شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

آمادگی اعزام تیم های پزشکی به فلسطین

سه شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب: 432042
وزیر بهداشت، در ارتباط با کمک های پزشکی و همچنین اعزام کادر درمانی به کشورهای عراق، سوریه و فلسطین و لبنان، توضیحاتی ارائه داد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، دکتر سید حسن هاشمی شب گذشته در مراسم بزرگداشت «فلسطین نماد مقاومت» که در تالار امام خمینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، موضوع فلسطین را مهم ترین مسئله جهان اسلام دانست و گفت: کسی که به نابودی اسراییل و پیروزی جنبش مقاومت فلسطین باور ندارد می توان گفت به وعده های الهی باور ندارد.

وی افزود: مسجد الاقصی به عنوان نخستین قبله مسلمانان برای ما عزیز و قابل احترام است چرا که پیامبر اسلام از آن محل معراج خود را آغاز کرد.

وزیر بهداشت ادامه داد: بسیاری از پیامبران نیز مأموریت خود را از قدس شریف آغاز کردند که نشان گر اهمیت این سرزمین برای جهان اسلام است.

هاشمی خطاب به دانشجویان خارجی محصل در ایران، افزود: وظیفه اصلی شما درس خواندن و مجهز شدن به سلاح علم است و امیدوارم بتوانید در کشور های خود پاسدار خون شهدای اسلام باشید.

وزیر بهداشت همچنین در حاشیه این مراسم به خبرنگاران، گفت: با توجه به مسائلی که در منطقه در حال اتفاق افتادن است استقبال مردم همانند سال های گذشته بسیار پرشور و خوب خواهد بود.

وی تصریح کرد: تمامی مسلمانان و به ویژه مردم ایران اسلامی به موضوع فلسطین حساسیت دارند زیرا اعلام روز قدس، یادگار امام بزرگوار ماست و تمامی ایرانیان با هر باوری که دارند در مورد فلسطین حساسیت خواهند داشت.

هاشمی با ابراز امیدواری از استقبال پرشور مردم از مراسم روز جهانی قدس در سال جاری گفت: حضور مردم برای کشور و همچنین فلسطین یک غنیمت است.

وزیر بهداشت همچنین در خصوص کمک های پزشکی به کشورهایی همچون فلسطین، عراق، لبنان و سوریه گفت: در حال حاضر کشور فلسطین درخواستی در زمینه های پزشکی از ما نداشته اما آمادگی های لازم را برای هر نوع کمکی به این کشور داریم.

هاشمی درباره اعزام تیم های پزشکی به عراق و سوریه گفت: اعزام ها در قالب تیم‌های بسیج جامعه پزشکی و با درخواست وزارت بهداشت کشورهایی مانند عراق انجام می‌شود که تاکنون برخی از اعضای کادر پزشکی کشورمان اعم از پرستار و پزشک در زمان ارائه خدمات دچار مجروحیت نیز شده‌اند.

وزیر بهداشت با اشاره به مشارکت روسای دانشگاه ها و کادر درمان وزارت بهداشت در اردوهای جهادی از بسیج جامعه پزشکی و وزارت بهداشت به عنوان دو مجموعه در هم تنیده یاد کرد.

هاشمی یادآور شد: رویکرد وزارت بهداشت تربیت نیروی انسانی و رفع نیازهای این کشورهاست به گونه ای که بتوان با آموزش نیروها در بخش های تخصصی و درمانی با توانمندسازی آنان گام های بلندی را برداشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *