پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۸
زندگی در معرکه/4

عکس / سفره ای برای شرمندگی ما

يکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۰۵:۵۹
کد مطلب: 257948
چه بسیار مردانی که از پای همین سفره ها، میهمان خوانِ «ابا عبدالله» شدند. سفره هایی که اسباب شرمنده گی امروز من و شما است، به شرط آن که چرب و شیرینِ زندگی، مجالی باقی بگذارد...
عکس / سفره ای برای شرمندگی ما
به گزارش جهان نيوز، با مراجعه به منابع تاریخی، خصوصا کتاب ارزشمند «الغارات»، می توان رنگ و لعاب سفره ای را که «امیرالمومنین علی»(علیه السلام) بر آن می نشست، فهمید. سفره ای که نانِ آن را حضرت با زانوی خود می شکست و می خیساند تا قابل خوردن شود.

تصویری که مشاهده می کنید، سفره ای است که فرزندان «حیدر کرار» به تبعیت از مولای خود، فراهم آورده و بر گرد آن رفع گرسنه گی می کنند. چه بسیار مردانی که از پای همین سفره ها، میهمان خوانِ «ابا عبدالله» شدند. سفره هایی که اسباب شرمنده گی تاریخ است و البته من و شما ؛ به شرط آن که چرب و شیرینِ زندگی، مجالی باقی بگذارد...

سفره ی جنگی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
عزيز
مي‌نوشتي سفره‌اي براي شرمندگي مسئولين بیشتر زيبنده‌ بود !!
Iran, Islamic Republic of
در زمان جنگ بله چاره ای هم نبود ولی اکنون چه؟ منظورتان چیست؟ نه الان جنگی در کار است فساد است که سفره مردم را اکنون خالی کرده است.
Iran, Islamic Republic of
اونایی که شهید شدن که هیچ، رستگار شدند، ولی یه سئوال، به نظر شما اونایی که تو این عکس هستند و الان زنده اند و مسئولیت دارند، همونها هنوز همچین روحیه ای دارند؟ پای چنین سفره هایی می نشینند؟
سفره شرمندگی بعضی ها
United States
شهدا شرمنده ایم
از اصل دور شدیم داریم به بیراهه میریم
یا رب مددی
بسمه تعالي
اون زمان من هم حدود 30 ماه جبهه بودم. هميشه وضعمون بد نبود و البته چند باري به همچه وضعي برخورديم. اون زمان امام(ره) وضع زندگيشون ساده‌تر از همه مردم بود دلخوشي ما هم به همين بود. اما امروز كدوم يك از مسئولين خونه‌شون پائين‌تر از ميدون ونكه؟! كدوم مسئولي بچه‌ش خارج كشور درس نمي‌خونه؟! اين ماشيناي مدل بالا مال كيه؟ توي هر مناظره‌ايي اين ميگه اون 300 ميليون چي شد؟ اون يكي در جواب ميگه 700 ميليارد چي شد؟!! اين ميگه پرونده زمين‌خواري داري، اون ميگه اختلاس فلان چي شد؟ اين ميگه دو ميليارد چي شد؟ اون ميگه 21 ميليارد وزارت كشور چي شد؟!!
خلاصه مردم موندن با اين وضعيت. كاري به دشمنا ومعاندين نداريم. همين اخبار ممكلت خودمون از وضع وامهاي ميلياردي و .... كافيه!
البته هنوزم هستند کسانیکه در بین مسئولین زندگی ساده ای دارن ولی اشرافیت برخی تو ذوق می زنه و مردمو بد بین می کنه
غزال
خیلی عاااااااااالییییییی بود