جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳
۱
در ادامه اعتراضات به قتل جوان سیاهپوست آمریکایی؛

اتحاد گانگستری برای حمایت از مردم بالتیمور آمریکا

چهارشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۹
کد مطلب: 420144
سه گروه گانگستری در آمریکا برای حمایت مردم دربرابر خشونت پلیس به بالتیمور رفته اند.
اتحاد گانگستری برای حمایت از مردم بالتیمور آمریکا
به گزارش جهان به نقل از تیتریک، شهر بالتیمور با ادامه درگیری های خیابانی به خشونت کشیده شده و به همین دلیل اعلام وضعیت اظطراری شده است.

مراسم خاکسپاری فردی گری مرد سیاهپوست ۲۵ ساله ای که به دلیل نامعلومی حین بازداشت توسط پلیس دچار ضایعه نخاعی مرگبار شد به آرامی با حضور بیش از ۲۵۰۰ نفر برگزار شد با این همه چند ساعت پس از این مراسم در شمال بالتیمور چند پلیس بعد از به خشونت گراییدن اعتراضات مجروح شدند.این شهر ۶۲۰۰۰۰ نفری شمال آمریکا با اکثریت ساکنان سیاه پوست خود هنوز از بقایای شورش خونین جوانان خشمگین خود می سوزد .

هنوز معلوم نشده این فرد چگونه با دست بند و پا بند در خودروی پلیس دچار ضایعه مرگبار نخاعی شده است. فردی گری یک هفته در کما بود و در ۱۹ آوریل درگذشت. اما از زمان مرگ فردی گری در ۱۹ آوریل، خیابان های شهر بالتیمور به صحنه اعتراضات به خشونت پلیس آمریکا علیه آفریقایی تبارها تبدیل شده است.ناآرامی های چند روز گذشته در خیابان های بالتیمور در مریلند آمریکا فرماندار این ایالت را بر آن داشت تا اعلام وضعیت اضطراری، گارد ملی را فعال کند.

این اولین بار از سال ۱۹۶۸ است که بالتیمور شاهد حضور گارد ملی برای متوقف کردن ناآرامی هاست. در آن سال پس از ترور مارتین لوتر کینگ رهبر جنبش آزادی های مدنی سیاهپوستان آمریکا، محلات بالتیمور به آتش کشیده شد.

لری هوگان فرماندار ایالت مریلند در توضیح اقدام خود گفت: «من به آسانی چنین تصمیمی را نگرفته ام. گارد ملی آخرین اهرم برای بازگرداندن نظم و امنیت است. مردم حق دارند اعتراض و سرخوردگی خود را ابراز کنند. اما خانواده های شهر بالتیمور در جایی که زندگی می کنند سزاوار آرامش و امنیت اند.»همچنین برای یک هفته در این شهر مقررات منع عبور و مرور وضع شده و ۵ هزار گارد ملی به این شهر فرستاده شده است. مدارس این شهر هم تعطیل شده اند.

شماری از مقامهای این شهر گفته اند که ناآرامیهای این شهر، بدترین ناآرامی از زمان ناآرامیهایی است که در سال ۱۹۶۸ به دنبال ترور مارتین لوترکینگ روی داد.

اما سرکوب های وحشیانه پلیس، درگیری ها و ضرب و شتم های ناعادلانه باعث ظهور واکنشی عجیب از سه باند گانگستری آمریکایی شده است. این سه گروه گانگستری - گوریل سیاه، خون و کریپس - دیروز اعلام کرده اند که برای حمایت مردم ضعیفی که زیر دست و پای پلیس جان می دهند به بالتیمور خواهند آمد و نه تنها از مردم دفاع خواهند کرد بلکه در صورت نیاز به پلیس شلیک هم خواهند نمود. اعضای باندهای گانگستری خانواده گوریل سیاه، خون، و کریپس برای هدف گرفتن افسران پلیس در حمایت از مردم متحد شده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آفرین کار خوبی می کنند از حقشون دفاع می کنند و دفاع از خود واجبه