پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
آیت‌الله نوری‌همدانی:

وحدت مسلمانان اصل عزت‌آفرین آنهاست

سه شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۱۰
کد مطلب: 420937
مرجع عالیقدر جهان تشیع با اشاره به اینکه وحدت مسلمانان مهم‌ترین اصل عزت‌آفرین برای آنهاست، گفت: کفر، نفاق و صهیونیسم دشمنان همیشگی مسلمانان هستند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، آیت‌الله حسین نوری‌‌همدانی، بعد از ظهر امروز در دیدار با مدیران و اساتید دانشگاه‌های استان یزد با بیان اینکه خطه یزد خطه‌ای عالم پرور، نخبه‌پرور و شهیدپرور است، اظهار داشت: خلقت با هدایت توام است و پروردگار جهان هستی تمام موجودات را هدایت و راهنمایی کرده است.

وی با اشاره به اینکه خداوند تمام موجودات را برای حرکت در مسیر دوام و کمال هدایت کرده است، بیان کرد: تنوع و گستردگی بسیاری در خلقت خداوند است و تمام آنها در حوزه هدایت و راهنمایی خداوند قرار دارند.

مرجع عالیقدر جهان تشیع افزود: همان نظامی که بر کهکشان‌ها حاکم است، بر نظام هر اتم و ذرات آن و هسته مرکزی کائنات هم حاکم است و هر بوته و گیاه در حقیقت یک کارگاه و نشانه عظمت خداوند است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: انسان موجودی بسیار خاص با امتیازات فراوان است و خلیفه خدا بر روی زمین است و همه موجودات عالم هستی، کمر به خدمت انسان بسته‌اند.

نوری همدانی ادامه داد: انسان‌ها دارای عقل، فکر و استعدادهای فراوان هستند و باید برای پیشرفت خود استعدادهای خود را به خوبی شکوفا کنند و خداوند نیز به دلیل داشتن قدرت اختیار انسان‌ها، راه‌های بسیار زیادی پیش روی آنها قرار داده است.

وی عنوان کرد: دین مقدس اسلام برای هدایت انسان‌ها در ابعاد مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و روحی برنامه‌های بسیاری مقرر کرده و تلاش کرده مسلمانان با به کار بستن توانایی‌های مختلف در زندگی، دارای عزت و عظمت باشند.

نوری همدانی با اشاره به اینکه طبق فرمایش قرآن، عزت فقط ویژه ذات خداوند، ائمه اطهار(ع) و انسان‌های‌مومن است، افزود: قرآن کریم اصولی برای عزت مسلمانان مشخص کرده است و اگر انسان به تمام اصول و فروع دین ایمان داشته باشد و در راستای ایمان گام بردارد، برتری بر همه انسان‌ها پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: علم، فناوری و تحقیق دومین اصل در عزت مسلمانان است و بنا به فرمایش قرآن، علم در کنار ایمان دارای ارزش در پیشگاه خداوند است.

وی گفت: سومین اصل در اسلام حکومت است زیرا تمام قدرت‌ها در سایه خدا و پیغمبر به حکومت وابسته است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم افزود: اصل وحدت و اتحاد یکی از مهم‌ترین اصول عزت مسلمانان در جهان است و خداوند در قرآن به آن بسیار زیاد کرده است و از آنجا که مسلمانان دشمنان کینه‌توز دارند، طبق فرمایش قرآن باید با اقتدار، همبستگی و اتحاد، قدرت خود را آنچنان افزایش دهند تا دشمنان دین و اسلام همیشه از قدرت مسلمانان در هراس باشند.

نوری همدانی دوری از دشمنان خدا و قرآن را از ضروری‌ترین، واجب‌ترین و مهم‌ترین اصول وجود عزت در بین مسلمانان در برابر دشمنان دین و اسلام عنوان کرد و بیان داشت: مسلمانان نباید دوستان خود را از کفار، مستکبران و غیرمسلمانان انتخاب کنند زیرا آمریکا، انگلیس، آلمان و متحدان آنها از هیچ اخلال و اختلافی علیه مسلمانان دریغ نمی‌کنند.

مرجع عالی‌قدر جهان تشیع، ایجاد پایگاه کفر و تضعیف کشورهای مسلمان را از جمله مهم‌ترین دلایل تجاوز و فتنه‌گری آمریکا، اسرائیل و دیگر مستکبران در یمن و سوریه عنوان کرد.

نوری همدانی با اشاره به اینکه ریشه تمام علوم تمدن از اسلام است، خاطرنشان کرد: کفر، نفاق و صهیونیسم، سه دشمن دائمی اسلام و مسلمانان هستند.

وی با بیان اینکه در دانشگاه‌ها باید تربیت افراد بر اساس علم، اخلاق و توام با فرهنگ اسلامی و دین‌داری باشد، اظهار داشت: تهاجم فرهنگی، سیاسی و علمی غرب علیه ایران اسلامی، اساتید اسلامی، علوم اسلامی و دانشجویان جامعه اسلامی آغاز شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *