پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
نرگس آبیار:

همه چیز در پایتخت متمرکز است

پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۲۵
کد مطلب: 448946
نرگس آبیار گفت: نباید به مضامین سطحی بپردازیم و مخاطب‌ را با ساخت آثار بی‌کیفیت به سمت رسانه‌های دیگر سوق دهیم این طور تماشاگرمان را به ساده‌پسندی ترغیب می‌کنیم از طرفی برای شکوفایی استعداد‌ها نباید همه چیز در تهران متمرکز باشد.
به گزارش جهان، نرگس آبیار در گفت‌وگو با فارس گفت: این روزها همه چیز در تهران اتفاق افتاده  و اکثراً تمام مواردی که احساس نیاز نسبت به آن ها وجود دارد در پایتخت تمرکز پیدا کرده که اصلا خوب نیست و به نظرم برگزاری جشنواره های مختلف در شهر های دیگر کشور اتفاق مبارکی است.
 
نرگس آبیار کارگردان سینما در ارتباط با این که آیا در کارنامه کاری اش امنکان دارد که به سمت ساخت سریال و یا تله فیلم ها برود گفت: تفاوتی بین فیلم ویدیویی و فیلم سینمایی نمی بینم هر دو می‌توانند نقش یکدیگر را بازی کنند یعنی یک تله فیلم  می تواند در حد و اندازه یک فیلم سینمایی بلند ساخته شود و یا برعکس. کما اینکه فیلم آفریقای هومن سیدی پس از ساخت ویدیویی تلقی شد ولی به نظرم حد و اندازه اکران را داشت .
 
کارگردان « شیار 143» در ادامه افزود: به جز در کیفیت ساخت تفاوت دیگر تله فیلم در بودجه کم آن است که می‌شود با بودجه ای بسیار کمتر از فیلم سینمایی آن را ساخت و معمولا یک سری بازیگران تلویزیونی در این فیلم‌ها بازی می‌کنند. تفاوتها در نوع دکوپاژ است که در فیلم ویدیویی شبیه کار تلویزیونی است . فارغ از این تفاوت‌های اندک امروزه  بهترین آثار سینمایی دنیا دارد با دوربین های  دیجیتالی ساخته می‌شود.
 
 کارگردان « اشیا از آنچه  در آیینه می‌بینید نزدیکترند» گفت: فیلم ویدیویی مدیومی است که  در تلویزیون پخش می‌شود و مخاطبان بسیاری دارد . فیلم سازان با آزمون و خطا در  تجربه ساخت فیلم کوتاه  می‌توانند به ساخت فیلم 90 دقیقه ای برسند. البته من خودم هیچ‌ وقت تله فیلم نساختم ولی خیلی از فیلم سازان ما این تجربه را دارند که در نوع خودش قابل توجه است.
 
نرگس آبیار در ارتباط با خوراک این روزهای مخاطب در طریق رسانه ها گفت: البته نباید تماشاگر را به  ساده پسندی ترغیب کرد مضامین فیلم‌ در هر قالبی نباید سطحی باشد که شرایطی پیش بیاید که تماشاگر انتخاب دیگری برای گذراندن اوقات فراغت خود کند.
 
 او با اشاره به برگزاری  جشنواره‌های مختلف در سطح کشور گفت: جشنواره می‌تواند باعث فرهنگ سازی شود. فیلم‌های برتر که توسط داوران و کارشناسان انتخاب می‌شوند می‌توانند گزینه های خوب و استانداردی برای راهیابی به خانه های مردم باشند و از این طریق می‌توان سطح سلیقه مردم را بالا برد و بر آن تاثیر گذاشت.
 
او با اشاره به این که همه چیز در تهران تمرکز دارد که اصلا هم خوب نیست اظهار داشت: باید  در استانهای دیگر جشنواره هایی برگزار شود تا استعدادهای آنجا هم بروز کند  و فیلم سازان آنجا  می‌توانند بیشتر از پیش با آثار دیگران آشنا شوند و تعامل  داشته باشند و به نظرم برگزاری این جشنواره در استان مازندران اتفاق مبارک و خوبی است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *