دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

گوشی های ضد آب واقعا ضد آب هستند؟

جمعه ۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب: 434842
سالانه کاربران هزاران گجت به اصطلاح ضدآب خود را با توجه به ادعای شرکت سازنده زیر آب می برند و آن را به یک آجر بی استفاده تبدیل می کنند.
به گزارش جهان،باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: اصطلاح ضد آب بودن گجت ها و موبایل ها موضوعی است که کاربران را در هنگام خرید این وسایل با مشکل رو به رو کرده است.

دانستن اصول اولیه اصطلاح water-resistant در سالم نگه داشتن گجت و همچنین انتخاب گزینه مناسب برای فضاهای باز و ورزشی اهمیت زیادی دارد. مهم ترین نکته درباره ضدآب بودن (waterproof) یک دستگاه این است که بدانید هیچ دستگاه ضدآبی هنوز ساخته نشده است.

درواقع این ترفندی تبلیغاتی است و سازندگان گوشی، ساعت، جی.پی.اس، اسپیکرهای همراه و... باید به جای استفاده از waterproof از water-resistant استفاده کنند و پارامترهای مشخص شده توسط سازنده را روی جعبه گجت ذکر کنند.

هر سازنده ای می تواند ادعا کند که دستگاهش در برابر آب مقاوم water-resistant است، اما نسبت به تعریفی که از آن دارد نباید به این ادعا اعتماد کرد.

IP در اصل یک کد جهانی و استاندارد است که میزان مقاومت گجت از نظر فیزیکی و نفوذ مایعات را مشخص می کند. IPXY به معنای آن است که دستگاه به اندازه X در برابر عوامل فیزیکی و به اندازه Y در برابر مایعات از خود مقاومت نشان می دهد.

بنابراین در صورتی که اعداد X و Y بیشتر باشند، دستگاه مقاومت بیشتر دارد. هرچند برچسب IP۱۲ در دنیای واقعی وجود دارد، اما عددی کمتر از IP۵۶ را روی دستگاه ها نمی بینید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *