چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۲
۷
ماجرای کرار و تفاوت قلعه‌نویی با کی‌روش

بازیکن‌سالاری تا کی؟

شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۵۲
کد مطلب: 410037
یکی از منتقدان کی‌روش در مقایسه با معیار مبارزه با بازیکن سالاری مغلوبی بزرگ بود و نتوانست حتی کرار عراقی را با آن‌همه حاشیه کنار بگذارد. این درحالی است که کی‌روش جبای، رحمتی و عقیلی را کنار گذاشت.
به گزارش جهان به نقل از مهر، تقریبا بلافاصله پس از سوت پایان دیدار ایران با عراق امیر قلعه‌نویی تیغ تیز انتقاد را از کی روش در دست گرفت و تاکید ویژه‌ای داشت که اجنبی پرستها کارلوس کی روش را حمایت می کنند و این موبور چشم زاغ کار خاصی انجام نداده است.

منتقد کی روش حتی بر این باور بود که کی روش در مورد بازیکن سالاری هم ایستادگی نکرده است و به طور کلی منکر همه داشته های کی روش شد و به شدیدترین شکل ممکن به کی روش تاخت و حامیان او را هم قلم به دست، قلم به مزد، میکروفون به دست و اجنبی پرست که به حمام هم نمی روند نامید!

این مهم درحالی رخ داد که منهای بعد فنی، کی روش در مبحث مبارزه با بازیکن سالاری انقلابی در فوتبال ایران ایجاد کرد و اگرچه بوده اند مربیان وطنی که مقابل بازیکن سالاری ایستاده اند اما کی روش در این مسیر نسبت به دو دهه اخیر تندروتر از بقیه بود و تیمی ساخت در نهایت جوان، بی حاشیه، یک دل و بدون ناز و اداهای معمول طی دو دهه اخیر!

او ناز رحمتی را نخرید و در مواجهه با نامه خداحافظی برترین دروازه بان فوتبال ایران در آن مقطع خیلی ساده خداحافظی را پذیرفت و در مقابل همه ایران که تحت تاثیر اظهار ندامت رحمتی قرار گرفته بودند قرار نگرفت و هرگز زیر بار بازگشت رحمتی نرفت، در کنار رحمتی چنان ساده از کنار عقیلی عبور کرد که تصور اینکه عقیلی محکم ترین دفاع ایران است به ذهن کسی نمی رسید!

کی روش در مواجهه با درخواست جباری که می گفت بدنسازی نکنم و به برزیل بیایم خیلی بلند جوری که خبرنگاران بشنوند فریاد زد: به سلامت! او چنان بی‌مکث این کار را انجام داد که باور نمی کردی با جباری ،بهترین هافبک طراح آسیا حرف می زند.

آقای منتقد اما در اولین چالش مشابه با شرایط بسیار بدتر، هرگز نتوانست اقتدار کی روش را نشان دهد، جاسم کرار امسال بارها به زور مرخصی گرفت، یکبار به بهانه نذر عاشورا (که همینجا هم می توانست آن را ادا کند) بار دیگر به بهانه هتل آپارتمانش، بار سوم برای ویزا و پاسپورتش، بار دیگر به بهانه محروم بودن، او حتی در آستانه داربی تهران با کارت زردی بی‌ربط محروم شد و دوباره به زور و درحالیکه افشارزاده می گفت کورخوانده مرخصی نمی‌دهم به عراق برود، رفت و به تیم ملی عراق در جام ملت‌های عرب (جام خلیج فارس) پیوست تا در همان روزها استقلال از پرسپولیس شکست بخورد و البته رکورد شکست ناپذیری آقای منتقد در داربی های تهران را هم بشکند.

این اما پایان کار نبود، استقلال و امیر قلعه نویی با قهرها و تهدیدهای کرار و حتی عدم حضور در اردوی کیش مواجه شدند تا این بازیکن عراقی پولش را بگیرد و بعد در اردو شرکت کند اما باز هم از مبارزه با بازیکن سالاری توسط آقای منتقد خبری نبود که نبود تا اینکه این بازیکن عراقی کارد به استخوان فوتبال ایران رساند و علاوه بر محرومیت دیگری که منجر به مرخصی وی شد و به استقلال ضربه دیگری وارد کرد، حرف‌هایی را علیه فوتبال و حتی دیانت مسئولان کشورمان بر زبان آورد که برای اهالی فوتبال قابل تحمل نبود و بلافاصله با مصاحبه های کفاشیان،اعضای کمیته انضباطی، مهدوی‌کیا و محرمی و محمد نوری و خیلی های دیگر مواجه شد.

با این حال اما خبری از برخورد توسط منتقد اجنبی پرستان نبود که نبود. امیر قلعه نویی در واقع در یک مقایسه ساده با موبور چشم زاغ در این زمینه نمره قبولی را کسب نکرد. این درحالی است که کی روش جام جهانی و جام ملتهای آسیا را در پیش داشت و منتقدش لیگ برتر ایران را . او با بازیکنان ایرانی که حرفی علیه ایران نزده بودند و کلی حامی داشتند طرف بود و منتقدش با کلی مخالف کرار طرف است.

کی روش ایرانی ها را در واقع به جرم بی انضباطی یا حداکثر کمی ناز کنار گذاشت اما کرار عراقی است و به فدراسیون و خود باشگاه استقلال تاخته و ذلیل شدن برخی ها در این فوتبال مسخره را درخواست کرده است!

با این حال منتقد کی روش نه تنها با او برخورد نمی کند بلکه در حال تدارک برای بازگرداندن بازیکنی است که برای باشگاه استقلال پیغام فرستاده قراردادم را فسخ کنید!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


انتظاری بیشتر از قلعه نوعی نیست! کسی که چشم به حقیقت ببنده در نهایت خودش دچار اشتباه بزرگ میشه! حالا ببینیم عزت ایران و ایرانی مهمتره براش یا مثلا منفعت باشگاهش و خودش!
برای کی روش عزت ایرانی مهم بود؟!
اصرار بربخشش بازیکنانی که ازسربازی گریخته بودند و برای شمردن دلار به کشورعرب ها رفته بودند و آوردن آنها به تیم ملی و درنهایت حذف مفتتضحانه از جام ملتها
کامنت های مردم را درسایت ها دیده اید که چقدر از این تبعیض آشکار گلایه کرده بودند چون اگر فرزند آنها ازسربازی می گریخت باید جریمه و زندان می شد اما آن بازیکنان تشویق شدند و به استرالیا رفتند!!!
شما باقلعه نویی مشکل شخصی دارید و همه اینها بهانه است!
این تحلیل متاسفانه غیرمنصفانه و یا ازروی بی اطلاعی است
شما که دراعتراض به بخشش سربازفراری ها و آوردن آنها به تیم ملی مقاله نوشتید و انتقاد کردید نباید اینگونه قضاوت کنید!
فقط یک جمله برای زیرسئوال بردن عملکرد کی روش درمبارزه بابازیکن سالاری کافی است:
اگر کی روش نمادو اسطوره مبارزه با بازیکن سالاری است چرا آنقدراصرارکرد که سربازان فراری به تیم ملی دعوت شوند؟!!!!!!
درمورد قلعه نویی هم منصفانه قضاوت نکردید
قلعه نویی هرگاه بازیکنان خاطی را جریمه کرده و یا کنار گذاشته است امثال شما به او انتقادکرده اید که او نمی تواند بازیکنان بزرگ را تحمل نماید!
درمورد کرار هم اولین شخصی که به اکرار اعتراض کرد شخص قلعه نویی بود و طبق خواسته او هم کمیته انضباطی باشگاه درموردش تصمیم گرفت و جریمه اش کرداما نباید شما انتظارداشته باشید او را ازفوتبال محوکند!
ضمنا هم ما و هم شما می دانیم که موضوع کرار یک بهانه است برای زمین زدن استقلال و زمینگیرکردن قلعه نویی!
کافی است به مصاحبه های جهت دار اینروزهای رسانه ها با مخالفین کرار بنگریم تا بهترمتوجه شویم عملیات سازماندهی شده برای اخراج کرار با جدیت ادامه دارد!
کرار برخلاف پیام صادقیان نه داورراکتک زد و نه با بازیکن حریف درگیرشد و آنها را لت وپارکرد... او کتک خورد و البته اعتراض هم کرد اما شما رسانه ها و خصوصا سیما به صادقیان دراین حد واندازه نپرداختند چرا که او استقلالی نبود!!!!
لطفا منتشرکنید
ضمنا جناب مقاله نویس محترم این سئوال را جواب دهید که آیا کی روش باا ین معضل مواجه بود که بازیکنانش بخاطر پرداخت نشدن مطالباتشان اعتراض کنند و تمرین را تحریم کنند؟!
کی روش و همه سرمربیان تیم ملی هیچگاه این مشکل را ندارند اما برعکس سرمربیان تیم هایی همچون استقلال هیچگاه نمی توانند و نباید همچون سرمربی تیم ملی بابازیکن برخورد کنند زیرا آنها همیشه بلحاظ مالی طلبکارباشگاه هستند
قلعه نویی خیلی هنرکرده است که با این اوصاف و این وضعیت 5 قهرمانی لیگ برتر و 2 جام حذفی را دریکدهه اخیرکسب کرده است
اگر کی روش و امثال ایشان سرمربی تیم هایی همچون استقلال بودند می توانستید عملکردش را با امثال قلعه نویی مقایسه کنید
مرتضی
کیروش اگرچه خارجیه، اما اگر موفق بشه، بزرگترین خدمت رو به فوتبال این مملکت خواهد کرد.
بعضی از مربیان وطنی براشون منافع کشور مهم نیست و فقط به فکر باندبازی و سودبردن از فوتبال کشور هستند.
البته نتیجه کار کی روش هم معلومه.
چه افتخاری نصیب کشور کرده؟ ها؟

افتخار مبارزه با بازیکن سالاری؟
هدف مربی همینه؟
پس یکی را بیاد که بازیکنان را اعدام کنه حتما مدال ملی می دهید.
مربی باید بازیکن ساز باشه کی روش برده و فرمانبردار می خواهد و نتیجه برایش مهم نیست.
حتی از نظر اخلاقی .بی چون وچرا برای بازی کردن عزتت را از دست بدی درست نیست.
می دانستم کامنت های بنده رو منتشر نمی کنید!