جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

اینترنت در انگلیس هم فیلتر می‌شود

جمعه ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب: 373048
اداره ارتباطات بریتانیا که نقش رگولاتور ارتباطی در این کشور را بازی می‌کند در گزارشی عنوان کرده که شرکت‌های ارائه کننده خدمات اینترنتی باید فیلترینگ را در سرویس‌های خود لحاظ کنند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، اداره ارتباطات بریتانیا که با نام آفکام شناخته می‌شود گزارشی جدید در راستای تشویق دولت برای اجرای اقدامات امنیتی حفاظت از حریم کاربران کودک و نوجوان وب منتشر کرده است.

این سند تازه منتشر شده بزرگترین شرکت‌های ارائه کننده خدمات اینترنت را خطاب قرار می‌دهد و شیوه‌های اعمال محدودیت در سرویس‌های‌شان را معرفی می‌کند تا از این طریق والدین بتوانند فرزندان‌شان را در برابر محتوای مضر آنلاین حفاظت کنند.

جولای سال گذشته توافقی در این راستا بین دولت بریتانیا که در واقع همان آفکام است و اپراتورهای بی‌تی (BT)، اسکای (Sky)، تاک‌تاک (TalkTalk) و ویرجین مدیا صورت گرفت تا این اپراتورها مشترکان جدید خود را نسبت به اینترنت خانوادگی (در واقع اینترنتی برای کنترل رفتار فرزندان) متقاعد کنند و از مزایای فیلترینگ به آنها بگویند.

دپارتمان فرهنگ، رسانه و ورزش این کشور هم از آفکام خواسته با توجه به ضرورت فیلترینگ اینترنت در این کشور برای جلوگیری از مواجه شدن کودکان با محتوای نامناسب، آفکام باید طی سه گزارش به فرهنگ‌سازی و ضرورت انجام این کار بپردازد.

تا حال حاضر، اداره ارتباطات آفکام دو گزارش در این زمینه منتشر کرده که گزارش اول مربوط به سال گذشته بود.

این دپارتمان همچنین از رگولاتوری (آفکام) خواسته که روش‌های منحصر به فرد شرکت‌های اینترنتی (ISP) را که در جلب نظر مشترکان برای استفاده از سرویس‌های "فیلتر دوستدار خانواده" مؤثر واقع شده، بررسی کند.

همچنین به این سازمان گفته است که به مشترکان جدید باید این اطمینان داده شود که این انتخاب اجتناب‌ ناپذیر بر روی خط ارتباطی اینترنت پرسرعت به شکل یکپارچه اعمال می‌شود به گونه‌ای که اگر هر دستگاهی به خط اینترنتی متصل شود، فیلترینگ محتوای وب شامل حالش می‌شود.

آفکام در گزارش دوم خود آورده است که هم‌اکنون چهار شرکت بزرگ ارائه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت در این کشور، فیلترینگ دوستانه را در سطح شبکه خود اعمال کرده‌اند که به مشترکان جدید ارائه می‌شود.

رویه پیشنهاد فیلترینگ نیز به این صورت است که مشترکان جدید هنگامیکه برای ثبت‌نام سرویسی به سایت این شرکت‌ها مراجعه می‌کنند، در طول زمان فعالیت آنها معرفی سیستم فیلترینگ نیز ادامه دارد و در نهایت گزینه‌ای را به آنها پیشنهاد می‌دهد که در صورت تیک زدن، فیلترینگ روی خط آنها اعمال می‌شود.

به گفته آفکام، هر چهار شرکت ارائه کننده خدمات اینترنتی در این کشور، مقوله‌هایی نظیر خودکشی و خودآزاری، پورنوگرافی (محتوای مستهجن)، اشتراک فایل، تبه‌کاری، موضوعات مربوط به دارو، خشونت و نفرت را در لیست فیلترینگ خود جای داده‌اند اما مقوله‌های دیگری هم در لیست شخصی برخی اپراتورها جهت فیلترینگ وجود دارد.

ظاهرا اپراتور ویرجین مدیا تا فوریه سال جاری (۲۰۱۴) چنین سرویسی را در سیستم سفارش اینترنت فعال نکرده بوده و به عبارتی ۳۵ درصد از مشترکان جدید این کشور بدون فیلترینگ دوستانه، اینترنت خریدند.

البته ویرجین مدیا گفته دنبال راهکاری است تا اجرای فیلترینگ در مراحل اولیه راه‌اندازی سرویس نیز وجود داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *