يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۱۱
۳۰

سخنان کری پس از بیانیه مشترک/ اقدامات 10 تا 25 ساله هستند

جمعه ۱۴ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۰۷
کد مطلب: 415249
جان کری در کنفرانس خبری خود گفت به پارامترهایی دست یافتیم که ثابت کند برنامه هسته ایرا ن صرفا صلح آمیز است.
سخنان کری پس از بیانیه مشترک/ اقدامات 10 تا 25 ساله هستند
به گزارش جهان، جان کری در کنفرانس خبری خود گفت به پارامترهایی دست یافتیم که ثابت کند برنامه هسته ایرا ن صرفا صلح آمیز است.

وی افزود: کری: ما امروز به یک پیشرفت خیلی مهم در این مسئله رسیده ایم. ما به توافقی درباره پارامترهای کلیدی رسیده ایم که به جامعه بین المللی تضمین خواهد داد که برنامه هسته ای ایران صلح آمیز باقی خواهد ماند.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: کارشناسان ما روی پارامترها کار خواهند کرد تا آن را نهایی کنند.

کری گفت: برنامه مشترک اقدام تا ‌آخر ژوئن فعلا بر جای خود باقی است و ما هیچ توافقی جز یک توافق خوب را نمی پذیریم. ما امروز به فهمی سیاسی رسیدیم و این بنایی برای توافقی است که ۱۵ سال غنی سازی را متوقف می کند.

وی افزود: یک نکته دیگر که بسیار صریح است باید بگویم که برخی اقدامات ده ساله و برخی ۱۵ ساله و برخی ۲۵ ساله هستند و اقدامات شفاف ساز هیچگاه منقضی نمی شوند و در نهایت پارامترهایی که رسیدیم اطمینان میدهدتمام مواد شکافت پذیر کاهش می یابند.

وی گفت: فقط در نطنز غنی سازی صورت می گیرد و دستکم برای ۱۵ سال اینده ذخیره اورانیم غنی شده ۳۰۰ کیلو گرم خواهد بود. توافق کردیم که فعالیت های غنی سازی در فردو متوقف شود و هیچگونه مواد شکافتی در این تاسیسات نباشد و فردو به یک تاسیسات تحقیق و توسعه برای مقاصد پژوهشی تبدیل خواهد شد و رآکتور اراک نیز دوباره طراحی خواهد شد و پلوتونیوم در آن تولید نمی شود و اراک تنها به راکتوری تبدیل می شود که فقط به فعالیت های پژوهشی و پزشکی تبدیل می شود و تمام سوخت اراک به خارج می رود و از ساخت تاسیسات آب سنگین برای ۱۵ سال آینده خودداری کند و مورد بازبینی های منظم و جامع قرار بگیرد و از هرگونه تلاش برای رسیدن به سلاح هسته ای جلوگیری خواهد شد.

وی گفت: ایران توافق کرده به آژانس اجازه دهد به هرگونه اتهام نسبت به فعالیت های مخفیانه رسیدگی کند و این موارد کمی از عناصر کلیدی از توافقنامه است. توافق نهایی مبتنی بر سند خواهد بود و ایران تا اینجا تمام تعهدات خود بر اساس برنامه اقدام مشترک را احترام گذاشته و در ازای همکاری آینده، آمریکا مرحله به مرحله تحریم ها را کاهش خواهد داد و در هر مرحله ای که ایران به تعهدات عمل نکند تحریم ها باز خواهد گشت و این پارامترها یک استاندارد منطقی را ایجاد خواهد کرد.

وی گفت: در طول تاریخ دیپلماسی برای جلوگیری از جنگ لازم بوده و موسسه های جهانی را پایه ریزی کرده و اینکه ما از ایران بخواهیم تسلیم شود عملی نیست. تردیدی نیست برنامه جامعی که به سوی آن در حرکت هستیم و آزمونی که پیش روی هست سربلند بیرون خواهیم آمد.

کری گفت: فهم سیاسی که امروز به آن رسیده شد به راه حلی اساسی رهنمون میشود که توافق نهایی است و هنوز جزئیات زیادی باقی مانده که باید حل شود به عنوان مثال مسئله برنامه موشک های بالستیک ایران و بعد زمانی آن.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه کنفرانس خبری خود گفت: تاکید می کنم که کار بسیاری در پیش داریم وکار فنی در پیش داریم و تصمیم سیاسی هم باید گرفته شود.اگر ما بتوانیم مشکل هسته ای را حل کنیم فرصتی برای تغییر فراهم کنیم.

به گزارش تسنیم،وی افزود: در خصوص تحریم ها لغو آنها مرحله ای خواهد بود و ما فکر میکنیم مقداری فرصت نیاز داریم و تحریم‌ها به مذاکرات چند ماه آینده بستگی دارد و برداشته شدن تحریم‌ها زمان بندی دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
شما ظاهرا آمریکایی هستین که صحبتهای وزیر امورخارجه امریکا رو منتشر می کنید!!! حداقل صحبتهای ظریف قهرمان رو هم منتشر کنید
Kuwait
ظریف قهرمان(!) جواب آمریکایی ها رو بده تا منتشر کنن.. وقتی سابقه نشون میده که در عمل هر چی اونا میگن درست از آب درمیاد بازم باید به حرفهای ظریف اعتمادکنیم؟! وقتیکه موگرینی در حضور ظریف از لغو تدریجی و گام به گام تحریم ها گفت چرا وزیر خارجه همونجا جوابشو نداد؟!
خوب اینا دلواپسن و حرفشون با نتانیاهو یکیه!
شایان آذرخش
Iran, Islamic Republic of
طاووس زیبا و محیرالعقول را در طبق اخلاص و توام با کرنش و تعظیم به ثمن بخس تحویل دادیم و قورباغه رنگ نشده را در حالی که آب از لب و لوچه مان سرازیر بود تحویل گرفتیم فویل للمطففین
ببخشید . عزیز دلم تحریم ها را آمریکا و 5+1 باید لغو کنند یا جناب ظریف ؟ تفسیر جناب ظریف تحریم ها را از بین میبرد یا تفسیر مالکان تحریم ؟
آفرین به ظریف و تیمش
آرمیتا
Iran, Islamic Republic of
تسلیت دل صبورم
حسین
آقای کری صریحا گفتند که به هر کجا که مشکوک شدند ناظرین وارد خواهند شد! یعنی اسراییلیها به تمامی پادگانهای ما دسترسی خواهند داشت. ضمنا ایشان اشاره مستقیم به برنامه موشکی ایران داشت. توافق آری ولی تسلیم خیر . این توافقهای امضا نشده ولی شفاها قول داده شده بایستی ماده به ماده به اطلاع مردم برسد تا آگاه باشند برای چی دارند هورا میکشند. 98% اورانیوم خالص درجه پایین به خارج ارسال.... ترا به خدا متن صحبتهای کری را چاپ کنید. ولایتی هشدار داد. رهبری هشدار داد. انشاله متن توتفق ها را عیان کنند در قضیه 598 اینقدر امتیاز ندادیم!
فرماندهان ما اجازه نمی دهن مسولین چند کیلومتری مراکز نظامی بشن چه برسه خارجی ها.
یک ایرانیییییییییییییییییییی
این چه توافقی هستش که 10 تا 25 سال این دولت فقط به دنبال یه توافق برای انتخابات96 هست نه به سود مملکت اونوقت آقایون میگن تحریم ها مرحله به مرحله
اصلاح طلب ها کارشون پلمپ مراکز هسته ای هستش و یه دولتی مثل آقای احمدی نژهد به هزار بدبختی بیاد و پلمپ ها رو باز کنه و هر پیشرفتی که ما در زمینه هسته ای داشتیم از زمان دولت نهم و دهم بوده
دوست عزیز احمدی‌نژاد پلمپی باز نکرد بلکه در رو بر روی اختلاسگران و غارتگران باز کرد!
France
به خدا این بیانیه روی ترکمنچای رو سفید کرده بر طبق یکی از بندهای اون تا 25 سال هرجا از خاک ایران رو که آژانس مشکوک بشه و درخواست کنه باید باز بشه تا بازدید بشه حالا میخواد انبار موشک باشه یا مراکز نظامی وسری و استراتژیک کشور اگر هم نخوان بازدید بشه ایران تخطی کرده.خلاصه دوسر باخت است.اینم معنای برد برد.
تسلیت برای ملت شهید پرور ایران
خدا قوت دکتر ظریف
حسام
حاظرم خون خود و خانواده ام را بدهم و یا از گرسنگی بمیرم ولی اینگونه خوار نشوم آقای ظریف خون شهدا را اگر اینگونه ادامه بدهید پایمال خواهید کرد در مقابل تمام اقدامات ما آنها تازه فکر میکنند ببینند قانع شده اند یا نه
سلما
Latvia
واقعا جای تاسف داره.تا 18 تیر هم حتما همه امور کشور رو به آمریکا میسپارن. آقای ظریف و همراهان: از اینکه ممملکتو به باد دادید و در این مدت به خاطر مذاکرات مردم خیلی چیز ها رو تحمل کردن مخصوصا مشکلات اقتصادی رو: تشکر تشکر
حسین
چیزی که من دیدم رد شدن از همه خطوط قرمز نظام است
چرا خانم موگرینی گفت تحریم ها گام به گام برداشته می شود ولی ظریف درباره زمان برداشته شدن تحریم ها در کنفرانس مطبوعاتی چیزی نگفت و گفت به زودی تمام تحریم ها برداشته می شوند. ظاهرا باز هم بیانیه ژنوی به صورت کاملا محرمانه صادر شده که ادعایی خلاف واقع داره...
لطفا دوستان به اصل کنفرانس خبری ظریف و موگرینی رجوع کنید....
حسین
تمامش خلاف سخنان آقاست.
دکتر سلام
سایت غنی سازی فردو با این توافق از پاییز 94 دانشجوی رشته فیزیک می پذیرد.
لب تاب دادیم تی تاب گرفتیم.
مهرنوش
Iran, Islamic Republic of
پایان یک رویا خداحافظ هسته ای
مرکز پرورش نخود سیاه
Canada
قرار شده به جای غنی سازی با کمک و طراحی ۱+ ۵ یک پارک و یک مرکز گردشگری بین المللی با دو هتل ۷ ستاره، هتل فردو و هتل نطنز با تجهیزات توریستی فوق مدرن اروپایی و آمریکایی در محل فردو و نطنز احداث کنیم. همچنین دو تا باغ مرکز پرورش نخود سیاه هم در پنجاه کیلومتری مراکز فوق الذکر احداث کنیم که دانشمندان هسته ای ما بتونن اونجا به تحقیقاتشون ادامه بدهند. همچنین پروژه احداث چندین کارخانه دستمال یزدی که کلنگش در زمان کارگزاران زده شده بود و تا پایان دولت اصلااحات ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در دولت دکتر احمدی نژاد متوقف شده بودند، با کمک نیروهای خدوم خارجی، این پروژه ها به اتمام برسند تا ما بتونیم در تولید و ساخت دستمال یزدی خودکفا بشیم و در منطقه حرف اول رو بزنیم!
Canada
این اسمش توافقنامه بود یا دعوت به چالش نخود سیاه!
اين دولت که دوسال و ياخوشبينانه فرض کنيم شش سال از عمرش مونده، چرا براي کشور تعهد 15 ساله ايجاد کرده?????
کربلائی
ولن تضی عنک الیهود ولاً نصاری حتی تتبع ملتهم ....

البقره آیه ۱۲۰
این است جواب قرآن به مذاکره کنندگان !
هسته ای، الفاتحه
ایرونی
روز از نو روزی از نو!
بازم لیست بلندبالای تعهدات ایران که تمام پیشرفتهای هسته ای رو متوقف میکنه در برابر تعهدات نسیه غرب و امریکا که تازه باید راجبش بحث و توافق بشه.
ایکاش این دولت کمی هم به توانمندیهای داخلی اعتقاد داشت تا اینطوری به خاطر یه مشت وعده های نسیه سرخرمن دنبال غربیها ندوییم.
Iran, Islamic Republic of
حذف تحریم ها آن هم مرحله به مرحله !
حتما در مرحله اول واردات" اسپچولا "یا همان چوب بستنی آزاد می گردد.
Iran, Islamic Republic of
آقای ظریف خسته نباشید !!
کجاش برد برد بود؟ مگر سر این مساله نبود گرانی وتحریم شده بود ؟ عین قراداد ترکمن چای بسته شد 25 ساله بعدازاد سازی ولغو تحریم!!!!!!!!!!!!!11