سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

کاخ سفید دست به دامان گنجی شد!

يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۵۵
کد مطلب: 243781
کاخ سفید که زمانی در ایران، شاه تعیین می‌کرد و به بالا‌ترین مقام مملکت، دستور اجرای فرامینی در راستای منافع ملی خودش در کشور را می‌داد، اکنون برای توجیه شکست تاریخی در برابر جمهوری اسلامی در زمینه برگزاری اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران، دست به دامان مهره‌های سوخته ضدانقلاب شده است.
به گزارش جهان به نقل از رجانیوز، اکبر گنجی که مدت‌هاست به یک چهره منزوی در میان جریان ضدانقلاب تبدیل شده در یادداشتی در سایت رسمی وزارت امور خارجه ایالات متحده «رادیو فردا»، به تحلیل دیدار رهبر انقلاب با‌بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در حاشیه اجلاس تهران پرداخته و تلاش کرده تا سخنان صریح و هوشمندانه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حضور معاون سیاسی دبیرکل که از مقامات ارشد دیپلماتیک آمریکا بود را تحریف و برای سران کاخ سفید، نوشابه باز کند.
 
گنجی در این یادداشت، ضمن اذعان به صریحانه بودن سخنان رهبر ایران، حضور یک مقام آمریکایی و شنیدن این سخنان را توجیه کرده و نوشته است: «بدون توافق آمریکا، طرف‌های ۵+۱ به هیچ توافقی با ایران دست نخواهندافت. هرگونه توافقی میان ایران و آمریکا، توافق ۵+۱ خواهد بود.»
 
گنجی همچنین تلاش کرده تا خودش را نماینده کاخ سفید در امور دیپلماتیک جا بزند و به نمایندگی از سران آمریکا، ایران را برای مذاکره با این کشور ترغیب کند: «گزارش‌های آژانس فقط از چند مورد «مشکوک» و دارای «کاربرد دوگانه» سخن می‌گویند. ‌‌‌ همان گونه که راه بهشت از جهنم نمی‌گذرد، راه مصالحه نیز از ۵+۱ نمی‌گذرد. توافق نتیجه مذاکره مستقیم ایران و آمریکا است. گفت‌وگوی مستقیم در بالا‌ترین سطح، برقراری ارتباط رسمی و گشایش سفارتخانه‌ها چاره کار است.»
 
 این سخنان اکبر گنجی درباره لزوم برقراری رابطه میان ایران و آمریکا در حالی بیان شده که زمانی، وی و همفکرانش از دست بالا و بر‌تر ایالات متحده سخن می‌گفتند. انتشار این تحلیل در سایت رسمی وزارت خارجه آمریکا و همچنین سفر بی‌سابقه جفری فلتمن، اولین مقام آمریکایی که پس از انقلاب اسلامی به جمهوری اسلامی ایران سفر کرد، نشان دهنده تغییر رویکرد کاخ سفید در برابر تحولات جهانی و نوعی چراغ سبز برای درخواست کمک از ایران در زمینه حل مشکلات منطقه است؛ ماجرایی که حدود یک ماه پیش از سوی رهبر انقلاب بیان شد و ایشان از «تغییر هندسه جهانی» خبر دادند.
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار خود در ماه رمضان با جمعی از اساتید دانشگاه، ‌در تبیین نشانه‌ها و شواهد بروز تحولات و تغییرات عمیق جهانی، به بیداری اسلامی اشاره کردند و گفتند: «احساس هویت و بیداری متکی بر اسلام در میان ملتهای مختلف اسلامی، نشانه بی‌سابقه‌ای است که از عمق تحول در ساخت و هندسه آتی جهان، خبر می‌دهد... خیز ناموفق امریکا برای تسلط بر این منطقه مهم و حساس که در قضیه عراق و افغانستان آشکار شد از دیگر نشانه‌های تغییرات عمیقی است که جهان با آن روبروست. آمریکا به عنوان قدرت اول ثروت و علم و فناوری نظامی و غیرنظامی، چندین دهه در میان ملت‌ها دارای وجهه عمومی بسیار خوبی بود اما این کشور امروز نه تنها هیچ وجهه‌ای ندارد بلکه در افکار عمومی جهان به سمبل زورگویی، ظلم، دخالت در امور ملت‌ها و جنگ افروزی تبدیل شده است.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *