شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

شأن دولت فراتر از دفن «ریچارد فرای» است

چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۵۸
کد مطلب: 355444
عضو سابق هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه شأن دولت فراتر از آن است که خود را درگیر مسأله کوچکی چون دفن «ریچارد فرای» کند، گفت: باید به احساسات پاک مردم اصفهان احترام گذاشت.
به گزارش جهان،‌ محسن کوهکن عضو سابق هیات رئیسه مجلس در گفت‌وگو با فارس؛ در خصوص دفن ریچارد فرای ایرانشناس آمریکایی در اصفهان، با بیان اینکه این مسئله کوچک و فرعی ورای شأن دولت است که خود را درگیر قضیه دفن ریچارد فرای در ایران کند، گفت: اگر فردی در کشور وصیت کرد تا در جایی خاص دفن شود آیا به صرف وصیت وی باید ضوابط، آداب و رسوم محل مورد تقاضا زیر پا گذاشته تا وصیت وی جامعه عمل پوشانیده شود؟

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: تحلیل برخی آقایان که چون ریچارد فرای ایران شناس بوده باید به وصیت وی مبنی بر دفن در اصفهان عمل کرد، تحلیل سطح پایینی است، چون فرای جاسوس سیا بوده و چرا آقایان فکر می‌کنند که تکلیف دارند تا به وصیت این جاسوس سیا عمل کنند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ما برای حفظ هویت ملی و مذهبی خود نباید به تقاضای یک شهروند ساده آمریکایی توجه کنیم، گفت: این امر خلاف قوانین ملی و فرهنگ عمومی ایران است و با عواطف و احساسات مردم ما هم تضاد دارد، پس باید ضمن احترام به احساسات پاک مردم اصفهان، مراعات آنان را داشته باشیم، زیرا این احساسات بسیار بالاتر از این است که ما خود را درگیر مسائل فرعی کنیم.

کوهکن با اشاره به اینکه نوع نگاه برخی افراد در دولت به برخی انسان‌های فرای مرزها طوری است که فرهنگ خودباختگی آنها در برابر غرب کاملا مشهود است، گفت: به راحتی می‌توان با ادله عقلی و شرعی به افکار خلاف این افراد پاسخ قاطع داد، ولی به عنوان یک شهروند تاسف می‌خورم که وقت مملکت به دلیل ورود برخی افراد به موضوعات فرعی ضایع می‌شود، در حالی که باید تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات اصلی مردم به کار گیریم.

عضو سابق هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: برخی افراد می‌خواهند یک آمریکایی جاسوس را به اسم ایران شناس در اصفهان دفن کنند، در حالی که جای تاسف است که به اقدام یک جوان طلبه ناهی از منکر که در راه دفاع از ناموس این مملکت خود را به خطر انداخت و مجروح و در نهایت هم شهید شد از سوی دولت حساسیتی نشان داده نشد.

وی در پایان اظهار داشت: سابقه نشان داده است که اگر ریچارد فرای در اصفهان دفن شود با کوچکترین اتفاق سیاسی برخی افراد در مزار وی حاضر خواهند شد و شمع یادبود روشن کرده و سعی می‌کنند از مسائل مختلف سوءاستفاده و بهره‌برداری لازم را انجام دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *