چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

ظریف با همتای آلمانی خود دیدار کرد

سه شنبه ۹ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۴۵
کد مطلب: 430936
وزیر امور خارجه ایران با وزیر امور خارجه آلمان در وین دیدار و گفت‌وگو کرد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران با "فرانک والتر اشتان‌مایر" وزیر امور خارجه آلمان در وین دیدار و گفت‌وگو کرد.

همچنین وزیر امور خارجه ایران امروز عصر پس از دیدار با همتایان آمریکایی و روس خود با "یوکیا آمانو" مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی دیدار و گفتگو کرد.

موضوعاتی نظیر بازرسی‌ها و ابعاد نظامی احتمالی و کارهایی که در زمینه توافق هسته‌ای احتمالی بر عهده آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است، در این جلسه بحث شده است.

وزیر امور خارجه کشورمان با ارنست مونیز، وزیر انرژی آمریکا ساعت ۱۷:۳۰ به‌وقت ایران با یکدیگر دیدار کردند.

پیش از این ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا با حضور در اتاق محل اقامت دکتر صالحی در هتل کوبورگ از ایشان عیادت و برای وی آرزوی بهبود سریعتر کرد.

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس خبر داد که مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵ تا ۷ جولای (سه‌شنبه ۱۶ تیرماه) تمدید شد.

امروز ۳۰ ژوئن (۹ تیر) است، روزی که ضرب‌الاجل دستیابی به توافقی هسته‌ای بین ایران و گروه ۱+۵ به پایان می‌رسد. اما در هتل پاله‌کوبورگ، محل مذاکرات هسته‌ای،‌ دیدارها در بالاترین سطح ادامه دارد و هیچ نشانه‌ای از پایان گفتگوها نیز دیده نمی‌شود.

در روزهای آتی مذاکره‌کنندگان گفتگوها درباره مواد اختلافی چون چگونگی رفع تحریم‌ها، PMD یا همان ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته‌ای ایران، تحقیق و توسعه هسته‌ای در کشورمان و برخی موارد گفتگو خواهد کرد تا ببینند آیا می‌توانند به توافقی درباره این موضوعات دست یابند یا به زمان بیشتری نیاز است.

دیپلمات‌های کشورمان بارها اعلام کرده‌اند که اگرچه تمرکزشان بر پایان یافتن مذاکرات در ضرب‌الاجل تعیین شده است اما دستیابی به توافق خود مهمتر از زمان است و مذاکرات تا زمان دستیابی به چنین توافقی ادامه خواهد یافت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *