جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

فضائل بی‌شمار زیارت حرم امام رضا(ع)

دوشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۰۱
کد مطلب: 443031
رئیس دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد گفت: زیارت حرم امام رضا (ع) در آستانه ۲۳ ذی‌القعده که روز خاص زیارتی آن حضرت است (ع) از دور و نزدیک دارای فضائل بسیاری است.
به گزارش جهان، حجت‌الاسلام غلامرضا زارع مهرجویی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اینکه ماه ذی‌القعده دارای مناسبت‌های ویژه‌ای همچون ولادت حضرت معصومه(س)، میلاد امام هشتم(ع)، ۲۳ ذی‌القعده روز زیارتی خاص امام رضا (ع) و ۲۵ ذی‌القعده که با عنوان دحوالارض نامگذاری شده است، اظهار کرد: در باب زیارت روایت‌‌های متعدد نقل شده که به سه احتمال نامگذاری ۲۳ ذی‌القعده به عنوان روز زیارتی خاص امام رضا (ع) اشاره شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس قرآن مشهد افزود: نخستین احتمال مربوط به سال ۲۰۰ هجری قمری است که مامون؛ امام رضا (ع) را از مدینه به مرو تبعید کرد تا مردم ارتباطی با این امام همام پیدا نکنند و دومین احتمال به سال ۲۰۲ باز می‌گردد که مامون موضوع ولایتعهدی امام رضا (ع) را مطرح کرد که پس از مخالفت امام هشتم (ع) ایشان را به کشتن شیعیان زندانی شده تهدید کرد و آخرین احتمال نیز به احتمال روز شهادت امام رضا (ع) مربوط می‌شود.

وی درباره فضیلت‌های بسیار زیارت حرم مطهر رضوی تاکید کرد: امام رضا(ع) می‌فرمایند« کسی که با وجود دوری مرقدم مرا زیارت کند، روز قیامت در سه مکان (در آن زمان که نامه‌های اعمال خوب و بد گشوده می‌شود، هنگام عبور از پل صراط و هنگام سنجیدن اعمال) به دیدارش می‌روم تا او را از سختی آن روز نجات دهم».

رئیس دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) بیان کرد: حضرت محمد (ص) در روایتی می‌فرمایند: «همانا در خراسان مکانی است که در آینده محل رفت و آمد فرشتگان می‌شود و پیوسته گروهی از ملائک از آسمان به این مکان فرود می‌آیند و گروهی از آنجا به آسمان صعود می‌کنند تا زمانی که در صور دمیده شود، این مکان در سرزمین طوس واقع شده و به خدا قسم! باغی از باغ‌های بهشت است.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *