سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

افتتاح واحدتولیددی‌اکسیداورانیوم غنی‌شده

شنبه ۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب: 376531
واحد تولید دی اکسید اورانیوم غنی شده (با غنای کمتر از ۵ درصد) در مجتمع تولید سوخت اصفهان با حضور رییس سازمان انرژی اتمی راه اندازی شد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، در آستانه هفته دولت و با پیام آرامش و امید، واحد تولید دی اکسید اورانیوم غنی شده (با غنای کمتر از ۵ درصد) روز شنبه ۱ شهریور ماه جاری با حضور علی اکبر صالحی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی و جمعی از معاونین این سازمان راه اندازی و بهره برداری از آن آغاز شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اهمیت این پروژه گفت: سالهاست مشغول طراحی و راه اندازی واحد۱۰۳A بوده‌ایم. وی تصریح کرد: بدون اینکه نمونه‌ای از این نوع واحد‌ها را در کشور داشته باشیم این حلقه بسیار مهم را که در ارتباط با سوخت رآکتور نیروگاه اتمی بوشهر است، راه اندازی کردیم.

علی اکبر صالحی درتوضیح واحد۱۰۳A گفت: در این واحد UF۶ تبدیل به پودر اکسید اورانیوم می‌شود. البته این واحد برای اورانیوم غنی شده کمتر از ۵درصد استفاده می‌شود. معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه از مدت‌ها پیش مراحل راه اندازی این واحد طی شده است، اضافه کرد: در چارچوب تفاهمی که با ۱+۵ داشتیم و قرار بود بخشی از تولیدات کمتر از ۵درصد خودمان را تبدیل به اکسید کنیم خوشبختانه این فرایند نیز شروع شده و نسبت به این تعهد نیز به موقع عمل کردیم.

دی اکسید اورانیوم (UO۲) تولید شده در این کارخانه جهت تولید قرص سوخت و در نهایت تولید مجتمع سوخت نیروگاههای تولید برق نظیر نیروگاه بوشهر مورد استفاده قرار می گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *