جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱۶
۲۱۰
چهره‌های مشهورگزارش تحقیق وتفحص ازتامین اجتماعی؛

چه کسانی از تامین اجتماعی پول گرفتند؟/ از رحیمی و عباسی و شیخ‌الاسلامی تا روزنامه‌ آرمان و سورینت

چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۳۶
کد مطلب: 329542
گزارش ۸۴ صفحه‌ای تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی که روز چهارشنبه در صحن علنی مجلس قرائت شد، از بسیاری از بذل و بخشش‌های جریان انحرافی پرده برداشت و نشان داد که چرا اصولگرایان واقعی تا این اندازه نسبت به رشد این جریان در دولت گذشته حساس بودند.
چه کسانی از تامین اجتماعی پول گرفتند؟/ از رحیمی و عباسی و شیخ‌الاسلامی تا روزنامه‌ آرمان و سورینت
به گزارش جهان، بی‌قانونی‌ها و ریخت و پاش‌های میلیاردی تنها به دوره تصدی عناصر جریان انحرافی بر سازمان تامین اجتماعی برنمی‌گردد؛ بلکه گزارش فوق که دوران گذشته را به خوبی بررسی کرده نشان از نظارت ناصحیح بر نحوه رفتار سازمان تامین اجتماعی دارد. به طور مثال در سازمان تامین اجتماعی در سال ۱۳۸۰ جمعا ۴ نفر به عنوان مشاور مدیر عامل مشغول بوده اند که عمر متوسط خدمت آنها به ۱.۱۵ سال نمی‌رسد و اکثر آنها مدارک غیر مرتبط داشته‌اند. این رقم در سال های بین ۸۱ تا ۸۴ به حدود ۵۲ نفر در سمت های مشاور مدیر عامل، مشاور معاونت‌های سازمان و مدیران کل ستادی و اجرایی رسیده است. در طول سال های ۸۵ تا ۸۸ جمعا تعداد ۷۶ نفر در پست های مختلف منصوب شده اند که از این تعداد ۸ نفر به عنوان مشاور مدیرعامل، ۲۲ نفر مدیر ستادی و ۲۲ نفر مدیر استانی بوده اند. در دوره ۴ ساله ۸۵ تا ۸۸، ۷۶ نفر در سمت های مختلف منصوب و ۱۱۱ نفر از سمت خود عزل شده اند.

لیست بلندبالای تخلفات میران تامین اجتماعی یک نکته دیگر را نیز به ذهن متبادر می‌سازد. اینکه چرا جریان انحرافی تا این اندازه بر بودن سعید مرتضوی در رأس این سازمان پافشاری کرد و علیرغم تذکرات نمایندگان اصولگرای مجلس همچون احمد توکلی، الیاس نادران، غلامعلی حدادعادل و ... همچنان بر رویه غلط خود ادامه داد. در این زمینه تنها به یکی از بریز و بپاش‌های صورت گرفته اشاره می کنیم و خوانندگان را متن اصلی گزارش ارجاع می‌دهیم. در تاریخ ۶-۵-۹۲ حسب گزارش آقای رخشنده رو، معاون سابق اداری مالی و درخواست آقای روح بخش، معاون وقت اداری مالی و تایید مدیرعامل از محل کارانه در اختیار موافقت می شود ۷۳۳۰ میلیون ریال برای تقدیر از مدیران سازمان به مناسبت جشن شصتمین سالگرد و هفته تامین اجتماعی پرداخت شود که سهم هر یک از معاونین ۸۰ میلیون ریال، مدیران کل دفتر مدیرعامل، مالی، امور مجلس و اداری هر یک ۶۰ میلیون ریال، مدیران کل ستادی و استانی و مشاورین تمام وقت هر یک ۳۰ میلیون ریال و معاونین مدیران هر یک ۲۰ میلیون ریال بوده است.

اگرچه قسمت عمده‌ای از این گزارش به پرداخت‌های غیرمعقول به مدیران سازمان بازمی گردد اما نکته جالب دیگر این گزارش این است که در کنار برخی از چهره‌های مسئله‌دار دولت‌ گذشته، نام یک روزنامه اصلاح‌طلب حامی خاندان هاشمی رفسنجانی نیز به چشم می‌آید!

جهان نيوز با نگاهی به متن این گزارش، خلاصه‌ای از دریافت‌های برخی چهره‌های مسئله دار را به صورت تیتروار آورده است:

شرکت هلدینگ سورینت قشم به مدیرعاملی بابک زنجانی

مطابق تفاهم‌نامه میان این شرکت و سازمان تامین اجتماعی مقرر شده بود تا سقف ۴ میلیارد یورو، از شرکت‌های زیرمجموعه سازمان تامین اجتماعی که عمدتاً موضوع اصلی تحقیق و تفحص بوده اند، به شرکت تحت مالکیت بابک زنجانی واگذار گردد. این تفاهم‌نامه که به قصد واگذاری انحصاری سهام در اختیار ۱۳۸ شرکت از مجموع ۲۰۷ شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) بسته شده بود، شامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، فولاد خوزستان، فولاد مبارکه اصفهان، بانک صادرات، هتل هما، پتروشیمی غدیر، پتروشیمی تبریز، شرکت ملی نفت‌کش، چوب و کاغذ ایران، شرکت‌های مختلف بیمه‌ای، (ملت، میهن، دانا، پارسیان) کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، بانک‌های مختلف از جمله پاسارگاد، تات، پارسیان، دی و.... صنایع مس شهید باهنر و ... بوده است.

موسسه فرهنگی هنری آتیه به مدیرعاملی محمدرضا تقوی فرد

علاوه بر دریافت یک میلیارد ریال به عنوان هدیه، روزنامه و موسسه تحت امر وی نیز، کمک‌های زیادی از سازمان دریافت کرده است.

همچنین طبق اظهارات شفاهی آقای تقوی فرد حدود ۱۶۰ نفر از روزنامه خورشید وابسته به "موسسه فرهنگ آهنگ آتیه" حقوق دریافت می‌کرده‌اند.با این حال، علی رغم مراجعات و حضور مکرر نماینده هیأت تحقیق و تفحص در دفتر روزنامه مذکور و مؤسسه آهنگ آتیه مدیر مسئول وقت روزنامه ـ آقای محمدرضا تقوی فرد ـ از ارائه حتی یک برگ مستند استنکاف ورزید با وجود این اقدام مکاتبه ای با معاون اقتصادی و برنامه ریزی سازمان به عنوان مقام مافوق صورت پذیرفت و ایشان نیز دستور اکید اقدام را به آقای تقوی فرد صادر نمودند لکن نامبرده مجددا امتناع نموده و به نماینده هیأت به صراحت اعلام نمود این تحقیق و تفحص غیر قانونی بوده و آن را قبول ندارم!

محمدرضا فلاح تفتی از بستگان همسر سعید مرتضوی

پرداخت مبلغ سیصد و پنجاه و هفت میلیون و هفتصد و پنجاه هزار ریال بابت خرید ۲۰۰۰ جلد کتاب تحت عنوان دوستت دارم مادر نوشته وی.

محمدرضا رحیمی معاون اول وقت رئیس جمهور

پانصد میلیون ریال کارت هدیه اختصاصی به معاون اول وقت رئیس جمهوری (تحویل به رئیس دفتر آقای ترابی جهت مساعدت به ایتام و هزینه درمان مراجعین با اولویت بیمه شدگان تامین اجتماعی)


۳۷ نماینده مجلس که هویت آنها مشخص نیست

مبلغ یک میلیارد و سیصد و سی و پنج میلیون ریال کارت هدیه حسب اسناد ثبت شده مالی از بودجه در اختیار مدیرعامل سازمان به ۳۷ نفر از نمایندگان مجلس (با درج کد در اسناد و بدون ذکر مشخصات) در اردیبهشت ماه سال جاری سند خورده است. هیات جهت تایید سند مربوطه اعلامی اسامی را از امور مالی سازمان درخواست و در پاسخ اعلام گردید هویت نمایندگان محترم فقط در اختیار آقای مرتضوی می باشد. در مذاکره حضوری با ایشان اعلام نمود به شرط عدم افشای هویت نمایندگان لیست مربوطه را تحویل رئیس هیات می نماید که با پاسخ هیات مبنی بر اینکه هیچ سندی در تحقیق و تفحص محرمانه نخواهد ماند مواجه شد.

عباسی سرپرست وقت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی
یک میلیارد ریال
پانصد میلیون ریال کارت هدیه

آقای شیخ الاسلامی معاون وقت اجتماعی رئیس جمهور
یک میلیارد ریال
یک میلیارد ریال وام قرض الحسنه، حسب مصوبه هیئت مدیره سازمان

آقای سعیدی، مدیرمسئول روزنامه آرمان
یکصد میلیون ریال کارت هدیه


آقای دکتر امینی مدیرعامل خبرگزاری موج
یکصد میلیون ریال بن فروشگاه رفاه

آقای امیدی شهرکی، مدیرعامل ایرنا
یکصد میلیون ریال کارت هدیه

همچنین، تعداد ۵۰۰ نفر حسب مصوبه هیات امنا (مصوبه‌ای از هیات مدیره مشاهده نشد) به دلیل آنچه اعلام نیاز سازمان تامین اجتماعی، عنوان گردید در ایام پایانی دولت دهم فرایند استخدام را تحت نظارت وزیر وقت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آغاز نموده اند. آنچه در لیست اولیه استخدام شدگان جالب توجه است به کارگیری ۹۴ نفر در استان گیلان (زادگاه وزیر وقت) ۷۶ نفر در استان یزد (زادگاه مدیرعامل سازمان) و ۲۶ نفر در استان مازندران است. ضمن اینکه ۱۰۴ نیرو از سوی ۶۶ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و ۳ نفراز سوی آقای شیخ الاسلامی و ۲ نفر از سوی آقای مشایی جهت استخدام معرفی شده بودند.

مرتبط:
دانلود/ گزارش تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماع

توضیح و عذرخواهی: در متن اولیه این گزارش، سهواً نام "محمد عباسی" به عنوان یکی از دریافت کنندگان هدیه ذکر شده بود که بدین وسیله ضمن اصلاح و تکذیب آن، از ایشان پوزش می خواهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مصطفی
پاکترین دولت!؟؟؟؟؟؟؟؟...
تو هشت سال این شد
بعضی ها تو سه ماه شبیه این
رضا
چقدر دزدی وای چقدر ما این 8سال هالو بودیم بابا فتنه گر اصلی اینها هستند اینارو بگیرین
امید
عذر بدتر از گناه! یعنی چون توی هشت سال اتفاق افتاده و اگر در سه ماه در دولتی که شما ازش خوشتون نمیاد هم، بنا بر فرض شما(با یا بدون مدرک) اتفاق بیفته اون هشت سال طبیعیه و اشکالی نداره؟
گناه گناهه، خلاف خلاف! مقایسه شما انگار قصد تطهیر عین نجاست را دارد!
ستارخان
بهتر بود جهان نیوز سخنان آقای بخشایش (عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس) درخصوص این افشاگری مجلس را هم منتشر میکرد.
مجلسی که خودش به احمدی نژاد بخاطر افشاگری احمدی نژاد در یکشنبه سیاه (با این استدلال که اتهاماتی مطرح شد که هنوز در هیچ دادگاهی اثبات نشده) چگونه همین کار را خودش میکنه؟!!
بهتر است به طرف مقابل هم تریبونی برای دفاع داده شود.
Canada
دوستان من فکر میکنم ما داریم دائم تو هوا مشت میزنیم. وقتی اجازه داده نمیشه کسی از حامیان گفتمان دولت دهم در انتخابات مجلس یا ریاست جمهوری شرکت کنه، تمام اعضای ق. ق. بوسلیه خودشون انتخاب میشه و حتی رییس جمهور وقت اجازه دیدار با مشاور مطبوعاتیش رو نداره، و هیچ انتقادی از نحوه اجرای قانون نمیشه کرد، وقتی شورای نگهبان هم خودشون انتخاب میکنند و آقای الهام رو به جرم همکاری با احمدی نژاد از شورای نگهبان میندازن بیرون، وقتی اعضای مجلس خبرگان رو ما هیچ شناختی از اعضاء اون نداریم و انتخاباتش که از انتخابات مجلس هم مهمتر هستش، در سکوت کامل خبری برگزار میشه، وقتی تمام روزنامه ها رو در اختیار دارن، تمام منابع مالی رو در اختیار دارن، خودشون قانون هستند، ما هر چقدر هم اعتراض کنیم، وقتی فریادرسی نیست، اعتراضمون به جایی نمیرسه.
شما من رو بذارید تو تحقیق و تفحص و تمام روزنامه های کشور رو در اختیارم بذارید، من میتونم ادعا کنم همه مسکن مهر و همه فعالیتهای دکتر احمدی نژاد غیرقانونی بوده، وقتی قانون و همه چیز دست من هست، منم هر چی دلم بخواد میگم. اومدن میگن، چرا پاداشهای ده میلیون ریالی، پنجاه میلیون ریالی، صد میلیون ریلی به مدیران و اشخاص داده شده و به تومن هم نمینویسن، به ریال مینوسن!!! از کی تا بحال پاداش ممنوع شده؟ چرا مدیر یا وزیری مثل آقای الهام که مثل این آقایون دستش کج نبوده، یه میلون تومن، ده میلون تومن، بیست میلون تومن پاداش نگیره. آیا پاداش باید به غارتگران بیت المال که توی ولنجک و نیاورون و زعفرانیه و کاشونک زندگی میکنند و همیشه هم از مردم طلبکارند داده باشه؟ اما این دوستان مجلسی در مورد اینکه چرا برای اولین بار در طول تاریخ ایران، به هر نماینده مجلس دستکم یک میلیارد ریال اختصاص میدن، و این سوای بودجه ای هست که برای مسافرتهای بیشمار خارجی و داخلی اختصاص داده شده هیچ توضیحی نمیدن! چرا هر سال بودجه نمایندگان مجلس که بعضاً در مجلس غیبت دارن، و بودجه مجمع تشخیص مصلحت چندین برابر افزایش پیدا میکنه، اما میگن برای رسیدگی به محرومین با کمبود بودجه مواجه هستیم! توی تحریم هستیم! تعطیلات چند ماهه برای خودشون تصویب میکنن، اما میگن تعطیلات مردم باید کاهش داده باشه، چون تنبل میشن!

قانون کاپیتولاسیون وطنی برای نمایندگان مجلس تصویب کردن که بتونن هر تهمتی رو به دیگران بزنند، مثل همین اتهاماتی که به آقای مرتضوی زدن، اما اگر خلافش ثابت شد، کسی نتونه ازشون شکایت کنه!
این چه مجلسی هستش که نمایندش زشت ترین فحشها رو در مجلس میده، ضد ولایت و حامی فتنه گران هست، اما شوهر خواهرش با راحتی فایل صوتی این شخص رو از تو مجلس پاک میکنه، و این موجود ... دوباره به وسیله شورای نگهبان تأیید صلاحیت میشه؟!!!

اما بیایم سر سازمان تأمین اجتماعی، همونطور که میدونید شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی یا به اختصار شستا یک شرکت سرمایه‌گذاری متعلق به سازمان تأمین اجتماعی ایران هست که یک شرکت هلدینگ هست که داراییهاش بالغ بر۱۰۰۰۰ میلیارد تومان تومان هست و سود این شرکت دستکم ۳۰۰۰ میلیارد تومان در سال گزارش شده، که بنابر دلایل شناخته نشده سهامداران اصلی و مدیران داخلی اون، تعدادی از همین نمایندگان مجلس و اقوام درجه یکشون هستند. هیچکس نمیدونه تو این سازمان مخوف چی میگذره که این افراد و اقوام درجه یکشون در این سازمان به چه کارهایی مشغول هستند که نمیخوان افراد نامحرم از این فعالیتهای اسرار آمیز پرده برداری کنه.

شما ببینید، آقای رحیمی، آقای کردان، آقای مرتضوی هیچکدام تا زمانی که برای این آقایون کار میکردن، هیچ اتهامی بهشون وارد نبود و دائم ازشون تقدیر و تجلیل میشد، اما همینکه تصمیم گرفتن از توی این مافیای مخوف بیان بیرون و اطلاعاتشون رو در مورد اسرار مگوی آقایان رو در اختیار دکتر احمدی نژاد قرار بدن، سیل اتهامات بهشون وارد شد. بطور مثال، آقای مرتضوی بیست و اندی سال در ق. ق. مشغول به فعالیت بوده و پرونده های زیادی زیر دستش بوده، اما همینکه تصمیم میگیره اطلاعاتش رو در اختیار دکتر احمدی نژاد قرار بده، انواع و اقسام اتهامات به طرفش سرازیر میشه. بطور مثال ، ایشون رو متهم کردن که چرا به همراه چند قاضی دیگر، ۳ نفر از متهمین به فتنه رو دستور دادید به کهریزک بفرستند؟ خوب باید به هتل رامسر میفرستادنشون؟ بدرفتاریهای کهریزک که زیر نظر سازمان زندانها اداره میشه، ربطش به این ۳ تا قاضی چیه؟!
برای مدت دوسال هر هفته مجلس محترم ۱۰ تا، ۱۱تا امضاء جمع میکردن، دولت رو هر هفته میاوردن مجلس برای استیضاح، از اونطرفم هر کس هر چی میخواست از جن گیری و رمالی و سحر و جادو و علوم حقه تا انحراف و الفاظ زشتی که اینجا نمیشه گفت، میگفتن، اما هیچکس جلوی این آقایون رو نگرفت. این آقایون با دولت انگلیس، سفارت اون کشور رو اشغال کردند، تا دولت انگلیس و اتحادیه اروپا شدیدترین و فلج کننده ترین تحریمها رو علیه ایران وضع کنن و بعدشم با ثروت بیکرانی که در اختیار داشتن و با کمک رسانه هاشون مثل ... و... و ... و ... وووو جنگ روانی بی سابقه ای توی بازار ارز و دلار راه انداختن، اما بازهم فریادرسی نبود و هیچ تذکری نگرفتند.
تا اینکه ماههای آخر حملاتشون رو علیه آقای مرتضوی و وزیر کار متمرکز کردند، تا اینکه دکتر احمدی نژاد تنها و مظلوم مجبور شد بعد از ۲ سال، ۲۵ ساعت نوار بده بیرون در مورد اتهام درخواست رشوه یکی از برادران لام از آقای مرتضوی، سرپرست سازمان تأمین اجتماعی، و ارتباطش با استیضاح وزیر کار و زیر بار نرفتن آقای مرتضوی در پرداخت رشوه به یکی از برادران لام. بعدشم که دیدیم، چقدر بهش اینهمه توپ و تشر خورد که کارش خلاف شرع و خلاف قانون بوده، اما دو سال که دکتر احمدی نژاد مظلوم و دولتش رو هر هفته با ۱۰ تا ۱۲تا امضاء مجلس میاوردن و نهایتاً طرح عدم کفایت دولت رو داشتن به حد نصاب میرسوندن، هیچ توپ و تشری بهشون زده نشد!!!
United States
مقاله ای بود برای خودش
امیر! !زاده از !آباد
!!!!!!!!!!!!!!!!
Canada
تو از اونایی که مصداق "نرود میخ آهنین بر سنگ " !
عبداله
فقط 3 قلم دزدیهای دولت عدالت وپاک(بیمه +3000000000000+بابک زنجانی در تامین اجتماعی) که با هدایت .....در تاریخ جهان بی سابقه است. اینها روی عدالت وپاکی و مقدسات را سیاه کردند.تامین اجتماعی متعلق به کارگران بازنشستگان بیوه زنان میباشد.
anar
خودت رو با این حرفها مدیون مردم نکن
دیگه خورشید داره طلوع می کند بیدار شو تا دیر نشده
از کنار منحرفین فاصله بگیر ار خودت می دونی که تو هم دستی در این آتش داشتی طلب مغفرت کن رد مال حرام قبل از مغفرت طلبی نتیجه بخش تره برای قبولی توبه
آرش
United States
يعني دوست دارم هنوز حرف خودتونو ميزنيد. قضاوت مردم ميگه امثال تو خوب ميدونيد كه چه قدر حق و ناحق كرديد. با همين حرفها و كامنتها و اظهار نظرها و... خوب ميدونيم تو خلوت خودتون شرمنده مردم و خدا هستيد. هشت سال حق خوري و حالا روز جزا. اون طرف پل هم همينارو ميخواي بگي؟
مرتضوی؟؟ خودتی ؟؟ کامنت میگذاری؟
United States
نه بابا نوچه هاشن
United States
آدم زیاد داره دیگه کارت هدیه زیاد داشت
فرزاد
Iran, Islamic Republic of
واقعا باعث تاسف این نظر شما(تو8 سال و این سه ماه) !!! این مساله و معضل حزبی نیست بلکه یه فساد بزرگه که حضرت علی(ع) وار باید برخورد نمود و باید از فاسدانی که به آقای احمدی نژاد چسبیدند بیزاری جست
زهرا
Iran, Islamic Republic of
فاسدانی که به آقای احمدی نژاد "چسبیدند"؟
انگار یادتون رفته احمدی نژاد واسه نگهداشتن مرتضوی توی پستش چقدر تلاش کرد ....
با سلام اشتباه منفی دادم
مدیون نباشم
United States
که چی؟
مرگ بر هر کسی که به انقلاب و اسلام و این ملت خیانت می کنه
کدام بعضیها؟؟؟ کدام 3 ماه ؟؟؟ کدام موارد؟؟؟
چرا تهمت الکی میزنی؟؟
جریان انحرافی یعنی چی ؟
منظورتون همون حلقه ی اطراف احمدی نژاده که کاملا مورد حمایت ایشون بودند ؟
United States
یعنی همون چیزی که خودت می دونی
اتفاقا مو توی ماست سفید دیده میشه. از پاکی این دولته که این موارد بررسی میشه. وگرنه مثل دولت های قبلی..
سید
پلشتی کار به حدی است که در هر کثافتی هم باشد جلوه می کند شما می دانید این پول تامین اجتماعی از آن چه افرادی از جامعه است کارگرانی که تمام سرمایه زندگیشان نیروی بازوانشان است و این پول اندوخته خانواده آنان است برای زمانی که کهولت و از کارافتادگی بر آنان مستولی می گردد .
اره ماست کشوره مو هم دولت قبلی
Iran, Islamic Republic of
کاش امثال شما به جای تعصب کورکورانه یه کم هم به عدالت و شرافت فکر میکردید
روند پرداخت هدایا در سازمان تامین اجتماعی ربطی به حضور دولت‌های مختلف یا روسای مختلف این سازمان نداشته است و پرونده‌هایی موجود است که پرداخت برخی هدایا را از سال ۶۶ تایید می‌کند.
اونا اسم خودشون تو جیبشون بود دیگه واقعا راستگون اینا.
United States
کلا توجیب جامونده بود
احمد رضا سرفراز
Iran, Islamic Republic of
ابعاد فساد مالي و سوء مديريتي در دولت 9 و 10 غير قابل باور هست اصلا پرونده تامين اجتماعي در برابر ابعاد پرونده سايپا كه تا حالا سعي كردن مانع از افشاء اون بشن ناچيز . و متاسفانه رئيس دولت هم با امارپراكني دروغ ، خط قرمز اعلام كردن كابينه از جريان انحرافي دفاع تمام قد كردند و در عين حال براي رد گم كردن شعار مبارزه با فساد مي دادند
محمدی
Iran, Islamic Republic of
شما یه زحمت بکش پولی جهت تشریفات ریاست جمهوری خرید چندین ماشین جهت اسکورت و باسازی و دیزاین داخلی ساختمون و... تو این صد روزه شده یه جمع بزن ،اینا تو صد روز قد یکسال چه عرض کنم اندازه 8 سال گذشته فقط هزینه کردند.... تازه با خزانه خالی!!!!!!! مشکل اینه محمود و دورو وریاش هر کاری میکرد بد بود ! اینا هر کاری میکنن لازمه مدیرت بر کشور!!!
Iran, Islamic Republic of
دوران قبلی هر مشکل اقتصادی بوده رو شد اما خدا می دونه چقدر در دوران سازندگی و اصلاحات که با یکدیگر همپوشانی داشتند اختلاس شد... که قراردادهای بزرگ نفتی تنها بخشی از آنهاست...
زینب
Iran, Islamic Republic of
آخه شاید و خدا میدونه و حدس و گمانم شد دلیل؟
اگه اینطوره که منم میگم شاید شما یه جنایتکار اسراییلی باشی که اومدی وحدت ملی رو به هم بریزی! این کار درسته؟
یه کم منطقم خوب چیزیه
سرور
این عکسها همه از آرمان روزنامه نزدیک به هاشمی رفسنجانی است.در ایامی که باید روحانی به خاطر سیاه نمایی های خود از وضع کشور پاسخگوی افکار عمومی باشد بایستی هم موضوعی انحرافی را طرح کنند.
کسی شک ندارد مرتضوی و احمدی نژاد اگر اتهامی دارند باید در دادگاه صالحه پاسخگو باشند.اما واقعا از تیزبینی جهان نیوز به دور بود.
بنده خدا
سرور منم مثل تو فکر میکنم با این تفاوت که احمدی نژاد و همکاراش بخاطر کاهش رسواییها که فعلا اخریش سوءاستفاده واختلاس از حقوق ما بیمه شدگان تامین اجتماعی است موضوع مناظره رو مطرح کرده تا شانتاژ راه بندازه وآب را گل الود وباز مردم فریبی کند.
رفعت
Iran, Islamic Republic of
گویا از جهان نیوز میخواید حقایق رو پنهان کنه،چون حقیقت تلخه و شما نمیتونید باهاش مواجه شید
بذل و بخشش 2 میلیاردی مرتضوی
یا
ریخت و پاش 5 میلیادری حسن برای لوستر و دکور دفتر شخصی!
کدام بدتر است؟
Iran, Islamic Republic of
چرا رو هوا حرف میزنید؟
لوستر و دکورو از کجا آوردین شماها؟همینطوری بدون فکر فقط حرف میزنید.دقیقا مثل خود احمدی نژاد،فقط تهمت و فرافکنی
بخشش های شهرام جزایری به بعضی ها هدیه بوده نه رشوه!
نمیدونم چه جوری میشه فرق هدیه و رشوه را فهمید
حسین
هدیه همه میدونند چیز خوبیه اما رشوه نعوذبالله بده
یکی را طبیبی از خوردن رشوه ببخشید گوشت منع کرد واو هنگام غذا خوردن خطاب به گوشتها میکرد و چند بار میگفت که تو گوشت نیستی هدیه ای ببخشید بادمجانی و بعد میخورد
United States
تاسف تاسف
قلبم سوت کشید:)
Canada
شما منظورت گزارش سهامداران اصلی تأمین اجتماعی در مورد تأمین اجتماعی هست؟ مدیران و سهامداران اصلی تأمین اجتماعی تعدادی از همین نمایندگان مجلس و خانواده ها و خویشاوندانشون هستن؟ مرتضوی از کی بد شد و دزد شد؟ از زمانی که اومد اطلاعتش رو در مورد اسرار مگوی آقایان رو در اختیار دکتر احمدی نژاد قرار داد، وگرنه تا قبل از اون که بد نبود! مثل کردان، مثل رحیمی! چرا این مدارک دروغی الان که به پای آمریکا افتادیم رو میشه؟! چرا هنگام درخواست مناظره رو میشه؟! دکتر احمدی نژاد بد یا خوب، شما ها باید جواب....
روزی که در مقابل رهبر ایستاد ذات خود را نشان داد.
انهمه حمایت از مرتضوی برای چه بود؟
این نمایی از دولت عدالت بود که مردم گفتند و امثال شما باور نکردید!
این مساله اصلا ربطی به ادعای دولت عدالت نداره!
راستی محاکمه به جای مناظره کار سرهنگ هاست یا حقوقدان ها
مردم این دولت رو خواست!ضمنا دولت اول احمدی نژاد واقعا پاک بود نسبت به دولتهای قبلی!البته شاید هنوز هم پاکتر از اونا باشد.
Iran, Islamic Republic of
دولت اول احمدی نژاد واقعا پاک بود یا چون دولت بعدی هم دست خودش بود نذاشت از فسادهای دولت اولش صدایی به بیرون درز کنه؟به نظرتون کدوم؟
مجید
نمیدونم با این وضع تأسف بار، آقای احمدی نژاد چه حرفی برا گفتن داشته که تقاضای مناظره داده؟؟؟!!
بیا مناظره تا ببینی چه حرفی برای گفتن داره!
علیرضا
شاید بخواد عکس یکی از نزدیکان .... را نشان بدهد
United States
دولت پاک
پاک دست
راستی....ر گزارش تحقیق وتفحص سایپا چند سالی است ....
France
از آقای دکتر زاکانی تقاضا داریم اگرچه بارها توسط سایپا از ایشان شکایت شده و حتی دادگاه هم رفته اند اما این کار رو با جدیت پیگیری کنند.
آقای رحیمی که به ایتمام کمک کردید آیا از مرتضوی پرسیدید که این پول از کجاست و برای چیست!؟
anar
کدوم یتیم اینها فقط به ی تیم آن هم تیم خودشان سرریز مال می کردند
ما که یتیم بودیم چیزی بهمون نرسید
الان هم داریم ماهی 800 تا قسط میدیم یک ریال هم بخشش درکار نیست
Iran, Islamic Republic of
جالبه که به خیریه هایی کمک کردن که شخص مرتضوی جزو هیات مدیرشون بوده،نه هر خیریه ای!
United States
مگه وقت داره جواب بده؟
مجید مجد
United States
آقای مرتضوی به کجا چنین شتابان؟
صفر سوخته سرائی اصل
می ره یه جایی که....بعدا می گم
جایی که کرباسچی و مهدی جون ..... میرن!!!!!!
United States
........
همین
جهان منتشر کن همینو خواهشا
تیموری
Iran, Islamic Republic of
ای کاش تحقیق از سازمان اموزش فنی وحرفه ای نیز انجام میشد تا حقایق بیشتری از فساد مدیران ووزیر .... درجه اول معلوم میشد ...
کریم
نترس دست هر جای دولت عدالت بگذارند تازه تر از تازه تری میرسد
United States
جمع همه بعضی ها جمعه
چه جالب ارائه بودجه توسظ دولت با بهانه های واهی عقب افتاد تا در این روز..
خدا کنه همیشه با هم خوب باشین ما که بخیل نیستیم!!!
کریم
پس سهم محمود چه بوده
United States
ایشون فقط خدمت می کرد
Iran, Islamic Republic of
یه اتفاق عجیب
یک فساد تو یه سازمان دولتی رخ داده اما نشانی از مهدی بابا تو اون نیست
عجیب نیست؟
چرا روزنامه آرمان
United States
این تازه یه سندش بود بقیه که از ...گرفته بماند
مغلطه گر
Iran, Islamic Republic of
اقایون مناظره لازم هست یا بمونیم تا پروندهای بعدی هم روبشه بعد ؟؟
در حال حاضر يكي يكي شاهكارهاي دولت سابق توسط نمايندگان محترم مجلس نمايان مي شود پس معلوم مي شه مناظره واين همه گردو خاك براي فرافكني وفرار از پاسخگوئي مي باشد
احمدي نژاد مي آيد مديران فاسد مي لرزند شعار انتخاباتي سال 1384
این گزارش ثابت میکنه که آیت الله هاشمی رفسنجانی پاکترین سیاستمدارتاریخ ایران است
خخخخخخخخخخخخخخخخخ
پول كارگران زحمت كش اين مملكت در چه راه هايي هزينه مي شود
كارگر بيجاره در زمان مراجعه به بيمارستانها وداروخانه ها بايد هزينه داروهايش را نقداً پرداخت كند تا با پول هايش ديگران زندگي راحت وعياني داشته باشند وماشين هاي لوكس خارجي سوار شوند
از حقوق ماهيانه كارگران زوركي ماليات وبيمه كسر كنند ومنافعش را ديگران استفاده كنند
اين است معني عدالت
سخت نگیرید قراره در آینده به بیت المال برگردونند
خب شاید لازم داشته اند
سعید
چرا تحقیق از دانشگاه آزاد تعطیل شد ؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
چطور شد که به اسامی نمایندگان که رسید لیستی در اختیار نبود؟
ضمنا از این خرج ها و هزینه ها هزاران برابرش در دولت هاشمی و خاتمی بوده چرا صدای کسی درنیومد؟
Iran, Islamic Republic of
شما خودت تنهایی تحقیق و تفحص کردی دیدی از این خرج و هزینه ها بوده یا دوستاتم کمکت کردن؟
ا
Iran, Islamic Republic of
راستی مطمئن باش اگه احمدی نژاد میتونست آتویی از دولتای قبل بگیره و خلافی انجام داده بودن حتما رو کرده بود قضیه رو ،مخصوصا واسه دوران خاتمی، ولی خوشبختانه گویا در زمان خاتمی خبری از این فسادای بزرگ نبوده
Iran, Islamic Republic of
کرباسچی و جزایری یادت رفته
عزیزم اگه مدرک داری بیار واگه نداری....
sina
نکته اخلاقی گزارش: اگر در «کار کردن» نمی توانی فراجناحی عملی کنی، در «خوردن» می توان فراجناحی عمل کرد!
هر دم از این باغ بری میرسد
من كه همه اش از خدا ميخواهم رسوا و رو سياه شوند تمام كساني كه حق ملت نجيب ايران را ميخورند
شدند مگه نمیبینی. انهمه ادعا و حالا...
عجب
4 سال است دارین به این چند نفر فقط اتهام میزنید. باباجان اگه خلاف کردن دستگیرشون کنید
بنده خدا
صبر کن انشاءالله بزودی
بنده ی خدا مگه تو مملکت نبودی؟؟؟؟؟؟
مگه حمایت همه جانبه ی احمدی نژاد از مرتضوی را نمی دیدی؟
مناظره مناظره کنید!!!!
مهدي
مملكت گل و بلبله، شتر با بارش مي برن راست راست مي گردن ، نمايندگان هم رشوه بگيرن، واقعا متاسفم تو اين مملكت اين افراد ....حكومت مي كنند،
دولت پاک
این همه بخور بخور جهان گیر داده به 10 میلیون مدیر مسئول روزنامه ارمان . بابا عدالتتونو شکر
ما نمی گوییم فساد خوب است و قابل توجیه است اما کاش مجلس همین تفحصرا درباره ی مفاسد صدها هزار میلیارد دلاری سازمان تامین اجتماعی در زمان خاتمی هم انجام دهد
موسوی
آخه ... میدونی صدها هزار میلیارد دلار چقدر میشه؟!!!!!!!!!!

....
رفعت
Iran, Islamic Republic of
شمام از ناراحتی چه حرفایی میزنیدا،
آخه وقتی فسادی در کار نبوده نبوده نمیتونن که از جیبشون پرونده در بیارن بچسبونن به یه دولتی که! باید سندش موجود باشه که الان واسه پاک ترین دولت تاریخ سندش موجوده خدارو شکر
دوست عزیز اروم باش و چندتا نفس عمیق بکش.
....
Iran, Islamic Republic of
این نمایی از دولت عدالت بود که مردم گفتند و امثال شما باور نکردید!
علی
۳۷ نماینده مجلس که هویت آنها مشخص نیست.!!!!

معلوم نیست چرا این نمایندگان محترم که تحقیق وتفحص کردن چرا اسم همکاراشون رو فراموش کردن
بعد بخون تا آخرش!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
پس آقای ش...کو؟
نیماراسخ
ربطی به دولتها ندارد.سیستم اداری ما آقاجان فاسد است.شما خیال می کنید اگر چنین هیئت تحقیق و تفحصی به مثلا وزارت نفت یا ایران خودرو و یا هر سازمان و شرکت و دم و دستگاه دیگری برود کمتر از اینها ارائه خواهد داد؟ نه والله.
یعنی میخوای بگی ربطی به دولت قبل نداره؟؟؟
پس چرا در دولتهای قبلی این فسادها را نداشتیم؟؟
مهدی
Iran, Islamic Republic of
واقعا جای تعجب داره که روزی که اقای دکتر روحانی در سیمای جمهوری اسلامی بخشی از تخلفات و ضایع کردن حقوق ملت رو توسط دولت دهم به نمایش گذاشتند، لیست بلند بالایی از نظرات سینه چاکان آقای احمدی نژاد ایشان را به باد ناسزاهای خود گرفتند و هم اکنون در این خبر شاهد خاموشی معنا دار این افرادیم
علی
Iran, Islamic Republic of
راستی از هشت ملیارد دزدی اتحادیه امکان در دوره اصلاحات چه خبر؟ آقای محجوب
فعلا مشغول 3000 تا هستیم
Iran, Islamic Republic of
اگه شما از چیزی خبر داری بگو ما هم بدونیم
فرهاد
سلام . من خودم کارمند هستم و بیش از 19 سال سابقه دارم . این موارد عادی است و همیشه بوده است .
کریم
وای وای وای ببینیید دولت پاکان را
ناشناس
آّیادر دوره مدیریب دکتر حافظی هم آیا بوده راستی در سازمان سلامت چطور
هه ! کاش این شفاف سازیها رو مجلس برای پرونده های نفتی م.ه. هم میکرد ! اونوقت امثال این افتابه دزدها جرات نمیکردن یه قرون کش برن !
Iran, Islamic Republic of
بیت الحال
شده پولهای بیمه ما
آقا خصوصیش کنید بره
Iran, Islamic Republic of
درود بر شرافت بعضی ها !
Iran, Islamic Republic of
جزايري از مال شخصي خودش داد اون همه جنجال به پا كردند اين آقا از جيب بيت المال و گلوي كارگران بيچاره ريخت و پاش كرده
كفن پوشان كجا هستند
Iran, Islamic Republic of
ایشالله به زودی سازمان چای هم نتایج تحقیقاتش اعلام بشه
Iran, Islamic Republic of
عجیبه دوساله پیش می گفتندتامین اجتماعی بدهکارترین سازمانه بعدش گفتند که دولت دهم با آوردن مرتضوی کمکهای میلیاردی به تامین اجتماعی کرده که مورد اعتراض نمایندگان واقع شد حالا هم میگویید نه دولت دهم پاداشهاشو از بدهکارترین سازمان تامین می کرده !!!!!حال شما پیدا کنید پرتغال فروشو؟!!!!!!!
یعنی نمی دونی چه خبره؟
Iran, Islamic Republic of
بالاخره یه چیزی پیدا کردید تا دولت قبل را محکوم کنید ! بجای اینکه ای همه وقت خود رو صرف مسائل بیهوده کنید یک مقدار هم برای خدا و از یر خیر خواهی برای همه حتی رئیس جمهور فعلی گام بردارید .
از خدا مي خواهيم حق اين مردم بينوا ي بيچاره را كه به نان شبشان درمانده اند را از حلقوم حرامخوار با سختي و هزينه كردن آن براي درمان بيماريهاي بي درمان بيرون بياورد !!!! دولتي كه ادعايش گوش فلك را كر كرده بود !! پاكترين دولت تاريخ ايران!!!! ما كه به جز اين نفرين كار ديگر ي از دست ما ساخته نيست
علی
Iran, Islamic Republic of
پاک ترین دولت! مثل دولت راستگویان!!. به من نظر می رسد رئیس جمهورهای ایران اصرار دارند ضرب المثل معروف نام زنگی نهند کافور ، را احیا کنند.
حتما مهدی پول کم اورده که ارمانیها از سعید پول گرفتند
مدیر مسوول روزنامه آرمان سفیدی است نه سعیدی !!!
روزنامه ارمان تریبون خاندان هاشمی نیست؟!
پس مشخص شد جریان انحرافی از کجا استارتش خورده!
پس ربطی به احمدی نژاد نداره؟
مادا
روزنامه ارمان وابسته به هاشمی نیست!
محمد
United States
اين بود تخلف تخلف اينكه خيلي عادي و قانونيه پاداش 8 ميليوني براي يك مدير كل استان كه با يك امضاء ميلياردها جابجا ميشود يك امر طبيعي . 50ميليون بن براي معاون اول رييس جمهور كه محل مراجعه مردمه كم هم هست .
پاکترین دولت تاریخه البته از در عقب .
چقدر بی ادب.
آقای احمدی نژاد سلام!
آسمان
United States
بندگان خدا مواظب باشید سرتان کلاه نرود!!!چرا؟
چون خیلی از فسادهای مالی دوره های گذشته رو لاپوشونی کردند و چون احمدی نژاد با اونا یا اینا در افتاده میخواهند:
هم ذهن ها از فسادهای قبلی پاک شود.
هم بگویند احمدی نژاد علاوه بر اینکه دروغگو است فاسد هم هست.
هم اینکه گند کاری های خودشون را در گذشته و حتی آینده به گردن احمدی نژاد بیاندازند.
مخالفین احمدی نژاد هم که خوش خوشونشونه هر چی اونا بگند میگویند صحیح هست صحیح هست.
مثل مجری انتخابی در سخنان روحانی در عملکرد 100 روزه که هنوز روحانی مطلبی را ادا نکرده هم سر تکون میداد و تایید میکرد و هم نیشش تا بنا گوش باز بود.
چه کسانی از جزایری پول گرفتند؟
به گفته خودتون در تامین اجتماعی پاداش های آنچنانی داده اند.
آیا پول های داده شده توسط جزایری هم پاداش بوده یا بدتر از اونه؟!
اگه اینا پاداش داده اند بالاخره خودشون هم میدونستند که یکروز بررسی میشه اما از ثبت کردن آن دریغ نکردند و پرونده ای را مخدومه نکردند اما لیست شهرام جزایری چه شد؟!؟!
خودتونید ما بیدار و هوشیاریم.
لطفا لیستی هم از شغل آقازاده ها و درآمد ماهانه یا سالانشون ارائه بدید.
تو رو خدا زودتر اینکار رو بکنید وگرنه مهدی بیاد.....................میآره.یا مهدی ادرکنی.
بنده خدا
تو مثل اینکه نمیدونی از حق بیمه کارگر وبیوه زن وبازنشسته وازکار افتاده میلیلرد میلیارد خوردن با حمایت چه کسی بوده ؟دزدیهای زمان احمدی نژاد در تاریخ جهان کم نطیر است .
Iran, Islamic Republic of
جزایری که از بیت المال بذل و بخشش نکرده بود بنده خدا،از جیب خودش داده بود! این کجا اون کجا
.
چرا دوست دارید آگاهانه چشماتون رو بر روی حقایق ببنید؟
Iran, Islamic Republic of
راستی این گزارش نتیجه تحقیق و تفحص مجلسه نه دولت روحانی!
این همون مجلس اصولگرای خودتونه ها،حواستون که هست؟
اگه خودت سر خودت کلاه نذاری کسی نمیذاره .
جزایری از جیب خودش میداد .
1000 تا جزایری را که جمع بزنی 3000 میلیارد نمیشه.
....
من با درآمد يك ميليوني با 6سر نان خور با 30سال كار دولتي حالا آقايان با پاداشهاي چندين ميليوني سرسام آور كه مغز آدم سوت مي كشد!!
عبرت
امین
Iran, Islamic Republic of
اول از همه برای شما متاسفم که اسم آقای احمد توکلی جزء نمایندگان اصول گرا آوردید!!
دوم هم این که منابع شما از کجاست که اینقدر راحت با ذکر نام این مطالبو بیان کردید!!؟؟
نام خيلي از افراد تو اين گزارش برده شده که از لحاظ قضايي جرمشان ثابت نشده اما نام نمايندگان متخلف مخفي مانده و اينطور که معلوم است قرار است مخفي بماند
اگر يه تحقيق و تفحص هم دولت انجام مي داد نتايج جالبي در پي داشت حتما
Iran, Islamic Republic of
معلوم شد دولت اصولگرايان بسيار فاسد بوده واگر فقط چند سال اصولگرايان در اداره كشور دخالت نكنند كشور درست مي شود
اصولگرایی که احمدی نژاد ازش در بیاد اره ولی همه اینطور نیستند.
ارش
شکا که نمیخواستید این موضوعات افشا بشه ولی شد
داود پوراسماعیلی
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنت کند.... ما را بازنشست نمی کنند و میگن بودجه نداریم.
آخه در مقایسه با بقیه مبلغ آرمان اصن در حدی هست که تیتر یک شما شده؟!
United States
باسلام
الهي درد بگيرند
ابراهیم
با چه مجوزی اسم و مشخصات افراد ذکر شده در گزارش تحقیق قبل از سیر قضایی و اثبات موضوع را بازنشرمیکنید؟
Iran, Islamic Republic of
بهتره به سایتهای معتبر یه سری بزنید،اونها 2 روز پیش همه این اطلاعات رو تو سایتاشون گذاشتند.این گزارش عمومیه و و قابل افشا برای مردم،گزارش محرمانه نبوده
محمود
بازم که قبل از تحقیق و تفحص و هر دادگاهی اسامی اشخاص رو رسانه ای کردید ؟؟!!
ولی اگه این پولها خرج مستحق ها شده ، دستشون درد نکنه
Iran, Islamic Republic of
این گزارش تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامیه،کاملا هم دقیق روش کار و تحقیق شده و بعد نتیجه رو اعلام کردنشما روزنامه اینام نمیخونین که خداروشکر،کلا از دنیا بی خبرید ،
حالا نوبت محاکمه است
آخر و عاقبت پاکترین دولت
هنوز تا عاقبتش خیلی مونده . تازه اولشه
وقتی تامین اجتماعی در مواردی چون پرداخت حقوق بیمه شده ها، تعرفه های کم بیمه شدگان، ناقص پرداخت کردن حقوق مرخصی استعلاجی، سخت گیری در پرداخت بعضی تعرفه ها از جمله عینک و دندانپزشکی و نمونه های دیگر سخت گیری می نماید، مبالغ هنگفتی جمع می شود که اگر نظارتی در کار نباشد، تبدیل می شود به این اختلاس های چند ده میلیاردی!!! یعنی از ندار گرفتن به دارا دادن!!!
United Kingdom
بگو گروه انحرافی از طرف چه کسی پر و بال داده شد و حمایت شد. حالا کجا رفتند.
سعید
Iran, Islamic Republic of
اسامی همه منتشر شده به جز نمایندگان مجلس
واقعا عجیب است!!!
ایرج
Iran, Islamic Republic of
با سلام از مقامات مسعول تقاضای اشد مجازات برای این غارت کنندگان بیت المال داریم .تو مملکت اسلامی عده ای نون شبشون رو ندارن اون وقت اینها این جوری برای بیت المال دندون تیز کردن
به همین خیال باش
محمد
از الان تا روز قيامت هم كه سند رو كنيد وقتى پاى برخورد ميرسه چون مصلحت نيست مملكت بهم ميرسه ووووو هيچ اتفاقى نميوفته
Iran, Islamic Republic of
به به!
Iran, Islamic Republic of
نوش جونشون. ونستند خوردند بردند
شما هم اگه میتونی ببر بخور
منصور
راستی چرا تخلفات دوره خاتمی و هاشمی بررسی و افشا نمی شود. بیچاره احمدی نژاد که پا در کفش اینها کرده بود و بدبخت نمایندگان مجلس که با تک نگری و تحقیق های یکجانبه نان عده ای خاص را روغن مالی می کنند. کار وقتی درست است که همه تخلفات را و همه متهمین از خاتمی و هاشمی گرفته تا بعدی ها همه و همه بررسی شود.
Iran, Islamic Republic of
الان نصیحت کردی با اون عقلت ؟
حمید
Iran, Islamic Republic of
یعنی در زمان قبل از احمدی نژاد از این حاتم بخشی ها به دولتمردها نمیشد پس کروبی و مشارکت و .... این همه پول از کجا اوردند حزب تاسیس کنند و هزاران میلیارد خرج انتخابات کنند
بابا مردم ....میدونند احمدینژاد هر قانون شکنی هم کرده باشه دلیل این نوع برخوردها و انبوه اتهامات به اون تن ندادن به بازی پدرخوانده ها و اشراف نوکیسه بعد انقلاب و غاصبین اموال مردم بوده وگرنه هیچوقت هنوز کنار نرفته به دادگاه احضار نمیشد اونم به بهانه هایی از نوع بالا بودن آمار تصادفات یا اجرا نکردن وزارت ورزش ! مگر همین قانون هدفمندی رو بقیه دولتها وظیفه اجراشو نداشتند
ما اونا هدیه محسوب میشه مال بقیه رشوه!
.... اخه میشه یه رییسی مثل تامین اجتماعی این همه بذل وبخشش کند ولی خودش از این بخشش بی نصیب بماند حالا باید بگویید که اقای مرتضوی چقدر از این پولهارا برای خودش برداشته با این گزارش شما انگار خودش سهمی نداشته فقط بذل وبخشش کرده اخه با عقل جور د رمی اید باید یه منفعتی پولی نصیب جیب خودش هم باشه شما که میگفتید سر دسته جریان انحرافی مشایی است پس چه شد مشایی را از قلم انداختید جهان نیوز امیدوارم سانسور نکنی
Latvia
بگذارید رسیدگی قضائی بشه بعد حکم اعدام بدید ....
چه راحت تهمت میزنید...
جهان سوتی دادی....
بنا بر اخبار رسیده نمایندگان دریافت کننده کارت هدیه از تامین اجتماعی عبارتند از :

ب.ا
ج.ا
ع.ب
م.پ
م.ت
ک.ج
ع.ح
ح.س
ش.ج
ف.ح
م.ح
س.خ
ح.ذ
ع.ر
ع.ی
ح.و
ح.ن
م.ن
ا.ن
ا.ح
ک.م
ح.م
غ.ک
ق.ک
ب.م
ا.م
ع.م
م.ک
د.ق
ق.ع
ر.ع
ط.ص
م.ک. احیانا ....نیست؟
امیرمحمد
Germany
ببخشید همین الان شرکت نفت هر شش ماه به ما کارکنان پاداش مختلف از ... میدهد بعدش وقتی پول زیاد داره چه اشکالی داره پاداش ده میلیونی بده تو گدایی و ندیدی هی میگی جریان انحرافی.....
ایرانی
وای از دست بعضی ها بابا اینها دست دزدان دریایی سومالی رو هم از پشت بستند /اگه نیرو دریایی هم بیاد کاری از دستش بر نمی اد.....
جهان نیوز خیلی ......
این سناریو برای توجیه دادگاه و تحت الشعاع قرار دادن مناظره است وگرنه 100 ساله این کارها بوده و اتفاقا در سال های اخیر کمتر شده است
راس میگی .
رضا
Iran, Islamic Republic of
اسدالله عباسی وزیر سابق که چند ماهی موند کلی انتصاب بدون امتحان در کارنامش داره.
در مجلس هم این موضوع قرائت شد.
از قوه قضائیه تقاضا می شود با این مهره های درشت اول برخورد کنند تا درس عبرت برای همه شود.
محمد
باز هم ....
. ...
این خبر هم مثل خبر قبلیتون بود که گفتید حمدی نژاد در هنگام تخلیه لادن فلان چیز رو گفت و ایشون گفتند اصلا من سخنرانی ای نکردم!!!
ابری
پرونده ... کاری تو کشور وجود دارد که اسم این طرف رحیمی در ان نباشد؟!! فکر نکنم این یارو از روز اول هم ... بود
Iran, Islamic Republic of
آقا اگر دلسوز مملکت هستید ...یک سر به سایت گ... بزنید تر خدا پیگیری کنید...من نمیدانم چرا فیلتر نمیشه؟؟؟ حداقل قسمت نظراتش حذف بشه....ما باید همیشه منتظر بمانیم بعد درمان کنیم نمیشه پیشگیری کرد؟؟؟؟ ...نظرات مواجب بگیران خاندان اشغال ....
مرتضوی بای بای
دوستان توجه کنن! بدنه ی اصلی دولت مبرا بوده
Iran, Islamic Republic of
حتما خیلی، باید از دم محاکمه شن دزدی از بیت المال مجازاتش باید اعدام باشه
ابو الحسن نور بخش
این گزارش شاید باعث سکته کردن تعدادی از خوانندگان ان بشود....
خدا عاقبت همه مارو ختم به خیر کنه
...
بعد نهادهای بین المللی که میگن ایران در شفافیت مالی در رتبه های آخره دوستان میگوبند اینها توطئه دشمن است !!
sara
....

چقدر می دونید مستنده؟
اگه ذهنی به سمتی بره که به ایمان یکی از این نامبرده ها دچار ظن بشه
....


4 ماه زندگی تو بلاد کفر برام اثبات کرد
....
...
گودرزی
Iran, Islamic Republic of
نهادهای نظارتی خواب تشریف دارند .حراست فقط مواظب مانتو ها باشه آقایان هم به همدیگر نون قرض میدن . بدبخت فلک زده کارمند ....
کارگر
قوه قضاییه برای این کار باید با یک تصمیم جدی و قاطع مرتضوی رو 200 هزار تومان جریمه کنه !!!!
Iran, Islamic Republic of
اسامي کارت هدیه های میلیونی به وزرای احمدی نژاد و ۳۷ نماینده مجلس رااعلام كنيد
ندا
سلام
زمانی که دولتها توان اقتصادی و صنعتی کردن علم کشور رو نداشته باشند و بلد نباشند یا به عبارت بهتر چون کار دست فرد کاردان نیست,این توان صنعتی حاصل نمیشه
فقط می تونن کارت هدیه بدن برای کمک!!
چقدر از این هدیه ها هم نصیب خودشون میشه!
همش به خاطر عدم تخصص گرایی و شایسته سالاری,و پارتی بازی,به این روز افتادیم...!
...
مشکل اینجاست که ما همه جناحی عمل میکنیم ....
باانصاف
لطفا جوابیه آقای مرتضوی راهم منتشرکنید تا بشود قضاوت کرد!!!!
United States
مثل اینک یادتون رفته زمان خاتمی پاداشهای میلیاردی در کارخانجات خودروسازی و در وزارت راه و قس علیهذا البته این ریخت و پاشها از دولت هاشمی شروع شده کرباسچی یادتون رفته چرا اونموقع حرفی زده نمیشد
فریاد رس
Iran, Islamic Republic of
شدیدترین محکومیت در دادسرای نظامی مربوط به کسانی است که قصد دارند عده ای را به فساد بکشانند . ای کاش دادگاه انقلاب و دادسرای عمومی نیز اینچنین عمل می کرد تا امثال بابک زنجانی ها نتوانند مسئولان را الوده و فاسد و کشور را به بیراه ببرند و خون شهدا را تباه کنند .
United States
عند خبر بوداااا
حاج باقراحمديان
بسمه تعالي آقاي عبد اله هر چه كردم نتوانستم عددي كه نوشته بودي بخوانم خدا ازشان نگذارد كه اين چنين با بيت المال مسلمين ميكنند ....
چشم شما و اونهایی که هنوز نفهمیدن ...روشن
دولت تدبیر و امید
United States
خیلی جالبه !!!

روزنامه آرمان فقط 10 میلیون تومن بخاطر اگهی گرفته ...

بعد شما گذاشتید تو فساد های مالی !!!!

بهتره تحقیق کنید بعد تخریب کنید
اسمای دیگه یادت رفته ؟ یا می ترسی بگی ؟
United States
مثلا کی؟
United States
داستانیه این مرتضوی
United States
الان کجاست؟
STAR
Iran, Islamic Republic of
اصولگرایان واقعی یا ....
احمد علی جهانبین
به به چه خبره؟
احمد
همه دولتها در طول تاریخ در جنگ و مبارزه بوده اند لذا جنگیدن و مبارزه با دزدان و فاسدان اجتمائی وظیفه دولتمردان است نه !...