چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۳۸
۱۵۸
زاکانی، نماینده مجلس و متخصص پزشکی هسته ای:

صالحی می‌گفت بروید دعا کنید توافق به هم بخورد/ لغو تحریم سوئیفت ۸ سال دیگر

يکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۹
کد مطلب: 436444
دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه کسی که برای ما غنی‌سازی ۳.۵ درصد را ایجاد کرد از صنعت هسته‌ای بیرونش کرده و هم‌اکنون در آب و فاضلاب کار می‌کند، گفت: ۵۰ درصد سانتریفیوژها در زمان برچیده شدن و ۳۰ درصد در زمان جابجایی نابود می‌شوند.
صالحی می‌گفت بروید دعا کنید توافق به هم بخورد/ لغو تحریم سوئیفت ۸ سال دیگر
گروه سیاست جهان نيوز ـ علیرضا زاکانی دبیرکل جمعیت رهپویان صبح امروز (یکشنبه) در سخنانی در مرکز نوآوری پژوهشگاه شاخص‌پژوه با اشاره به توافق نهایی هسته‌ای اظهار داشت: آقای صالحی در مجلس به ما می‌گفت بروید دعا کنید توافق بهم بخورد چون واقعاً خطرناک است، برای فروش لوازم و تکنولوژی گلوگاهی درست کرده‌اند که کسی جرأت نکند به ما High Tec بفروشد.

وی افزود: رئیس سازمان انرژی اتمی می‌گفت که در زمان برچیده شدن سانتریفیوژها ۵۰ درصد آنها از بین می‌رود و در زمان جابجایی نیز ۳۰ درصد نابود می‌شود، در حوزه علم و فناوری و تحقیق و توسعه محدودیت‌های وحشتناکی در «برجام» برای ایران اعمال شده است.

دبیرکل جمعیت رهپویان در ادامه تصریح کرد: غرب در نقشه راه خود تلاش می‌کند که ما را از یک موضع فعال به موضع انفعال بکشاند، با بررسی‌هایی که ما در مجلس انجام داده‌ایم به این نتیجه رسیده‌ایم که تحریم‌ها برداشته نخواهند شد بلکه به عنوان مثال تحریم سوئیفت ۸ سال دیگر برداشته می‌شود.

زاکانی یادآور شد: تیم هسته‌ای را متهم به خیانت نمی‌کنیم ولی می‌گوییم زور آنها نرسیده و باید به آنها کمک کنیم تا بروند و سطح توافق را بالاتر ببرند، کسی که برای ما غنی‌سازی ۳.۵ درصد را ایجاد کرد از صنعت هسته‌ای بیرونش کرده و هم‌اکنون در آب و فاضلاب کار می‌کند؛ می‌گویند که غنی‌سازی برای ما ۳ برابر هزینه تمام می‌شود و خرید آن بهتر است، حرف ما این است که اگر فناوری غنی‌سازی نداشته باشیم به ما نمی‌فروشند، یکی از آفت‌های کشور ما مواجهه نگاه سیاسی با منافع ملی است، اگر به آسیب‌های موجود در «برجام» توجه نکنیم دچار رکود جدی علمی می‌شویم.

نماینده تهران در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: یکی از دلایل مشکلات کشور نگاه سیاسی به موضوع فساد است، این اشتباه را آقای احمدی‌نژاد انجام داد و آقای روحانی هم همان راه را دنبال می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی توزیع پول در جامعه را یکی از اقدامات اشتباه دولت احمدی‌نژاد خواند و اظهار داشت: ما در مجلس گفتیم که ۲۹ هزار میلیارد تومان از محل صرفه‌جویی یارانه‌ها به
آقای صالحی در مجلس به ما می‌گفت بروید دعا کنید توافق بهم بخورد چون واقعاً خطرناک است، برای فروش لوازم و تکنولوژی گلوگاهی درست کرده‌اند که کسی جرأت نکند به ما High Tec بفروشد
دست می‌آید و شما نصف آن را بین مردم براساس اولویت تقسیم کنید ولی آقای احمدی‌نژاد ۲۹ هزار میلیارد تومان را برد و ۱۲ هزار میلیارد تومان نیز از بانک قرض گرفت و یارانه داد و یک ریال از این یارانه به تولید و صنعت نرسید.

وی ادامه داد: این دولت نیز عین همان دولت قبل کارها را انجام می‌دهد و آنها در برخی موارد که به آنها تذکر می‌دهیم علنا به ما می‌گویند انجام این کار برای ما هزینه سیاسی دارد.

زاکانی افزود: آقای روحانی می‌‌گوید ما به حساب مردم سرک نمی‌کشیم ولی معاون یک وزیر در کمیسیون می‌گوید که این حرف یک شعار است و ما اگر سرک نکشیم نمی‌توانیم زندگی کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این دولت دردسر جدیدی را نیز با عنوان اصلاح نظام سلامت ایجاد کرده؛‌ این مسئله برای من به عنوان یک پزشک خوشحال‌کننده است اما برای جامعه یک مسکن مقطعی است.

وی ادامه داد: وقتی با مسئولین سازمان برنامه و بودجه صحبت می‌کنیم آنها وحشت کردند و می‌گویند همان بلایی که یارانه‌ها بر سر کشور آورد دوباره دارد ایجاد می‌شود و دیگر منابعی برای این کار ندارند و یکی از وزیران همین دولت به من گفت که این یک فاجعه بزرگ است.

زاکانی با تاکید براینکه مشکل کشور با این نگاه‌های سیاست‌زده حل نمی‌شود اظهار داشت: احمدی‌نژاد با شعار عدالت و مبارزه با فساد آمد ولی وقتی در جایگاه قدرت قرار گرفت برای خود حریم قائل شد و خط قرمز تعیین کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مبارزه با فساد چپ و راست نمی‌شناسد تصریح کرد: معمولا کسی سراغ وزیر اطلاعات نمی‌رود ولی وقتی آقای یونسی وزیر اطلاعات بود و معاون وی خطا کرد من به سراغش رفتم و همان موقع وی را برای اولین بار به صحن آوردیم.

وی ادامه داد: یکی از مدیران آقای یونسی پیش من آمد تا من را تطمیع کند ولی نتوانست کاری از پیش ببرد و صبح روز بعد رسما آمدند و من را تهدید کردند و گفتند از خودت چیزی نداری اما از دوستانت مسائلی در اختیارمان است که من آنها را از دفتر بیرون کردم و گفتم که دوستانم در بهشت زهرا خوابیده‌اند و با عنایت همان‌ها پدرتان را در می‌آورم.

زاکانی ادامه داد: البته از جناح دیگر نیز شاهد مثال‌هایی وجود دارد؛ وقتی می‌خواستیم گزارش عملکرد مرتضوی را در مجلس هفتم بخوانیم همین شیخ قدرت علیخانی که از جناح چپ هم هست آبستراکسیون کرد تا گزارش خوانده نشود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع کرسنت ادامه داد: مسئله کرسنت در زمان وزارت همین وزیر نفت فعلی رخ داده
وقتی با مسئولین سازمان برنامه و بودجه صحبت می‌کنیم آنها وحشت کردند و می‌گویند همان بلایی که یارانه‌ها بر سر کشور آورد دوباره دارد ایجاد می‌شود و دیگر منابعی برای این کار ندارند و یکی از وزیران همین دولت به من گفت که این یک فاجعه بزرگ است
است که یک فاجعه ملی است.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون شرکت ترکیه‌ای ۲.۸ میلیارد دلار از ما درخواست غرامت کرده و دوباره برای گرفتن غرامت نامه زده است و ما در این قضیه محکوم شدیم؛ از وزیر فرهنگ در مجلس سوال کردیم که چرا اجازه نمی‌دهید در مورد کرسنت حرف بزنیم و ایشان پاسخ داد چون ما ۱۴ میلیارد دلار ضرر کرده‌ایم؛ البته یک رقم حدودی از سوی وزیر فرهنگ ذکر شد و ضرر ما از بین ۱۴ میلیارد دلار تا ۳۰ میلیارد دلار پیش‌بینی می‌شود.

زاکانی ادامه داد: یکی از علل مخالفت من با وزیر نفت این بود که ما می‌گفتیم اگر منصوب شوی ما در این قضیه محکوم می‌شویم زیرا معاون شما این قرارداد را امضا کرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نطق ۱۰ دقیقه‌ای خود در مخالفت با وزارت زنگنه تصریح کرد: وزیر تنها حرفی که زد این بود که من حاکمیت سرزمینی را لغو نکردم. من به جایگاه هیات رئیسه رفتم و گفتم سند این موضوع را دارم و آقای زنگنه دروغ می‌گوید ولی آقای لاریجانی برخلاف قانون اجازه صحبت کردن نداد و گفت اگر تو حرف بزنی مجلس به هم می‌ریزد.

وی با اشاره به روند تصویب متن برجام در داخل کشور گفت: دولت اصرار داشت برجام تصویب شود ولی رهبر انقلاب فرمودند هم مجلس باید این توافق را بررسی کند و هم اهل علم باید آن را مورد موشکافی قرار دهند؛ رهبری نیز هنوز هیچ موضع مشخصی درباره توافق نگرفتند و البته موضوع حمایت از تیم مذاکره‌کننده همواره بوده، هست و خواهد بود.

زاکانی ادامه داد: شورای عالی امنیت ملی و مجلس در حال بررسی برجام هستند زیرا هنوز برخی ابعاد آن مشخص نیست و باید حقوق‌دانان بین‌المللی بنشینند و تعهدات ما و طرف مقابل را با دقت بررسی کنند تا مشخص شود کدام بخش نافی استقلال و امنیت ملی ما هست و کدام بخش نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به اهمیت دانش و فناوری در کشور گفت: شعار دادن در زمینه علم و فناوری بسیار زیبا است ولی عمل کردن به آن طاقت‌فرسا خواهد بود.

وی با اشاره به جایگاه انقلاب اسلامی در ابتدای پیروزی و وضعیت جهانی در آن زمان گفت: ما در ابتدای پیروزی انقلاب بین دو گروه کشور قرار داشتیم یکی کشورهای سلطه‌گر و دیگری کشورهای سلطه‌پذیر و ایران گروهی جدید را به نام کشورهای سلطه‌ستیز ایجاد کرد.

زاکانی ادامه داد: هم‌اکنون می‌بینیم که کشورهای سلطه‌پذیر تمایلشان به سلطه‌ستیزی بیشتر شده و قدرت کشورهای سلطه‌گر نیز کاهش یافته است.

وی استراتژی آمریکا در طول ۲۵ سال گذشته درباره جهان را یادآور شد و ادامه داد: بوش پدر سپتامبر ۱۹۹۱ اعلام کرد که ما نظم نوین جهانی می‌خواهیم که یعنی دهکده‌ای به کدخدایی آمریکا ایجاد خواهد شد؛ سه ماه بعد
یکی از مدیران آقای یونسی پیش من آمد تا من را تطمیع کند ولی نتوانست کاری از پیش ببرد و صبح روز بعد رسما آمدند و من را تهدید کردند و گفتند از خودت چیزی نداری اما از دوستانت مسائلی در اختیارمان است که من آنها را از دفتر بیرون کردم و گفتم که دوستانم در بهشت زهرا خوابیده‌اند و با عنایت همان‌ها پدرتان را در می‌آورم
شوروی فروپاشید و همه فکر می‌کردند که دنیا یک طرفه شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بعد از حادثه ۱۱ سپتامبر بوش پسر اعلام کرد که من به دنبال خاورمیانه بزرگ هستم؛ در همان ایام از رهبر انقلاب در دانشگاه شهید بهشتی سوال شد که آمریکا بعداز افغانستان و عراق به سراغ کدام کشور خواهد رفت و ایشان پاسخ دادند که آمریکا به سراغ عربستان یا مصر می‌رود و بعدها اسناد تلاش آمریکا برای تقسیم عربستان به سه کشور به دست آمد.

زاکانی ادامه داد: سال ۸۵ وقتی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان حمله کرد خانم رایس وزیر امور خارجه آمریکا گفت که ما به دنبال خاورمیانه جدید هستیم و ۴ کشور لبنان، سوریه، عراق و ایران را می‌خواهیم تغییر دهیم.

وی با اشاره به شکست‌های آمریکا در جنگ‌های مختلف علیه لبنان و مردم غزه تصریح کرد: ابرقدرتی که می‌خواست دنیا را تغییر دهد عملا در یک باریکه ۲۰ کیلومتری به نام غزه گرفتار شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پایه‌گذاری اسلام ناب محمدی از سوی امام خمینی را یک جریان جدید اسلامی در جهان خواند و افزود: هم‌اکنون می‌بینید ترکیه که نماینده اسلام سکولار است در شرایط بحرانی قرار دارد و عربستان نیز به عنوان نماینده اسلام متحجر وضعیت ذلت‌بارتری از گذشته دارد.

زاکانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با وجود مشکلات بسیار راسخ‌تر از گذشته عمل می‌کند گفت: همه تهدیدات برای ما فرصت است و هنر ما نیز در طول انقلاب این بوده که تهدیداتی مانند جنگ را به فرصت تبدیل کرده‌ایم و امروز نیز این تهدیدات فرصتی است تا به عنوان مثال کشور را از وابسته بودن به نفت نجات دهیم.

وی با تاکید بر لزوم تبعیت از نگاه تمدن‌ساز امام و رهبری تصریح کرد: این نگاه تمدنی محدود به ایران نیست ولی به دنبال ساختن الگویی از مجموعه علمی، فکری و فناوری برای جهان در ایران است و در این نگاه تمدنی نقش علم و عالم بسیار ویژه خواهد بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نقش علم و فناوری را در طبقه‌بندی جهانی نقشی درجه یک خواند و اظهار داشت: در تقسیم‌بندی آمریکا در نظم نوین جهانی یک تقسیم‌بندی دو طبقه را شاهد هستیم که آمریکا در بالا و دیگر کشورها در طبقه دوم قرار دارند و هرکه در این محور باشد نفع برده و اگر کسی خارج از این محور عمل کند مورد غضب قرار می‌گیرد.

زاکانی ادامه داد: نگاه دیگر در این زمینه نگاه اروپا، روسیه و چین است؛ آنها می‌گویند که ما قبول داریم که آمریکا در راس هرم است و ما در طبقه دوم و دیگر کشورها در طبقات پایین‌تر تقسیم می‌شوند.

وی افزود: مبنای این تقسیم‌بندی از سوی خود غربی‌ها علم و فناوری عنوان شده و البته تنها مولفه قدرت علم و فناوری نیست و اگر از یک موحد بپرسیم که مولفه‌های قدرت چیست وی از خداوند، ائمه، شهدا و مسائل این چنینی اسم می‌برد و برای همین است که آمریکا با آن قدرت نظامی در طبس زمین‌گیر می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


صالح عباسی
من به این توافق مشکوکم. باورم نمیشه که غرب گامی به نفع ایران برداره. باید مجلس وظیفه انقلابی و نظارتیش رو به نحو احسن انجام بده...
آقای زاکانی! امید ما به شما و بقیه نمایندگانیه که به پاکدستی و تعهدشون اطمینان داریم.

برادر عزیز

هیچکس برای دیگری کار نمی کند و هرکس دنبال منافع خودش است ضن انکه دوستان اصول گرا مشکلات دوران اقای احمدی نژاد را سی درصد تحریم را مقصر می دانستن و بقیه ضعف مدیریت بوده است
پس دشمن دانا بلند می کند بر زمینت می زند نادان دوست
دولت اقای احمدی نژاد دوست نادان بود
Ireland
من با نظر این دوستمان که گفته دولت احمدی نژاد نادان بود، کاملا موافقم. متاسفانه در نظر نمیگیریم که که اگر امروز آقای روحانی بر مسند قدرت نشسته، تنها دلیلش نادانی دولت قبل بود واگرنه هیچکس به این ورشستگان سیاسی رای نمی داد. اصلا در حدی نبودند که رای بیاورند.
آقای احمدی نژاد و طرفدارانش باید پاسخگوی این فضاحت باشند و در دادگاه محاکمه شوند.
برادر عزیز

اینکه مردم به ور شکستگان رای دادند درست نیست زیرا اقایان جلیلی و قالیباف هم بودند که ملت رای ندادند باید قبول گرد که مردم فعلا این فکر را برای کشور مفید میدانند
الآن دیگه کسی تفکر روحانی رو برای اداره ی کشور مفید نمیدونه جز اندکی ...
محسن ع
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز، اونوقت شما چه کاره هستی که از طرف اکثریت مردم نظر میدی ؟
تو از کجا میدونی که بجز اندکی تفکر روحانی را برای اداره کشور مفید نمیدانند ؟
سیاح
Iran, Islamic Republic of
نظر من این است
۱_ برجام در سطح بین المللی است و منافع و مضرات در سطح ملی ما دارد
۲_ مجلس اصولگرا نباید احساسی عمل کند نه تحت تاثیر ذوق زدگان قرار گیرد و نه افسرده شود بلکه با درایت بررسی کند
۳_ مجلس در بررسی برجام به " قوت ها و ضعف‌ها" و " فرصت‌ها و چالش‌ها " توجه کنند و با در نظر گرفتن هزینه و فایده ی تصویب(پذیرش) یا رد برجام ، تصمیم بگیرند
۴_ جلسه مشترک مجلس و اعضای شورای عالی امنیت ملی کشور تشکیل شود و با عقلانیت و بدور از منافع حزبی با نگاه منافع ملی مسائل را بررسی کنند
Iran, Islamic Republic of
اين اندكي شامل حدودا 50 ميليون نفر ميشه!!!
Iran, Islamic Republic of
اشتباه مثبت زدم
مردم به 100روزه درستش میکنم رای دادند.اخرشم با تفاضل ناپلئونی 0.7درصد رای اورد.
Iran, Islamic Republic of
این جریان هر دولت است که مردم را به تصمیم گیری وا می دارد نه شخص. اگر دولت احمدی نژاد در اواخر دولت خود این افتضاحات را به بار نمی آورد مردم به هیچ عنوان فکر این ورشکستگان سیاسی را هم نمی کردند با این فتنه ای که در کشور به راه انداختند و هنوز دامن خود را از آن پاک نکرده اند و این مذاکرات هم که می کنند وبه اسم خود مصادره کرده اند بدانند که با سرمایه دولت قبل دارند این کارها را می کنند که اگر نه این بود در سال 80 این کار را می کردند ...

مردم با وجدان خود تنها هستند و ....
United States
کدام ملت ...خدا یا این سادگی را از ما بگیر
اون نادان به توی دانا شرف داره
رای آوردن روحانی ارتباط چندانی با احمدی نژاد و عملکردش نداشت بلکه بخاطر عملکرد بد اصولگرایان بود.
عبدالله
من هم موافقم که احمدی نژاد محاکمه شود چون مثل مناظره ها پته خیلی ها را رو می کند. مثل جریان حضورش در مجلس پته خیلی ها رو می کند.
احمدی نژاد خیانت کرده بود تا حالا پدرش را از گور در اورده بودند.
چشم امیدمون به کنگره امریکاست تا این توافق رو تصویب نکنه.
از نمایندگان مجلس خودمون نمیشه انتظار داشت.
از شما بیش ازین انتظار نمیره که چشم امیدت به دشمن و بیگانه باشه.
Romania
شما ها دستتون رو دست جمهوریخواهان گذاشتید تا ایرانو نابود کنید-ننگ برشما باید اون دنیا پاسخگو جنگ طلبیتون باشید
Iran, Islamic Republic of
احمدي نژاد اتفاقا نادان نبود
خيلي زيرك و دانا بود اما و تمام خرابكاريهاش تعمدي
چرا كه او ....
مهدی
بعد هم حمایت کامل اصولگرایان و دلواپسان از آن دولت تا پای جان که باید پاسخگو باشند. مردم همواره اکثرشان اصلاح طلبان را قبول دارند
ببخشید نکنه انتظار داشتید به موسوی که نیومده کشور رو به آشوب کشید رای میدادند؟دوره دوم احمدی نژاد تا حد زیادی تحت تاثیر فتنه رو به ضعف گذاشت!
هستی
آخیش!!!
شما چقدر دلسوز این مملکتید!!!
حیف شما نیست که تو ایران زندگی می کنید!!شما نخبه ها باید تو آمریکا زندگی کنید!اونها خائنین به ایران رو خیلی دوست دارند و ازشون پذیرایی می کنن!
کمی آینده نگر و عاقل باشیم
تولید خیلی از کالاها در داخل مقرون به صرفه نیست و از چین وغیره میتوانیم ارزانتر وارد کنیم،پس چرا دنبال تولید هستیم؟!!!مثل البسه ،کفش ،محصولات کشاورزی ،خودرو،محصولات صنعتی و.....
قربونت برم عربستان هم فکرش مثل شماست
محمد حسین
چرا مقرون به صرفه نیست چون دولت ها مدام در حال خلق پول و ایجاد تورم هستند تو این شرایط تولید کننده نمیتونه سرمایه گذاری کنه چون سرمایش از بین میره حالا چرا دولت خلق پول میکنه چون درامد دیگه ای غیر از فروش نفت و منابع طبیعی نداره اصلا مهم نیست که فروش نفت و گاز مس الومنیوم اهن و ... چقدره مهم اینه که دولت برای اینکه بتونه این دلارارو بفروشه و خرج خودشو در بیاره باید پول چاپ کنه تورم ایجاد کنه تا وارد کننده ها این پولارو به هر طریقی که شده جمع کننو دلارارو بخرن و جنس وارد کنن
حالا شما تصور کنین دولت طی یک برنامه مدون از پیش اعلام شده مدام لیست واردات کالا هارو محدود کنه و پایه های مالیاتی رو افزایش و انضباط بده خودش رو هم کوچیک کنه و در نهایت ارتباط دلار بدون پشتوانه رو با پول ملی قطع کنه اون موقع ما برای رسیدن به یه انقلاب اقتصادی بدون افول (امریکا و اروپا) یه قدم فاصله داریم و اون جدی گرفتن انفاق و پرداختن خمس وزکاته
اگر این کالاها هم تحریم شدیم چی؟
مثل تحریم قطعات خودرو که در این چند سال خودرو وطنی ضعیف تحویلمون دادن
عبدالله
برای اینکه تولید ملی با اشتغال ارتباط دارد و واردات فقط برای تجار خوب است. البته اینکه تولید ملی هم باید کیفیت داشته باشد را قبول دارم
Iran, Islamic Republic of
خب آقای واقع بین مگه تو واردات اینها مشکلی پیش آمده، نکنه منظور شما برای وارد کردن کیف و کفش ما باید برنامه های هسته ای و فضایی و دسترسی به مراکز تسلیحاتیمون در اختیار تولید کنندگان خارجی بزاریم.
قاطی چرا کردی.روحانی درانتخابات میگفت ده درصد مشکلات مال تحریمه وبقیه مال سوءمدیریت.
داود
Iran, Islamic Republic of
هرچه بدبختی داریم از این تندروهای پایداری هست خدا مارو کمک کنه جهانیوز لطفا نظراتمو سانسور نکن
محمد
Iran, Islamic Republic of
درود به شرف بچه های جبهه ی پایداری که مثل شیر برای مردم و منافع نظام ایستاده اند
درود بر جبهه پایداری که در آینده کارکرد خوبشان به چشم خواهد آمد.
من نمیدونم چه حکمتی اصلا بحث ربطی نداره اقایون یاد گرفتند سریع میچسبند به احمدی نژاد عجیبه فکر کنم بمنظر آقایان اگه بچه تو خونشون قالیشون نجس کنه میگن تخسیر احمدی نژاد
نه آقای محترم. اگر قطعنامه ای که در زمان خ... تصویب شد در مجلس و دولت ایران امضا نمی شد هرگز کسی ایران رو بخاطر انرژی هسته ای تحریم نمی کرد.
طبق توافق جدید هم دوستان به قطعنامه ای رای دادند که یک بند اون این هست که اگر یک کشور بخواد ایران رو تحریم کنه شدنیه و روسیه و چین هم حق وتو ندارند....
فقط زاکانی و نادران و کوچک زاده و رسایی و نبویان و حسینیان .
اگر این بزرگواران نبودند یکه تازیهای حضرات دولتی پدر کشور رو درآورده بود.
متاسفانه تعدادی از نمایندگان بدجوری به خاطر پر کردن جیب خود برای دولت لابی
میکنند.
این بزرگواران زمان اقای احمدی نزادکجا بودند که ارزش پول ایران یک سوم شد و رکود وتورم به بیشترین میزان خود رسید وبابک زنجانی ها پیدا شدند در ضمن این افراد با هم فرق دارند
اول بگو خودت کجا بودی تا ما هم بگیم
Iran, Islamic Republic of
من بگم اون كجا بود ؟؟؟؟
همون جايي كه تو بودي
جواب بي ربط بي ربط است برادر
جواب هاي هوي است برو حرف زدنت رو ياد بگير بعد بيا اينجا نظر بده
این دولت بلدم بلدم که همه چیزو...چرا نمیتونه قیمتها رو پائین بیاره؟
مشکل جای دیگه است عزیز.مشکل از اینه که به جای زحمت کشیدن ،میخوایم مفتکی راحت باشیم که غیر ممکنه...
ایشان همان وقت هم بودند و اعتراض هم میکردند ولی شما اونقدر سیاست زده نشده بودید که ببینید و اکنون قضاوت شما بر اساس سیاست بازی و سیاست زدگی است.
اصولا این نمایندگانی که الآن روزه ی سکوت گرفته اند و عملکرد دولت را نقد نمیکنند در زمان دولت احمدی نژاد روزی نبود که بر علیه ایشان نطق نکنند.مانند ...و....و... و عده ای دیگر که پاچه خوار دولت شده اند.
اگر بازهم کسی که خواهان اقتصاد باز هست بیاد روی کار پول کشور افت می کنه... آخه مگه می شه برق و گاز و آب هریک دو و نیم برابر بشن بنزین دو و نیم برابر باشه مالیات های 50 درصد زیاد بشه و تورم نباشه؟ این که کشور بدتر از زمان احمدی نژاده حاصل رکود مطلق بازاره که هر بازاری بهش اذعان داره و الان ارزش واقعی پول به صورت نهفته پایین اومده و رکوده که باعث دیده نشدن این کاهش ارزش پول شده
شما فتنه کردید تا ارزش پول بالا بره؟!؟
فقط احمدی نژاد. این ها که نام بردی....
فقط زاکانی و نادران و کوچک زاده و رسایی و نبویان و حسینیان ؟؟؟؟
اینها در دوره احمدی نژاد کجا بودند؟؟؟
اگه الزایمر دارین ،برین ارشیوها رو ببینید.همین اقایان در مقابل اشتباهات احمدی نژاد هم قد علم میکردند.بی انصافی درمان نداره ولی فراموشی با اینترنت راهی برای درمانش هست.
Iran, Islamic Republic of
ما سرچ كرديم چيزي پيدا نكرديم شايد شما جوري ديگه سرچ ميكنيد
لطفا از آرشيوتون پيدا كنيد با ذكر منبع همه ببينند
آقای صالحی چرا دوست داری توافق بهم بخوره, اما در مصاحبه ها ازش دفاع میکنید!! این اسمش چیه??
اسمش چیزی نیست جز ...
متاسفم برای کسانی که ...
اقای صالحی این میزی که... اصلا وفادار نیست مخصوصا توی دولتی که سایه احمدی نزاد رو باتیر میزنن همون دولتی که جنابعالی توش وزیر خارجه بودی
این اسمش اینه : دروغگویی زاکانی
Iran, Islamic Republic of
کاش اینی که شما میگید بود...
کاش انقدر توافق خوب بود که با این که سابقه زاکانی جز صداقت و پاکدستی چیزی نداره، ما هم با اطمینان نظرشما رو قبول می کردیم...

ولی متاسفانه دم خروس بیرون زده...

کاش که زاکانی دروغ گفته بود...
بهروز کمالوندی:صالحی به جهت مصلحت راضی به تکذیب این ادعا نشده است!!!!
سیاح
Iran, Islamic Republic of
آقای زاکانی همه را درست گفت و بخشی از آنها را من مطلع بودم
از عجایب علیخانی اصلاح طلب بود که از مفسذ حمایت کرد و آبستراکسیون انجام دادند
فعلا هر کس از ظن خود چیزی می گوید
فقط باید منتظر بمانیم تا بررسی های کارشناسی توسط افراد خبره و امین انجام شود ،سپس مقام معظم رهبری اظهار نظر رسمی خود را در این خصوص اعلام نماید تا آنوقت ببینیم کجای کارهستیم.
Iran, Islamic Republic of
یعنی هیچ کس کاری نکند؟!

همه بارها به دوش رهبر باشد؟! فقط ایشان باید هزینه بدهند؟!
ایشان خودشان راه نقد بر برجام را باز گذاشتند.
Finland
قاعده منطقی اینه که هرکی اختیارات بیشتر و قدرت بیشتر داره مسئولیتش هم بیشتره!!
حضرت اقا بارها فرموده اند حتی یک دانشجوی تازه کار هم باید تحلیل داشته باشد. این بازیها رو برای تنها ماندن رهبر عزیزمان در صحنه ،درنیارین.
سخنان ایشان در سایتشان موجود است وبارها خطوط قرمز را در این دوسال فرموده اند.برجام هم که بالاخره نمایان شده.دیگه لقمه رو هم برایمان قورت دهند تا حالیمون شود !!!!!!
...والا 3000مدیر دولت قبل توسط روحانی کنار زده شدند وفقط عراقچی وصالحی گروه خونیشون به این دولت خورد.
Iran, Islamic Republic of
باید در این مورد توضیح صریح خواست از ایشون...
سامان
Iran, Islamic Republic of
آقای صالحی بصورت روشن در مچلس شرعا مسولیت توافق رو قبول کرده حالا چطور اقای زاکانی مطلب بدون سند رو میاد میگه لطفا کمی انصاف داشته باشید برای ما ملاک حرف نیست سند است
آیا این حرف تکذیب هم شد؟
همان امیدی که در زمان دادن رای به زنگنه داشتید
ولی من امیدم به کنگره آمریکا برا رد توافق بیشتر از مجلس خودمونه،...
آقای صالحی میدونن که چه ...ی به امنیت و اقتدار کشور زده اند و سخت پشیمان هستند و از خداشونه که مجلس توافق رو رد کنه ولی بخاطر فشارهای...بر اینها دارن از توافق دفاع میکنن.زیرا ...خواهان توافق باری به هر جهت هستند و فکر میکنند ملت برای توافقشون تره خورد میکنن.
...کیست که ندونه که چه کلاه گشادی سرمون گذاشتن؟
کیست که نداند که ...هیچ دغدغه ای برای امنیت و اقتدار کشور ندارد و فقط برای
قبضه کردن اختیارات تحت قدرت خویش است و برای مجلس و خبرگان و ...چه نقشه ها کشیده است.
صفا
خدا نگذرد از کسانی که این دولت ... را برسرکار آوردند ما هرچه ضربه میخوریم از خودیهای هست که نمیدانند درست و نادرست چیست
در روز قیامت من بسهم خودم جلوشان را میگیرم
شما تو روز قیامت خودت احتمالا به خاطر حمایت با تعصب باید یه خیلی ها پاسخ بدی
مردم این دولت را بر سر کار آوردند جنابعالی هم روز قیامت به فکر خودت باش نه یقه گیری از این و اون
همین مردمی که در انتخاب این دولت نقش دادند بد حق الناسی به گردنشونه!
سیددلسوخته
آره مجلس در این دوره کنونی هم به وظیفه انقلابی خودش عمل کرد والان اکثر دوستان فتنه هشتادوهشتی صاحب مقام و منصب در دولت هستند قضاوت با شما
Iran, Islamic Republic of
"روحانی با نگاه سیاسی به فساد راه احمدی نژاد را می رود".
این دولت در نقاط ضعف خیلی به دولت قبل شبیه است.
Iran, Islamic Republic of
احسنت

موافقم.
ali
وقتی قرارداد ترکمن چای امضاء شد مردم تا 50سال خوشحالی می کردند بعداز 50 سال گفتند ترکمن چای ننگین...
حال «برجام» هم بدتر از این قضیه خواهد بود بعد از 50 سال مردم دیگر اقدام مشترگ ننگین نمی گویند بلکه نبش قبر می کنن.
Iran, Islamic Republic of
الکییییییییییییییییییییییییییییییییییی میگی؟
این توافق حتی اگر تایید هم شود 100 درصد به 8 سال نمی کشد
علی
جناب آقای صالحی ایا این نقل قول از شما صحت دارد ؟؟؟
ali
Estonia
تا حالا پرسیدید چرا خبر آزاد سازی پولهای میلیاردی به سمع و نظر مردم نمیرسد ؟؟؟؟ برای اینکه عده ایی ماموریت دارند تا حواس مردم را به موضوعات دیگر گرم کنند تا کسی از پولهایی که به صورت میلیاردی بلوکه شده بودند و امروز آزاد شده اند گزارش تهیه نکنند و مدعی ایجاد نگردد یعنی ندانیم کجا خرج میشود و مبادا از این پول به سفره های مردم برسد . مردم در تحریم یار بودند ولیکن امروز که تحریم تموم شده و مردم باید از فشار خارج شوند ..... موضعات دیگر را وسط کشیدند یک جناح الکی شاد و دیگری نگران .. موضوع این نیست برادار . ما بیگانه ایم .شما هم بیخودی کامنت در مورد توانایی و یا عدم توانایی صالحی نذارید حق تان را مطالبه کنید من به عنوان قشری که در فشار مالی و اقتصادی بودم و دم بر نیاوردم امروز مزد صبرم را می خواهم . دلار 1200 می خواهم یخچال و لوازم خانگی ارزان. خودرو در خور شان و منزلت ایرانی نه پراید 20 میلیونی. خونه متری 3 میلیون و...
هستی
دقیقا همینطوره
اونی که از این توافق نفع سرشاری نصیبش شده آمریکا و غربه
...بالاخره موفق شد دم کدخدا رو بیاد!!
باید منتظر باشیم ببینیم غیر از تهدید و توهین چی به ما میرسه!!
س
Iran, Islamic Republic of
ما در روند مذاکرات شاهد عقب نشینی دو طرف بودیم
آمریکا که ۳تا سانتریفوژ را به ریسمیت نمی شناخت ۶هزار تا را پذیرفته است
ایران هم در گذشته ۲۰% غنی سازی را با ۱۹هزار سانتریفوژ با ۹۰۰۰کیلو اورانیوم ۵% غنی شده از دست داده به ۳/۷ % با ۳۰۰ کیلو می رسد
حال باید بجای عزا و یا جشن و پایکوبی و ذوق زدگی الکی ، بررسی شود
کمال
اره پاکی که موج میزنه تو نمایندگان
متن رو نخوندم ، همون عنوان کافیه...
تخصص آقای دکتر خیلی جالبه.
بله دوست عزیز تخصص دکتر زاکانی پزشکی هسته ای است و تخصص شما وامثال شما نخواندن گوش نکردن وقضاوت کردن و پیروی کورکورانه از جوسازی ها یک وقت نکنه وقتتون رو صرف کنید یک چنین مطالبی رو بخونید یهو یه چیزی می فهمید و وجدانتون بهتون میگه تاحالا اشتباه کردین راه رو عوضی رفتین برگردین
Iran, Islamic Republic of
یقین بدانید که این توافق خیلی بیشتر تامین کننده منافع آمریکا و غرب است و بعید است که این توافق در نظام سیاسی آمریکا رای نیاورد. دعوای آن روز کری با نمایندگان در مجلس وفیگورهای مثلا عصبانیت و کلافگی و... کری در مجلس و همینطور حرفها و بگو مگوهای وخط نشان کشدنهای اوباما با نمایندگان هم دعوای زرگری است برای رد گم کردن است وگرنه آنها خوب می دانند که در توافق به ظاهر برد-برد ما، بازی به نفع آنها تمام شده و از این توافق کاملا راضی اند. این نمایش ها هم برای انحراف ذهن دولتمردان و ملت ایران است. آنها خوب بلدند که چطور باهم تقسیم کار کنند ونقش پلیس خوب و پلیس بد و یک نمایش خیمه شب بازی را می توانند خوب اداره کنند.
دولتی ها رو به روی دوربین و رسانه ها چیزی می گویند و در خفا چیز دیگر.

نمونه هایی که دکتر زاکانی گفتند بسیار قابل تاملند: گفته های جناب صالحی، سرک کشیدن در زندگی مردم، رفتار مدیران یونسی و...
علی
وَإِذَا لَقُواْ الَّذِينَ آمَنُواْ قَالُواْ آمَنَّا وَإِذَا خَلَوْاْ إِلَى شَيَاطِينِهِمْ قَالُواْ إِنَّا مَعَكْمْ إِنَّمَا نَحْنُ مُسْتَهْزِئُونَ (14) اللّهُ يَسْتَهْزِئُ بِهِمْ وَيَمُدُّهُمْ فِي طُغْيَانِهِمْ يَعْمَهُونَ

مکرو و ...
احسنت دوست من .افرین.
Iran, Islamic Republic of
آقای جهان، لطف بفرمایید متن صحبت های آقای عراقچی در جلسه خصوص با شورای خبر صدا و سیما را انعکاس دهید تا ببینیم بعد از صالحی، آقای عراقچی چه گفته است.
انشاءالله که این توافق بهم بخورد که چیزی بجز خسران و ضرر برای ملت ما ندارد .
Romania
فقط بلدید حرف بزنید.
چرا دروغگویی دولت راستگویان رو افشا نمیکنید؟
Latvia
وایضاٌ شما هم یاوه گویی و تهمت زدن را
انچه عیان است چه حاجت به بیان است
واقعا متاسفم، اقای دکتر صالحی جلوی همه میاد تو مجلس قسم می خوره و تعهد میده که مسئولیت فنی توافق با بنده است ، بعدش اقا ی زاکانی برمی گرده میگه صالحی گفته دعا کنید توافق بهم بخوره
چی رو باید باور کنیم تو این مملکت//////////
گذشته افراد نشون میده کیه که راست میگه.ادم یه شبه که عوض نمیشه ؟میشه ؟
Iran, Islamic Republic of
معاون رئیس جمهور کشورمان در اولین واکنش پس از اظهارات علیرضا زاکانی نماینده مجلس شورای اسلامی، گفت: نمی‌دانم وی براساس چه استنادی این حرف را زده‌ و برایم بسیار سنگین بود.
محسن
از وقتی شعار "انرژی هسته ای حق مسلم ماست" رسما حذف شد, منتظر این روز بودم. همیشه میگفتم هر وقت شنیدید "مذاکرات پایان یافت و توافق صورت گرفت" یعنی تسلیم شدیم.
اقای زاکانی به جای اینکه بیای این اخبار و تو سایتت بزاری لطف کن بعنوان نماینده مجلس یقه اقا صالحی بگیر بگو اون قسم ها و شهادتین که تو صحن مجلس می گفتی ان چی بود این حرفی که الان می زنی چیه//////
خدایش تو این مملکت کی راست می گه
یکی به من بگه لطفا
رضا
Iran, Islamic Republic of
احسنت
Iran, Islamic Republic of
بالاخره آقای صالحی مسلمانه، و وجدانش این اواخر رهایش نکرد.
عباس
وا قعا جالبه چه تخصص های تو مجلس پیدا میشه!!!!!!!!
Latvia
متخصص بزشکی هسته ای!!!
اینا کی وقت کردن درس بخونن!!
Iran, Islamic Republic of
از زمانی که شما وقت فکر کردن نداشتید.
همون وقتی که اونا وقت کردن درس بخونن اینا هم وقت کردن درس بخونن امان از تعصب کورکورانه عزیز من چرا فقط میگی اینا ولی نمیگی کسانی که الان در راس دولتن کی درس خوندن البته همه هردو جناح عزیزان ما هستند منظورم این بود که انتقاد هم خوبه رو حساب وکتاب باشه
Latvia
وقتی جنگ تموم شد و اینا از جبهه به شهر برگشتن، همون زمانی که امثال شما مشغول خوشگذرونی و ...بودید اینها درس میخوندند
در پاکی دکتر همین بس که مخالفانش چیزی جز این بهانه ندارند...
بهانه ای که بارها جوابش رو دریافت کردن...
عجیب تر از اونی که با داشتن 5تا سمت بزرگ حکومتی ،از اسکاتلند ،ظرف چهارسال فوق لیسانس ودکتری گرفته که نیست ؟!
دمت گرم جناب زاکانی

قدردانشما هستیم که هنوز عرصه جهاد را رها نکرده ای...
محمدی
United States
شما وامثال شما از درد و بدبختی مردم چه میدانید؟
مردم به نان شبشان محتاجند چ رسد به پول دوا درمان؟
شما برای مردم چکار کرده اید که فقط وفقط ساز مخالف میزنید؟
صدقه سری این مردم به همه جا و همه چیز رسیده اید حالا .....
یکی به سفر فنلاند میرود درحالی که مردم به امامزاده محلشان هم نمیتوانند بروند
مسعود
شهدا و جانبازاني كه عزيزترين سرمايه يعني جانشان را بر سر اعتقاداتشان گذاشتند هرگز مانند امثال تو فكر نمي كردند كه اگر اينگونه بود هرگز حاضر به جانفشاني نمي شدندبراي آنها عزت نفس و استقلال و آزادگي و ناموس و اعتلاي اسلام بسيار عزيزتر و مهمتر از نان شب و شكم و راحت طلبي دنيايي بود.
شماه هم اگه فكر كردي كه غربيها و آمريكاييها به اين راحتي نان بر سر سفره ملت ايران يا به قول تو وامثال تو مردم فلاكت زده و بدبخت و محتاج ايران مي گذارند و با رفع يك شبه تحريمها ,ايران را به كشور گل و بلبل تبديل كرده ومردم ديگر به نان شبشان محتاج نخواهند بود, خيلي از مرحله پرت هستي و بايد گفت بدبختي اصلي اين ملت , احتياج به نان شب نيست بلكه وجود تفكراتي اينچنيني در امثال شماهاست كه با سرخوشي و خوش خيالي مفرط خود ,گله هاي گرگ و كفتار را به جاي گله آهو و گوسفند اشتباه گرفته ايد و به اميد دوشيدن شير آنها براي رسيدن به اين گله از يكديگر سبقت مي گيريد و پايكوبي وجشن و سرور به راه انداخته ايد. خوش خياليهاي شماها در خوش بينانه ترين حالت از جنس همان خوش خياليهايي است كه قراردادهايي ننگين همچون تركمانچاي و گلستان و...را در دوران سياه قاجار و پهلوي بر گرده ملت ايران تحميل كرد.
عزیزجان ،درد مردم سوءمدیریت وبی برنامه گی دولتی ورشوه وفساد اداری واقتصاد تورم زای نفتی ورانت واقازاده وانحصاره.الانم که همه مدیران دولتی از سیف تا طیب نیا تا اخوندی تا نعمت زاده میگویند با رفع تحریم معجزه ای رخ نمیده.
د جواب بده خب
خب مرد حسابی تو این دو سال این دولت چی کار کرده غیر از گفتن حرفهای قشنگ قشنگ
مگه نه اینکه همه مدیرای دولت قبلو اخراج کردن مگه نه اینکه همه جا میگفتن توافق بشه همه مشکلات حل میشه پس چرا حالا حرفشونو پس گرفتن
علی عبقری
Iran, Islamic Republic of
اگه دوزار سواد داشتی و بجای نق نق زدن یکم مطالعه می کردی می فهمیدی که تو این دوسال تورم از 45 به 15 درصد کاهش و رشد اقتصادی از -6 به 2 درصد افزایش پیدا کرده تازه اگه بازم متوجه نمی شی به نرخ دلار توجه کن که با ثبات شده یادت هست یک شبه از 1000 شد 3000. پس خدا رو شکر و به جون این دولت دعا کن.
از نظرشما مردم بی سوادن ولی همین مرم بی سوادمی فهمن که در طول یک سال بنزین از لیتری 400تومان (سهمیه ای )به لیتری 1000تومان رسید یعنی اردیبهشت 93شد 700تومان و اردیبهشت 94 شد هزارتومان اون موقع بسیاری از مردم با همان 60لیتر به قیمت لیتری 400تومان مشکلات خود را حل می کردند یعنی در ماه 24000تومان پول بنزین می دادند که کفایت می کرد ولی امروز باید همان مقدار بنزین را 60000تومان بخرند این یعنی 150درصد گرانی بنزین حالاگرانی آب وبرق وگاز غیره را نمی گویم آقای با سواد آآآآآ
محمد
Latvia
وزارت اطلاعات در این مملکت چکار میکنه ؟ تهدیدات امنیتی از این بالاتر و بیشتر ؟چرا باید کسیکه غنی سازی 3.5 درصدی را ایجاد کرده اخراج و در آب و فاضلاب بکارگیری شود !!!!!
این حرف ها کامنت است که در جهان نیوز است کجا اثبات شده که کسی اخراج شده است
اینو قبلا پدر شهید احمدی روشن گفت که همکارای پسرش شهیدشو اخراج کردن
مسعود
ازآقاي دكتر صالحي انتظار بهتر و بيشتر از اينها ميرفت كه مصالح ملي نظام را فداي ... نكند. اما متأسفانه ايشان هم .... و اينگونه با منافع ملت و نظام بازي مي نمايد!!!
در تريبونهاي رسمي و در صدا سيما تمام قد از نتايج مذاكرات با غربيها دفاع مي نمايد و آن را مي ستايد اما در خفا و در باطن از نتايج آن نگران است!! گيريم كه با اين مخفي كاريها و سياسي كاريها پست و مقام خود را حفظ كردند, اما واقعا" جواب خدا و خون شهدا را چگونه خواهند داد؟؟
در اين دولت از امثال آقاي ... و خيلي از وزرا و دستيارانش خيلي نمي توان توقع حفظ منافع و دستاوردهاي انقلابي نظام و اسلام را داشت چون از همان اول هم در يك فازي جداي از فاز انقلابي گري و اعتماد به نيروهاي انقلابي و حزب الهي وارد ميدان شدند وسابقه آنها هم به واسطه پيروي و حرف شنوي از افرادي همچون ه. ر اين را ثابت مي كند كه خيلي اعتقادي به حفظ آرمانهاي امام و رهبري و شهدا نداشته و ندارند. اما از جناب آقاي دكتر صالحي بعيد بود كه سياسي كاري را سرلوحه كارشان قرار دهند و همان بيراهه اي را بروند كه ...
Latvia
یکی از مشکلات اساسی کشورما اینه که وزارت اطلاعات آنطور که باید به وظایف و مسئولیتهایش بویژه در مبارزه با مفاسد اقتصادی عمل نمیکند . هیچکس هم این واقعیت را نمیبیند و بفکر اصلاح آن نیست ! چرا نباید از وزیر اطلاعات توضیح خواست و او را باز و خواست نمود ؟ چرا نباید پرسید نیروهای انقلابی و خدوم و خبره این وزارتخانه کجایند و چرا منزوی شده اند .
نواب
Germany
مشکل ما اینه که وزارت اطلاعات مستقل نیست از دولت...، اگر سازمان امنیتی و اطلاعاتی داشتیم خیلی بهتر بود.
خود دكتر صالحي حي و حاضر است و نيازي نيست كه ازقول ايشان نقل قول شود. بهتر است تخريب نكنيد بدانيد كه ملت دنبال اين توافق هستند و مجلس هم نيازي به تائيد ندارد. فعلا دنبال تعطيلات تابستاني باشيد. مشكلات مردم بي خيال شماها استراحت كنيد!!!
ملت هم لابد متوهمین خود بی شمار دان هستند که وقتی نه شنیدند میروند سراغ سطل اشغالها !
يعني توقع داري ايشان بيايند در مجامع عمومي و صراحتا" از مضرات توافق باغربيها صحبت كنند؟؟!! البته حقي كه نظام و خون شهدا و امام شهدا و خانواده هاي شهدا و جانبازان بر گردن مسئوليني همچون دكتر صالحي داشته و دارند,ايجاب مي نمايد كه چنين كاري را با شهامت و جسارت انجام دهند اما چه كنيم كه عشق به ....اجازه چنين كاري را به ايشان نمي دهد.
Latvia
متاسفانه آقای ...هم بعضا ملاحظه کار انه عمل میکند . منبع موثقی میگفت وقتی گزارشات مستند فساد اخلاقی عده ای از نمایندگان دوره های قبل مجلس را به ایشان دادیم اینطور توجیه می کرد که چرا وارد مسایل اخلاقی نمایندگان میشوید !!!!
رضاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
قال‌الصادق(ع): «ما ابالی الی من ائتمنت خائنا او مضیعا»
امام صادق(ع) فرمود: از نظر من، تفاوتی نمی‌کند که به خائن اعتماد کنم یابه ضایع‌کننده (نامتخصص). (1)
__________________
1- تحف‌العقول، ص 270
Iran, Islamic Republic of
کنتور که نداره...
Iran, Islamic Republic of
مسئوليت فني (هسته اي) مذاكرات با دكتر صالحي بوده حالا خودش بياد بگه دعا كنيد بهم بخوره خيلي با منطق جور در نمياد
Iran, Islamic Republic of
من با توجه به صحبت ها ومصاحبه های متعدد اخير آقای دکتر صالحی در جاهای مختلف بعيد می دانم نقل انجام شده صحيح ودرست باشد لذا سخنران محترم لازم است در اسرع وقت حرفشان را اصلاح وتوبه کنند.
شما بعید دانستید, یعنی علم قطعی به موضوع ندارید! پس کسی رو بر اساس ظن خودتون به توبه کردن دعوت نکنید.
شما برای گناهان خودتون که بهش علم و آگاهی دارید توبه کنید. اینطور برای عاقبت کارتون بهتره.
اراکی
Latvia
البته با توجه به شناخت و سابقه ای هم که از آقای زاکانی سراغ داریم ایشون هم حرفی بدون سند و مدرک نمیزند و در موضع گیری هایش منطقی و معتدل است هر چند جریاناتی سعی دارند ایشون را افراطی معرفی کنند تا مفاسد و انحرافات خودشون را لاپوشی کنند .
Latvia
صالحی بیاد تکذیب کنه خیلی سادستا !
بعید می دانی ولی یقین که نداری به خاطر فاصله ی بعید تا یقین لازم است شماهم از قضاوت بدون یقین خود توبه کنی
با روی کار آمدن این دولت بهترین نیروها و بهترین دانسمندان را از سازمان انرژی اتمی بیرون کردند و پستهایی به آنان دادند که اصلا با مدرکشان همخوانی ندار علت اخراجشان فقط و فقط چون در دولت گذشته روی کار آمدند اخراجشان نمودند داشتن سواد برایشان اصلا مهم نیست فقط بخاط غرض ورزی که با دولت گذشته داشتند بی گناه وار اخراج شدند ، یا علی
Iran, Islamic Republic of
احسنت واقعا حق گفتی. دانشمندان شهید هسته ای عزیز همه ملت از رویتان شرمنده اند. و کاری از دستشان بر نمی آید.
Norway
دوستان محترم جهان نیوز

اقای زاکانی اشاره گذرایی به انچه که قدری مبسوط تر عرض خواهم کرد داشتند .

متاسفانه مطلبی را از برخی از داخلی ها و اخیرا امریکایی ها زیاد میشنوم و ان اینکه دانش هسته ای در کشور ایران نهادینه شده است و نمیتوان انرا سلب کرد . منظور امریکاییها که مشخص است . به ویترینی شدن این صنعت در ایران تنها چند متری فاصله ندارند . بایدهم این حرف ها را بزنند .
لیکن انهایی که در سمت خودی این حرف ها را میزنند بایستی توجه کنند که تکنولوژی بذری نیست که هرموقع خواستی بکار ی و چند وقت بعد از ان درو کنی . فهم تکنولوژی و رسیدن به خلاقیت در این حوزه اصلا ان چیز ی نیست که عده ای فکر می کنند .
شما در مورد فلان سیستم اطلاعات کاملی هم داشته باشی ، ضرورتا فرهنگ مهندسی برایت ایجاد نمی کند .نهایتا میشوی کپی کار ی مانند ایران خودرو .همان را غربیه انجام می دهد با کیفیت بالا . حال انرا بده بدست مهندسی که فرهنگ و ذهنیت انجام کاررا از طریق ممارست و فهم چگونگی نزدیک شدن به مسائل نداشته باشد . امکان ندارد که بتواندکیفیتی مناسب ایجاد نماید ، چه رسد به اینکه هنوز ما در صنعت هسته ای در اول راه هستیم .
سرنوشت قطعات خودرو را نمی بینید ؟ ایاواقعا هزینه های تمام شده اجازه افزایش کیفیت رانمی دهد ؟
پشتوانه ما شرایطی است که فراهم شده و در بستر ان عده زیادی در این حوزه مشغول شدند و به قابلیت هایی دست یافته اند. با محدودیت هایی که گذاشته شده است - مثل سانتریفوژ ها و ......... - اکثر این متخصصین بانزواخواهند رفت و خواهند پوسید.
وقتی نمی توانی تحقیق کنی و بسازی معنی ان چیست ؟ ایجاد اجماع و تربیت نسلی که بتواند این راه را ادامه دهد خود نیازمند شرایط جدیدی خواهد بود .10 سال و 15 سال (فعلا ) معطلت می کنند . خودش یک عمر است . لذا اگر مولفه های موثر در حوزه هسته ای را شامل موارد استراتژیک زیر بدانیم :

1- نیروهای متخصص در این زنجیره از تحقیق و توسعه تا ساخت و تست و بهره برداری
2- توانمندی های به عینیت یافته موجود
3- عزم و حمایت سیاسی از این حوزه از صنعت

طبق طرح امریکایی ها از طریق تحت فشار قراردادن اقتصاد با توجه به وجود برخی از صداهای مخالف داخلی و علیرغم حمایت برایند نظام، رفتند سراغ ضعیف ترین حلقه( ایتم 3) که انرا بزنند. اگر انرابزنند بالطبع دومین حلقه بشدت تضعیف خواهد شد ( یعنی ایتم 2 ) . برجام دارد همین را می گوید . منظور ازمسابقه 2-3 که مقامی اخیرا گفت نیز همین است . یعنی پوئن هایی نیزدادیم . حال بماند که این امار تا چه حد درست است . البته بنده به این حجم از اعتماد بنفس مسئول مربوطه که علیرغم شواهد عدیده این چنین فرمودند غبطه می خورم .
و نهایتا اخرین مرحله از این حلقه سه تایی ایتم 1 است . ان که تحلیل رفت که خواهد رفت یعنی چیز زیادی از حوزه هسته ای برای کشور نخواهد ماند. یعنی سطح توانمندی در هر سه حوزه را در جهت منفی همسان کردند . در ان مرحله البته الترناتیو های دیگری نیز دخالت خواهند کرد که همان اندک را نیز جمع کنند .
حال یکی ممکن است بگوید اقا توبرو به همان کار فنی خودت برس . کلان نگری کار امثال تو نیست . در جواب این دسته از افراد عرض می کنم که بالاخره ما هم میتوانیم حدس بزنیم چه عواملی باعث شده است تا بخشی از مسئولین تا این حد از خطوط قرمز اعلام شده فاصله بگیرند .

حتی میتوان شرایط پس پرده مذاکرات را نیز حدس زد . نظرات موافق و مخالف را از هر طیفی مطالعه کردم .
...بالاخره مسئله خیلی پیچیده نیست .ملاحظات مختلفی هست . بافت فرصت طلب جهانی را هم می شناسیم . همه رفیق جیبشان هستند . فشارهایی که به ایران وارد میشود را هم می دانم چه از طرف غربی ها و چه از طرف چین و روسیه بخصوص چین فرصت طلب . ولی اینرا هم می دانم که خداوند درقران گفته هیچ راهی را قرارندادیم تا کافران بر شما مسلط شوند . اگر مسلط میشوند علل انرا در خود بایستی جستجو کرد ( قاعده نفی سبیل ).
حکایتی را برایتان بگویم
بیمار : دکترجان میشه این دست مارا قطع کنی بزودی چرک می کنه
پزشگ با تعجب : اقا جان نیازی نیست . بهداشت را رعایت کن داروهایت را هم بموقع بخور چرک نمیکنه
بیمار : اقای دکتر اخه اینهایی که گفتی کار من نیست . حالش را ندارم رعایت کنم
پزشگ : خوب بجای دستت باید مغزت را جراحی کرد چون بالا خانه ات ایراد دارد .
حال مثال ماشده است . ما خطا می کنیم و توقع داریم با این خطاها بهترین نتیجه را هم بگیریم . نمی شود . طبق سنت های خداوند جلو نروی معلق هم بزنی نابودی . خوانندگان می دانند اشاره حقیر به چه ضعف هایی است .
Russian Federation
اين يعني حرف حساب.
اگر آقای صالحی خواستار برهمزدن توافق بوده چرا الان آن را بیان می کنید
چرا قبلا نگفتید
طراحي سايت
Moldova, Republic of
بلاخره خودشون بهتر میدونن چی به صلاح مملکته
ادیب
Iran, Islamic Republic of
جناب زاکانی به اصطلاح متخصص تا کی با این مسئله به این مهمی جناحی برخورد می کنتید تمام کنید این عداوت و دشمنی با مردم را
بنظرم99 درصد حرف آقای زاکانی حقیقت داشته باشه چون فریدون عباسی دانشمند هسته گفت آقای صالحی صادقانه برخورد نکردند؟
دکتر صالحی: بنده اینجا آمده‌­ام که شهادت بدهم مسئولیت شرعی، وجدانی، عرفی و عقلانی آنچه را که در بعد فنی به دست آورده‌ایم، می‌پذیریم.
رفیعی
Iran, Islamic Republic of
شتر سواری که دولا دولا نمی شه اگه می بینید حق 70 میلیون نفر ونسلهای بعدی داره پایمال میشه با ایکاش گفتن نه با اعتراض وافشاگری ومجاهدت از حق دفاع کنید سکوت شما در پیشگاه الهی گناه کبیره و شریک ظالم جهانخوار و... بترسید از فردای قیامت و دادگاه عدل الهی...
رضا
تاريخ خواهد نوشت که...
تا قبل از اين ما ميگفتيم امضاي هيچ روحاني پاي قراردادهاي ذلت بار نبوده است اما بعدا فرزندان ما چي بايد بگويند؟
United States
اين بنده خدا را وزير خارجه كنيد تا بفهمد يك من ماست چقدر كره دارد و ...
مسعود
اگر وزير خارجه ما توانست به مدت فقط يك هفته از حال و هواي يك عمر زندگي درآمريكا بيرون آمده و خودش را جاي والدين شهدا و پدرومادرهايي قرار دهد كه يك يا دو يا سه وحتي تا پنج فرزندعين دسته گلشان را دودستي تقديم اسلام و انقلاب و ايران كرده اند,اگر توانست خود را درجايگاه و موقعيت و فضاي آكنده از درد و رنج و بيماري يك جانباز قطع نخاع و يا شيميايي قرار دهد كه عليرغم سابقه حدود" 30 ساله تحمل اينهمه دردهاي جانكاه هيچ اجر و مزد و پاداش و تمنايي هم جز كسب رضايت خدا واعتلاي كلمه لا اله الاالله و حفظ عزت و استقلال و كرامت ايران و ايراني وزير بار ذلت و خواري و حرف زور دشمنان نرفتن نداشته و ندارند,اگر توانست اين حس را در خود ايجاد كند كه آزادگان سرافراز ما در مدت 8 سال اسارت در زندان بعثيهاي پست فطرت وحشي همه شكنجه ها و هتك حرمتهاو سختيهاي طاقت فرساي اسارت را به جان خريدند اما داغ حتي يك لبخند رضايت را بر دل سياه آن از خدابي خبران مزدور گذاشتند, آنگاه خواهد توانست از جايگاه يك مرد ديپلماسي پر قدرت و عزتمند و با شهامت و يك سياستمدار دشمن شناس بابصيرت در برابر دشمنان اين ملت قد علم كرده و تمام قد از حقوق حقه ملت ايران و آبرو واعتبار و حيثيت اسلام و ايران و ايراني دفاع نمايد. آنوقت ديگر هيچ ايراني منصف و دلسوز وحزب اللهي ,دلواپس سوتي دادنهاي او نخواهد شد و..... آنگاه ديگر رهبر حكيم و بصير و آگاه انقلاب مجبور نخواهند شد هراز گاهي شخصا" وارد معركه شده و حد و حدود آرمانها و خطوط قرمز نظام را براي ايشان و همفكرانش ترسيم نموده و ياد آور شوند و جلوي زياده خواهيهاي دشمنان طماع را بگيرند.
و...............آنگاه جناب وزير خارجه ما خواهند فهيمد در اين دنياي پر از مكر و حيله و زر و زور و تزوير و جنايت و وحشي گري يك من ماست چقدر كره داره.!!!!!
سیاح
Iran, Islamic Republic of
ظریف هم مثل آقای زاکانی عمر خود را در خاک و گرما و سرمای جبهه می گذاشت و مثل آقای زاکانی با بدن مجروح زندگی می کرد تا می فهمید دغدغه نظام و انقلاب یعنی چه ?!
لعنت خداوند متعال بر دروغ و دروغگو
ولعنت خدا بركتمان كننده حقائق پشت پرده.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
با سلام
آمریکا دشمن یقینی مسلمانان است
از سخنان امام (ره) و حضرت آقا امام خامنه ای استفاده کامل کنید
وصیت نامه شهیدان را ملاک عمل قرار بدیم
موضوع طبس را جدی بگیریم
و مذاکره با استکبار را فراموش کنیم
جناب زاکانی درود بر دوستان شما در بهشت زهرا
قلبمان شاد شد
و خطاب به شما جناب زاکانی (آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند)
التماس دعا
عطا
Iran, Islamic Republic of
ضمن تشکر از اطلاع رسانی آن شبکه محترم خبری ، در مورد آن بخش از اظهار نظر جناب آقای زاکانی در مورد کرسنت خواستم بعنوان یک مطلع این نکته را یادآور شوم که اولا ایران هنوز محکوم به هیچ رقمی نشده است که ایشان ارقام 14 یا 30 میلیارد دلار را اعلام نمودند ، ثانیا بعلت قصور مدیران وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران در دولت هشتم و نهم متاسفانه از ظرفیت قانونی قرارداد از جمله بند 7-10 قرارداد که اشعار میدارد " که چنانچه قیمت انرژی در منطقه خلیج فارس تغییرات فاحش داشته باشد ، شرکت ملی نفت ایران می تواند فرمول جدید قیمت به شرکت کرسنت اعلام و اگر آن شرکت نپذیرفت ، شرکت ملی نفت ایران پرونده را جهت احقاق حق به دیوان داوری لاهه ارجاع نمایند " ، متاسفانه در زمانی که قیمت نفت خام از 10 دلار (زمان عقد قرارداد) به 100 دلار افزایش یافت بجای ارجاع پرونده توسط شرکت ملی نفت ایران به دیوان داوری لاهه بعلت قصور مدیران ، شرکت کرسنت به دیوان داوری لاهه رفته است و درخواست غرامت می نماید .
شما و باندتان مثل اینکه از لغو تحریمها حسابی ناراحت میشوید چرا؟؟؟؟؟...
این تهمت بزرگی است که سردسته های باند در راس قدرت به منتقدان هسته ای می زنند در صورتی که منتقدان هم دوست دارند هرچه زودتر تحریم ها برداشته شوند نکته ای که هست این است که خوشبینی ساده لوحانه را قبول ندارند وترس آنها که به حق هم هست از این است که ما هول حلیم توی دیگی بیفتیم که تا مغز استخوانمان را بسوزاند و به توافقی تن دهیم که نه تنها تحریمها را لغونکند بلکه تمامیت ارضی واستقلال مملکت را به خطر بیندازد والا اگر ترتیبی در توافقنامه پیش بینی شود که مثلا ما 1000سانتریفیوژ را که کم کردیم آنها بخشی از تحریم ها را بردارند ومثلا به ما 20فروند هواپیما بفروشند وقتی تجویل گرفتیم تعدادی سانتریفیوژ دیگر را کاهش دهیم چیزی مثل مبادله اسیران بین دو کشور پس از پایان جنگ ولی آنها می گویند ایران اول فردو را به 1000سانتریفیوژ برساند نطنز را به 5000کاهش دهد 10000کیلو موادغنی شده را به 300کیلو کاهش دهد قلب راکتوراراک را در آورده و آن را با بتن پر کند که دیگر قابل برگشت نباشد تا بعد ما تحریم ها را تازه تعلیق کنیم دوستان عزیزی که مارا با برچسبهائی مانند کاسبان تحریم وغیره می نوازید انصافا خودتان در معاملات روزانه و در زندگی خصوصی تان حاضرید با کسی که هیچ اعتمادی به او ندارید چنین معامله ای بکنید خداوکیلی انصاف را در نظر بگیرید و گرایش های سیاسی را کنار بگذارید وقضاوت کنید
امین
به قرآن قسم تنها کورسوی امیدم به مجلسه که اجازه تصویب این عهدنامه... رو نده. فلانی ...گفته از فتح خرمشهر بالاتره!
...به قرآن قسم میرم از این مملکت اگه نماینده ها کاری نکنن.
توروخدا نرو اين مملكت بي صاحاب ! ميمونه
علی
Iran, Islamic Republic of
زرشک، مگه همش باید نخبه فرار کنه
لازم است اقاي صالحي و ايشان روبروي دوربين بأهم روبرو شوند تا تكليف روشن شود ... صحبتهاي اقاي زاكاني نياز به راستي ازمايي دارد ...
صالحی مگه بیکاره که برای اثبات دروغ زاکانی از وقتش برای اینکار هزینه کنه؟!!
United States
دعا کنید یا تلاش ؟ وزرا و وکلای ما را ببین؟
همین جو نمایندگان بودند که هشت سال سکوت کردند تا این همه قطعنامه صادر بشه حالا دلواپس شده اند ولی نه دلواپس مردم اینها دلواپس خود شده اند