پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

شمار قربانیان آبولا ؛ ۵ هزار نفر

شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب: 389140
بر اساس تازه ترین آماری که سازمان جهانی بهداشت جمعه شب در ژنو منتشر کرد، بیماری همه گیر مهلک ابولا تا کنون چهار هزار و نهصد و پنجاه و یک قربانی در جهان گرفته است.
به گزارش جهان؛ واحد مرکزی خبر به نقل از رویترز خبر داد، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد ویروس ابولا تا کنون سیزده هزار و پانصد و شصت و هفت هزار نفر را در جهان آلوده کرده است که از این تعداد چهار هزار و نهصد و پنجاه و یک نفر جان خود را از دست داده اند.

بنا به اعلام سازمان جهانی بهداشت، در چهل و هشت ساعت گذشته، سی و یک نفر دیگر بر اثر ابولا در جهان جان باخته اند.

بیماری ابولا در مجموع به هشت کشور سرایت کرده است که سه کشور غرب آفریقا شامل سیرالئون، لیبریا و گینه کوناکری بیشترین لطمه را از این بیماری دیده اند اما موارد پراکنده ای نیز از ابتلا به این بیماری در کشورهای نیجریه، سنگال، مالی، اسپانیا و آمریکا به سازمان جهانی بهداشت گزارش شده است.

آمار و ارقام جدیدی که از قربانیان بیماری ابولا در جهان توسط سازمان جهانی بهداشت منتشر شده است نسبت به ارقامی که روز چهارشنبه درباره تلفات این بیماری منتشر شد، کاهش اندکی داشته است. در واقع مسئولان سازمان جهانی بهداشت آمار پیشین خود را از تلفات این بیماری در گینه کوناکری مورد بازنگری قرار دادند و پس از تجزیه و تحلیل های خود موارد مشکوک را از آمار نهایی حذف کردند.

مقامات بهداشتی کشور آفریقایی مالی نیز همچنان تلاش می کنند حدود شصت نفر را که با اولین قربانی ابولا در این کشور در تماس بوده اند، پیدا و قرنطینه کنند. یک دختربچه دو ساله که از گینه به مالی بازگشته بود، یک هفته پیش بر اثر ابتلا به ابولا درگذشت. دولت مالی تاکید کرده است اقدامات احتیاطی لازم برای جلوگیری از شیوع این بیماری اتخاذ شده است.با این وجود سازمان جهانی کشور مالی را نیز جزو فوریت های خود قرار داده است چرا که خطر شیوع بیماری ابولا در این کشور بسیار بالا است. مسئولان بهداشتی مالی در همین راستا چهل و سه نفر را که اولین قربانی ابولا در این کشور با آنها تماس داشته است، تحت مراقبت های درمانی قرار داده اند.

سازمان جهانی بهداشت در رابطه با ابولا در اسپانیا اعلام کرد هشتاد و سه نفر از افرادی که با ترزا رومرو، پرستار آلوده به ویروس ابولا، در تماس بوده اند، با گذشت بیست و یک روز هیچ نشانه ای از ابتلا به این بیماری بروز نداده اند اما یک دوره بیست و یک روزه دیگر لازم است تا بتوان از عدم ابتلای آنها به این بیماری اطمینان یافت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *