جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۳
به بهانه عدم هماهنگی با دولت یا جریان خاص؟

اولتیماتوم به 8 استاندار

دوشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۳۸
کد مطلب: 175336

بعد از آنکه تعدادی از استانداران حاضر نشدند بیانیه حمایت از فرقه انحرافی را امضا کنند تغییر ناگهانی آنان تحت عنوان "عدم هماهنگی" با دولت دور از انتظار نمی‌نمود. 

به گزارش جهان، چندی قبل بیانیه‌ای به امضای ۱۳ نفر از استانداران کشور رسید که در آن ادعا شده بود یک جریان انحرافی علیه دولت توسط فعالین و جریان های سیاسی شکل گرفته که مقابله با آن ضروری است! 

برخی منابع خبری هم اطلاع دادند که استاندار بانی این بیانیه در تماس با ۱۲ استانداری که آن‌ را امضا کردند، اعلام می‌کرده «به نمایندگی از دفتر رییس جمهور در حال جمع آوری امضاء هستم» و سپس از آن‌ها می‌خواسته تا این بیانیه را امضا کنند. البته در همان ایام شنیده شد که برخی از این ۱۳ استاندار امضای خود را پس گرفتند. 

اما احتمال برکناری استاندارانی که حاضر به امضای بیانیه نشدند تا جایی قوت گرفت که وزارت کشور مجبور به پاسخگویی شد. معاون سیاسی وزیر کشور در این خصوص به خبرنگاران می‌گوید: ما برنامه جدی برای تغییر استانداران نداریم مگر آنکه استانداری استعفا داده، حوزه ماموریتش تغییر کرده باشد و یا اینکه قصد حضور در انتخابات مجلس را داشته باشد. 

صولت مرتضوی درخصوص تغییر استانداران و مبنا قرارگرفتن نامه‌ای که پیشتر عده‌ای از استانداران از امضای آن خودداری کرده‌اند، گفته بود: این حرف‌ها در حد شوخی است. 

مرتضوی در حالی تغییر استانداران را در "حد شوخی" خواند که گفته می‌شود جریان انحرافی اخیرا در جلسه‌ای به هشت استاندار اولتیماتوم داده است. "عدم هماهنگی با دولت" محور این اولتیماتوم بوده تا جایی که علنا به آنان گفته می‌شود: در صورت عدم هماهنگی با دولت جابه‌جا می‌شوند. 

اینکه آیا چنین اتفاقی به وقوع بپیوندند یا خیر، سوالی است که با توجه به سبقه جریان مذکور پاسخ قابل پیش‌بینی است.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
فارس استاندار ندارد آب از آّب تكان نمي خورد درد سرمان هم كمتر شده جنجال كمتر شده آرامش بيشتر شده
Iran, Islamic Republic of
این وزیر رو هم استیضاح کنید تا دولت متوجه هزینه های باند بازی بیخودی خودش بشه و اداره مملکت رو شوخی نگیره .....
ما فارسيها نمي دونيم استاندار چيه از اول انقلاب تاحالا هم نداشتيم