جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

پیکر علیرضا سلیمانی در کرج تشییع شد

جمعه ۲ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب: 361636
صبح روز جمعه پیکر پهلوان و قهرمان سنگین وزن کشتی آزاد ایران و جهان، علیرضا سلیمانی در میان غم و اندوه مردم کرج و جامعه ورزش به سوی خانه ابدیش، امام زاده محمد کرج تشییع شد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، صبح روز جمعه جمعیت زیادی در مقابل تالار شهیدان نژاد فلاح جمع شده بودند، تا قهرمان اسبق کشتی آزاد جهان را به سوی خانه ابدیش بدرقه کنند گود زورخانه عیاران کرج خاطرات خوبی از علیرضا سلیمانی در خود نهفته دارد، روزهای که این پهلوان به دعا خواندن، ذکر گفتن، چرخ زدن و میانداری در گود این زورخانه گذراند از خاطر هیچ ورزشکار و دوستدار ورزش کشتی پهلوانی نخواهد رفت، صدای پهلوان باشی وقتی این جمله را در گود می خواند "خدایا من را به حق علی و اولاد علی در گود زورخانه بمیران" هنوز در زورخانه عیاران کرج طنین انداز است.
 
مراسم ساعت 9:30  دقیقه صبح با تلاوت آیاتی از قران کریم آغاز شد و پس از مراسم نوحه خوانی و سینه زنی توسط مردم و ورزشکاران انجام شد  در میان جمعیت، اما حضور ورزشکاران و یاران همیشگی پهلوان به وفور به چشم می خورد که می توان منصور برزگر، نصیری، طالقانی، برادران محبی اشاره کرد که با چشمانی پر از اشک در این مراسم شرکت کرده بودند.
 
در  این میان حضور ملی پوشان کشتی، رسول خادم رئیس فدراسیون، کیومرث هاشمی، احمد رضا عابدزاده، علی کریمی، حمید استیلی، علی اصغر مدیرروستا، امیرخادم و علیرضا رضایی اشاره کرد که در مراسم تشییع پیکر علیرضا سلیمانی شرکت کرده بودند.
 
پیام های تسلیت درگذشت علیرضا سلیمانی در سن 58 سالگی روی پلاکاردها که بر دیوار آویزان شده بود به چشم می خورد.
 
سلیمانی پهلوان و قهرمانی واقعی بود
 
رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی در جمع خبرنگاران در خصوص در گذشت پهلوان سلیمانی اظهار داشت:این ضایعه را به جامعه ورزش خصوصا کشتی تسلیت می‌گویم سلیمانی به عنوان یک فرد خیر، خوشرو و حامی اقشار مختلف در ذهنم است. وی بزرگترین افتخار را در کشتی کسب کرد.
 
وی ادامه داد: سلیمانی پهلوان و قهرمانی واقعی بود و قهرمانی او در مسابقات جهانی سوئیس که بالاتر از ابرقدرت‌های شرق و غرب پرچم ایران را به اهتزار درآورد در یاد همگان ماندگار است.
 
منصور برزگر، قهرمان سابق کشتی آزاد  که در مراسم شرکت کرده بود، در جمع خبرنگاران گفت: ما با هم 35 سال رفیق بودیم.

سلیمانی علاوه بر توانایی‌های فنی که در کشتی داشت، از سجایای اخلاقی نیز برخوردار بود. او انسانی خاکی بود و در برخورد با جوان‌ترها و بزرگ‌ترها هیچ گاه خودش را نمی‌گرفت. او از نوابغ کشتی ایران بود که از اوزان سبک‌تر کشتی را شروع کرد و در نهایت قهرمان سنگین وزن جهان شد.
 
پهلوان سلیمانی در قلب ما خواهد ماند
 
نصیری قهرمان سابق وزنه برداری هم در این خصوص گفت:هنوز باورم نمی شود که یکی از دوستان را از دست دادم سلیمانی زحمات فراوانی برای ورزش این کشید و او یک قهرمان نامی بود.
 
وی ادامه داد:پهلوان سلیمانی در قلب ما خواهد ماند و باید جوانان از سلیمانی ها را به عنوان الگوی خود انتخاب کنند. 
 
نماز مراسم تشییح پهلوان سلیمانی توسط نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد و پس از آن پیکر پهلوان بر دوش مردم و ورزشکاران تشییع و در امام زاده محمد به خاک سپرده شد.
 
به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا سلیمانی که مدتها بیمار بود، ساعت 6 صبح روز چهارشنبه و به علت ایست قلبی دار فانی را وداع گفت. این قهرمان سنگین وزن پیشین تیم ملی کشتی ایران در سن 59 سالگی و پس از مدتها دست و پنجه نرم کردن با بیماری درگذشت. ابراهیم جوادی پیشکسوت کشتی ایران در گفتگو با خبرنگار مهر درگذشت علیرضا سلیمانی را تایید کرد.
 
علیرضا سلیمانی کربلایی متولد بهمن 1334 در تهران بود. وی تنها کشتی‌گیر ایرانی است که قهرمانی جهان در دسته فوق سنگین را به دست آورده و اولین قهرمان جهان کشتی ایران پس از انقلاب 1357 است که با قهرمانی او در سال 1989 در مارتینی سوئیس به دست آمد. وی در فینال آن مسابقات بروس بومگارتنر کشتی‌گیر آمریکایی را 5 بر 4 شکست داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *