شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱۴

چرا نیلی گزینه اصلی نبود؟/ سخنان تامل‌برانگیز یک اصلاح‌طلب

چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۳۱
کد مطلب: 388745
یکی از نمایندگان اصلاح‌طلب بهارستان مجلس تلویحا با تایید "گزینه اصلی نبودن نیلی احمدآبادی" گفت: من به عنوان رييس فراكسيون اهل سنت مجلس به نيلي راي مي‌دهم اما من به تنهايي؟ خب دولت هم حمايت كند حالا يا مهره اصلي يا فرعي. چرا بايد اين فرهنگ را در مجلس ايجاد كند؟ مهره اصلي خود را معرفي مي‌كرد و با فراكسيون‌ها و كميسيون‌هاي مجلس همكاري مي‌كرد تا شاهد يك حركت زنده در مجلس مي‌شديم.
چرا نیلی گزینه اصلی نبود؟/ سخنان تامل‌برانگیز یک اصلاح‌طلب
به گزارش جهان، عابد فتاحي، نماينده اروميه در مجلس و از چهره‌هاي اصلاح‌طلب بهارستان در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد گفت: به عنوان رييس فراكسيون اهل سنت مجلس شوراي اسلامي، اعلام مي‌كنم كه به وزير پيشنهادي راي مي‌دهم. اما نه به دليل اينكه شناختي از آقاي نيلي احمدآبادي دارم، بلكه اين راي را به حسن روحاني تقديم مي‌كنم. به اعتبار شخصي كه ايشان را معرفي كرده است. اما متاسفانه در چند روز اخير بعد از معرفي وزير پيشنهادي علوم شاهد صحنه‌هايي بوده‌ايم كه باورنكردني است. واقعا دولتي‌ها در اين مورد كم كاري مي‌كنند. معاونت‌هاي پارلماني كم‌كاري مي‌كنند. من به آقاي نصيري قيداري كاري ندارم. غير از آقاي نصيري كسي تاكنون با ما تماسي نگرفته است. آيا دولت حمايت ما را نمي‌خواهد؟ اصلا چنين سستي تاكنون نديده‌ام. با اينكه يكي از طرفداران دولت هستم، البته نه به عنوان وكيل الدوله بلكه به عنوان نماينده‌يي كه منافع ملت را در دولت يازدهم تامين مي‌كنم، يك‌بار مجبور مي‌شوم اين انتقاد را بيان كنم. با اين شيوه مديريت روحاني در ارتباط با مجلس بايد گفت كه دولت وي با نمايندگان خيلي فاصله گرفته است. نمي‌دانم چه دليلي دارد در حالي كه در مجلس نهم اكثريت مجلس با دولت همكاري مي‌كنند اما نمي‌دانم چرا اينها اينقدر با نمايندگان سرد هستند. شايد مخالفين دولت به ۵۰ نفر هم نرسد. ولي شما با دويست نفر باقيمانده چرا نبايد ارتباط بگيريد؟ من به‌شدت به اين سياست دولت انتقاد دارم. اين را هم اعلام مي‌كنم كه مردم تشنه اصلاحات بودند، تشنه اين‌گونه مديريت دولت روحاني نبودند. چرا اين مسائل را به سر ما مي‌كوبند. جالب اينجاست كه شش ماه گذشته و نمي‌دانم اين چه سياستي است كه افراد وابسته به اصلاح‌طلب نسبت به حمايت از اين دولت تحت فشار قرار دارند. چرا بايد اين‌گونه باشد.

وی افزود: وزيري معرفي كرده‌اند كه مي‌خواهد براي اخذ راي اعتماد وارد صحن شود. آن‌وقت نه با فراكسيون‌ها و نه با كميسيون‌ها رايزني نكردند. من به عنوان رييس فراكسيون اهل سنت مجلس به نيلي راي مي‌دهم اما من به تنهايي؟ خب دولت هم حمايت كند حالا يا مهره اصلي يا فرعي. چرا بايد اين فرهنگ را در مجلس ايجاد كند؟ مگر ما قرار داشتيم مسير احمدي‌نژاد را برويم؟ مهره اصلي خود را معرفي مي‌كرد و با فراكسيون‌ها و كميسيون‌هاي مجلس همكاري مي‌كرد تا شاهد يك حركت زنده در مجلس مي‌شديم. الان وضعيتي شده كه نماينده‌ها شوخي مي‌كنند و مي‌گويند نه موافق و نه مخالفي صحبت نكند و راي‌گيري كنيم. اين ناشي از برنامه‌ريزي غلط دولت است. در تاريخ ۱۰۰ ساله مجلس اين حركت دولت بي‌سابقه است. آيا انتظار از دولت اين بود؟ از حجت‌الاسلام مجيد انصاري و مديراني كه در صندلي‌هاي خانه ملت به نام دولت نشسته‌اند انتقاد شديدي دارم. اطمينان مي‌دهم به تمام اصلاح‌طلبان كه اگر اينها بر اسب غرور سوار شدند مردم به راحتي از اينها چشم‌پوشي مي‌كنند.

به گفته فتاحی "اتفاقا در مورد استيضاح جنتي هم امضا جمع كردند. دولت نه تنها خودش حمايت نمي‌كند بلكه اجازه نمي‌دهد ما حمايت كنيم و اين سبب مي‌شود كه شرايطي ايجاد شود كه قابل پيش‌بيني نيست. امكان دارد كه راست و چپ دولت را بزنند. من كه اينقدر به نفع دولت كار مي‌كنم خودم را در معرض خطر مي‌بينم. حداقل يكي از اينها بگويد كه ما نمي‌خواهيم وزير پيشنهادي ما راي بياورد. ما تحت فشاريم. بسياري از مديران استاني اعم از استانداران و فرمانداران جواب تلفن ما را هم نمي‌دهند مگر اينكه مديران دولتي بازمانده از دوره احمدي‌نژاد باشند. آقاي روحاني، علاقه‌يي به سياست نداريد و نمي‌خواهيد در آينده نقش سياسي در ايران داشته باشيد؟ بگوييد تا ما ميدان را براي اين كشور باز كنيم. اين كشور نه متعلق به اصولگرايان است و نه متعلق به اصلاح‌طلبان اين كشور متعلق به ايرانيان اصيل است. يعني ۷۷ ميليون ايراني. من احساس خطر مي‌كنم. اين‌طور وزير معرفي مي‌كنند؟"
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *