چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱

اسنودن ازموتور جستجوی NSA پرده‌برداشت

سه شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۲
کد مطلب: 377134
بنا بر گزارش اینترسپت آژانس امنیت ملی آمریکا با استفاده از موتورهای جستجوی پیشرفته، اطلاعات جمع‌آوری شده از شهروندان را با نهادهای دولتی به اشتراک می‌گذارد.
به گزارش جهان، فارس به نقل از پایگاه خبری اینترسپت نوشت، آژانس امنیت ملی آمریکا با استفاده از موتورهای جستجوی پیشرفته‌ای که به گوگل شباهت دارند به اشتراک حجم عظیمی از اطلاعات ارتباطی با نهادهای دولتی می‌پردازند.

اینترسپت در گزارش خود که امروز(سه‌شنبه) منتشر شده آورده است: «موتور جستجوی آژانس امنیت ملی تحت عنوان «آیسریچ» بیش از ۸۵۰ میلیون موارد ضبط شده از تماس‌های تلفنی، نامه‌های الکترونیکی و گفتگوهای اینترنتی را در اختیار ده‌ها نهاد دولتی از جمله اف.بی.آی و سرویس اطلاعاتی مرکزی قرار داده است. اینترسپت این دعاوی را با استناد به اسنادی که ادوارد اسنودن افشا ساخته، مطرح کرده است.»

بنا بر گزارش اینترسپت اطلاعات جمع‌آوری شده توسط آیسریچ می‌تواند برای پیگیری همه حرکات مردم، در نظر گرفتن ارتباطات آنها، پیش‌بینی اقدامات آتی و آشکار کردن تمایلات مذهبی و سیاسی مردم کارساز باشد. بسیاری از این اطلاعات ضبط شده متعلق به شهروندانی است که تا کنون هیچ مورد اتهامی نداشته‌اند.

بنا بر این گزارش بیش از هزار تحلیل‌گر نهادهای مختلف دولتی به اطلاعات آیسریچ دسترسی دارند.

سال ۲۰۱۳ و پس از آن‌که اسنودن بسیاری از اسناد آژانس امنیت ملی را افشا ساخت، این آژانس اعلام کرد که قصد دارد سیستم آیسریچ را به منظور دسترسی تحلیل‌گران به اطلاعات قابل اشتراک، ارتقا دهد.

ادوارد اسنودن کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا، سال گذشته اقدام به افشای اسنادی طبقه‌بندی‌شده دال بر برنامه‌های فوق سری این آژانس برای جاسوسی از شهروندان عادی کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *