سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
بیش از ۵۰۰ هزار

کودکان‌بی‌خانمان‌ در ثروتمندترین‌ایالت‌آمریکا

جمعه ۶ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۱۱
کد مطلب: 441132
ثروتمندترین ایالت آمریکا با بیش از ۱۰۰ میلیاردر، بیش از ۵۰۰ هزار کودک بی‌خانمان دارد. به عبارت دیگر، از هر ۲۰ کودک در کالیفرنیا، یک کودک بی‌خانمان است.
به گزارش جهان به نقل از مشرق، ماه نوامبر گذشته "مرکز ملی خانواده‌های بی‌خانمان" آمریکا طی گزارشی افشا کرد، ۲.۵ میلیون کودک بی‌خانمان در این کشور وجود دارد. این گزارش، ایالت‌های آمریکایی را بر اساس تعداد کودکان بی‌خانمان، رفاه کودکان، خطر بی‌خانمان شدن کودکان، و سیاست‌های تعبیه شده برای رسیدگی به وضعیت بی‌خانمان‌ها بررسی کرده است.

پایگاه خبری "ورلد سوشالیست وب‌سایت" در این‌باره می‌نویسد: در این میان، آمار ایالت کالیفرنیا تکان‌دهنده است. ثروتمندترین ایالت آمریکا با بیش از ۱۰۰ میلیاردر، بیش از ۵۰۰ هزار کودک بی‌خانمان دارد. به عبارت دیگر، از هر ۲۰ کودک در کالیفرنیا، یک کودک بی‌خانمان است.

در شهر "سان‌برناردینو" در ایالت کالیفرنیا، حدود ۱۰ درصد از دانش‌آموزان مدارس دولتی، بی‌خانمان هستند. بقیه دانش‌آموزان هم وضع بهتری ندارند. معاون مدیر مدرسه دولتی سان‌برناردینو در مصاحبه با رادیوی ملی آمریکا می‌گوید: "چیزی حدود ۹۷ درصد از دانش‌آموزان ما واجد شرایط دریافت ناهار به صورت رایگان و یا با تخفیف، یعنی زیر خط فقر هستند."
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *