جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

اجرای مرحله دوم طرح امداد تابستانه

دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۹
کد مطلب: 372634
قائم‌مقام سازمان امداد و نجات هلال احمر از اجرای مرحله دوم طرح امداد و نجات تابستانه این سازمان از فردا خبر داد و به تهیه طرح جامع امداد و نجات کشور اشاره کرد.
به گزارش جهان به نقل از «خبرگزاری دانشجو» مجتبی سیف‏، قائم مقام سازمان امداد و نجات هلال احمر در نشست خبری امروز خود که به مناسبت آغاز مرحله دوم طرح امداد و نجات تابستانه برگزار شده بود گفت: مرحله دوم طرح امداد و نجات تابستانه از فردا در سراسر کشور آغاز می‌شود و تا ۵ مهرماه ادامه خواهد داشت.

وی بیان داشت: در ایام تابستان ۱۴۶۳ پایگاه ثابت، موقت و سیار در سطح کشور فعال هستند و حدود ۱۴۷ هزار نفر روز نیروهای داوطلب و امدادگر این جمعیت در جریان اجرای طرح امداد و نجات تابستانه به مسافران خدمت رسانی می کنند.

قائم‌مقام سازمان امداد و نجات هلال احمر همچنین از به کارگیری ۱۱۸۱ آمبولانس، ۴۲۹ خودروی نجات، ۲۰۹ خودروی ویژه عملیاتی، ۱۳۰۰ خودروی عملیاتی دیگر و ۱۱ خودروی ارتباطات فرماندهی خبر داد.

به گفته سیف در جریان طرح امداد تابستانه ۱۷ بالگرد نیز در مواقع لزوم به هموطنان خدمات امدادی ارائه می‌کنند ضمن اینکه تمام پایگاه‌های امداد و نجات به ست‌های نجات مجهز شده است.

وی در این زمینه گفت: ۹۷ دستگاه ست زنده‌یاب در اختیار پایگاه‌ها قرار گرفته تا در مواقع لزوم از آن‌ها استفاده کنند.

قائم‌مقام سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به اینکه این سازمان در کل کشور آمادگی تغذیه اضطراری ۸۰ هزار نفر و اسکان اضطراری ۴۰ هزار نفر را دارد افزود: قابلیت و توان ارائه درمان اضطراری به ۱۷ هزار نفر نیز برای طرح تابستانه فراهم شده است.

افزایش توان امداد و نجات هلال احمر نسبت به سال قبل

قائم مقام سازمان امداد و نجات هلال احمر در ادامه این نشست اضافه کرد: توان امدادی سازمان امداد و نجات از لحاظ تجهیزات نفرات و پایگاه‌ها ۲۵٫۴ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

سیف به طرح سالم‌سازی دریا و نقش این سازمان در این فصل اشاره کرد و گفت: سازمان امداد و نجات تکلیفی برای طرح سالم‌سازی دریا ندارد اما برای توان افزایی تیم های امداد سیلاب و در صورت نیاز، این تیم ها به عنوان پشتیبان و بازوی سوم در مواقع بحران در طرح حضور پیدا می کنند.

وی در زمینه اقدامات انجام شده در طرح سالم‌سازی دریا گفت: ۱۱۹ عملیات در سال جاری در شمال و جنوب کشور انجام شده و ۱۶۹ نفر نیز توسط امدادگران از مرگ حتمی نجات پیدا کردند.

میانگین ۹ دقیقه ای حضور در صحنه حوادث

قائم مقام سازمان امداد و نجات هلال احمر در زمینه میانگین حضور داوطلبان نیروهای امدادی سر صحنه حوادث جاده‌ای گفت: طبق برآورد ما میانگین حضور امدادگران در صحنه حوادث ۹ تا ۱۰ دقیقه است اما همان گونه که مقام معظم رهبری تأکید کرده است باید طوری برنامه ریزی کنیم که این میانگین به حداقل‌ برسد.

سیف تاکید کرد: طرح جامع امداد و نجات کشور در دست تدوین است تا مشخص شود بر اساس وضعیت پایگاه ها، میزان ترددها، میزان حوادث و … در چه جاهایی از کشور به احداث پایگاه جدید نیاز است. وی در ادامه همچنین به رشد ۷ درصدی پایگاه های امداد و نجات کشور نسبت به سال قبل اشاره کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *