جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

فشاربه تشکل‌های‌دانشجویی به‌نفع فتنه‌گران

چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب: 442230
دبیر تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: رویکرد مسئولان فرهنگی وزارت علوم محدود کردن فعالیت‌های تشکل‌های دانشجویی انقلابی است و برای سال جدید هم برنامه‌های جدیدی را برای انتخابات تعریف کرده‌اند.
به گزارش جهان، علی عرب دبیر تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به مشکلات پیش روی تشکل‌های دانشجویی گفت: در آستانه سال تحصیلی جدید و بازگشایی دانشگاه‌ها هستیم. یکی از مشکلات ما در سال گذشته و در برخی از دانشگاه‌ها این بود که مسئولان دانشگاه‌ها در مباحث مالی فشارهای شدیدی به تشکل‌های دانشجوییی آوردند.

عرب افزود: در پیگیری‌هایی که ما داشتیم حرف مسئولان این نبود که پول ندارند و یا بودجه وجود ندارد، متاسفانه آنها با بهانه‌های مختلف به تشکل‌های دانشجویی انقلابی فشار وارد می‌کنند.

وی ادامه داد: ما در اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان چندین ماه درگیر حل این مشکل بودیم. مسئولان در سال گذشته بودجه دفاتر ما در حدود ۱۰ دانشگاه را به صفر رساندند.

عرب تاکید کرد: ما بارها از مسئولان دانشگاه‌ها و مسئولان وزارت علوم این مسئله را پیگیری کردیم. معاون فرهنگی وزارت علوم در جلسه‌ای که در ماه مبارک رمضان داشتیم به اعضای اتحادیه قول داد که از تشکل‌هایی که بودجه آنها پایین آمده حمایت کند ولی متاسفانه بعد از پیگیری‌ها، ما جواب درستی دریافت نکردیم.

این فعال دانشجویی اضافه کرد: مسئولان فرهنگی وزارت علوم و دانشگاه‌ها دو سال است که تلاش و نگاه خود را متمرکز کرده‌اند تا فعالیت‌های تشکل‌ها و نیروی‌های انقلابی را محدود کنند. برای سال جدید هم برنامه‌های جدیدی را با توجه به خواسته‌های اطرافیانشان برای انتخابات تعریف کرده‌اند.

وی افزود: آنها با این بهانه که دانشگاه باید مستقل باشد می‌خواهند به هر فرد، حزب و گروهی در دانشگاه تریبون بدهند و دانشگاه را محلی برای جولان احزاب و گروه‌های سیاسی کنند.

عرب تاکید کرد: در دو سال گذشته متاسفانه شاهد اتفاقاتی در دانشگاه‌ها بودیم که در شان یک دانشگاه اسلامی نیست. برخی‌ها به دنبال بهانه هستند تا پای برخی از چهره‌های نزدیک به فتنه‌گران را به دانشگاه باز کرده و در دانشگاه جنجال آفرینی کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Romania
بیچاره بچه های مردم به جای خواندن درس در داماین حزب وآن حزب بیفتند ومنافع آنها را تامین کنند.