پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱

برجام ایران را به قدرت برتر منطقه تبدیل کرد

پنجشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۳۱
کد مطلب: 442438
معاون رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه ای هدف رئیس جمهور کنونی کشورش از توافق هسته ای را تبدیل ایران به یک قدرت برتر منطقه ای خواند و اذعان کرد که تنها برنده برجام، ایران بوده است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، «دیک چنی» معاون رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی نیوز ماکس گفت که هدف «باراک اوباما» رئیس جمهور کنونی کشورش از توافق هسته ای جامع ۱۴ جولای (۲۳ تیر ماه)، تبدیل ایران به یک قدرت برتر منطقه ای در خاورمیانه بوده است.

وی در این باره گفت: تنها راه برای تعبیر هدف اوباما و انگیزه ها و نیات وی این است که اوباما می خواست جایگاه ایران در منطقه خاورمیانه ارتقاء یافته و به خرج متحدانمان، این کشور به قدرت غالب منطقه ای تبدیل شود.

وی ادامه داد: ایدئولوژی اوباما به ویژه در خاورمیانه با واقعیت همخوانی ندارد. ایران در این منطقه قوی تر از همیشه خواهد بود. برنده توافق هسته ای اخیر تنها و تنها ایران است.

چنی مدعی شد: برجام راهی را برای ایرانی ها مهیا کرده است که از طریق آن می توانند در نهایت به گسترش تسلیحات هسته ای، موشک های بالستیک و سلاح های متعارف مباردت ورزند.

معاون رئیس جمهور سابق آمریکا گفت: ایرانی ها هر چه می خواستند در این توافق به دست آوردند.

وی با تکرار سیاست های ایران هراسانه همتایان آمریکایی خود که با هدف کسب منافع فراوان از برخی کشور های حوزه خلج فارس انجام می شود ادعا کرد: تمامی شرکاء ما در خاورمیانه از این توافق نگرانند و از ایران هسته ای می ترسند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *