شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۴
۴

علت سکوت شورای رقابت در برابر رانت ۶۵۰ میلیون یورویی

چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۵۷
کد مطلب: 376036
۷ ماه از ماجرای پرونده موسوم به رانت ۶۵۰ میلیون یورویی می گذرد. ماجرایی که از افشاگری احمد توکلی آغاز شد و با واکنشهای چند باره وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی مواجه شد؛ حتی پای دیوان محاسبات نیز به این پرونده باز شد اما شورای رقابت که وظیفه انحصار زدایی را دارد به راحتی از مقابل این پرونده گذشته و سکوت اختیار کرده است.
علت  سکوت شورای رقابت در برابر رانت ۶۵۰ میلیون یورویی
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، ۱۷ دی ماه سال گذشته بود که احمد توکلی برای اولین بار پرونده موسوم به رانت ۶۵۰ میلیون یورویی را افشا کرد،از آن زمان تاکنون هفت ماه می گذرد اما همه نهادها در این خصوص اظهار نظر کردند به جز یک نهاد!

بعد از انتشار گزارشی با عنوان" تشریح جزییات رانتی که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی به یک تاجر معروف اختصاص یافته"، واکنش‌های زیادی از سوی وزارت صنعت، معدن تجارت و بانک مرکزی به این پرونده صورت گرفت تا جایی که پای دیوان محاسبات نیز به این پرونده باز شد و این دیوان با محرز دانستن وقوع رانت ۶۵۰ میلیون یورویی به رئیس کل بانک مرکزی و وزیر صنعت، معدن و تجارت تذکر داد.

اما نکته ی جالب ماجرا اینجاست که همه ی نهادهای مسئول و غیر مسئول در خصوص این پرونده واکنش نشان داده و حتی به بررسی ابعاد موضوع پرداختند اما شورای رقابت به عنوان مهم ترین نهاد مرتبط با این پرونده که مهم ترین وظیفه آن مقابله با انحصار است، از مقابل آن به راحتی گذشت و هیچ واکنشی در برابر آن نشان نداد.

به دلایل نامعلوم ماجرای این پرونده بعد از گذشت هفت ماه هنوز در شورای رقابت مطرح نشده و شورای رقابت هیچ گونه اظهار نظری در این خصوص انجام نداده است.

این موضوع تا جایی ادامه پیدا کرد که دیوان محاسبات در برابر سکوت شورای رقابت وارد عمل شد و جزئیات پرونده را بررسی کرد و با محرز دانستن وقوع رانت ۶۵۰ میلیون یورویی به رئیس کل بانک مرکزی و وزیر صنعت، معدن و تجارت تذکر داد. زیرا طبق ادعاهای مطرح شده بر اساس تفاهم نامه بانک مرکزی با این شرکت خصوصی، این شرکت توانست ۶۵۰ میلیون یورو معادل۹۰۰ میلیون دلار کالا را بدون پرداخت معادل ریالی آن قبل از واردات وارد کشور کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دولت برای پیشبرد کارها بهترین روش رو بازی برد برد می دونه حتی با رانت خواران!!
غفاری
شورای رقابت در خصوص قیمت خودرو دخالت کرد و مردم را بیچاره نمود کافی است ! دخالت در خصوص رانت 650 میلیون یورویی پیش کش.
Iran, Islamic Republic of
راستی "رانت تحصیلی" احمد توکلی با این امتیاز 650 میلیون یورویی چه تفاوتی دارد؟ کسی از شما اعتراضی کرد؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
حالا فعلا دارن یه قول دو قول بازی میکنن وقت ندارن