جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

نشست وزرای شورای همکاری خلیج‌فارس

شنبه ۸ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۵۰
کد مطلب: 377738
نشست وزرای شورای همکاری خلیج فارس با هدف یافتن راه حلی برای پایان دادن به اختلافات با قطر در جده عربستان آغاز شد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، وزرای شش کشور شورای همکاری خلیج فارس امروز در جده گردهم آمدند تا به راه حلی برای پایان دادن به اختلافات با قطر بیابند که به زعمشان دوحه از خط مشی این شورا عدول کرده و سیاستی یکجانبه در منطقه که بی ثباتی در منطقه دامن می زند، اتخاذ می‌کند.

این یکصدوسی و دومین نشست شورای همکاری خلیج فارس است که برای اجرای توافقنامه ریاض که پیش از این دوحه و اعضای این شورا متعهد به اجرای آن شده بودند، برگزار می شود.

۶عضو شورای همکاری خلیج فارس در تاریخ ۱۷ آوریل و در شهر ریاض به توافقی برای پایان دادن اختلافات با قطر دست یافته و آن را توافقنامه ریاض نامیدند.

در این راستا و با هدف پایان دادن این اختلافات، "یوسف بن علوی" وزیر خارجه عمان دیروز از ریاض وارد قاهره شده و با مقامات این کشور در خصوص بحران کشورهای حاشیه خلیج فارس با قطر به بحث و گفتگو پرداخت.

وزرای خارجه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس امروز در عربستان جلسه داشته و آنچه میزان پایبندی قطر به بندهای توافقنامه ریاض خوانده شده است ، بررسی می‌کنند.

این درحالی است که چهارشنبه هفته گذشته سعود الفیصل وزیر خارجه به همراه خالد بن بندر بن عبدالعزیز رئیس اطلاعات کل و محمد بن نایف بن عبدالعزیز وزیر کشور سعودی سفری کوتاه به قطر، بحرین و امارات داشتند و در این سفر مذاکرات دوجانبه ای را با رهبران سیاسی آنها برگزار کردند.

برخی از منابع غیررسمی از توافق بین کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس خبر می دهند و اعلام کردند به احتمال زیاد سفرای سه کشور امارات، بحرین و عربستان بزودی به قطر باز می گردند.

کشورهای عربستان سعودی، امارات و بحرین در تاریخ ۵ مارس سفرای خود را از دوحه فراخواندند و کشور قطر را به دخالت در امور داخلی خود و پیگیری سیاست‌هایی که باعث بی‌ثبات شدن منطقه می‌شد متهم کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *