جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
در بازدید از سازمان ملی استاندارد مطرح شد

تشکیل پرونده قضایی برای آمپول‌های تقلبی

دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۱۰
کد مطلب: 418237
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دربازدید از سازمان ملی استاندارد افشاگری‌های تازه‌ای را مطرح کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، حسینعلی شهریاری بعد از ظهر امروز از سازمان ملی استاندارد مستقر در استان البرز بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید به خبرنگاران گفت: متاسفانه برخی اختلاف‌ نظرها میان دستگاه‌های مختلف مشکلاتی را برای کشور ایجاد می‌کند.

این مسئول افزود: زمانی که دستگاه‌های مختلف به طور موازی در یک مورد خاص باید اظهار نظر کنند، این اختلاف‌ نظر‌ها اثرات منفی بیشتری دارد.

شهریاری با اشاره به واردات گوشت بوفالو به کشور گفت: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که موازی کاری ۲ سازمان یعنی سازمان دامپزشکی و همچنین معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت موجب شد که گوشت بوفالو به کشور وارد شود.

وی تصریح کرد: در این زمینه سازمان استاندارد یک نظری دارد و معاونت غذا و دارو نظر دیگری را بیان می‌کند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: نمی‌توان به این صورت ادامه داد و بالاخره باید یک دستگاه حرف نهایی را زده و نظر کارشناسی را اعلام کند.

شهریاری بیان داشت: در نمونه دیگر و درباره استفاده از خمیر مرغ در تولید فرآورده‌های گوشتی مانند سوسیس و کالباس، باز این ۲ سازمان نظرات متفاوتی دارد.

شهریاری گفت: باید به صورت ویژه این مباحث در مجلس بررسی و قانونی جامع تصویب شود و این موضوع در دستور کار مجلس قرار دارد.

وی تاکید کرد: مردم به علامت استاندارد اطمینان دارند و باید این اطمینان تقویت شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: برای تحقق این مهم باید سازمان ملی استاندارد از یک سو تقویت شده و از سوی دیگر کارشناسان این سازمان با دقت بسیار زیادی خدمت کنند.

شهریاری همچنین به تشکیل پرونده‌ای برای آمپول‌های تقلبی که منجر به نابینایی تعدادی از شهروندان شد اشاره کرد و گفت: این موضوع از طریق سازمان نظام پزشکی، وزارت بهداشت و دستگاه قضایی با جدیت در حال پیگیری است.

در بخش دیگری از این مراسم رئیس سازمان ملی استاندارد نیز به تشریح برنامه‌ها و طرح‌های اجرا شده این سازمان پرداخت.

نیره پیروزبخت در ابتدا به واردات گوشت بوفالو در کشور اشاره کرد و گفت: سازمان ملی استاندارد از همان ابتدا با این کار مخالف بود و ۳ سال مخالفت خود را به طرق مختلف بیان کرد.

وی همچنین بر تلاش کارشناسان این سازمان برای نظارت بیشتر بر شهربازی‌ها نیز تاکید کرد.

رئیس سازمان ملی استاندارد افزود: در انتهای سال گذشته و پیش از فرارسیدن تعطیلات نوروز، با انجام یک طرح ضربتی تمام شهربازی‌های سراسر کشور از نظر ایمنی و استاندارد مورد بازرسی قرار گرفتند.

پیروزبخت افزود: سازمان ملی استاندارد باید از سوی دستگاه‌های مختلف حمایت شود، به عنوان نمونه در حادثه گناباد که عدم ایمنی دستگاه‌های شهربازی منجر به مرگ یک کودک خردسال شد، بدون هماهنگی با سازمان استاندارد، پلمب این شهربازی شکسته شد.

وی بیان داشت: سازمان ملی استاندارد تجهیزات فاقد ایمنی را پلمب می‌کند، اما دستگاه دیگری این پلمب را می‌شکند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *