پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱۸
چه کسی دروغگوست؟!

واکاوی جعبه سیاه اتفاقات ورزشگاه تبریز/ دروغگو هنوز مشخص نشده است

يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب: 422944
درحالی که چند روز از اتفاق تلخ ورزشگاه تبریز می‌گذرد اما هنوز مشخص نیست چه کسی خبر دروغ را به نیمکت تراکتورسازی داده است. با این حال علاقمندان به فوتبال منتظرند تا دروغگو معرفی شود!
واکاوی جعبه سیاه اتفاقات ورزشگاه تبریز/ دروغگو هنوز مشخص نشده است
گروه ورزش جهان نيوز: حاشیه‌های بعد از بازی دو تیم تراکتورسازی تبریز و نفت تهران را شاید بتوان یکی از نادرترین حواشی فوتبال کشور محسوب کرد، بازی که هم اکنون نیز تیتر بیشر رسانه های کشور را به خود اختصاص داده است.

قبل از شروع بازی، نیم نگاهی به آمار، احتمال قهرمانی تیم تراکتوسازی تبریز را بسیار بالاتر از دو رقیب خود یعنی نفت تهران و سپاهان اصفهان بیان می کرد و در این احتمالات نفت تهران در جایگاه دوم قرار گرفته بود و سپاهان نیز تنها در صورت تساوی بین دو تیم تراکتورسازی و نفت و برد در مقابل حریف خود، قهرمان لیگ برتر می شد که شاید کمتر کسی باور می کرد که نتایج بازی ها این آمار را به کلی بر هم بزند.

بازی همزمان این سه تیم یکی در اصفهان و دیگری در شهر تبریز برگزار می شود و در حالی که در شهر اصفهان بازی دو بر صفر به نفع سپاهان پایان می پذیرد، بازی دیگر در شهر تبریز با حواشی بسیاری روبرو می شود و هیچ کس پاسخ مناسبی برای ابهامات ذهنی چندین هزار هوادار تراکتورسازی ارائه نمی دهد.

ماجرا از جایی شروع می شود که درست پس از پایان بازی حساس این دو تیم که با تساوی سه بر سه تراکتورسازی و نفت پایان می پذیرد، در میان بهت همگان، بازیکنان تراکتورسازی به شادی می پردازند گویی که قهرمان شده اند و از سوی دیگر تماشاگران تبریزی نیز حاضر در ورزشگاه یادگار امام از جایگاه های خود در روی صندلی های ورزشگاه برخاسته و به سوی زمین چمن می روند تا شادی خود را با بازیکنان تراکتوری تقسیم کنند.

پخش مستقیم این لحظات، تمامی تماشاگران پشت صفحه تلویزیون را دچار حیرت عجیبی می کند زیرا کسب مقام نائب قهرمانی برای تیمی که بالاترین احتمال را برای قهرمانی این دوره داشته و بازی سه – یک برده را مساوی می کند اتفاق چندان خوشایندی نیست.

اما این بهت چندین دقیقه بیشتر طول نمی کشد و پس از اندکی سایت‌های خبری یکی پس از دیگری خبر از ماجرایی می دهند که در نوع خود عجیب و شاید بی سابقه بوده است، خبر شایعه ای که در نوع خود بسیار مشکوک به نظر می رسد.

طنین انداز شدن شایعه تساوی دو تیم فوتبال سپاهان و سایپا در بین کادر فنی تراکتور و نفت و همچنین بازیکنان و تعدادی از تماشاگران این دو تیم خبری بود
پخش مستقیم این لحظات، تمامی تماشاگران پشت صفحه تلویزیون را دچار حیرت عجیبی می کند زیرا کسب مقام نایب قهرمانی برای تیمی که بالاترین احتمال را برای قهرمانی این دوره داشته و بازی سه – یک برده را مساوی می کند اتفاق چندان خوشایندی نیست.
که در پی خود، چون و چراهای زیادی داشت و در این میان سوالات زیادی به ذهن تمامی مردمی که بی خبر ازهمه جا و متعجب در خانه های خود و در پای تلویزیون نشسته بودند خطور می کرد سوالاتی مبنی بر اینکه چه کسی این شایعه را پخش کرده و چگونه این شایعه به راحتی از سوی مربیان و بازیکنان مورد قبول قرارگرفته است.


با گذشت یک ساعت از اتمام بازی سیل اظهارات عجیب تر بازیکنان، سرمربیان و دیگر کادر فنی در تمامی رسانه های استانی و کشوری جاری می شود و البته در این بین شایعات رسانه ای نیز کم نیستند.

با گذشت دو روز از این بازی هم اکنون نیز هیچ کدام از اعضای کادر فنی و مسئولان ورزشی استان از عامل پخش این شایعه خبر چندانی ندارند.

در این میان مدیرعامل باشگاه نفت تهران نیز پس ازاتمام بازی در گفتگو با خبرنگاران خبر از قطع شبکه های تلویزیونی، رادیویی و حتی موبایل از دقیقه ۸۷ به بعد داده و از سوی دیگر منصوریان، سرمربی تیم نفت نیز خبر از پخش شدن شایعه ای در بین نیمکت دو تیم می دهد که خود، آن را کار کثیف می نامد.

نمی دانم چه کسی این خبر دروغ را داد

به سراغ مدیر رسانه ای تیم تراکتورسازی تبریز می رویم تا پس از گذشت یک روز از این دیدار، اطلاعاتی در خصوص چگونگی پخش این شایعه در استادیوم بدهد.

مدیر روابط عمومی باشگاه تراکتورسازی تبریز با اشاره به اتفاقات رخ داده در دقایق آخر بازی تیم های تراکتورسازی و نفت می گوید: تا قبل از این اتفاق، من و پسر تونی اولیویرا از سوی داور اخراج شدیم و رفتیم روی سکو و به همین دلیل ادامه بازی را از اواسط نیمه دوم از روی سکوها دنبال کردیم.

وی ادامه می دهد: ما هم مثل همه حواسمان به بازی بود اما به یکباره و در دقایق آخر دیدیم که نیمکت ما خوشحالی می کند، نمی دانم چه کسی خبر دروغ تساوی بازی اصفهان را به نیمکت ما داده بود.

کاظم شهریاری در پاسخ به این سئوال که آیا نتیجه دیدار سپاهان با سایپا را از طریق تلفن یا رادیو پیگیر نبودید، می گوید: بر اساس قانون روی نیمکت ذخیره ها استفاده از تلفن همراه و رادیو ممنوع است و ما نمی توانستیم از این طریق از نتیجه اصفهان مطلع باشیم، ضمن اینکه من در آن دقایق روی نیمکت نبودم و به دلیل اخراج، از روی سکوها بازی را تماشا می کردم.

وی می افزاید:با این حال از هواداران می خواهم که ناراحت نباشند و به عقیده من این نایب قهرمانی ارزش قهرمانی را داشت، امیدواریم که تراکتورسازی بتواند فصل آینده اولین قهرمانی خود را جشن بگیرد.

اما چگونگی باور کردن آسان این شایعه بزرگ در میان کادر فنی مساله ای است که هم اکنون نیز جای سوال دارد.

تحت تاثیر آن شایعه دقایق آخربازی را اداره کردیم

کاپیتان تیم تراکتورسازی تبریز از دیگر افرادی است که همچون هم تیمی های خود همچنان در شوک بازی جمعه شب و شادی های پس از آن
بر اساس قانون روی نیمکت ذخیره ها استفاده از تلفن همراه و رادیو ممنوع است و ما نمی توانستیم از این طریق از نتیجه اصفهان مطلع باشیم.
است.

مهدی کیانی به خبرنگار مهر می گوید: پس از اینکه برابر نفت به نتیجه سه بر سه رسیدیم، بازی خود را ادامه می دادیم تا بلکه به گل چهارم برسیم اما متاسفانه یک خبر دروغ باعث شد تا بازی ما در دقایق پایانی تحت تاثیر این شایعه قرار بگیرد.

وی ادامه می دهد: ما به گمان اینکه سپاهان در اصفهان دو بر دو مساوی کرده، بازی را اداره کردیم و فکر می کردیم که قهرمان شدیم اما متاسفانه این خبر دروغ از آب درآمد و زحمات یک فصل ما به هدر رفت.

کیانی در پاسخ به این سئوال که این خبر را از چه کسی شنید، می گوید: من دیدم که نیمکت ما خوشحالی می کند و ما هم فکر کردیم که دیگر قهرمان شده ایم، خودم ندیدم که چه کسی این خبر را داده اما همانطور که گفتم، ما به خاطر این حرف، بازی را اداره کردیم.

وی با اشاره به داوری ضعیف فغانی در این مسابقه نیز می گوید: متاسفانه ما از داوری این بازی خیلی ضربه دیدیم و آقای فغانی به دنبال بهانه بود تا آندو را اخراج کند، حتی در یک صحنه بازیکن نفت گفت که بر روی بازیکن ما خطای پنالتی انجام داده اما داور به حرف او هم اعتنا نکرد.

کاپیتان تیم تراکتورسازی ادامه می دهد: از اینکه نتوانستیم قهرمان شویم، همه ما ناراحت هستیم، از تمامی هواداران تشکر می کنیم که به ورزشگاه آمدند و تیم را تشویق کردند، به نظر من قهرمان لیگ هواداران تراکتورسازی هستند.

برگزاری جلسه ویژه میان مسئولان ارشد استان برای بررسی اوضاع

با وجود پایان یافتن این بازی و حوادث تلخ مربوط به آن، مسئولان استان درست یک روز پس از بازی تراکتورسازی، اقدام به برگزاری جلسه ای فوری می کنند تا تمامی جریانات بازی را مورد بررسی ویژه قرار بدهند.

در گفتگو با محمدشروین اسبقیان، مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی از وی در خصوص مباحث مطرح شده در این جلسه می پرسیم که در این خصوص می گوید: با توجه به اتفاقات رخ داده در دقایق پایانی دیدار تراکتورسازی برابر نفت تهران، جلسه ای را در محل استانداری با حضور استاندار و مشاور وزیر ورزش و جوانان برگزار کردیم و طی آن جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی دستور فوری و اکید دادند تا این موضوع در دست بررسی قرار بگیرد.

وی ادامه می دهد: شخص آقای گودرزی، وزیر ورزش و جوانان نیز پیگیر این موضوع است و همچنین با آقای سجادی معاون وزیر هم در این خصوص صحبت هایی را داشته ایم.

اسبقیان در پاسخ به این سئوال که مطالبات هواداران تراکتورسازی چه خواهد شد، می گوید: دستور آقای جبارزاده این است که از طریق فدراسیون فوتبال مسائل داوری این دیدار مورد
من دیدم که نیمکت ما خوشحالی می کند و ما هم فکر کردیم که دیگر قهرمان شده ایم، خودم ندیدم که چه کسی این خبر را داده اما همانطور که گفتم، ما به خاطر این حرف، بازی را اداره کردیم.
بررسی قرار بگیرد تا مطالبات هواداران عزیز تراکتورسازی که حضور بیش از ۹۰ هزار نفری در این مسابقه داشتند را پیگیر شویم و نتیجه را اعلام کنیم.


وی در توضیح اتفاقات این مسابقه که به نوعی فینال لیگ چهاردهم بود و تیم پیروز می توانست جام قهرمانی را بالای سر ببرد، می گوید: دقایق آخر بازی بود که خبری به روی سکوها رسید مبنی بر اینکه نتیجه بازی سپاهان و سایپا در اصفهان مساوی شده است و این قضیه به نیمکت ذخیره های تیم تراکتورسازی نیز منعکس شد و به دنبال این اتفاق، کادر فنی تیم تراکتورسازی تصمیم گرفت تا بازیکنان این تیم بازی را در دقایق پایانی اداره کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان می افزاید: این اتفاق در هفت، هشت دقیقه پایانی رخ داد و در حالی که بازی در جریان بود، جشن قهرمانی تراکتورسازی از روی نیمکت آغاز شد و در ادامه هم تماشاگران که فکر می کردند بازی اصفهان مساوی شده است، شروع به خوشحالی کردند.

از فدراسیون خواستار عوض شدن داور بازی بودیم

اسبقیان با اشاره به داوری مسابقه نیز می گوید: با اعلام شدن نام داور این مسابقه بلافاصله از مهدی تاج، رئیس سازمان لیگ ایران خواسته بودیم تا نسبت به عوض شدن داور این مسابقه حساس تصمیمی بگیرند که وی نیز این تصمیم را به کفاشیان واگذار کرده بود.

وی ادامه می دهد: اما در این خصوص تصمیمی گرفته نشد تا اینکه متاسفانه در جریان بازی شاهد برخی کم لطفی ها از سوی داور بودیم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان از پیگیری ویژه این موضوع از فدراسیون خبر داده و می گوید: متاسفانه دغدغه هایی که قبلا از فدراسیون داشتیم به واقعیت تبدیل شد و حالا ما مطالباتی را از فدراسیون داریم و به شکل جدی پیگیر این قضیه هستیم.

نامه ای از سوی استاندار برای وزیر ورزش

استاندار آذربایجان شرقی نیز شب گذشته از نامه ویژه خود به وزیر ورزش و جوانان خبر می دهد که در متن این نامه خواستار رسیدگی فوری و دقیق به اتفاقات بازی جمعه شب تیم های تراکتورسازی تبریز و نفت تهران شده است.

جبارزاده در این نامه با اشاره به این که برگزاری صحیح و داوری شایسته، دقیق و بی طرفانه مسابقات ورزشی یکی از مطالبات مردمی به ویژه نسل جوان است، تاکید کرده است: اهمیت این موضوع و جوانب متعدد آن ایجاب می کند که مسئولان امر با نهایت جدیت و دقت به ایفای وظایف نظارتی و فنی خود اهتمام ورزیده و از هر گونه غفلت و بی مبالاتی و خدای ناکرده سوء مدیریت و غرض ورزی اجتناب شود.


جبارزاده همچنین خواستار صدور دستور قاطع از سوی وزیر ورزش و جوانان در جهت رسیدگی و بررسی دقیق و تخصصی موضوعات مطرح شده و اعلام نتیجه به افکار عمومی شده است.
وی در قسمتی
با اعلام شدن نام داور این مسابقه بلافاصله از مهدی تاج، رئیس سازمان لیگ ایران خواسته بودیم تا نسبت به عوض شدن داور این مسابقه حساس تصمیمی بگیرند که وی نیز این تصمیم را به کفاشیان واگذار کرده بود.
از این نامه با بیان این مطلب که متاسفانه در جریان مسابقه اخیر تیم های تراکتورسازی تبریز و نفت تهران که با حضور بیش از ۹۰ هزار هوادار تیم تراکتورسازی در ورزشگاه یادگار امام تبریز برگزار شد شاهد برخی موضوعات قابل تامل بودیم، تصریح کرده است: انتظار عمومی آحاد جامعه، رسیدگی عاجل و دقیق به این موضوعات و اعلام نتیجه آن است.

وقتی اسکوربورد ورزشگاه خاموش می شود/ بازی با احساسات مردم صحیح نیست

خاموش بودن اسکوربورد ورزشگاه یادگار امام (ره) که محمداسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس از آن انتقاد می کند موضوعی است که چندین جنبه را نمایان می کند، اول اینکه شایعه درج نتیجه بازی سپاهان و سایپا بر روی اسکوربورد درست نبوده و دوم اینکه شاید با روشن بودن آن و درج نتیجه صحیح بازی همزمان به راحتی میشد جلوی تمامی حواشی به وجود آمده در این بازی را گرفت.

سعیدی در این خصوص می گوید: دیروز در بازی فوتبال تیم های تراکتورسازی و نفت در ورزشگاه یادگار امام حضور داشتم که متاسفانه در خصوص اطلاع رسانی بازی همزمان و مدیریت صحنه ضعیف عمل شد.

تابلویی که به منظور اطلاع رسانی در این ورزشگاه نصب شده است کار نمی کرد در حالی که در این بازی حساس ضروری بود که اطلاعات به صورت مستقیم به اطلاع تماشاگران و تیم ها برسد.
وی ادامه می دهد: تابلویی که به منظور اطلاع رسانی در این ورزشگاه نصب شده است کار نمی کرد در حالی که در این بازی حساس ضروری بود که اطلاعات به صورت مستقیم به اطلاع تماشاگران و تیم ها برسد.

این نماینده مجلس همچنین از برخی مشکلات مخابراتی در این ورزشگاه انتقاد کرده و می گوید: قطع بودن سیستم های ارتباطی در این ورزشگاه موضوعی است که باید مورد توجه قرار گیرد و اگر مشکلی در این زمینه وجود دارد باید قبل از بازی ها و به خصوص این گونه بازی های حساس حل و فصل شود.

وی با اشاره به اینکه به همراه دیگر نمایندگان مجلس پیگیر این موضوع خواهیم بود، می گوید: به آقای کفاشیان نیز گفتیم که از طریق وزیر ورزش پیگیر جدی این موضوع خواهیم بود و باید هر چه زودتر عوامل انتشار این شایعه مورد پیگیری ویژه قرار گیرند.

سعیدی می افزاید: بازی با احساسات تماشاگرانی که با ذوق ویژه ای از صبح به استادیوم آمده بودند کار درستی نیست و از فدراسیون و وزارت خواهیم خواست در این مورد پاسخ دهند.

صندلی هایی که قربانی همه شایعات، نا داوری ها و مشکلات می شوند

اما از تمامی حواشی مربوط به این بازی و شایعه های پخش شده و انتخاب داوری آن که بگذریم شاید نکته ای را متوجه شویم که همگی از آن غافل بوده ایم.

شنیدن اخبار مربوط به شکسته شدن صندلی ها و آتش زدن آن ها و از سوی دیگر مجروح
جبارزاده همچنین خواستار صدور دستور قاطع از سوی وزیر ورزش و جوانان در جهت رسیدگی و بررسی دقیق و تخصصی موضوعات مطرح شده و اعلام نتیجه به افکار عمومی شده است.
شدن برخی تماشاگران و یا له شدن آن ها زیر دست و پای دیگر تماشاگران شاید برایمان به تلخی شنیدن خبر حواشی به وجود آمده و شایعه های پخش شده باشد.


دربسیاری از حواشی های بعد از بازی های لیگ برتر فوتبال خبر شکسته شدن صندلی های ورزشگاه و حتی اتوبوس های شهری و گاه آتش زدن برخی از این اموال عمومی را در رسانه های خوانده ایم و مثل اینکه این اموال قربانی دائم تمامی مشکلات فوتبال کشور بوده اند.

در بازی تراکتورسازی و نفت تهران نیز متاسفانه خبرهایی مبنی بر شکسته و به آتش کشیده شدن صندلی های ورزشگاه را می شد از تمامی رسانه ها مشاهده کرد، از سوی دیگر مجروح شدن ده ها نفر از تماشاگران در پی حوادث پس از بازی نیز از اخباری بود که با وجود مطرح شدن در حاشیه اخبار مربوط به بازی جمعه شب، جای تامل بیشتری دارد.

وقتی رسانه ها هیجانات را بالا می برند

یدالله آسانی، عضو نظام روان شناسی و مشاوره استان در خصوص آسیب شناسی این حادثه به خبرنگار مهر می گوید: محدودیت ها و ناکامی ها به عنوان محرک هایی برای بروز رفتارهای تهاجمی عمل می کنند و انگیزه افراد را برای خشونت بالا می برند که در این میان عوامل متعددی می تواند برای طرفداران فوتبال و حتی بازیکنان استرس زا باشد.

این متخصص دکترای روان شناسی ادامه می دهد: از جمله این عوامل می توان به حساس سازی بیش از حد رسانه ها نسبت به بازی های نهایی اشاره کرد.

وی می افزاید: همچنین عدم برآورده شدن انتظارات طرفداران از بازی بازیکنان، محدودیت های امکانات رفاهی و بهداشتی ورزشگاه، محدودیت های سرویس های رفت و آمد و بلیط می تواند انگیزه افراد را برای نشان دادن خشونت افزایش دهد.

آسانی با تاکید بر آموزش کنترل خشم و مدیریت استرس به طرفداران و بازیکنان می گوید: برای رفع محدودیت های ذکر شده، آموزش های مستقیم کنترل خشم و مدیریت استرس به طرفداران و خصوصا بازیکنان در بازی های حساس می تواند سبب افزایش کارآمدی بازیکنان شده تا دیگر شاهد پدید آمدن صحنه های تاسف برانگیزی مثل آتش زدن صندلی در ورزشگاه ها و یا له کردن فردی دیگر و موجب مصدومیت شدن وی نباشیم.

به هر حال با بسته شدن پرونده لیگ چهاردهم و قهرمانی تیم سپاهان در این دوره، باید از اتفاقات ییش آمده در این دیدار فوتبال برای تمامی دوره های لیگ به خوبی تجربه کسب کرد تا شایعه ای کوچک سبب به هم خوردن کل جریان یک بازی نشود.

اما هم اکنون نیز تمامی مردم آذربایجان و همچنین طرفداران تیم تراکتورسازی پیگیر شناسایی عوامل این شایعه پراکنی هستند و به نظر می رسد تمامی مسئولان استانی و نمایندگان مجلس نیز در این زمینه با عزم راسخ وارد عمل شده اند.
منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


در این دو روز برخی ها چقدر دروغ گفتند یکی همین شهریاری . در دو مصاحبه یک جا می گوید به پسر تونی گفتم نتیجه مساوی را به نیمکت نگو و در این مصاحبه می گوید:نمی دانم چه کسی خبر دروغ تساوی بازی اصفهان را به نیمکت ما داده بود . .... همه ما می دانیم که محال است بدون دستور و هماهنگی استاندار که رئیس شورای تامین هم هست ارتباطات قطع شود حالا آقای استاندار به جای پاسخگوئی طلبکار هم شده است
United States
اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال بر اساس سايت فدراسيون :1- رئیس فدراسیون فوتبال علی کفاشیان از نائین اصفهان 2 -سرپرست نایب رئیس اول فدراسیون محمود اسلامیان اصفهاني 3 -نایب رئیس دوم و رئیس سازمان لیگ برتر مهدی تاج اصفهاني 4 -عضو هیات رئیسه و رئیس کمیته داوران فریدون اصفهانیان
قضاوت را بعهده شما ميزارم !!!!!!
آقا یا خانم محترم آقای فریدون اصفهانیان زنجانی هستند . لطفا دقت کن !!!
مهدی
هرتیمی بخادقهرمان بشه بایدخودش بشه باشکست حریف نه به امیدمساوی شدن یاشکست تیم دیگری بشه بعدش میبینند دارندفوتبال به نفت میبازند ازترس اینکه سوم نشندهمه باهم دفاع میکنند و واردبازی مسخره خودشون میشند(2-2)تا بیرون چمن باسیاسیونشون واردبازی بشند فکرکردین همه مردم ایران ترکند؟؟؟؟اگه تیم بودیتدتواسیازنگ تفریح نمیشدید؟؟چنددفعه ازگروهتون صعود کردید؟؟اصلا چندتا بردداشتید؟؟حالا سپاهان ومقایسه کنید؟؟؟؟؟؟
مراد
حق قرمز ها رو همیشه می خورن ..فدراسیون اصفهانی
مهدي از اصفهان
United Kingdom
تبريزي ها درست پي گير خبر بازي سپاهان نبودند چه كسي مقصر است ؟ آيا شايسته نبود با توجه با اهميت نتيجه بازي سپاهان و سايپا مسئولين تيم يك نفر رو مسئول مستقيم اين كار ميكردن ؟ مگر بازي در تبريز نبوده پس قصور از خود تبريزي هاست . 100 هزار نفر ادم تو اون ورزشگاه يكيشون هم خبر نداشت كه سپاهان جلو هستش ؟ يكم منطقي وبدون تعصب فكر كنيد . اگه نتونستن گل هاي زده خودشونو نگه دارن كي مقصره ؟ اگه خوب بازي ميكردن و گلهاي بيشتري ميزدن و گل نميخوردن وبا اقتدار قهرمان ميشدن بهتر نبود ؟ خيلي مشكوكه كه اون همه ادم تو ورزشگاه باشن با اون همه نماينده فدراسيون و مسئولين استاني و كسي از نتيجه بازي سپاهان خبر نداشته باشه ؟؟ اصلا با عقل جور درنمياد والا ! سپاهان به حق خودش رسيد و لا غير .سپاهان بازي هاي هفته آخرشو همشو برده ولي نفت و تراكتور مساوي داشتن. يكم با انصاف باشيم بدون تعصب !!!
پرسپولیسی
سپاهان بازی های خودشو با د....برده
تو همین بازی پرسپولیس سپاهان..............
علي
Iran, Islamic Republic of
و ح ... ي ه ا
خوبه بازی تو تبریز بوده و مسئولیت ورزشگاه هم با خود تبریزیا بوده و حالا دارند از خراب بودن تابلو امتیازات ورزشگاه اعتراض می کنند.

اتفاق عجیبی است که از 90000 نفر روی سکو ها حداقل 10 درصدشان می توانستند رادیو یا موبایل رادیو دار همراه داشته باشند. احتمالا نیمی از ورزشگاه را با اطلاع کنند.

نیکمت تراکتور هم که چوب ساده لوحی و جوگیری را میخورند. خبر چنین مهم را از کی قبول کرده اند؟ چرا ته قضیه را در نیاورده اند؟

و در آخر شاید آنها هم اگر به جای نگاه به بیرون از مرزها به امکانات داخلی(!!!) بازی بیشتر نگاه می کردند الان قهرمان بودند. ( عبرتی برای سیاستمداردان!)
Iran, Islamic Republic of
با نگاه به درون شما به رشد -7 درصد و تورم 45درصد و دلار 4700تومان رسیدیم
آينه كيان
چه ربطي داره بزرگوار چرا با فرافكني مي خوايد تقصيرو گردن ديگران بيندازيد خوبه بازي تو تبريز بوده و مسئوليت چنين مسائلي با تيم ميزبانه خوبه كه نفت در اون دقايق رو بازي سوار بوده و 2 گل كه باعث تساوي شده را وارد دروازه تراكتور كرده اگر تراكتور حمله مي كرد مطمئنا گل چهارم را از نفت كه در كمين قهرماني بود دريافت مي كرد اين دروغ باعث ضرر نفت شده نه تراكتور كه دفاع مي كرده و اجازه گلزني به نفتو نمي داده از كجا معلوم وقتي مسئولان ديدن تراكتور از پس نفت بر نمياد خودشون............
غرض ورزی و عقده ای بودنت از اعلام نظرت پیداست شما هم بهتره حرف اضافه نزنی آذربایجان سر ایران است و همیشه حافظ منافع ملی کشورش بوده اگه امثال شما عقده اییها احساسات پاک جوانها را تحریک نکنید.
كيان
كاملا مشخصه كه چه شخصيتي داري كي گفته آذربايجان سر ايرانه؟ همه ايران سراي من است بالا و پايين نداره كي گفته اصفهان و خوزستان و بقيه مناطق پايينتر از اذربايجانه؟ تو به چه حقي اين صحبتو كردي
نائب قهرمان
Iran, Islamic Republic of
مگه ميشه تو دو دقيقه بازي 2 به هيچ اونم طرف 2 سپاهان بشه 2 به 2 واقعا چه فکري اينا قبول ميکنه اينا همش بهانه است و تراکتور 10 نفره با دفاع مي خواست عنوان دومي را لااقل حفظ کند!!!!!!!!!!
از روزی که این دولت سرکار آمده این جور کارها طبیعی شده مجلس با وزرای کشور و ورزش برخورد قاطع کند تا دیگر این دست مسائل را شاهد نباشیم
هنر نمایی دیگری از دولت تدبیر و امید!!!!
Iran, Islamic Republic of
فغانی چی شد چرا اخیرا جلالی هم به ایشون معترض بوده چرا مسئولین تبریز نگران قضاوت ایشون بودن اینارو بگین چرا هوچی گری می کنین. بگین چرا بجای نشون دادن تماشاگرا تلویزیون از طلق استفاده کرده بود .............
همه مسئله داوري رو فراموش كردن !!!
هم تو بازي برگشت با سپاهان و حالا تو اين بازي داور عملا با اخراج تيموريان تيم را متوقف كرد !! و نگرفتن پنالتي آشكار رو فريد كريمي !!
فغان از فغاني !