پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۴
۹

آخرین خبر درباره آلایندگی بنزین پتروشیمی‌ها

بی‌توجهی سازمان محیط زیست به ورود پساب سرطانزا به آب‌های خلیج فارس
جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب: 372049
عضو کمیسیون انرژی اظهار داشت: تا کنون هیچ سندی درباره آلایندگی بنزین پتروشیمی از سوی محیط زیست به کمیسیون انرژی نرسیده و ادعاهای محیط زیست در این مورد کذب است.
آخرین خبر درباره آلایندگی بنزین پتروشیمی‌ها
به گزارش جهان، حبیب آقاجری در گفت‌وگو با فارس گفت: ما از رئیس کمیسیون هم پرسیدیم اما ایشان تاکید کردند هیچ سندی از سوی محیط زیست به کمیسیون انرژی نرسیده است.

عضو کمیسیون انرژی ادامه داد:‌تا کنون در هر جلسه‌ای که در کمیسیون انرژی برگزار شده هیچکس آلایندگی بنزین پتروشیمی را تائید نکرده است چنانکه استاندارد اساسا نظارتی نداشته است و محیط زیست هم هیچ اسناد و شواهدی در این باره ارائه نمی‌کند.

وی اضافه کرد: متاسفانه محیط زیست بدون دلیل و مدرک به طور مرتب این مطلب را در رسانه‌ها تکرار می‌کند.

آقاجری تصریح کرد: در مورد میزان گوگرد و بنزن بر اساس اسنادی که در کمیسیون انرژی از سوی کارشناسان مطرح شد بنزین پتروشیمی با بنزین پالایشگاهی هیچ تفاوتی نداشته است.

وی ادامه داد:‌وزارت نفت می‌گوید بنزین یورو ۴ پالایشگاه اراک در تهران تولید می‌شود و به همین دلیل وضعیت هوا تا حدودی بهتر شده است.

نماینده ماهشهر تصریح کرد: بنزین توزیع شده در کشور چه با مبدا پالایشگاهی و چه پتروشیمی یورو ۴ نبودند و از نظر اکتان، گوگرد و بنزن مشابه هم هستند.

وی در ادامه اظهار داشت: ۲۱ مجمتع پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر و بندر امام فعال هستند که یکی از آنها به میزان گسترده‌ای جیوه را در پس‌آبهای خود وارد آبهای خور و دریا می‌کند.

آقاجری افزود: جیوه یک فلز سنگین و به شدت سرطان‌زاست که برای آبزیان مضر است و از طریق ماهی‌ها به مردم منطقه منتقل شده و روی سلامتی آنها تاثیر بسیار منفی دارد.

وی تاکید کرد:‌ قرار بود این سیستم اصلاح شده و جیوه دیگر به دریا ریخته نشود اما هنوز هیچ اقدامی نشده است.

نماینده مردم ماهشهر تصریح کرد: همواره قول‌هایی در این باره داده می‌شود اما در عمل اتفاقی نمی‌افتد و کسی به این آلایندگی شدید و خطرناک توجه نمی‌کند.

وی ادامه داد: در عین حال انواع گازهای شیمیایی از طریق این پتروشیمی‌ها در هوا منتشر می‌شود و بوی مواد شیمیایی به صورت واضح به خصوص در روزهای شرجی در شهر به مشام می‌رسد.

عضو کمیسیون انرژی تاکید کرد: با این وجود آلودگی آب و آبزیان بسیار خطرناک‌تر است و با توجه به تاثیر شدید جیوه روی ایجاد سرطان، سلامتی مردم منطقه از طریق مصرف آبزیان در معرض تهدید جدی است.

به گزارش فارس،‌ علیرغم انتشار اسناد مشخص درباره شباهت آلایندگی بنزین پتروشیمی با بنزین پالایشگاهی سازمان حفاظت از محیط زیست بر آلایندگی این بنزین تاکید می‌کند و آن را سرطانزا اعلام می‌کند. سازمان محیط زیست مدعی است اسناد آلایندگی بنزین پتروشیمی را در اختیار مجلس گذاشته است اما هیچ یک از نمایندگان مجلس از جمله روسای کمیسیون‌های انرژی و بهداشت دریافت چنین اسنادی را تایید نمی‌کنند.

در عین حال، سازمان حفاظت از محیط‌ زیست در برابر آلاینده‌های واقعی و اثبات شده مانند جیوه که با حجم انبوه بوسیله پسآب پتروشیمی‌ها وارد آب‌های خلیج‌فارس شده و در میان کارشناسان نگرانی‌های جدی درباره ایجاد موج سرطان در مناطق جنوبی کشور ایجاد کرده است حساسیتی نشان نمی‌دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


معلوم نیست چه سودی تو این بنزین کثیف پتروشیمی داشتین که اینقدر دارین ...
واسه بعضی ها سود تو واردات بنزین و قطع تولید ملی است. بنزین از یورو 1 داریم تا 4.
حالا اینکه بعضی ها میگن بنزین داخل سرطانزا و بنزین وارداتی پاک است عوام فریبی است برای سرازیر کردن سود واردات بنزین به جیب شرکت فک و فامیلا. بنزین وارداتی پاتیلی یورو 2 بوده اسمش پاک نبوده!
حالا برو بنزین سودش رفته تو جیب کدوم خانم؟
ali
قانونا و عرفا باید از ابتکار و برخی دیگر مسئولان و جرایدشان بدلیل اشاعه کذب و نگرانی شدید عمومی و نیز زیر سوال بردن توان و مصالح کشور به قضا و کمیسیون اصل نود شکایت کرد بلادرنگ!!
قوه قضاییه پیام ملت را بشنود...لطفا با مسببین تشویش اذهان عمومی در پرونده بنزین برخورد شود. پس از پرونده ایجاد شایعات هولناک درخصوص پارازیت این دومین بار است که معصومه ابتکار این گونه اذهان ملت را مشوش می کند.
قضاوت در مورد این که هوا تهران نسبت به پارسال علیرغم رشد ماشین ها بهتر شده یا بدتر به عهده مردم
معلومه دیگه بدون مدرک میگن بنزین داخلی آلودست تا بتونن بنزین آشغال وارد کنند و سود خیلی زیادی به جیب بزنن....
راضیه
من اگه بخوام ازاین خانم به دلیل تشویش اذهان عمومی ووارد کردن فشارروانی وایجاد شایعه سونامی سرطان درکلان شهرها به خاطر بنزین آلوده شکایت کنم باید به کجا مراجعه کنم لطفا راهنمایی کنید دولت که هیچ کاری نمی کنه
فرزند انقلاب
از قوه قضاییه تقاضا میکنیم بعنوان مدعی العموم در این زمینه وارد عمل شود
کریمی
سود را شوهر خانم محیط زیست میبره از واردات بنزینی که زمینه آن را وزیر محیط زیست بدروغ آماده کرد !!!!!!!!!!!!