پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۲

برنامه غیرقطعی روحانی برای سفربه نیویورک

دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب: 380347
معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: حسن روحانی برای رفتن به نیویورک برنامه دارد اما هنوز قطعی نشده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، الهام امین‌زاده معاون حقوقی رئیس‌جمهور امروز دوشنبه در حاشیه پنجاه و سومین نشست سازمان حقوقی، مشورتی، آسیایی ـ آفریقایی (آلکو) در جمع خبرنگاران گفت: حسن روحانی رئیس‌جمهور برای رفتن به نیویورک برنامه دارد اما هنوز قطعی نشده است.

براساس این گزارش، امین‌زاده همچنین در مراسم افتتاحیه این نشست طی سخنانی با بیان اینکه آلکو دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ای است که هنوز به کار گرفته نشده، خاطرنشان کرد: در حال حاضر جهان با چالش‌های جدید و بزرگی روبه‌روست که حل آنها نیازمند خرد و اراده جمعی است.

وی با بیان اینکه خشونت و تروریسم در جوامع ما تأثیر می‌گذارد خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورها در آسیا و آفریقا تحت تأثیر این خشونت‌ها قرار گرفتند و با وحشی‌گری‌های بی‌سابقه‌ای که صورت می‌گیرد، تعداد زیادی کشته، مجروح و آواره شده‌اند.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور اضافه کرد: ما پس از بحران سوریه به همه اعلام کردیم که ممکن است این بحران به کشورهای همسایه نیز منتقل شود و هشدار دادیم که تروریست هیچ اخلاق و قانون و حد و مرزی را نمی‌پذیرد.

امین‌زاده با اشاره به طرح جهان علیه خشونت و افراطی‌گری که سال گذشته از سوی رئیس‌جمهور کشورمان به شصت و هشتمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل ارائه شد اظهار داشت: امروز مشخص شده که افراطی‌گری خشونت‌آمیز تهدیدی علیه بشریت است و آقای روحانی با این طرح قصد داشت تا به جهانیان نسبت به خطر قطعی این تهدید هشدار دهد و این هشدار به خاطر احساس مسئولیت ایران به صلح و امنیت بین‌المللی بود.

وی با بیان اینکه جهان اکنون به این موضوع پی برده که بایستی هم در عمل و هم در گفتار علیه افراطی‌گری متحد شود، خاطرنشان کرد: افراطی‌گری، خشونت و تروریسم با هم همراه شدند و نمی‌توان آنها را به عنوان پدیده‌هایی جدا از هم تلقی کرد. به باور وی، حقوق بین‌الملل ابزارهای لازم را برای مقابله با تروریسم در اختیار دارد.

وی با اشاره به اجلاس کنونی در تهران خاطرنشان کرد: این اجلاس فرصت مغتنمی را برای بررسی مجدد برخی موضوعات فراهم می‌کند. مسئله فلسطین و آوارگان فلسطینی در صدر دغدغه‌های جامعه جهانی است.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور با اشاره به تهاجم اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه خاطرنشان کرد: تجاوز مستمر رژیم صهیونیستی به غزه همراه با محاصره یک دهه این منطقه، شرایط آوارگان فلسطینی را بدتر کرده و این رژیم در ۷ دهه اخیر و حقوق بشردوستانه را نقض کرده و بایستی دادگاه بین‌المللی کیفری در مورد رسیدگی به جرایم این رژیم به وظیفه خود عمل کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


واقعا" برای روحانی متاسفم که می خواهد با پول بیت المال به سفر برود. زنده باد محمود احمدی نژاد که 8 سال رئیس جمهور بود و نتنها خودش بلکه هیچ کدام از نزدیکان و اقوامش به مسافرت آمریکا نرفتند.
Iran, Islamic Republic of
نخندونمون بابا