جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

گردهمایی کشورهای همسو با روسیه

دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۴
کد مطلب: 420847
نشست غیر‌ رسمی سران کشورهای مستقل مشترک المنافع (همسود) در تاریخ ۸ می سال جاری در مسکو پایتخت روسیه برگزار می‌شود.
گردهمایی کشورهای همسو با روسیه
به گزارش جهان به نقل از فارس، پایگاه خبری نیوزتایمز‌کز اعلام کرد: نشست غیر‌رسمی سران کشورهای مستقل مشترک المنافع در تاریخ ۸ می سال جاری در مسکو پایتخت روسیه برگزار می‌شود.

این نشست قرار است به ریاست «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه برگزار شود.

بررسی آخرین اوضاع امنیتی منطقه، بحث احتمال نفوذ تروریست‌ها به مرزهای جنوبی آسیای مرکزی و گسترش همکاری بین کشورهای عضو این سازمان محور نشست فوق خواهد بود.

سازمان پیمان امنیت دسته جمعی (CSTO) یکی از سازمان فعال در حوزه آسیای مرکزی و قفقاز است که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و کاهش توان سیاسی، اقتصادی و نظامی فدراسیون روسیه به منظور متحد نگه داشتن کشورهای عضو اتحاد و بالا بردن ظرفیت های نظامی و سیاسی آن ها ایجاد شد.

از طرف دیگر اهداف تشکیل این سازمان که به پیشنهاد روسیه تشکیل شد، محدود کردن زمینه گسترش ناتو و نفوذ آمریکا در حوزه کشورهای همسایه است.

پس از فروپاشی شوروی، دولت روسیه تلاش کرد تا در منطقه نقش خود را نگه داشته با ایجاد ساختارها ی جدید سیاسی اقتصادی و نظامی بازیگر اصلی در منطقه آسیای میانه حوزه قفقاز باشد.

از جمله این نهادها، سازمان پیمان امنیت است که در ۱۵ می ۱۹۹۲ در کشور ازبکستان شهر تاشکند تاسیس شد.

اعضای این پیمان کشورهای ارمنستان، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ازبکستان روسیه بودند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *