جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۲

تعویض پرچم حرم حضرت عباس(ع)+تصاویر

يکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب: 388033
با حضور صدها هزار تن از شیعیان و محبان عصمت و طهارت مراسم تعویض پرچم گنبد حرم مطهر حضرت قمر بنی هاشم(ع) به نشانه آغاز ماه محرم برگزار شد.
به گزارش جهان به نقل از ابنا، به مناسبت فرارسیدن ماه محرم و ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و اصحاب باوفایش مراسم تعویض پرچم حرم مطهر حضرت عباس(ع) با حضور خیل سوگواران در حرم مطهر برگزار شد.

در این مراسم باشکوه که حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد الصافی نماینده آیت‌الله العظمی سیستانی و امام جمعه کربلا، صالح الحیدری رئیس دیوان وقف شیعیان عراق، علما و اندیشمندان، مقامات کشوری و لشکری و صدها هزار تن از شیعیان و محبان اهل‌بیت(ع) حضور داشتند پرچم سرخ گنبد حضرت قمر بنی هاشم(ع) به نشانه عزا و سوگواری با پرچم سیاه تعویض شد.

این مراسم که با مداحی باسم کربلایی به مداحی پرداخت با شعارهای «هیهات منا الذله» و «لبیک یا حسین(ع)» عزاداران همراه شد.

پس از سخنرانی امام جمعه کربلا، تولیت آستان حرم حضرت عباس(ع) و رئیس دیوان وقف شیعی عراق پرچم گنبد حرم مطهر در فضایی بسیار معنوی و با فریاد «لبیک یا حسین» سوگواران اباعبدالله الحسین(ع) تعویض شد تا تا پرچم سیاه به مدت دو ماه بر فراز این بارگاه مطهر به اهتزاز درآید.

گفتنی است طی مراسمی باشکوه پرچم گنبد حرم مطهر امام حسین(ع) نیز به نشانه آغاز ماه محرم تعویض شد.








































نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


1375 سال از واقعه كربلا گذشته است و روز به روز مردم بيشتري در اين مراسم شركت مي كنند تا به جهانيان اعلام كنند خون بر شمشير پيروز است و بار ديگر اعلام نمايند كه درست در آن سال نبودند ولي حاضر جان و مال خويش را فداي اهل بيت و آرمان هاي اهل بيت نمايند.
Iran, Islamic Republic of
به عدد موجودات عالم با ذره ذره وجودم می گویم:"لبیک حسین(ع) لبیک"