شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
۹

مردم به روحانی رأی دادند نه هاشمی

رفسنجانی خودش را عقل کل می‌داند و نیازی به توصیه ندارد
شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۱۷
کد مطلب: 319039
نماینده قم در مجلس با تأکید بر اینکه آقای هاشمی خودش را عقل کل می‌داند و نیازی به توصیه ندارد، گفت: اگر قرار است افرادی مانند هاشمی دولت را اداره کنند، مردم به او رأی می‌دادند نه به روحانی.
به گزارش جهان، احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به اظهارات اخیر هاشمی‌رفسنجانی مبنی بر انتخاب با تأخیر استانداران به صلاح مردم نیست، اظهار داشت: اظهار نظر آقای هاشمی‌رفسنجانی درباره انتصاب استانداران، اقدام جدیدی است که فردی به جای رئیس‌جمهور راجع به کشور صحبت می‌کند.

وی افزود: به نظرم موضوعی هم که وزیر کشور درباره نحوه انتخاب استانداران مطرح کرد مبنی بر مشورت با مجامع نمایندگان استان اصلاً عملیاتی نخواهد شد، چون اختیار انتصاب استانداران با دولت است و به نظر می‌رسد باید اجازه دهیم دولت خودش استانداران را برگزیند و خودش هم پاسخگوی انتخابش باشد.

این نماینده مجلس در ادامه تصریح کرد: قوای سه‌گانه در نظام جمهوری اسلامی ایران، اختیارات و وظایف مشخصی دارند و اگر هم کسی مسئولیتی در کشور دارد، مانند آقای هاشمی که رئیس مجمع تشخیص است، بنا نیست پدرخوانده قوای دیگر باشد.

وی با تأکید بر اینکه افراد باید حد و مرزها را بشناسند و در حوزه‌هایی که مسئولیت دارند، اظهار نظر کنند، افزود: این موارد موجب می‌شود در دولت چندگانگی به وجود آید و دولت انسجام لازم را از دست بدهد.

امیرآبادی با بیان اینکه باید اجازه دهیم رئیس‌جمهور به عنوان منتخب مردم در مقابل قانون اساسی، مقام معظم رهبری، ملت و نمایندگان مجلس پاسخگو باشد و خودش کارش را انجام دهد، یادآور شد: نمایندگان مجلس هم نباید در انتخاب استانداران دخالت کنند، خود دولت باید کارهایش را انجام دهد و کسی نباید برای دولت سروری، ریاست و بزرگی کند و هر کسی بایستی در جایگاه خودش مسئولیت‌ها را بپذیرد؛ این اقدامات موجب می‌شود دولت بعداً زیر بار مسئولیت نرود و پاسخگو نباشد.

وی با ذکر این نکته که «آقای هاشمی خودش را عقل کل می‌داند و نیازی به توصیه ما ندارد»، گفت: آقای هاشمی‌رفسنجانی تجربه کشورداری دارد، ۲دوره رئیس‌جمهور بوده، رئیس مجلس و نماینده مجلس هم بوده، بنابراین می‌داند مردم به آقای روحانی رأی دادند تا او سیاست‌های خودش را در کشور پیاده کند، اگر قرار است افرادی مانند هاشمی دولت را اداره کنند، مردم به هاشمی رأی می‌دادند نه به روحانی.

نماینده قم در مجلس متذکر شد: مردم به خاطر شعار اعتدال به روحانی رأی دادند‌، اعتدال یعنی استفاده از همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های نیروهای همه سلایق کشور.

امیرآبادی در پایان تصریح کرد: اگر قرار است آقای هاشمی به جای روحانی تصمیم‌گیری کند، قطعاً شعار روحانی که استفاده از همه ظرفیت‌های کشور است، زیر سؤال می‌رود، چون هاشمی‌رفسنجانی شاخص یک سلیقه سیاسی در کشور است که آن هم اصلاح‌طلبان هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مردم به هاشمی رای دادند نه روحانی تازه اگر هاشمی را تائید صلاحیت کرده بودند که به جای 18 میلیون 30 میلیون رای می آورد
سرور
اگر هاشمی بود همین 7/0 درصد را هم نمی آورد که شما پزش را می دهید.
اتفاقا اشتباهتون همینجاست چون مردم دقیقا به هاشمی رای دادن
آقایون شناسنامه سیاسی خودشونو با آقای هاشمی مقایسه میکنن؟! با کدوم شناسنامه سیاسی به خودشون اجازه میدن هر چی دلش میخواد به آقای هاشمی میگن؟!
قریشی
هاشمی اگر رای بیار بود دوره های قبل هم خودش هم هامیانش رای می آوردند. به نظر من اگر هاشمی و خاتمی از روحانی حمایت نمی کردند شاید نزدینک به 24 میلیون رای می آورد. این مردم خوب تشخیص میدهند. نگاه کنید به خانواده هاشمی.
omid
United Kingdom
من و خانواده ام و عمه و خاله و دایی و عمو ها و...فقط به خاطر هاشمی و خاتمی به روحانی رای دادیم....
بعضی کارها هست که نتیجه عکس میده.هاشمی رو رد صلاحیت کردن که به خیال خودشون برای همیشه از صحنه سیاست حذفش کنن ولی با رد صلاحیت اونو توی اوج قرار دادن.هاشمی سیاستمدار قهاریه به موقع اقدام کرد.درود بر هاشمی...
ناشناس
رای به روحانی رای به هاشمی بود تازه اگه خود هاشمی بود آقایون باید منتظر رای 30 میلیونی هاشمی بودن حیف که نشد ولی عاشقتیمممم روحانیییی
زنده باد هاشمی .