقرر شد تا این تقسیم‌بندی برای بررسی مجدد به کارگروه فرهنگی ارجاع و پس از انجام اصلاحات مورد نظر اعضا به عنوان مصوبه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها به دستگاه‌های مجری ابلاغ شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *