شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱

تلاش برای‌ تعیین سرپرست وزارت علوم

چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۲۵
کد مطلب: 376045
تهدید فراکسیون رییس مجلس(رهروان) به فروپاشی و تشکیل فراکسیون دولتی اعتدال از جمله مواردی است که در فشارها مشاهده می شود.
به گزارش جهان، امروز، روز پاسخگویی و چه بسا افشاگری از هردوسوی جبهه استیضاح وزیر علوم است. منتقدین وی را به دلیل انتصاب مدیران سیاست زده و فعال فتنه، بزرگترین مانع رشد علمی می دانند و حتی در روزهای اخیر، آمار بین المللی از یکسال گذشته تاکنون در مورد رکود علمی کشور منتشر می کنند و چه حامیان نشسته برقدرت فرجی دانا که علت استیضاح را بورسیه های دولت گذشته می دانند. فضایی که اکنون در عرصه سیاسی به آشفتگی می ماند آشفتگی قابل توجهی را در وزارت علوم موجب شده است.

کمتر مدیر ستادی و استانی در وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری پاسخگوی مشکلات دانشجویان و اساتید دانشگاه است و اکثر مدیران مخصوصا مدیران استانی مشغول لابی با نمایندگان در تهران هستند. البته اخبار دیگری از حتی توقف لابی ها خبر می دهد.

از عصر دیروز، آشفتگی مضاعفی در مدیران ارشد وزارت علوم، گزارش شده که از رای آوری مجدد فرجی دانا ناامید و عملا از رایزنی و لابی با نمایندگان نیز دست کشیده و حتی کارهای معمول وزارت خانه به کندی یا متوقف شده است. دانشجویان در مورد اتمام برخی مراحل تحصیل، برخی امور مالی، برخی مشکلات ادامه تحصیل و.. که به وزارتخانه منتهی شده عملا با پاسخ های منفی مسوولان دفاتر مدیران وزارتخانه به دانشجویان روبرو می شوند و ساختمان مرکزی وزارت علوم در خیابان خوردین به حالت نیمه تعطیل درآمده است.

روز گذشته یکی از معاونین وزیر در جلسه با برخی مدیران ارشد، پیشنهاد داده که برای جلوگیری از اوضاع آشفته وزارتخانه بعد از نتیجه استیضاح از هم اکنون افرادی را به حسین فریدون و عبدالحسین فریدون(رییس دانشگاه شهید بهشتی) جهت انتقال به رییس جمهور معرفی نماییم تا بلافاصله سرپرستی وزارتخانه را عهده دار شوند تا از روند نارضایتی یکی دو روز گذشته کاسته شود.

به گزارش «پارس»، از طرفی که معاونین و مدیران وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری از فرجی دانا، ناامید شده اند اما لایه های سیاسی و داخلی همچنان آخرین تلاشهای خود را به کار گرفته اند تا وی با رای حداقلی با وزارت علوم، خداحافظی کند. در این میان، فعالیت بی سی فارسی، صدای آمریکا(VOA)، العربیه و... در دفاع از مدیریت تنش زای فرجی دانا بیش از همه مشهود است.

تهدید و تطمیع نمایندگان نیز در این میان شدت قابل توجهی گرفته به طوری که اعطای برخی تسهیلات در دستگاههای اجرایی متعدد به نمایندگان و تهدید به انتشار برخی اسناد در سایت های خبری خارج از کشور(که این روزها برخی اسناد از طریق این سایت ها منتشر شده است) و همچنین تهدید فراکسیون رییس مجلس(رهروان) به فروپاشی و تشکیل فراکسیون دولتی اعتدال از جمله مواردی است که در فشارها مشاهده می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *