جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱۰

آیت‌الله‌مصباح: يك سردار با بي‌ادبي‎اش كاري كرد كه هيچ دشمني نمي‎توانست

سه شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب: 204432
يك هفته پس از آنكه حسين علايي با نوشتن مقاله‌اي در روزنامه اطلاعات آن‌هم در روز 19 دي، موجب ذوق‌زدگي دشمنان انقلاب اسلامي شد، آیت‌الله مصباح یزدی امروز در دیدار جمعی از فعالان سیاسی استان اصفهان گفت: امروز کار کسانی به جایی رسیده که روزی در جبهه ها پست مهمی داشتند، زاویه باز کردند و با سابقه چند ساله در جبهه سردار و امیر بودند اما در مقابل رهبری مقاله می نویسند و بی ادبی می کنند.

به گزارش جهان به نقل از رجا حسين علايي البته پس از واكنش‌هاي مردمي و نامه‌هاي سرداران سپاه در اعتراض به وي، موضع خود را تعديل كرد و در نوشته‌اي بر پشتيباني از ولايت فقيه تأكيد كرد. با اين حال، رسانه‌هاي بيگانه كه يادداشت وي را با ذوق‌زدگي منتشر كرده بودند، از كنار عقب‌نشيني و عذرخواهي علايي عمدتاً با سكوت عبور كردند.

در عين حال، آيت‌الله مصباح يزدي كه به ايستادگي در مقابل انحراف‌ها و دفاع از خط ولايت فقيه مشهور است و سوابق روشني در اين زمينه در سال‌هاي قبل و بعد از انقلاب اسلامي دارد، از كنار اين ماجرا عبور نكرد و در اعتراض به اين يادداشت تصريح كرد: این مقاله در شرایطی نوشته شده که کار هیچ دشمن امریکایی و کافر نمی‌توانست این قدر اثر داشته باشد، اما یک سردار جبهه این کار را انجام داد و دشمنان را خوشحال كرد.

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در جمع تعدادي از مردم اصفهان، براي اين آفت، يك راه درمان نيز بيان كرد و گفت: چیزی که می تواند انسان را از این خطرها باز دارد توسل به ائمه معصومین عليهم السلام است.

اين عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه آسيب‌شناسي و بيان راه‌هاي مسدود كردن نفوذ اين آفت‌ها خاطرنشان كرد كه باید تمرین کنیم و نگذاریم هواهای نفسانی در کارهای خدایی ما راه پیدا کنند.

وي همچنين افزود: خدا را شاکر هستیم، در زمانی زندگی می‌‌کنیم به برکت رهنمود های امام راحل و حمایت‌های مردم بسیار خوب و با وفای این کشور، نظامی برقرار شده که در طول تاریخ نظیر آن‌را سراغ نداریم.

آيت‌الله مصباح كه بارها تأكيد كرده است كه "نعمت ولايت" را بر اساس آيه شريفه "و اما بنعمة ربك فحدث" بيان و شكر كرد، در ادامه بحث خود اظهار داشت: بعد از رحلت حضرت امام، خدای متعال به ما عنایت کرده و کسی را جای امام قرار داد که شبیه ترین افراد کشور به ایشان هستند و باید از هر جهت شاکر باشیم که سایه ایشان بر سر ما است و افتخار ‌کنیم که خدمت‎گزار این وجود با برکت باشیم.

بر اساس گزارش مركز خبر حوزه، رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با يادآوري سوابق مردم اصفهان در مبارزات انقلابی خاطر نشان کرد: مردم اصفهان در اوایل حکومت قاجاریه و جریان مشروطیت و در هجرت علمای اصفهان به قم نقش خود را به خوبی انجام داده اند و در دفاع مقدس نیز از لحاظ کمیت و فداکاری و استقامت خود را به خوبی نشان دادند.

وي با بیان این‌که نقش مردم اصفهان در انقلاب و دفاع مقدس و برجستگی‌هایی که مردمان این شهر داشتند در سایر شهرها کمتر دیده می‌شود، بیان داشت: شهری که شهدایی مثل شهید میثمی ها و ردانی پور ها دارد، انتظار می‌رود که بعد از انقلاب نیز در حفظ دستاوردهای آن پیشگام باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود، به موضوع روز اين روزهاي كشور يعني انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخاب کاندیدای اصلح نيز اشاره کرده و گفت: ما به عنوان روحانی و کارشناس دینی در مسائلی اظهار نظر می کنیم که ارتباط با دین داشته باشد.

آیت‌الله مصباح یزدی با بیان این که باید فرد اصلح را برای نمایندگی مجلس به مردم معرفی کرد، افزود: علما به عنوان کارشناسان دینی و خبره و به عنوان حجت شرعی به مردمی که نمی توانند تحقیق کرده و اصلح را تشخیص دهند، افراد متدین و انقلابی را معرفی می کنند.

وي با بیان این که مقام معظم رهبری بر معرفی کاندیدای اصلح تاکید دارند، اضافه کرد: در معرفی افراد لایق و شایسته نباید تعصب داشت که این فرد در گروه و یا حزب دیگری است و شما هوادار گروه دیگر هستید بلکه باید به عنوان وظیفه دینی خود عمل کرده و او را معرفی كنيد.

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با بیان این که ما بین خود و خدا و به عنوان حجت شرعی فردی که اصلح است را معرفی می کنیم اظهار داشت: عالمی که سر و کارش با کتاب است، نمی تواند از لای کتاب و یا با استخاره بگوید فلانی اصلح است، باید کسانی که با مردم سر و کار دارند و مورد اعتماد آنان هستند، فرد اصلح را از غیر اصلح تشخیص دهند و معرفی كنند.

* اطاعت از امر رهبری بر همه واجب است

وي تصریح کرد: ما نمی توانیم از هر کس که به عنوان عالم شناخته می شود و عمامه به سر دارد، اطاعت کنیم و او را شایسته بدانیم.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: یک امر داریم که به هر چیز و هر کس دستور داده شود، باید اطاعت کند و آن اطاعت از امر رهبری است که بر همه واجب است.

آیت‌الله مصباح یزدی با بیان این که هرکس کار خدایی شروع کرد، باید بداند از وسوسه های شیطان در امان نیست، گفت: بهترین راه نجات از لغزش ها توسل است و باید در انتخابات که سرنوشت اسلام، نظام و کشور است، بیشتر توسل کنیم چرا که هر وقت در جبهه ها توسل بیشتر می شد، موفقیت زیاد بود.

وي در پایان زیارت عاشورا، اطعام برای سید الشهداء عليه السلام و زندگی توأم با عشق به اهل بیت عليهم السلام را ضامن بقای انقلاب و نظام اسلامی برشمرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
براستی جای تعجب است که آقایان اینهمه سخت گیری متعصبانه دارند و نمی دانند که با اینهمه یک سویه نگاه کردن ها بتدریج دارند برادران خود را از صف خودی به سوی بیگانه می فرستند. آیا نمی توان باور کرد که بیگانگان آگاهانه دارند بین برادران اختلاف می افکنند؟؟؟ آیا انسان "مجاز" نیست حتی یک لغزش هم بکند؟ من همه را به بینش بیشتر و دوستانه تر دعوت می کنم. این ماییم که محدوده ی قلم را خیلی تنگ کرده ایم...چنین نیست؟
Iran, Islamic Republic of
بهتر است درجه اين به اصطلاح سردار را به شيرزني مثل مادر شهيد احمدي روشن بدهند كه الحق و الانصاف از همه اين مدعيان مرد تر است .
آقاي علايي ( حيف لقب سردار كه به تو نسبت دهند )!!!!!
متاسفانه بین ما ایرانی ها نه دوستی ها چندان منطقی اند و نه دشمنی ها و نه انتقادها
ماها فکر می کنیم هرکی دری وری و اباطیل بار کسی کنه خیلی شجاعه و غالبا انتقادو هم با تخریب اشتباه گرفتیم. مقاله این سردارو خوندم از اینکه امثال این بابا نخبه مملکت حساب میشن که نونشون در مغلطه و سفسطه هست احساس سرافکندگی کردم
Iran, Islamic Republic of
آقا من نميدونم اين چه مرام و مسلكيه كه ما در تبديل كردن منتقد به معاند داريم ؟!!
اگر كسي خداي نكرده در تفكرش اشتباهي باشه هزاران برچسب ضد دين و ضد نظام و ضد رهبر بهش ميزنيم
مگر قرآن كريم نمي فرمايد اگر هم مجادله مي كنيد مجادله احسن نه فحش و ناسزا به طرف مقابل !!
مگر آقا نفرمود جذب حداكثري
United States
بعضی دوستان مخاطب فقط یاد گرفتن موقع اعتراض به نحوه زشت انتقاد کردن برخی نخبگان چند تا جمله رو طوطی وار افاضه کنن مثل:
حذب حداکثری و دفع حداقلی
آقا فرمود چنان و آقا فرمود بهمان ... (حالا موقعی که خودش مخاطب آقاست معمولا محل نمیذاره ها فقط برای ماست مالی افاضات دیگران از اقا استفاده ابزاری می کنه) و فحش ندید واز این دست حرفها که برخی کامنتا میگن
آخه بابا یه بار محض رضای خدا اصل مقاله رو بخونید بعد بگید چرا اعتراض می کنید. انتقاد اونها از نظام در اوج بی ادبی و بی حرمتی هست اصلا ادب انتقاد ندارن خوب معلومه آدم مجبور میشه واکنش نشون بده چرا هی توجیه می کنید دیگران رو
سلام
كسي كه نوشته :
(آیا انسان "مجاز" نیست حتی یک لغزش هم بکند؟ ) مگر نميداند كه مجاز يعني جايز و حلال بودن؟ يعني انسان ميتواند يكبار دزدی كند؟!! يكبار به ائمه (ع) جسارت نمايد... يكبار ... يكبار.... يكبار.... و هزارتا يكبار ديگر؟!! چه راحت ميتواند توجيه و سفسطه كنید.
سلام من نمیدانم دوستان اصل مطلاب اقای مصباح را خوندند یا نه؟حرف متین منطقی به روز عالمانه را ول کردین رفیتن سراغ حاشیه؟ در این دوره زمونه هرکی خلاف مسیر انقلاب حرف بزنه به همون مقداری که بزرگه از او سوءاستفاده میشه
Iran, Islamic Republic of
امیر المومنین برای سپردن فرماندهی به شخص، به اصالت خانوادگی وی خیلی توجه داشت . تا شخص خودش را در لحظات حساس نفروشد . ای کاش در دادن درجات به این اصل توجه زیاد شود . افراد بی ریشه در مواقع حساس ضربات بدی می زنند .
Iran, Islamic Republic of
نه خير، انسان مجاز نيست يك خطا هم بكند. البته ممكن است، ولي تبعات خاص خودش را دارد
Iran, Islamic Republic of
حجت الاسلام رحیمیان(عضو دفتر امام راحل):نسل انقلاب هیچگاه مناظرات آقای مصباح با سران و اندیشمندان کمونیست و مارکسیست و تفوق و قدرت علمی ایشان را كه اوایل پیروزی انقلاب از سیمای جمهوری اسلامي پخش می شد، فراموش نخواهد کرد...البته حقیر انتقادی هم به این استاد عظیم القدر حوزه دارم که خالصانه به ایشان عرض کرده ام و آن این است که گاهی ورود ایشان به مسائل روزمره سیاسی باعث شده که افراد جاهل یا مغرض دستاویزهایی برای هوچی گری پیدا کنند و در حالی که هرگز قدرت هماوردی با ایشان را در میدان فلسفه و علوم اسلامی ندارند، با آن دستاویزها از قدرت علمی و دریای مطالب ایشان انتقام بگیرند