جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

تشکیل پارک فناوری مد و لباس

سه شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۸:۴۳
کد مطلب: 175642
معاون امور هنری وزارت ارشاد با اعلام اینکه امسال سال چرخه تولید پوشاک اسلامی در کشور است از تشکیل پارک فناوری مد و لباس خبر داد.

به گزارش مهر، حمید شاه آبادی در مراسم روز عفاف و حجاب با بیان اینکه پوشاک ارائه کننده فرهنگ و تمدن هر کشور است گفت: لباس هر جامعه ای می تواند نشان دهنده ارزشهای فرهنگی و هویت آن جامعه باشد که خوشبختانه نقشه راه ما در حوزه مد و لباس طراحی شده و وظایف هر دستگاه برای رسیدن به چشم انداز مد و لباس تا سال ۱۴۰۴ مشخص شده است.

وی با اشاره به تشکیل بنیاد ملی مد و لباس افزود: تا پایان سال جاری اقدامات قابل توجهی در این زمینه انجام می شود و ما می توانیم اعلام کنیم فاز اول اقدامات اجرایی در این حوزه انجام شده که از آن جمله می توان به تشکیل پارک فناوری مد و لباس اشاره کرد.

معاون امور هنری وزارت ارشاد با اشاره به سالروز حادثه مسجد گوهرشاد افزود: مردم ایران در مقابل فرهنگ غربی رضاخانی ساکت ننشستند و تلاش کردند نمادهای غربی را از کشور بزدایند.

شاه آبادی تاکید کرد: دنیای غرب با گرفتن حجاب از زن چیز دیگری به او نداده است. زن با حجاب است که قدر و کرامت انسانی پیدا می کند.

وی با بیان اینکه عفاف و حجاب تنها مختص زنان نیست، گفت: در تمامی آیاتی که در سوره نور به حجاب زنان پرداخته شده به نگهداری حفظ و نگهداری نگاه در مردان نیز توصیه شده است.

معاون وزیر ارشاد با تاکید بر اینکه عفاف و حجاب اصل بنیادین دین است، گفت: حجاب نماد یک جامعه مسلمان است و یک پرچم تلقی می شود زمانی وارد یک جامعه می شویم که اطلاعی از فرهنگ و ارزشهای آن نداریم می توانیم از پوشش زنان با نوع تفکر آنها آشنا شویم.

وی با بیان اینکه پس از انقلاب اسلامی تنها امام راحل قدرت بازگرداندن حجاب به کشور را داشت، گفت: مقام معظم رهبری در سخنانی فرمودند کسی جز امام نمی توانست حجاب را به این مردم بازگرداند و این نشان از شجاعت و اندیشه بلند ایشان داشت.

شاه آبادی که قرار بود در خصوص گزارش عملکرد وزارت ارشاد در رابطه با قانون عفاف و حجاب و عملکرد کارگاه مد و لباس سخن بگوید به بیان سخنانی در خصوص پیامهای موجود در لباسهای وارداتی پرداخت و گفت: هیچ پوششی بدون پیام نیست و ما باید در خصوص پیامهایی که همراه با لباسها وارد کشورمان می شود تامل بیشتری کنیم. در این مجلس جای ارائه آمار و ارقام نیست اما اقدامات پایه ای مناسبی در این رابطه انجام شده است و معاونتهای زیر مجموعه وزارت ارشاد از حوزه کتاب تا سینما اقدامات پایه ای مناسبی در این زمینه انجام داده اند.

شاه آبادی تاکید کرد: در حجاب و عفاف کانون خانواده باید به عنوان معیار و مبنا قرار بگیرد و ما نیز از تمام دستگاهها خواسته ایم بر نهاد خانواده تمرکز لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه متولی مد و لباس وزارت ارشاد اسلامی است، گفت: این قانون از سال ۸۵ تا ۸۸ برای اجرایی شدن به اقدامات زیربنایی پرداخت و در سال ۸۹ اقدامات اجرایی خود را به رغم نبود بودجه مصوب آغاز کرد که می توان به برگزاری نمایشگاه پوشش بانوان در فرهنگسرای نیاوران و عرضه و توزیع محصولات اسلامی در سالن حجاب اشاره کرد که امیدواریم اقدامات عملی قابل توجهی در سال ۹۰ انجام پذیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *