جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۵
'عالیجناب سرخ‌پوش' سابق، 'چهره ماندگار تاریخ' شد؛

موسوی لاری: ما و هاشمی به تفاهم رسیده‌ایم

دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب: 318030
وزیر کشور معزول دولت اصلاحات در حمایت از انتصاب برخی افراطیون در دولت، مجمع روحانیون را در پیروزی حسن روحانی در انتخابات موثر دانست و تلویحا به سهم خواهی از دولت پراخت.
موسوی لاری: ما و هاشمی به تفاهم رسیده‌ایم
به گزارش جهان،‌ حجت‌الاسلام موسوی لاری مدعی شد: مجمع روحانیون مبارز به عنوان یک تشکل روحانی شناخته شده و ریشه‌دار در حمایت از آقای روحانی هم به عنوان کاندیدای اجماعی جریان اصلاح‌طلب قبل از انتخابات و هم به عنوان رئیس‌جمهور بعد از انتخابات پیشقدم بوده است؛ چنانکه در جریان انتخابات پس از توافقی که با محوریت آقای خاتمی صورت گرفت، مجمع روحانیون با اعلام حمایت از آقای روحانی مردم را برای شرکت در انتخابات و حمایت از آقای روحانی فراخواند. بعد از اینکه آقای روحانی رای آوردند، مجمع روحانیون مبارز نیز طی بیانیه‌ای به ایشان تبریک گفت و تعدادی از اعضای این تشکل نیز حضوری نزد ایشان رفتند و از وی اعلام حمایت کردند. به طور کلی معتقدم مجمع روحانیون در آنچه که رخ داده بی‌تاثیر نبوده است و این تاثیر را از طریق عناصر فعال خود چون آقای خاتمی و هم از طریق مواضع تشکیلاتی ایفا کرده است.

وی در ادامه با سرپوش گذاشتن بر هجمه بی سابقه اصلاح طلبان به آقای هاشمی رفسنجانی در دوران اصلاحات، سعی در تقویت رابطه کنونی با رئیس مجمع تشخیص کرد. وی به ایسنا گفت: در مورد بحث تندروی‌ها باید این را بگویم که این تندروی‌ها که در آن دوران وجود داشت توسط برخی از منتسبین به جریان اصلاح‌طلب صورت گرفت که در حوزه تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی نبودند!

موسوی لاری بدون اشاره به فضای سیاسی و مطبوعاتی که دولت برای افراطیون اصلاح طلب امثال اکبر گنجی علیه آقای هاشمی مهیا کرده بود، مدعی شد که "باز هم تاکید می‌کنم آنچه در گذشته در ارتباط با آقای هاشمی صورت گرفت عمدتاً از ناحیه همان کسانی بود که مباحثی چون بحث خروج از حاکمیت یا عبور از آقای خاتمی را مطرح کردند و در واقع بیشترین نوع تقابل آقای هاشمی، با آن مجموعه بود نه با آقای خاتمی و اصلاح‌طلبان پیرامون ایشان. در دوران اصلاحات نیز احترام متقابلی بین آقای هاشمی و مجموعه آقای خاتمی وجود داشت و شخص آقای خاتمی نیز احترام وافری به آقای هاشمی می‌گذاشتند، ولی در مجموع این فضای جدید فرصت بهتری را برای همراهی اصلاح‌طلبان و آقای هاشمی برای بهره‌گیری هرچه بیشتر از توان تجمیع شده از همگرایی بین این دو ایجاد کرده است و باید تداوم پیدا کند."

عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز که در فتنه ۸۸ بویژه آشوب خونین شب ۳۰ خرداد نقش محوری را داشتند، در ادامه عنوان آقای هاشمی را بواسطه عملکردش در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم چهره ماندگار تاریخ توصیف کرد و افزود: من فکر می‌کنم یکی از دستاوردهای مهم انتخابات خرداد ۹۲ این است که همگرایی بیشتری بین جریان اصلاحات و آقای هاشمی بوجود آمد. ایشان در بازنگری گذشته به این نتیجه رسید که از پتانسیل عظیم اصلاح‌طلبی که در جامعه وجود دارد، باید در جهت منافع ملی حداکثر استفاده را کرد و اصلاح‌طلبان نیز به این نتیجه رسیدند که آقای هاشمی یک سرمایه است و نباید آن را کنار بگذارند و باید با ایشان رفتاری متناسب‌تر از گذشته داشته باشند.

به نظر می رسد افراطیون اصلاح طلب پس از شورش در فتنه ۸۸، تنها راه بازگشت خود به قدرت را آقای هاشمی می دانند و به او به مانند "پل بازگشت" می نگرند. رئیس مجمع تشخیص هم با اتخاذ مواضع جنجال برانگیز و مشابه افراطیون، بویژه در سیاست خارجی، پیام های روشنی برای مخالفان سرسخت سابق خود ارسال کرده است
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان که عوض نشده‌اند. پس این همگرایی و تفاهم ناشی از چیست؟
آیا چیزی غیر از تغییر دیدگاه‌های هاشمی است؟
بالاخره این سیا وانتلیجنت سرویس و اصلاح طلبان واقعا قدرتمند هستند توانستند روی فردی مانند هاشمی آنقدر تاثیر بگذارندکه نه تنها او را به طرف خودشان کشیدند بلکه دارد نظریات امام را هم جعل ولوث میکند
البته شاید هم آقای هاشمی آنقدر ضعیف بود که در خط آنها افتاد
ع طالب
مبارکه ایشااله به پای هم پیر شید ،اون دنیاهم باهم باشید ؛کی شیرینیشو میدید
ایرانی
قبلا مجمع روحانیون هاشمی را عالی جناب سرخ پوش می دانستند و با او دشمن بودند به قول فامیل دور چطور شد .
آشنا
Iran, Islamic Republic of
باسلام

بپا یدفعه نشین مرحوم منتظری ! هرچند خدابیامرزش یکدفعه گفت من اینم و روکرد مثل آقایون ....نمیندازه