پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱۹
۶۱
باشگاه احزاب سر سفره ملت!

سران دولت به جای حزب بازی و کار انتخاباتی، مشکلات مردم را رفع کنند+تصاویر

دوشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۲
کد مطلب: 443130
یکی از ویژگی های دولت یازدهم، پیوند نزدیک اعضای آن با احزاب و تمایل ایشان به کار انتخاباتی است.
سران دولت به جای حزب بازی و کار انتخاباتی، مشکلات مردم را رفع کنند+تصاویر
گروه سیاست جهان نيوز: گرچه قانون به صراحت فعالیت انتخاباتی مسئولان دولتی را نهی کرده و تعدادی از آنها تا دیروز منتقد دخالت دولت‌ها در انتخابات بودند، اما اکنون مقامات و ساختمان های دولتی گهگاه در میدان تحزب گرفتار می شوند.

حضور علنی آقایان محمود واعظی (وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات)، مرتضی بانک (معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری)، اکبر ترکان(مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد) و مسعود سلطانی فر(معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری) در نشست اعضای مرکزی حزب اعتدال و توسعه در ادامه‌ی حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در نشست حزب کارگزاران سازندگی، شهیندخت مولاوردی معاون رئیس‌جمهور ایران در امور زنان و خانواده در نشست حزب اتحاد ملت(مشارکت 2) و نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در نشست حزب اعتدال و توسعه قابل تامل است.


محمدرضا ترکان، محمود واعظی، مسعود سلطانی فر و مرتضی بانک در نشست حزب اعتدال و توسعه (شهریور 94)


شهین دخت مولاوردی معاون رییس جمهور در کنگره حزب تندرو اتحاد ملت(مرداد 94)


محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهور در کنار فاطمه هاشمی در همایش جوانان حزب اعتدال و توسعه(بهمن 93)


دیدار اعضای حزب کارگزاران با معاون اول رییس جمهور در کاخ سعدآباد (فروردین 93)

به این لیست باید اظهارات چندی پیش حسین مرعشی را اضافه کرد که گفته بود: "اخیراً آقای نوبخت از موضع سازمان برنامه به ستادهای آقای روحانی در استان‌ها، به‌عنوان اعضای شورای توسعه ابلاغ کرد". و همچنین خواندن پیام یکی از سران فتنه توسط مدیرکل تشکیلات وزارت کشور (ژاله فرامرزیان) در همایش اصلاح طلبان و سفرهای انتخاباتی دستیار رییس جمهور (علی یونسی) و تاکید وی مبنی بر اینکه «ستادهای انتخاباتی دکتر روحانی در زمان انتخابات ریاست‌جمهوری نه ‌تنها باید منسجم باشند بلکه از هم‌اکنون برای انتخابات بعدی مجلس فعالیت خود را آغاز کنند».


علی جنتی وزیر ارشاد در همایش جوانان حزب اعتدال و توسعه (بهمن 93)


حسن قشقاوی معاون وزیر خارجه در همایش حزب مردم سالاری (تیر 93)


علی جنتی وزیر ارشاد در همایش حزب مردم سالاری (تیر 93)


ژاله فرامرزیان مدیرکل تشکیلات وزارت کشور در همایش اصلاح طلبان (دی 93)


اشرفی اصفهانی از مدیران نهاد ریاست جمهوری در همایش حزب مردم سالاری (تیر 93)

این فعالیتها با توجه به نزدیکتر شدن به زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی و فعالتر شدن احزاب و تلاش هر یک برای سهم-خواهی از قوه مقننه و همچنین تثبیت حضور خود در دور بعدی مجلس شورای اسلامی، از موضوعات نادری است که صرفاً در چارچوب تحلیل جامع از شرایط پیدایش، شکل‌گیری و ادامه حیات دولت یازدهم قابل بررسی است. در این رابطه نکاتی قابل ذکر است:

1- اگرچه عضویت و حضور در تشکلهای سیاسی فی نفسه امر ناپسندی تلقی نمی شود و معمول است که دولتها مدیران خود را از میان افرادی که بعضاً گرایشهای حزبی و سیاسی دارند برمی‌گزینند، اما تداوم حضور مدیران در تشکلهای سیاسی از آن جهت که امکان بهره برداری از موقعیت حکومتی به نفع تشکل و جناح سیاسی را ایجاد می کند به دور از انصاف و عدل است. ضمن اینکه طبق قانون، دولت حق دخالت در انتخابات و دادن لیست انتخاباتی را ندارد. به موجب مواد 19، 60 و 66 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، اعضاي هيأتهاي اجرائي و نظارت انتخابات حق تبليغ له يا عليه هيچيك از داوطلبان انتخاباتي را ندارند. ماده 59 این قانون نیز می گوید: «انجام هرگونه فعاليت تبليغاتي از تاريخ اعلام رسمي اسامي نامزدها براي نامزدهاي نمايندگي مجلس از صدا و سيما و ميز خطابه نماز‌جمعه و يا هر وسيله ديگري كه جنبه رسمي و دولتي دارد و فعاليت كارمندان در ساعات اداري و همچنين استفاده از وسائل و ساير امكانات‌ وزارتخانه‌ها و ادارات، شركت‌هاي دولتي و مؤسسات وابسته به دولت و شهرداري‌ها و شركت‌ها و سازمان‌هاي وابسته به آنها و نهادها و مؤسساتي كه از‌بودجه عمومي (‌به هر مقدار) استفاده مي‌كنند و همچنين در اختيار گذاشتن وسائل و امكانات مزبور ممنوع بوده و مرتكب مجرم شناخته مي‌شود».

2- مشکل دوم در این رابطه «تلف شدن وقت ملّت» در زمینه ای غیر از خدمت به موکلینی است که به وکلای خود برای خدمت و تلاش رأی داده اند. حضور مسئولان حکومتی در نشستهای حزبی و جناحی بر خلاف مصالح ملت و منافع کشور است. مسئولان سوگند یاد می کنند که در تمام دوران مسئولیت خادم مردم باشد و در جهت خدمت به ولی نعمتان خود لحظه ای را تلف نکنند، بدون شک حضور در تشکلهای سیاسی و وقت‌گذاری برای آن محل اشکال است.

3- مسئولان باید دقت کنند که جملگی سر سفره ملت نشسته اند، این سفره لوازم و اقتضائاتی دارد. نشستن سر سفره ملت، با حضور در باشگاه احزاب همخوانی ندارد. زیبنده مسئول نظام اسلامی نیست که پایش در باشگاه احزاب و دستش در سفره ملت باشد.

4- به اعتراف چندباره و صریح مقامات قوه مجریه، دولت فعلی با مشکلات عدیده ای در حوزه های مختلف روبرو است تا جایی که رییس جمهور قسم می خورد که سالهای 84 تا 92 تکرار نخواهد شد! و معاون اول رییس جمهور مدعی است که بدترین فسادهای تاریخ ایران در دوره دولت گذشته بوده است. آیا بهتر نیست که دولتمردان محترم به جای شرکت در نشستهای احزاب و برنامه ریزی برای انتخابات مجلس، به نیازها و مشکلات بی شمار مردم همچون تورم و گرانی اقلام مختلف، بیکاری، رکود، بی مسئولیتی در حوزه محیط زیست، اعتراضات اصناف، کاهش سرعت رشد علمی، قاچاق، مسکن مهر و... بپردازند؟ آیا راه بهتر و سالم‌تر برای جلب نظر و رای مردم و در نهایت فتح بهارستان و پاستور، خدمت بی‌منت و صادقانه به ملت بزرگ ایران نیست و بهتر نیست که به جای دوپینگ سیاسی، وظایف سازمانی خود را انجام دهند؟

انتظار می رود که رییس جمهور محترم ضمن برخورد با فعالیت های انتخاباتی اعضای کابینه، قاطعانه با حزب بازی های سران دولت برخورد کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محسن ع
Iran, Islamic Republic of
شما هنوز حزب اتحاد ملت کارش رو شروع نکرده از کجا فهمیدید که تندرو هست ؟ در ضمن به هر حال اعضا دولت شخصیت های سیاسی هستند و حضور در مراسم سیاسی هم نه ممنوع است و نه جرم.
ح ف
نیاز به شروع کار نیست سوابق و افکار و عقاید اعضای این حزب و افراد حاضر در همایش ها به خوبی مبین این موضوع است
اهل فتنه از کهین و از مهین
لعنت الله علیهم اجمعین
حزب و تحزب بسیار به کشور کمک می کند، شما اهمیت نقش حزب در ارتقاء و شفافیت نظام سیاسی را لحاظ نکردید
Iran, Islamic Republic of
اعضای تندرویش را که میشود شناخت
جناب محسن ع: مشکل شرکت کردن در تشکلات و احزاب نیست . مشکل اینجا ست که آقایان دم از مردم می زنند و فقط به یک قشر خواص توجه دارند و در فکر تصاحب میزهایشان در آینده هستند
رامــــــــین
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای محسن ع
اکثر اعضای حزب اتحاد ملت ایران جزو محکومین امنیتی و دارای سوابق کیفری هستند. در مورد قسمت دوم نظر شما هم باید گفت ماده 59 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مصوب 1378 هم ممنوعیت کارکنان دولت در امر تبلیغات بصراحت آمده و مورد ابهامی هم وجود ندارد.
محمد
Iran, Islamic Republic of
آقاي محسن. اگه فعاليت سياسي جرم نيست چرا كارمندان نهاد رياست جمهوري را با انگ وابستگي به فلان حزب و بهمان حزب به بهانه كوچك سازي دولت اخراج ميكنند؟ اين جوانها تازه ازدواج كردن يا بچه كوچك دارن با كلي قسط و اجاره خونه با سني كه ديگه امكان هيچ استخدامي نيست. تندرو قرار نيست يكشبه تندروي كنه. افراد معلوم الحالي هستند. اخراج كارمندان نهاد رياست جمهوري بدعت بديست كه جناب روحاني داره برپا ميكنه و مطمئن باشيد دو سال بعد يا شش سال بعد رئيس جمهوري بعدي هم همين كار را خواهد كرد.
سیاح
Iran, Islamic Republic of
همه متن و تحلیل و بررسی درست است
فقط جمله پایانی انتظار خوبی است ولی رییس جمهور مانع کار آنها نخواهد شد و انتظار شما خوشبینانه است و ۰۰۰
خودش هم حزب سالار است
ج
Iran, Islamic Republic of
شما تصور کنید که وزرای احمدی نژاد در جلسات حزبی شرکت می کردند ، این جماعت چه ها که نمی گفتند
این دولت آزاد است در مکانهای دولتی و با حمایت دولتی ها در جلسات حزب شرکت کنند !?
شما هنوز بیاد اون دورانی. بابا بسه دیگه، خودتون خسته نشدید هی تو این سایت و اون سایت نظر می دید. دیگه تپّه ای نمونده که در دوران احمدی نژاد گلکاری نشده باشه. حالا اصلا گیریم این دولت بد، نمیشه که خرابکاری های دولت قبلی رو ماستمالی کرد. لطفا جهان منتشر کن
Romania
مااون دوران را فراموش نمیکنیم. رئیس جمهوری زحمت کش و حمله همین احزاب به دولتش! دوست عزیز به خاطر همون دوران توقع ها بالارفته و تا الی آخر دولت ها با دولت احمدی نژاد مقایسه خواهند شد...
مطرح کردن قصور ها و تقصیرات دولت قبل از مسئولیت این دولت و قصور ها و تقصیرات ایشان چیزی کم نمیکند
تو این دو سال دولت به اصطلاح تدبیر و امید آجری روی آجر نگذاشته و مدام ایراد از زمین و زمان میگیرد .
ج
Iran, Islamic Republic of
۱_ این دولت با تخریب و سیاه نمایی نسبت نسبت به آن دولت رای آورده است
۲_ آیا نباید برای مردم تجربه شود که اینها رطب خوردگانی هستند که منع رطب می کنند
۳_ مردم روشن هستند و مقایسه می کنند و من هم به عنوان ذره ای ناچیز از ملت باید حق مقایسه داشته باشم
۴_ چرا این دولت اینقدر تبلیغات می کند
۵_ چرا به احزاب که دارای رسانه و روزنامه هستند بها می دهد آیا بخاطر تبلیغات آنها نیست
Iran, Islamic Republic of
وزیران احمدی نژاد ، هنوز که هنوز در حال برگزای مجالس سیاسی هستند !
نکردن؟ سفرهای استانی با حضور مشایی چی بود؟ حضور شخص رییس جمهور در ثبت نام مشایی چی بود؟
Iran, Islamic Republic of
اگر سفر استانی تبلیغات است که این دولت هم تکرار می کند و همه جا هم نوبخت را بالای جایگاه می برد
محمد
جالب اینجاست که آقایان در تیمشان یک چهره جوان هم ندارند !!!!
Iran, Islamic Republic of
تجربه بهتر از جوانی
حالا باز خوبه مثل رحیمی پول توزیع نمیکنن
Romania
مگه تو اونجا بودی دیدی؟
پس تو جلسه ها پول بهت نرسیده خخ
کدخدا
نه خوبه مث مهدی رفسنجانی سکه ببرن زندان عیدی های گرفته شده از استات اویل رو بدن به این و اون ؟؟؟
مغلطه نکنید. شخصیت حقوقی و حقیقی افراد حاضر در دولت جداست. عضویت اعضای دولت در احزابشون لغو نشده و در کنار فعالیتشون در دولت حق دارن فعالیت حزبی هم بکنن. حالا نگران وقت مردم شدید؟
Romania
در مورد دولت قبل هم چنین نظری داشتید؟
Iran, Islamic Republic of
بعضی از احزاب و شاخه هایشان تازه تاسیسند
مهدی
عجب آدمهای رنگارنگی هستید شما پس چطور در دوران احمدی نژاد به صحبتهای الهام در مورد انتخابات این همه تاختید و .... حالا باید تحمل کنید
Iran, Islamic Republic of
دولت راستگویان
دولت می تواند پنهانی این کارها را بکند اما در قواره راست گویی پنهان کاری نیست
مگه دولت قبلی اینطور نبود همه جوانب رو بررسی کنید حزبی مساله رو تحلیل نکنید جهان نیوز
عمار
Iran, Islamic Republic of
بااین همه مشغله اینها کی وقت میکنند به وظیفه ی خود عمل کنند!!!
این همه کار مانده بر زمین داریم اقایان حزب بازی میکننند ووقت گذرانی میکنند وبه فکر هل دادن بقیه دوستان به مجلس وسایر مناصب هستند به هر روش که شده!!!!!!!!!!!!!!!!
حسین
یادتون رفته رئیس دولت قبل تا وزارت کشور به همراهه مشایی برای ثبت نام رفت واز اون دفاع کرد قربون برم خدا رو یک بام ودو هوا رو
Romania
اتفاقا اعتراض های اون روز شما و رضایت امروزتون جای سواله!؟
و دیدید که وقتی مشایی رد صلاحیت شد، برخلاف آقایان غوغا نکرد و شهر را به آتش نکشید
Indonesia
عزیز من همه خوبی احمدی نژاد این بود که به این احزاب هیچ بدهی ای نداشت و برای همین راستو چپ و کارگزار همه علیه او بودند
Iran, Islamic Republic of
این جماعت دنبال واقعیت و مشکلات مردم نیستند نان ... سیاست را می خورند
دوستان نمایندگان مجلس صبح تا شب در میتینگ های سیاسی و غیره شرکت میکنند و از هیچ تلاشی برای ناکام جلوه دادن دولت دریغ نمیکنند. از سخنرانی ها تو این شهر و اون شهر این دانشگاه و اون دانشگاه و این میتینگ و اون میتینگ !!!! حالا برا دولتی ها بد شد ؟؟؟؟!!!
Iran, Islamic Republic of
اون آخر دولت بود و این از اول دولته
تو چی یادت رفته چقدر از دولت قبل و رییس دولت قبل انتقاد شد
Czech Republic
ما هرگز از حزب بازی خیر ندیده ایم
آون زمانی که احمدی نژاد دست مشایی را در وزارت کشور بالا برد شما انتقاد گردید یا اینکه دلواپس نبودی
ازاین دولت انتظاری بیش از این نمی شود
عرفان
اشکالش چیه؟
این یعنی تعامل با احزاب، چه مخالف و چه موافق.
اعتدال یعنی همین.
ای بابا ادم وقت برا حزب بگزاره ولی دزد نباشه فهمیدید دزد بازهم بگم !دزد دزد دزد
کرم از ریشه است .آتش از گور خود ... محترم بلند میشود
غلامرضاقهرمانی
باوجود این آقایان علاقمند به احزاب خاص، خدا به داد سلامت انتخابات مجلس برسد.
بصير
احتمالا فکر مي کنند دولت راستگويان!!! که عمر نوح دارند!!!کمتر از 2 سال مانده به پايان راستگويان!!!
علی اکبز
با سلام انطور که من متوجه شدم دولت ودولتمردانی که قرار است انتخابات را برگزار کنند مطابق قانون نمی توانند فعالیت حزبی داشته باشند و همینطور مطابق قانون حق استفاده از هیچگونه امکانات دولتی را ندارند
Iran, Islamic Republic of
اصولگرا هم دعوت کنند تا بروند ..مشکل از اصولگراهاست که اینجوریه
محسن
همه اش باند بازی روی مخ مردم راه می روند ،کلید نشان می دهند ریس جمهور میشوند آیا قدرت برای خدمت به مردم و نظام است یا قدرت برای بان و حزب آقا زاده ها ، شهدا کجایید ؟؟!!!!
محسن
این آقایان سالها در قدرت بودند برایشان قدرت و پست مهم است نه خدمت به مردم .
Iran, Islamic Republic of
مثلا مثل شماها که سرتون به کاسبي تحريم گرمه ديگه نه؟
ramin
کجا نشستید که این ها میخوان با فشار اقتصادی و نه مقاومتی بر مردم ، مردم رو وارد میدون کنن تا مقامات مخالف روند اجرایی و سیاسی خودشون رو موافق کنن!!
Iran, Islamic Republic of
کار بد بده. چه از احمدی نژاد چه از این آقایون.
این عزیزان باید به فعالیت های دولتیشون بپردازن. مملکت از هر موقعی بیشتر به کارنیاز داره با این پیرمردایی که تازه برای احزابشون هم وقت میذارن چه جوری کار مملکت جلو میره.
بعضی عزیزان هم منتظرن تحریما برداشته بشه: شتر در خواب بیند پنبه دانه...
یادتون رفته محمود با پول بیت المال مشایی رو سفر استانی می برد؟
دولت پیر حزب پیر ......آخر جوانها کجا ی برنامه ریزی های شما هستند
اینا هدف دارند
مشکلات مردم بهانه ای بود
که تو انتخابات رای بیارن
مردم هم به یه ... رای دادند
البته همه پشیمانند
وفقط ... را فحش میدهند
دولت باید به مجلس که جوابگو باشد که هیچ
باید به مردم هم جوابگو باشد
و باید تاوان ... که به مردم گفته است را بدهد
وباید جوابگو باشد
مجلس چرا توبیخش نمیکند
مملکت بی سرو پا

به جای رفع مشکلات مردم
دنبال اهداف شوم خود هستند
علی
Iran, Islamic Republic of
سلام : مسئولین بلند پایه شما را به خدا سوگند دست از این کارها بکشید به فاطمه زهرا قسم اگر اعتقاد داریدتمام کنید مردم چه کارمند معمولی چه کشاورز چه کارگر به جز یک عده خاص که سرمایه های باد آورده برایشان رسید همگی در تنگناه هستند وبا سیلی سرخ زندگی خود را سپری می کنند کسی که نمی تواند یک کیلو گوشت برای زندگیش تامین کند این چه زندگی است پس اگر لطفی دارید یک هزارم کیف ونوش های خودتان را به این مردم شرافتمند ببخشید.
Iran, Islamic Republic of
به خدا دیگه بس ست این مردم بیچاره می خواهند زندگی کنند نه جناه و خط بازی شماه ها از این مسائل استفاده می کنید چرا به فکر مردم عامه نیستید شما را به خدا کمی هم به فرموده های مقام معظم رهبری در خصوص معیشت مردم توجه فرمائید.