شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۳
۴

هماهنگی اوباما با نتانیاهو برای گفت‌وگو با روحانی!

شنبه ۶ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۰۶
کد مطلب: 316249
خبرگزاری رويترز می‌گويد اوباما پيش از تماس تلفنی با روحانی، نخست‌وزير اسراييل را از اين موضوع مطلع کرده بود
هماهنگی اوباما با نتانیاهو برای گفت‌وگو با روحانی!
به گزارش جهان، خبرگزاری رويترز به‌نقل از يک مقام ارشد آمريکايی که نخواسته نامش فاش شود گزارش داده که کاخ سفيد روز جمعه پيش از تماس تلفنی با حسن روحانی، نخست‌وزير اسراييل را از اين موضوع مطلع کرده است.

همزمان يک مقام ارشد ديگر دولت آمريکا به وبسايت اسرائيلی وای‌نت گفته آمريکا اطمينان می‌دهد که اقداماتش برای حل پرونده هسته‌ای ايران در راستای حفظ منافع مشترک با اسراييل صورت می‌گيرد.

باراک اوباما روز جمعه در نشست خبری که برای اعلام گزارش تماس تلفنی با حسن روحانی، رييس‌جمهوری ايران برگزار شد، تاکيد کرد که آمريکا در سراسر اين روند، ارتباط نزديک با دوستان و هم‌پيمانان خود در منطقه از جمله اسراييل را حفظ می‌کند.

بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير اسراييل پيش از برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل هشدار داده بود که جامعه جهانی نبايد فريب لبخندهای حسن روحانی را بخورد.

به نظر می رسد باراک اوباما خلاف ژست دیپلماتیکش همچنان بر سر اصول زورگویانه و ضدایرانی دیکته شده لابی صهیونیست قرار دارد و حتی اختیار ورود به یک بازی برد-برد با ایران را هم ندارد.

بر این اساس می توان به منتقدان مذاکره با آمریکا حق داد که به "گفتار" سران کاخ سفید بدبین باشند و بر "تغییر رفتار" واشنگتن اصرار کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


الان آمریکایی ها وارد کشور میشوند ، زشته حالا ما چه بپوشیم آخه!!!
پروانه
Iran, Islamic Republic of
پس واي به حال ما اگه دلمون و به لبخند يه آدم ذليل و بي‌اراده خوش كنيم!
Iran, Islamic Republic of
اوباما با این کارش اولا محبوبیت از دست رفته خودش در امریکا و چهره ضد جنگ خودش رو که مخدوش شده بود اصلاح کرد و ثانیا به دنیا ثابت کرد که فشارهای ما بر ایران موثر بوده است. چیزی هم از دست نداد. پس منتظر اتفاق خاصی نباشیم.
ali
انگارعادت کردیم با برادرهائ افغانی رابطه داشته باشیم یکم رابطمونو اروپایی کنیم