پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۲۱
۴۳

انتصابات «هندی» در نفت +سند و جوابیه

دوشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۶
کد مطلب: 419740
شنیده های خبرنگار جهان حاکی از آن است که برخی از اعضای خانواده اقای اصغر هندی، مشاور حقوقی و بین الملل بیژن زنگنه، وزیر نفت در برخی سمت های مهم مدیریتی وزارت نفت بکار گمارده شده اند.
انتصابات «هندی» در نفت +سند و جوابیه
گروه اقتصاد جهان نيوز ـ با وجود نظارت های ویژه برای مقابله با رانت خواری در بنگاه های تجاری و اقتصادی اما همچنان خبرهایی از تداوم و تشدید این معضل به گوش می رسد. به عنوان مثال در هزارتوی وزارت نفت باز هم اخباری مبنی بر انتصابات فامیلی در سطوح عالی مدیریتی این وزارتخانه درز کرده است.

شنیده های خبرنگار جهان حاکی از آن است که برخی از اعضای خانواده اقای اصغر هندی، مشاور حقوقی و بین الملل بیژن زنگنه، وزیر نفت در برخی سمت های مهم مدیریتی وزارت نفت بکار گمارده شده اند.

اصغر هندی مشاور حقوقی و بین الملل وزارت نفت است. او یکی از اعضای شورای ۵ نفره زنگنه برای فروش نفت است. شورایی که عملیات فروش نفت را بر عهده دارد و نیز برخی "تخفیفات" در قراردادهای بزرگ فروش نفت نیز از جمله اختیارات آن است. برخی شنیده ها می گوید هندی اختیارات ویژه ای نیز از زنگنه دریافت کرده است. اما موضوع دیگر درباره اصغر هندی که نقش او برای بیژن زنگنه را ملموس تر می کند؛ آن است که او وکیل تام الاختیار زنگنه در ماجرای پرونده کرسنت است.


اما آنچه این روزها در میان برخی مدیران نفتی موجب دغدغه و نارضایتی شده، انتصاب برخی اعضای خانواده اصغر هندی در مدیریت های حساس وزارت نفت است. به گونه ای که خبر انتصاب صالح هندی، برادرزاده اصغر هندی در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران تعجب مدیران باسابقه نفتی را موجب شده است. صالح هندی با حکم سلبعلی کریمی به عنوان سرپرست مدیریت برنامه ریزی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران منصوب شد. سلبعلی کریمی در حالی برادرزاده اصغر هندی را سرپرست شرکت نفت مناطق مرکزی کرده است که نامبرده سوابق مدیریتی در حوزه نفت نداشته است. نکته قابل تاملی این است که همین نبود سابقه و تجربه مدیریت نفتی باعث شده بود برخی مدیران ارشد نفتی از حضور صالح هندی در مجموعه تحت مدیریت خود ممانعت بعمل آورند به گونه ای که درحالیکه تلاش می شد برادرزاده اصغر هندی به عنوان عضو هیات مدیره شرکت پتروپارس منصوب شود؛ با مخالفت مدیران شرکت پتروپارس این انتصاب صورت نگرفت. با این حال سلبعلی کریمی، برادرزاده اصغر هندی را به عنوان سرپرست مدیریت برنامه ریزی شرکت نفت مناطق مرکزی منصوب کرد!

اما انتصاب دیگر، مربوط به پسر اصغر هندی است. پسر مشاور حقوقی بیژن زنگنه اکنون مشاور مدیرعامل صندوق بازنشستگی نفت است. این صندوق که در کنار پیگیری امورات خانواده نفت و بویژه کارکنان بازنشسته نفتی، یک مجموعه بسیار بزرگ سرمایه گذاری است؛ شرکت های فراوانی را در زیر مجموعه خود دارد که این شرکت ها هر کدام دارایی ها و سرمایه کلانی در اختیار دارند. به همین خاطر انتخاب مدیران و بخصوص انتخاب اعضای هیات مدیره هر کدام از این شرکت ها برای مدیران ارشد بسیار مهم است. حضور فرزند اصغر هندی، مشاور حقوقی بیژن زنگنه و از اعضای شورای فروش نفت به عنوان مشاور مدیرعامل این صندوق نیز در میان اهالی نفت، معنای مشخصی داشته است.

به هر حال آنچه از شواهد مشخص است حضور اتوبوسی برخی خانواده ها در وزارت نفت موجب نگرانی مدیران باسابقه این صنعت شده است.

جهان آمادگی دارد توضیحات تکمیلی در این باره را نیز منتشر کند.

* * *

به گزارش جهان، پس از انتشار این خبر، حمید طاووسی رییس HSE پژوهشگاه صنعت نفت ایران در جوابیه ای که برای جهان ارسال کرد نوشت:

به اطلاع مي رساند در خصوص خبر انتصابات هندي لازم است به اطلاع برسانم جناب آقاي مهندس سيد صالح هندي از سال ۱۳۶۰ در استخدام وزارت نفت بوده و ايشان يكي از مديران موفق پژوهشگاه صنعت نفت مي باشد ضمنا جناب آقاي اصغر هندي نيز پسر عموي ايشان مي باشد.

به گزارش جهان، از جمله سوابق سید صالح هندی می توان به ریاست پردیس پژوهش و فناوری و ریاست شورای تخصصی صنایع بالادست پژوهشگاه صنعت نفت، معاون پژوهشي پژوهشكده نفت، دبیر اولین كنفرانس و نمايشگاه تخصصي نفت و نگارش مقالاتی چون تأثیر یارانه انرژی در تأمین عدالت اجتماعی ـ ۱۳۸۶ و بررسی تطبیقی فرایند جذب و ارایه مدل مناسب برای سازمان های دانشی مورد کاوی پژوهشگاه صنعت نفت ـ ۱۳۸۹ و توسعه و تولید فن آورمحور میادین هیدروکربنی ـ ۱۳۹۳ و تألیف کتاب تکنولوژی مخازن هوشمند اشاره کرد.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


یک نفتی
Iran, Islamic Republic of
اقای زنگنه ایا این حضرات ژنرال هستند یا گروهبان!!! رطب خورده منع رطب نتوان کرد لطفا پاسخ گو باشید
United States
خب منتشر کنین
Iran, Islamic Republic of
یعنی چی!؟
شمس
France
با سلام حسب وظيفه شرعي و بدليل اينكه هميشه خبر هاي سايت شما را مطالعه ميكنم از شما جدا بعيد است اين جو سازي بسيار زشتي است خدا را شاهد ميگيرم كه اقاي اصغر هندي از معدود مديراني هست كه خود را وقف اسلام و جمهوري اسلامي كرده است. اي واي اين تذهبون
اي كاش سايت محترم حداقل تحقيق ميكردند
چی را تحقیق می کرد؟! انتصابات را؟ نسبت فامیلی را؟!
تحقیق می کرد که صالح هندی دارای بیش از 25 سال سابقه در نفت است و قبل از زنگنه در نفت بوده است . با یک سرچ ساده
حقگو
Iran, Islamic Republic of
عزيز در مورد فاميل بازي ايشان هم اي كاش توضيح مي داديد و دفاع مي كرديد
شما تصویر نامه رو نمیبینید؟!؟!؟
آیا هر کس که فامیلیش هندی بود و پست گرفت با رانت گرفته است؟ ...
بابا فکر کردیم معاون وزیری چیزی شده بابا دولت قبل ...
اميد
سلام پسر جناب آقاي اصغر هندي علاوه بر دستياري ارشد رئيس صندوقهاي بازنشستگي صنعت نفت طي ماه هاي گذشته بدون كوچكترين صلاحيت و سابقه با مدرك غير مرتبط مديرعامل شركت فاواي نفت هم شده و جمعي از دوستان و آقازاده هاي نسل جديد تدبير و اميد را دور خود جمع كرده اند آيا جناب زنگنه و جناب نصرت رحيمي توضيحي براي انتصاب يك جوان بي تجربه كه دهه سي زندگي خود را مي گذراند در چندين پست تخصصي در صنعت نفت دارند؟
اگر دلسوزی وجود داشت و تخصصی ملاک بود امروز اینتگونه نبود زندگی کردن ما و زندگی کردن مدیران ؟؟؟؟همه چیز متعلق به انهاست
Iran, Islamic Republic of
امروز بعد از سه سال که بطور اتفاقی این مطلب و کامنت های ذیل آن را دیدم، بعنوان یک متخصص IT که سابقا بواسطه یک شرکت پیمانکاری تعاملات کاری با شرکت فاوای نفت داشتم، قطع به یقین میتوان بگوییم بهترین دوره شرکت فاوای نفت اتفاقا در دوره آقای هادی هندی بوده که اتفاقا در دهه سی بسر میرند!
بهتر هست تا زمانی که کسی وارد گود نبود اینقدر بی محابا در مورد موضوع اظهار نظر نکنه و به قول معروف همه را به یک چوب نرانند
یک مطلع با انصاف
Romania
باید بگویم هر کس این خبر را نوشته یک فرد بی اطلاع و یا شاید....
Iran, Islamic Republic of
خبر درستیه خیلی هم راست راستکی
یه مطلع اطلاعات میده وگرنه منم میتونم ادعا کنم شما مطلع نیستی و الکی میگی آقای با انصاف...
جناب آقای هندی لطفا نتیجه چند دور مذاکره با شرکت کرسنت در سال 93 را به اطلاع عموم برسانند!
ایرج
Iran, Islamic Republic of
با تشکر از این شفاف سازی
و اما دوستان خواننده لطفا موضع گیری نشود اگر رسانه ها کار شفاف سازی را خوب انجام دهندجرات هرگونه حرکت غیره بهداشت اداری از بنده مسئول گرفته می شود اما رسانه باید حزبی عمل نکند و به وظیفه خود به نحو شایسته عمل کند
Iran, Islamic Republic of
تا بوده همیشه اینجور بوده اگه غیر این باشه بایسد تعجب کرد
حقوقدان
جناب آقای زنگنه خیلی بر گردن جناب دکتر هندی حق دارند. به هر حال آقای هندی با بورسیه جناب زنگنه و پول شرکت نفت در انگلیس دکتری حقوق تحصیل کردند.
مطلع
قبل از وزير شدن آقاي زنگنه در وزارت نفت، آقاي هندي دكترا گرفتي بودند
آقای دکتر هندی از شاگردان شهید بهشتی بوده و از طریق وزارت جهاد سازندگی بورس گرفته اند و ربطی به نفت ندارد. حداقل ایشان رفته و درس خوانده مثل بعضی از اصول گرایان و مدعیان ارزش مداری نبوده اند
سید
با سلام
گیرم که آقای هندی آدم زحمت کشی باشه چه ربطی به اطرافیانش داره؟؟؟؟؟؟؟؟
گیرم آقای هندی آدم بدی باشد آیا واقعا تمام بستگان ایشان هم نالایق هستند اگر دین ندارید ازاده باشید
نفتی باسابقه
Iran, Islamic Republic of
با سلام
جای تعجب نیست ! سید صالح هندی رییس شورای بالادستی نفت درپژوهشگاه صنعت نفت بودند.
آیا ایشان شایسته این سمت بودند؟
کسانی که درپژوهشگاه هستند میدانند .... و .... باعث شده بود که با وجود ... ودشمن تراشیها ....
... با وجود اینکه مجبور بودند که آقای .... را تحمل کنند به خاطر مشکلاتی که ... به وجود آورده بودند به ناچار .... را خواستند .وجای تعجب نیست که ... = پست بالاتر وبهتر . باید منتظر باشیم شاید روزی وزیر ویا رییس جمهور بشود . انشاءالله
ناشناس
Spain
گيرم درست، در مورد پسر ايشان چه توضيحي وجود دارد؟ تخصص دارند؟ تجربه دارند؟ نکند ايشان هم از زمان به دنيا آمدن در صنعت نفت استخدام بودند که اکنون به حدي تخصص و تجربه دارند که مديرعامل يک شرکت مهم شوند و هر چه دوست و رفيق دارند در سمتهاي مديريتي مشغول کنند.
طاووسي
Iran, Islamic Republic of
سلام

لازم است قبل اعلام خبر ازاطلاعاتي كه درخصوص آقاي مهندس سيد صالح هندي داده ايد تحقيق مي كرديد ايشان از سال 1360 در وزارت نفت استخدام بوده و ايشان در پژوهشگاه صنعت نفت به مدت 25 سال سابقه خدمت دارد ضمنا ايشان در سال هاي قبل پست معاونت پشتيباني ، رئيس پرديس پژوهشگاه را داشته است

لذا ضروري است در اسرع وقت نسبت به تكذيبيه خبر اقدام نماييد
مطلع
Iran, Islamic Republic of
لطفا به رزومه آقای مهندس هندی در پژوهشگاه توجه شود:
متولد سال 1344
کارشناسی فیزیک ورودی سال 1361
کارشناسی ارشد ژئوفیزیک ورودی سال 1372
....
حالا چطور ایشان از سال 1360 استخدام شرکت نفت شده اند؟!
United States
این چیزها که خبر نیست... از زمان کورش و داریوش تا امروز و فردا (!!) هرکس که در دولت کاری دارد اقوام و فامیلهای خودش را نیز به کار میگمارد. عجب و حیرت هم ندارد.
خبر یعنی حرف تازه و اطلاعات جدید.... این اصلاْ‌خبر نیست که در یک سایت خبری آمده.
jkjhjiuuygh
Iran, Islamic Republic of
یوم تبلی اسرائر/وای بر روزی که پرده ها فرو افتد
واقعا سقوط اخلاق و ارزشها و حاکمیت حب و بغض های غیر خدایی در صحبتهای ما بجایی رسیده که بی محابا در جغرافیای سخن،میرانیم و فارغ و غافل از آنکه خدای سبحان ناظر بر اعمال و نوشتارها و حتی ذهنیات ماست ،بر توسن سرکش نفس سواریم و میتازیم.با شناختی که این حقیر ار آقای مهندس سید صالح هندی دارم،ایشان مدیری توانمد در حوزه نفت که چندین سال به شایستگی تمام،پردیس صنایع بالادستی پژوهشگاه را هدایت نموده و با کارنامه ای بسیار موفق ،سال گذشته بعنوان مدیر برتر نفتی در کل وزارت نفت انتخاب گردیدند.تعجب اینجانب از سایت جهان نیوز میباشد که لااقل بخود زحمت میدادند و با جستجوی نام ایشان در اینترنت،متوجه حقیقت و قایلیتهای چند جانبه مهندس هندی در حوزه نفت گردیده و آنگاه تصمیم به چاپ و یا عدم چاپ چنین مطالب دروغین و بی پایه ای میگرفتند. واقعا:این تذهبون؟؟
همكار
Iran, Islamic Republic of
با سلام
خبر كذب كامل است، چونكه مهندس سيد صالح هندي برادر زاده اصغر هندي نيست و بيش از 20 سال است كه در شركت نفت مشغول است. آخرين سمت ايشان رييس پرديس بالادست نفت پژوهشگاه صنعت نفت بوده است كه بسيار موفق عمل نموده است و با رفتن ايشان پژوهشگاه يكي از مديران خوب را از دست داده است. لازم است خبر اصلاح گردد.
Surah Al-Maeda, Verse 8:
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُونُوا قَوَّامِينَ لِلَّهِ شُهَدَاءَ بِالْقِسْطِ وَلَا يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَىٰ أَلَّا تَعْدِلُوا اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَىٰ وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ

ای کسانی که ایمان آورده‌اید! همواره برای خدا قیام کنید، و از روی عدالت، گواهی دهید! دشمنی با جمعیّتی، شما را به گناه و ترک عدالت نکشاند! عدالت کنید، که به پرهیزگاری نزدیکتر است! و از (معصیت) خدا بپرهیزید، که از آنچه انجام می‌دهید، با خبر است!
(Farsi)

via iQuran
يك نفتي-پژوهشگاهي
Iran, Islamic Republic of
بنام خدا
نبايد هميشه شنيده ها را ملاك حمله به ساحت افراد پاكباخته قرارداد من مطمئنم كسي كه اين مطلب را نوشته آدم مغرض و كم اطلاعي بوده است زيرا آقاي سيد صالح هندي ساليان متمادي در پژوهشگاه صنعت نفت در مصادر مديريتي بويژه در بخش بالادستي نفت اشتغال داشته و مصادر خدمات شاياني بوده است و انصافا من با شناختي كه از ايشان دارم وي را فردي لايق و وطن پرستي در خور تحسين ارزيابي مي كنم.
خدايا شاهد باش كه آنچه ميدانستم را گفتم.
Iran, Islamic Republic of
آقای سید صالح هندی مدیری متعهد، انقلابی، توانمند و دلسوز هستند. چنین جوسازی هایی نمی تواند خدشه ای در راهی که ایشان برای خدمت به صنعت نفت انتخاب نموده اند وارد نماید. خودتان را خسته نکنید.
Iran, Islamic Republic of
دوستان این خبر شاید در کلیات صحیح باشه ولی متاسفانه در توضیح دارای اشکال است .

آقای صالح هندی بیش از بیست سال سابقه کار و مدیریت در شرکت نفت قسمت پژوهشگاه نفت دارند و دوما برادر زاده ایشان نیستند و پسر عموی اصغر هندی هستند. بنده مدت 15 سال بعنوان یکی از نزدیکان و همکاران ایشان کوچکترین موردی که خلاف عرف قانون و شرع باشد ندیدم و انتصاب را کاملا قانونی و درست می بینم.
اما در مورد انتصاب فرزند آقای اصغر هندی کاملا موافق هستم که این شخص بدون هیچ سابقه ای نباید در پست مهمی مثل مدیر عاملی فاوای نفت قرار می گرفتند.
خواهش می کنم نسبت به تهمت زدن به دیگران با احتیاط رفتار نمایید. و حداقل نسبت به اصلاح خبر اقدام کنید .
مطلع
فاوا نفت يه شركت خصوصي به حساب مياد و ربطي به وزارت نفت ندارد
Iran, Islamic Republic of
در پژوهشگاه صنعت نفت مدير داريم كه بجاي اتوبوس قطار آورده و اين قطار به بيرون از پژوهشگاه تا شركتهاي خصوصي هم رفته....باز آقاي هندي يك سابقه مديريت علمي و عملي داره
نان به نرخ روز یاب!
Iran, Islamic Republic of
بالاخره معلوم نشد آقای صالح هندی جزو کدام حزب هستند! یک روز اصولگرا یک روز اصلاح طلب! این که مصداق نان به نرخ روز خوردن ایشان را می رساند! شاید اگر زنگنه اینو میدونست کمی بیشتر تامل میکرد!
کریم
Iran, Islamic Republic of
این دو بزرگوار سید علی اصغر و سید صالح هر دو از انسانهای بسیار شریف و دلسوز به نظام هستند و اصلا این تهمتها به ایشان خلاف انصاف و مروت می باشد.
پژوهنده
Iran, Islamic Republic of
سلام. کمی بیشتر مواظب نقل قول هامون باشیم. سید صالح هندی یکی از موفق ترین مدیران در بزرگترین مرکز پژوهشی خاورمیانه (پژوهشگاه) بودند. سابقه مدیریتی که مورد نظر آقایون هست چیه؟
مهدی
Romania
جناب آقای مهندس سید صالح هندی از مدیران با سابقه و موفق پژوهشگاه صنعت نفت و از پژوهشگران به نام و صاحب سبک ایران در صنایع بالادستی نفت می باشند. ایشان تالیفات و ترجمه های بسیاری در زمینه های مرتبط با مدیریت صنعت نفت و مخازن نفت و گاز دارند. بدون تردید انتصاب ایشان در نفت مرکزی به دلیل شایستگی هایشان بوده و می تواند منجر به ارتقای نفت مرکزی شود.
حسن
باعرض سلام اينكه چيزي نيست بنده از قرارهاي كه آقازاده دكترهندي جهت خريدنفت و قيرتوسط بعضي از آقايان بسته ميشودوبابت يك تلفن ايشان چندين هزاردلار بادوعدد بليط رفت وبرگشت انگليس باهمسرشان حق الزحمه ميگيرن
تبریزی
Romania
...