جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

واکنش‌قالیباق به انتخاب شهردارتوسط مردم

سه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۵۶
کد مطلب: 381931
شهردار تهران گفت: در نهایت مجلس باید در خصوص انتخاب شهردار توسط مردم تصمیم بگیرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، محمد باقر قالیباف در حاشیه مراسم آغاز سال تحصیلی مدارس که در مدرسه استثنایی رجائیه در جنوب شهر تهران برگزار شد در جمع خبرنگاران درباره علت حضور خود در این مدرسه، اظهار داشت: در شهر تهران ۸ هزار دانش‌آموز استثنایی داریم که از شهروندان خوب در تهران هستند و ظرفیت‌های خاص و بالایی را دارند.

وی ادامه داد:‌ یکی از دغدغه‌های اصلی والدین آنها تامین سرویس مدارس بود که مقرر شد صد در صد هزینه‌های سرویس مدارس استثنایی تامین شود و در این خصوص شهرداران مناطق موظف شدند در مدارس استثنایی حضور پیدا کنند.

قالیباف در پاسخ به پرسش مبنی بر انتخاب شهردار توسط مردم، اظهار داشت: در شهرهای مختلف جهان انتخاب شهردار به اشکال مختلف برگزار می‌شود و پارلمان‌های شهر هستند که شهردار را انتخاب می‌کنند.

وی ادامه داد: انتخاب شهردار در هر شهر به قوانین و مقررات باز می‌گردد که باید اقدام صورت بگیرد که به نفع مردم باشد.

قالیباف افزود: دغدغه اصلی شهر در حال حاضر مدیریت یکپارچه شهری است که بیش از آن شهرداری‌ها هستند و تا کنون نتوانسته‌ایم یک گام جدی برداریم نه در آن بخشی که شهردار با رای مردم انتخاب می‌شود و نه به این شکلی که در حال حاضر انتخاب شهردار به شکل پارلمانی است.

قالیباف بیان داشت: بنده فکر می‌کنم بر اساس قوانینی شهرداری‌ها و مدیریت شهری باید تغییرات جدی ایجاد شود این بحث یک لایحه‌ای که پیش از ۳ سال است تمامی صاحب‌نظران آن را بررسی کرده‌اند و در حال حاضر تحت عنوان لایحه خدمات یکپارچه مدیریت شهری که در دولت در حال بررسی است و سپس به مجلس ارسال می‌شود.

شهردار تهران یادآور شد: در این طرح شهرداران بالای ۲۰۰ هزار نفر توسط مردم انتخاب می‌شوند که در نهایت باید مجلس در این خصوص تصمیم بگیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *