جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۱۰
همزمان با اقدامات طرف ایرانی برای جلب اعتماد غربی‌ها؛

اوباما تحریم نفتی ایران را تمدید کرد

چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب: 423583
رئیس‌جمهور آمریکا تحریم‌های یک‌جانبه علیه خرید نفت و فرآورده‌های نفتی جمهوری اسلامی ایران را تمدید کرد.
اوباما تحریم نفتی ایران را تمدید کرد
به گزارش جهان، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در پیامی که توسط دفترش منتشر شده اعلام کرده است که شرایط اقتصادی جهان، افزایش تولید نفت توسط کشورهای خاص و افزایش سطح ظرفیت ذخایر نفتی این اجازه را به وی داده است تا تحریم‌های نفتی ایران را تمدید کند.

عربستان سعودی متحد آمریکا در خاورمیانه، میزان تولید نفت خام خود را به‌حدی افزایش داده است که این مسئله موجب سقوط قیمت جهانی انرژی شده است.

اوباما با انتشار بیانیه‌ای افزود: من معتقد هستم که عرضه کافی نفت و فرآورده‌های نفتی از سوی کشورهایی غیر از ایران این اجازه را می‌دهد تا خرید نفت خام و فراورده‌های نفتی از ایران توسط نهادهای مالی خارجی کاهش یابد.

بر اساس تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا، شرکت‌های خارجی در صورت معامله با نهادهای مالی ایران، از سیستم مالی آمریکا حذف خواهند شد و با تحریم‌های اقتصادی و مالی مجازات می‌شوند.

البته توافق هسته‌ای موقت در نوامبر ۲۰۱۳ میلادی به ایران اجازه می‌دهد تا روزانه یک‌میلیون بشکه نفت بفروشد. واشنگتن اعلام کرده است که توافقنامه موقت هسته‌ای شامل تمدید تحریم‌های قبلی نمی‌شود.

آمریکا و قدرت‌های جهانی در حال مذاکره با ایران برای دستیابی به توافق جامع هسته‌ای تا پایان ژوئن یعنی ۹ تیرماه هستند. ایران و گروه ۱+۵، ۲ آوریل (۱۳ فروردین)، به چارچوب توافق اولیه‌ای دست یافتند که بر اساس آن برنامه هسته‌ای ایران محدود خواهد شد و به‌ازای آن تحریم‌های بین‌المللی علیه تهران لغو می‌شود.
منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


قابل توجه ظریف و جنابب آقای دکتر روحانی و شیخ الوزرا زنگنه
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه دلخوشان
اوباما از حیوانات پایین تر است. چون اگر به حیوانات بگویند که شما مانند اوباما هستید این حیوانات ناراحت می شوند . مثلا به عنوان مثال شما یک سگ را در نظر بگیرید و بهش بگویید اوباما در جواب می گوید چرا به من توهین می کنی ؟! مگر جنای کرده ام ؟!
مگر کودک کشی در فلسطین و یمن راه انداخته ام ؟!
از کجا می دونید که خدا اگر به سگ عقل می داد قابل مقایسه با امثال اوباما نبود .البته و صد البته یک سگ به مراتب بهتر از ملک سلمان خون ریز است . چون ملک سلمان شاه عربستان الانش هم در عصر جاهلیت به سر می برد .
Iran, Islamic Republic of
چطوری جناب حسن خان رییس جمهور؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!
کی قراره بیدار بشی؟!!!
کی قراره به خدا اعتماد کنی؟!!!!
.
خسته نباشی یگم به تیم مذاکرات هسته ای !
دستش درد نکنه.
Iran, Islamic Republic of
اقاي خندان تحويل بگير!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
روحاني مچكريم!!!!!!!!!!!!!!
مجتبی
اوباما و اربابانش مثل همیشه غلط زیادی نمودند
نیش عقرب نه از ره کین است اقتضای طبیعتش اینست.
اعتماد به این عقرب باعث تاسف است.