جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۴۴
۱۴۵
روایت شریعتمداری از پشت‌پرده مواضع تند هاشمی

جایگاه هاشمی از سکوی بلند «شخصیت سیاست‌ساز و استوانه نظام» به«عضویت یک‌گروه سیاسی»تنزل یافته

پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب: 410947
آقای هاشمی و دوستانشان در دولت بیشتر از آن که در پی عمل به وعده‌های خود باشند، سخنرانی و مصاحبه و همایش به مردم تحویل داده‌اند و اکنون که یکسال و چند ماه از عمر دولت یازدهم می‌گذرد، با انبوهی از وعده‌های بر زمین مانده روبرو هستند، و متاسفانه به جای این که از تجربه ناکام گذشته پند بگیرند و مسیر حرکت خود را به سوی منافع ملی و رسیدگی به امور ضروری و حیاتی مردم تغییر دهند، به فرافکنی روی آورده و موانع فرضی می‌تراشند.
جایگاه هاشمی از سکوی بلند «شخصیت سیاست‌ساز و استوانه نظام» به«عضویت یک‌گروه سیاسی»تنزل یافته
به گزارش جهان، حسین شریعتمداری در یادداشتی نوشت:

۱ . «برتولت برشت» نمایشنامه‌نویس و شاعر بلندآوازه آلمانی از قول بازیگر نقش اول یکی از نمایشنامه‌های خود می‌گوید: «شرم‌آور است!... چرا هنوز متوجه نشده‌ای که می‌توان به یک نفر برای همیشه دروغ گفت و می‌توان برای یک بار به همه دروغ گفت، اما هرگز نمی‌توان برای همیشه به همه دروغ گفت».

در گرماگرم مذاکرات هسته‌ای ایران و ۵+۱ در ژنو و در حالی که نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به منظور خام کردن تیم هسته‌ای کشورمان و آماده‌سازی آنان برای اعطای امتیازات بیشتر، به آمریکا رفته و قرار بود طی سخنانی در کنگره، نقش مخالف توافق پیش‌روی را بازی کند، آقای هاشمی رفسنجانی در اقدامی عجیب که با توجه به هوش سیاسی ایشان دور از انتظار بود، منتقدان داخلی را به باد اتهام گرفت و گفت؛ «در‌مهمترین پروژه دولت که تیم مذاکره‌کننده است و مورد حمایت مقام‌معظم‌رهبری قرار دارد، خودشان هم تکرار می‌کنند که با برنامه رهبری کار را پیش می‌برند اما این دلواپسان چه بر سرشان می‌آورند و با نتانیاهو همنوا شده‌اند. هاشمی رفسنجانی با اشاره به سفر نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به آمریکا ادامه داد: او آنجا رفته و اوباما را تحریک می‌کند و اینجا هم دلواپسان می‌گویند که ما اسرار را می‌گوییم؛ نمی‌دانیم این چه سری است؛ آنها هم از شیطان هستند و از آن طرف دارند کار می‌کنند اما در حال حاضر نزدیک به نتیجه رسیده‌ایم. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: زمانی که تیم مذاکره‌کننده باز می‌گردد به جای استقبال از آنها دلواپسان چیزهایی می‌گویند که نباید بگویند. وی با اشاره به انتقادات مجلس از تیم مذاکره‌کننده ادامه داد: تریبون مجلس باز است و هر چه می‌خواهند می‌گویند و برخی هم این دروغها را باور می‌کنند و اینها مزاحمت است»!

۲. با عرض پوزش از آقای هاشمی رفسنجانی باید گفت؛ اظهارنظر ایشان درباره موضوع یادشده به اندازه‌ای سخیف است که نمی‌توان باور کرد، این اظهارات بی‌پایه و عوامانه مورد قبول خود ایشان نیز باشد. یعنی آیت‌الله هاشمی با آن سوابق چند ده ساله و حضور در مسئولیت‌های بلندپایه نظام به این نتیجه رسیده‌اند که آمریکا اصرار دارد در توافق پیش‌روی به ایران امتیازات فراوانی بدهد! ولی نتانیاهو از اینکه آمریکا با ایران از در دوستی درآمده و دشمنی‌ها را کنار گذاشته، عصبانی و ناراحت است؟!... به یقین آقای هاشمی رفسنجانی در دورترین افق‌های ذهن خود نیز بر این باور نیست. پس ماجرا چیست؟! بخوانید!

۳. تأسف‌آور است، ولی قابل انکار نیست که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی امروز با رفسنجانی دهه‌های اول انقلاب تفاوت فراوانی دارد. ایشان دیگر به عنوان یکی از استوانه‌های نظام شناخته نمی‌شود، بلکه جایگاه پیشین خود را - به هر علت! - از دست داده است و از سکوی بلند «شخصیت سیاست‌ساز و استوانه نظام» به «عضویت یک گروه سیاسی» تنزل یافته است. این «افول» البته که برای دوستداران انقلاب و نظام تأسف‌آور است و مشاهده ایشان در کنار پادوهای بی‌شخصیت‌ سیاسی که هر روز به رنگی درمی‌آیند و بیشترین دشمنی‌ها را نسبت به وی روا داشته‌اند، سخت و ناگوار است ولی...

اکنون باید توجه داشت که وقتی به اینگونه اظهارات آقای هاشمی از دریچه جایگاه قبلی ایشان نگاه می‌شود، تعجب‌آور به نظر می‌رسد و حال آن که اظهارات مورد اشاره از جایگاه بلند قبلی نیست بلکه - با عرض پوزش- اکنون دیگر اظهارات ایشان به عنوان اظهارنظر یک عضو از اعضای یک حزب سیاسی قابل ارزیابی است.

۴. آقای هاشمی‌ رفسنجانی همسو با آقای روحانی، تمامی حیثیت سیاسی خود را به مذاکرات هسته‌ای و نتایج آن گره زده‌اند و حال آن که امروزه اگر از خسارت‌های فراوانی که تحمل کرده‌ایم، امتیازات نقدی که داده‌ایم و تحقیرهایی که تحویل گرفته‌ایم صرفنظر کنیم، تمامی شواهد موجود به وضوح حکایت از آن دارند که تنها دستاورد دور جدید مذاکرات هسته‌ای، اثبات غیرقابل اعتماد بودن آمریکا بوده است، یعنی دقیقا آنچه که آقایان در دولت جدید اصرار بر نفی آن داشتند.

اظهارات اخیر جناب هاشمی، تلاش بی‌فایده‌ای برای تغییر صورت مسئله است. ایشان و در موارد بیشتری آقای روحانی، سعی می‌کنند برای ناکامی خود در مذاکرات و بر زمین‌ ماندن وعده‌هایی که داده بودند، «علت» و «عواملی» بیرون از حوزه مسئولیتی خود بتراشند و در این راه تا آنجا پیش می‌روند که حتی منتقدان خود را با نتانیاهو، همزبان معرفی می‌کنند!

۵. آقای هاشمی و دوستانشان در دولت بیشتر از آن که در پی عمل به وعده‌های خود باشند، سخنرانی و مصاحبه و همایش به مردم تحویل داده‌اند و اکنون که یکسال و چند ماه از عمر دولت یازدهم می‌گذرد، با انبوهی از وعده‌های بر زمین مانده روبرو هستند، و متاسفانه به جای این که از تجربه ناکام گذشته پند بگیرند و مسیر حرکت خود را به سوی منافع ملی و رسیدگی به امور ضروری و حیاتی مردم تغییر دهند، به فرافکنی روی آورده و موانع فرضی می‌تراشند.

۶. و اما تهمت بزرگ همنوایی منتقدان با اسرائیل، اگرچه کودکانه و خنده‌دار است ولی به دلیل سوابق همسو با اقدامات وطن‌فروشانه و خیانت‌آمیز اصحاب و سران فتنه ۸۸ باید آن را در چارچوب «ترفند فرار به جلو» ارزیابی کرد. و شاید کسانی که در فتنه یاد شده، آشکارا از سوی مثلث آمریکا، اسرائیل و انگلیس به کار گرفته شده بودند، در پی تطهیر! خود برآمده باشند!

آقایان فراموش نکرده‌اند که نتانیاهو با صراحت اعلام کرده بود «اصلاح‌طلبان بزرگترین سرمایه اسرائیل در ایران هستند» - که البته منظورش آن دسته از مدعیان اصلاحات بود که در فتنه حضور داشتند - و شیمون پرز، تاکید کرده بود که «جنبش سبز به نمایندگی از اسرائیل با جمهوری اسلامی ایران درگیر است»، به یقین از یاد نبرده‌اند که شعار «نه غزه، نه لبنان» از سایت وزارت خارجه رژیم صهیونیستی سر برآورده بود!

و به یاد دارند که روز قدس به نفع اسرائیل شعار می‌دادند، روز ۱۳ آبان به حمایت از آمریکا شعار می‌دادند، روز عاشورا به ساحت امام حسین(ع) اهانت کرده بودند و شعار «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است» را هم که به خاطر دارند؟ و ...

حالا باید پرسید؛ کدام اقدام اصحاب و سران و همراهان فتنه ۸۸، مستقیما و آشکارا در خدمت به اسرائیل نبوده است؟! و...
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مجتبی
حاج حسین یه دونه ای خداییش!
رضا
Romania
عماری بخدا برای انقلاب و رهبر ....
حب الدنیا راس کل خطیئه.
....
شریعتمداری این مقاله اش نسبت به بقیه رساتر بود
رضا
Romania
خدا وکیلی همه مقالات ایشان عالی است همه مستند و دل پاک میخواد که اثر داشته باشه
United States
هاشمی ستون انقلاب در زمان انقلاب جنگ و بعد از جنگ میباشد و خدماتش رای کشور فراموش نشدنی میباشد
عزیز داستان زبیر رو خوندی؟!

با علی در بدر بودن شرط نیست
ای برادر نهروان در پیش روست!
Iran, Islamic Republic of
چطور همه طلحه وزبیر شدند؟؟/بعد آنهایی که درزمان های بحران خواب بودند مالک اشتر!!!!!!!!!!!!!!
سعید
Iran, Islamic Republic of
خدا قوت به سردار قلم. باز هم گل گفتی
مسعود
آفرین به شریعتمداری ..... موافقم
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
دست مریزاد حاج حسین
از شریعتمداری بابت این مقاله شفاف تشکر می کنم
و بازهم هاشمی
احسسسسنت به تیتر
و نیز نا از یاد برده ایم که آقای هاشمی گفت که ما با اسراییل سر جنگ نداریم
Iran, Islamic Republic of
درود بر حاج حسین ...
مرگ بر فتنه گران از ابتدا تا به الان
Iran, Islamic Republic of
شیر مادت حلالت حاج حسین ...
بی شخصیت سیاسی کسی ....نیست جز فتنه
سعید
احسنت درود بر استدلال های منطقی و با ادب استاد شریعتمداری خدا حفظش کنه
خدایا عاقبت همه رو به خیر کن
دم گرم حاج حسین
رجبی
Iran, Islamic Republic of
...
عرض خود می بری و زحمت ما می داری
خودشونو به خاطر منافع شخصی و حزبی به خواب زدند. برای این آقایون عزت فقط یعنی جیب پر پول بعضی ها و دست دوستی با غرب و آمریکا و آل سعود
رشيد
Germany
جواب منطقي بود متشكرم
آبجی فتنه
حالا یه چیزی گفته....
مسگر
Iran, Islamic Republic of
...

معلومه كه موقع نوشتن مقاله كلي عصباني بوده،‌ اينها رو نوشته كه دلش خنك شه.
با این کامنت دلت خنک شد؟
Iran, Islamic Republic of
درود بر هاشمی
این تحلیل است یا فحاشی ؟
از یک دلواپس چه انتظاری جزء این می رود ؟
محسن
آقای شریعتمداری درود بر قلم و زبان گویایت دست مریزاد
ملت
Iran, Islamic Republic of
....به سخنان منطقی هاشمی در جامعه مشهوداست
عاشق حسام خوش نویس
جهان جون یا منتشر نکن یا لااقل جوری منتشر کن که ما بدونیم منفی بدیم یا مثبت مثلا به این کامنت چی بدیمممممممم
کمالوندی
Iran, Islamic Republic of
بنده یک اصلاح طلبم و به اقای شریعتمداری اعتقادی نداشتم ولی با نکاتی که ایشان می گویند و بررسی هایی که کردم و اتفاقا سندیت هم دارد کاملا موافقم .تابحال هیچ حرف غیر منطقی از ایشان نشنیده ام.
...۲۰۰گرم وزن سیاسی نداری برا هاشمی و...
عین سین
Iran, Islamic Republic of
از وزن حرف زدی؟پس یعنی نظراتت کیلویی عمو
حرف حساب جواب نداره
حسین
واقعا برای آقای شریعتمداری و بدبینی جهت دار ایشون متاسفم
حسين
United Kingdom
به نظر مي رسه حاج حسين سردار قلم بيشتر در اين مطلب جدل كرده تا اينكه پاسخ تحليلي و روشنگر بدهد.....
Indonesia
جالبی موضوع این است که این آقایان مدعی آزادی اندیشه هستند و مخالفانی را تخطئه می کنند که تنها دارند بیان نظرات خود را انجام می دهند حتی نمایندگان مجلس نیز تنها اظهار نظر می کنند و هیچ اقدام عملی ای در توقف یا به بن بست کشاندن مذاکرات انجام نداده اند. ....
سرور
احسنت به تحلیل آقای شریعتمداری.اما کاش این افول رخ نداده بود.
صداقت
احسنت به متانت حاج حسین شریعمتداری و تحلیل واقع بینانه اش
حمید
اقای شریعتمداری دست شما برای مردم رو شده و....
Iran, Islamic Republic of
درود و صد درود بر این تحلیل
محمد
Iran, Islamic Republic of
با سلام
تحلیل بسیار منطقی و بجایی بود.
کیوان
Iran, Islamic Republic of
آی جیگرم حال اومد
حاج حسین دمت گرم
مقاله تندی بود
ایرانی
تا کی باید...رو تحمل کرد ...
خوشم میاد که ایت الله هاشمی بد جور شماها رو میسوزونه
دستش درد نکنه
مشخصه کی سوخته ومنتقدین را چطور خطاب میکنه!!!!
کیوان
Iran, Islamic Republic of
...
چون هرکی از هرکی خوشش بیاد با اون محشور میشه
باز این عامل تفرقه حرف زد
عامل تفرقه کسانی بودند که تهمت دروغ تقلب را مطرح کردند و کشور را به آشوب کشیدند .
حسین
من شریعتمداری رو خیلی حرفاش قبول دارم ولی به مردم چی بگیم
جاوید
United States
با سلام
آقای شریعتمداری با لحن همیشگی خود نسبت به آقای هاشمی اگر شرافت روزنامه نگاری دارین صحبتهای ما رو منتشر کنید
آ...
طاها علوی
عده ای در خون و آتش عده ای در پول خلق
....
مصطفی
ایشان اول پشت پرده عصبانیت خود را فاش کند...
درود بر حاج حسین شریعتمداری سردار قلم .
ازدست رفته
حسین آقا تازه اینم می گفتی هاشمی قبل از انقلاب ...
احسنت حاج حسین
فرزان فر
Iran, Islamic Republic of
هوش سیاسی هاشمی ؟ شوخیت گرفته حاج حسین ؟....
تأسف‌آور است، ولی قابل انکار نیست که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی امروز با رفسنجانی دهه‌های اول انقلاب تفاوت فراوانی دارد. ...
جای بسی تاسف
حامد
United States
حنای شریعتمداری دیگه رنگی نداره
حنای جناب هاشمی هم کلا دور ریختنی شده!!
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر حاج حسین
فرزان فر
Iran, Islamic Republic of
جهان کامنتم کو؟
چرا وقتی شما افراد را به جرم همنوایی با اسرییل در سال 88 از صحنه خارج کردید اشکال نداشت؟!! یک بام و دو هوا!!؟؟
ماهان
Iran, Islamic Republic of
فراموش نکنید روحانی رایشو مدیون هاشمی هست.و جناب شریعتمداری لطفا لیست نمایندگان رو منتشر کن جا این حرفها.شما نگران هاشمی نباش
درود بر سردارقلم
شریعت مداری به روزهای پایانی خودش نزدیک میشه زیرا جامعه ی آگاه وبیدار از افراطی ها بیزاره
سیروس
احسنت ،مثل همیشه محکم ومستند پاسخ داده شد.ممنون
United States
حقیقتا که دیگر هاشمی استوانه نظام نیست
محمد حسن ا.
آقای رفسنجانی که تا قبل ازآخرین نماز جمعه اشان بهترین تحلیلهارا از وقایع روز و مسائل سیاسی و اجتماعی بیان میکرد...
.... میخواهد با کوچک کردن دیگران خودش رابزرگ کند...
United States
الحق که معلومه اقای هاشمی زده به هدف .
....
Iran, Islamic Republic of
بی ترموزها
شمسی
حاج اقا شریعتمداری گل گفتی ایشان برای تبرعه....
شریعتمداری مچکریم
قطع به يقين اقاى شريعتمدارى و تيم دلواپسان ....
جناب شریعتمداری در حد خودت سخن بگو
مهردادبابصیرت و متفکرونابغه واسلام شناس
با اهدا سلام به آقای شریعتمداری ...
عوام
Moldova, Republic of
و ... به یاد دارید که اواین بار کلمه " حلقه انحرافی" را هاشمی بر سر زبلن شما ساده لوحان انداخت. ...
رضا
Romania
خدا پدرت رو بیامرز حاج حسین متاسفیم از اینکه کسی که بقولی استوانه نظام بود و سیاستمدار بنامی بود...
خداوند همه کسانی رو که خواسته یا ناخواسته قصد ضربه به نظام مقدس جمهوری اسلامی را دارند رسوا کند.....نظامی که چه خونهای پاکی برای آن ریخته شد... فقط میتونم بگم متاسفم.
مجیداعتمادی
به نظرمیرسد همزیستی باسلطه گران ....
اي ول بصيرت.
شیطونک915
درود حاج حسین و خدا قوت .کاش جناب هاشمی هم منافع ملی رو بر منافع شخصی ترجیح میدادن!!
....
شیطونک915
جهان !!!!!!!!!کامنت و نابود کردی!
علی
با سلام خدمت همه دوستان!!!به نظر من دولتی ها وحامیان دولت فهمیدن که به آمریکایی ها نمیشه اعتماد کرد و به دنبال تراشیدن مقصرهایی برای شکست مذاکرات که بزرگترین شکست آنها هم خواهد بود هستند...میگی نه مواضع دولت را جستجوکن...
United States
نمی دونم شما وقتی 3000000000000تومن اختلاص شد کجا بودی یا 10000000000000یا پدیده ی 94000000000000000 ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
s
United States
برادر شما هنوز نميدونی اختلاس با سین یا صاد چرا یه چیزی میگی و به سردار قلم و تفکر با صفر گذاشتنت انتقاد میکنی مثلا امام صادق فرمود خدا رحمت کنه کسی که قدر و اندازه خودش را بدانه و رعایت کنه
هاشمی اون وقت که استوانه ی نظام بود همین اصلاح طلب های دروغین او را لجن مال می کردند و در روزنامه های زنجیره ای او را عالی جناب سرخ پوش قتلهای زنجیره ای قلمدادمی کردند حالا از او بت می سازند امان از نفاق
United States
آیت الله هاشمی همیشه استوانه نظام خواهد بود....
هاشمی در جریان فتنه 88 از مسیر انقلاب و ولایت فقیه منحرف شد و دیگر استوانه نیست .
تحجر که میگن همینه
محمد
ماشالا حاج حسین
اگر هاشمی ، هاشمی اول انقلاب نیست چرا از او می ترسید
کیوان
Iran, Islamic Republic of
کی گفته ما از هاشمی می ترسیم؟!!!!!
Iran, Islamic Republic of
اقاي شريعتمداري اگر ميخواهيد از جايگاه ايشان در نزذ مردم مطلع شويد در يك راي گيري و يا يكي از هم طيفي هاي شما با ايشان رقابت نمائيد تا نتيجه را ببينيد...
دوست عزیز مگه رقابت احمدی نژاد با هاشمی را در سال 84یادت رفت 17میلیون احمدی نژاد 10میلیون هاشمی
Iran, Islamic Republic of
و يادمان باشد اسرائيل گفته بود بزرگترين خدمت رابه ما احمدي نزاد با سخنرانيهايش بر عليه ما انجام داد
شیمون پرز : باید کاری کنیم که بودن با احمدی نژاد به ننگ تبدیل شود .
انتقام
آقای شریعتمداری ما نتیجه گرفتیم هاشمی از اول با....
قلمت توانا
خیلی وقت بود اینطور دلم خنک نشده بود
منتظر چنین مطلبی بودم
جناب آقای شریعتمداری تشکر تشکر
عبد الله ترابی
یک نکته ای که برای من خیلی تعجب آور و ناراحت کننده است این است که ایشان در نقد مطالب و گفته های افراد با ذکر مثلها و طنزها به جای مطلب را نقد و بر رسی کنند....
الزایمر سیاسی ...
عبد الله ترابی
یک نکته را باید ایشان توجه کند که رهبر معظم انقلاب در جریان ریز مذاکرات هسته ای قرار دارد و ناظر است ....
عبد الله ترابی
آقای شریعتمداری خود انصاف بده ...
محمد
سلام :
... توقع بیشتری نباید داشت .
درود بر صراحت و شجاعت آقای شریعتمداری
نتانیاهو از امریکا انتقاد می کند که چرا کار با ایران را یکسره نمی کنی
دلسوزان داخلی نگران اقتدار و آبروی ایران هستند

آقای هاشمی، جنس این دو انتقاد یک جور است؟؟؟!!!
محسن
Romania
واقعا ننگ است این همه گستاخی ...
France
ايشان را بايد توسط قوه قضاييه ... مورد پيگيري قانوني قرار داد...
بهمن
متاسفانه بعضی ها با محور قرار دادن خود در میان مخالفین نظام و تهمت زدن...
مواضع هاشمی از تند عبور کرده بود
درود بر سردار قلم
احسان
ممنونم حاج حسین شریعتمداری عزیز

عالی بود

این ه..و خانوادش....در غرق شدند
Iran, Islamic Republic of
اقای هاشمی صحیح می فرمایند
آرش
....
همه مجبور نیستند دنیا رو از تو عینک شما مشاهده کنند
بنده تقریبا تمامی سرمقاله های حاج حسین را مطالعه کرده ام خدایی به تنهایی با مجموعه روزنامه اش از یک وزارت خانه بیشتر کار می کند از سال 76 که دولت اصلاحات به سر کار آمد و نفاق را به داخل خانه ها به ارمغان آورد اگر ایشان و امثال او نبودند چه کسی آنها را افشا می کرد همه جلسات سری آنها را بر ملا می کرد و هر کسی از او شکایت می کرد عاقبت پشیمان میشد چرا که ایشان مستدل حرف می زنند و یا می نویسند خدا قوت به تو به قلمت که همه توطئه ها را ناکام می گذارد انشا ئ الله که این بار نیز به اهداف شومشان نخواهند رسید زیرا مردم ما هوشیارند
ایرانی
متاسفم که یک روزنامه نگار به یار دیرین امام و رهبر ی و از ستون های انقلاب اینگونه می تازد . آیا آقای هاشمی یک بار به این آقا توهین کرده. الله اکبر
امام خمینی (ره): ملاک حال فعلی افراد است .
Iran, Islamic Republic of
نگران نباش حد این ها همین است با این حرف ها از بزرگی هاشمی کم نمی شود
هادی
United States
حسین شریعتمداری یک افراطی بیش نیست
اینقدر علیه اقای شریعتمداری جوسازی کرده بودند که نمی خواستم مقالات ایشان را بخوانم اما وقتی چند مقاله ایشان را مطالعه کردم متوجه شدم تحت تاثیر جوسازی های دشمنان قرار گرفته ام و تا انجا که من مطالعه کرده ام ایشان اهل منطق و تحلیل گر قوی سیاسی می باشند که قابل تقدیر هستند .
محسن
Iran, Islamic Republic of
حاج حسین ستون انقلاب مردم هستند ودر انتخابات ریاست جمهوری مردم نشان دادند امثال شماره را قبول دارند یا هاشمی را پس آنکه مقبول مردم نیست درحال افول است
Iran, Islamic Republic of
روز به روز لیاقت ها و شایستگی های آقای هاشمی برای مردم ونظام آشکارتر می شود .
France
خودش یا م .ه
امریکا و انگلیس و اسرائیل در رسانه های خود مرتب بر علیه اقای شریعتمداری سخن پراکنی می کنند و عده ای در داخل سخنان انان را تکرار می کنند این خود رابطه معنا داری است که بایستی در ان دقت شود .
France
اينقدر خودتان را به خواب نزنيد واز انتخابات 92 درس بگيريد ،كه با يك اشاره هاشمي ،جايگاه روحاني از نفر سوم به نفر اول رسيد
البته مسلما اين چيزي را از روحاني كم نمي كنه ولي به خوبي بزرگي و محبوبيت هاشمي رو مي رسونه
کیوان
Iran, Islamic Republic of
این انتخابات 92 خیلی شما رو متوهم کرده
دیگه قوی تر از زمان مجلس ششم که نیستید
عاشق حسام خوش نویس
Iran, Islamic Republic of
این یکیو استثناعا قبول دارم خود روحانی دو سه میلیون رای داشت بعد از حمایت ساکتین فتنه و برخی سران فتنه کلیه کسانی که به میر حسین موسوی فتنه گر رای داده بودند هم به روحانی رای دادند که تقریبا 13 میلیون نفر بودند و اقای روحانی برنده شد دقیقا گل گفتی هیمین طوره برادر
عباس
Romania
جایگاه شریعتمداری کجاست؟...
سید حسن
France
تو دل دوستداران نظام .
طبق قانون ، حاج حسين بدليل توهين به مقام رياست مجلس خبرگان بايستي تحت تعقيب قرار گيرند ... إنهائي كه دم از قانون مداري ميزنند ، خود قانون شكن تر از همه در أمده اند و نه شرع را قبول دارند و نه عرف و اين جاي بسي تاسف است كه يك روزنامه گار ساده بتواند استوانه كه نه بلكه خود نظام را نشانه بگيرد و از پيگرد قانوني همواره مصون بماند !!!
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
چي گفتي ؟؟؟
خود نظام !!!
امام راحل هم خودش را خود نظام نمي دانست با اينكه بسيار فراتر از نظام بود اونوقت جنابعالي اين آقا را خود نظام قلمداد مي كني مثل اينكه از اقدامات خانواده و ايضا" خودشون در فتنه 88 خبر نداري ؟؟؟
عاشق حسام خوش نویس
Iran, Islamic Republic of
اقا ااااااااااااا رئیس مجلس خبرگان به رحمت خدا رفت الان هم اون یکی ایت اله هاشمی شاهرودی معاون و مسئوله برادر من میگم شما سواد ندارید بعد به ما میگید بی سواد
شما که خود را اهل منطق و طرفدار اقای هاشمی و مخالف اقای شریعتمداری می دانید اگر واقعا اهل منطق هستید انتقادات خود را از اقای شریعتمداری مستند به روزنامه کیهان بفرستید و مستند جواب بخواهید . تهمت زدن و دری وری گفتن وتابع احساسات برخواسته از جوسازی هاسخن گفتن نشان بی منطقی است .
قوه قضاييه بايد حاج حسين را بخاطر اين توهين تحت تعقيب قانوني قرار دهد ...
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
آقاي هاشمي به كدام نتيجه نزديك شده ايم ؟
امريكايي ها به دنبال تحقير ملت و بيم مذاكره كننده هستند نه به دنبال يك راه حل اين را همه فهميده اند چطور شما به اين همه سابقه سياسي و استوانه نظام بودن هنوز نفهميده ايد و مذاكرات با كدخدا را بزرگترين پروژه دولت قلمداد مي كنيد تا حالا چه شق القمري كرده اين بزرگترين پرژه جز اينكه مايه ياس و شهادت دانشمندان هسته اي و دلسوزان نظام يا بقول شما دلواپسان شده است ؟؟؟
چرا بيدار نمي شويد و با ملت همراه نمي شويد ؟
چرا از سران فتنه 88 و عناصر آن اعلام برائت نمي كنيد ؟
چرا در جايگاه تشخيص مصلحت نظام چوب لاي چرخ نظام مي گذاريد ؟
چرا مانع محاكمه عادلانه و علني م ه مي شويد ؟
اين كار به اعتبار دستگاه قضايي نظامي كه شما تشخيص دهنده مصلحتش هستيد ضربه نمي زند ؟؟
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
برادر دوقلوي جنبش سبز اكنون با نام داعش عراق و سوريه را به آتش كشيده چون در ان دو كشور رهبري مثل امام خامنه ايي وجود ندارد كه مقابل اسب تراواي اسرائيل و غرب استادگي كند .